Skipe 18.03.2007 13:08:09 | |
---|
Ei jostain syystä suostunut hakukone aukeamaan, joten teen ihan uuden ketjun. Ostin vuosi sitten Thomannilta Ibanez GSR200 basson ja Ibanezin 20 watin combon. Nyt tahtoisin suuremman vahvistimen, budjetti pyörii kahden ja kolmen sadan välillä. Olen ajatellut Behtringereitä, koska ne ovat suhteellisen halpoja tehoonsa nähden. Lähinnä kotona soittelen, mutta nyt on jonkinmoista bänditoimintaa kehitteillä. Pitäisi siis tehojen riittää ainakin tuollaiseen bänditreenaamiseen. Näitä olen itse katsellut: http://www.thomann.de/fi/search.htm … p;gk=GIBACO&bn=&x=0&y=0Apina ja basso |
poppamies 18.03.2007 13:28:52 | |
---|
G strings are for strippers! |
L_Laiho 18.03.2007 19:11:27 | |
---|
Haulla löytyy tämmöisiä topicceja useampikin. Fenderin Rumble 100 15" malli on ihan ok peli. 2 vuotta olen semmoisella pändissä vedellyt. Tehot riittää ihan ok reenikäyttöön. Keikoilla jää vähän muiden soittimien alle. On tuossa vielä ne hienot valotkin ^^ |
Rantsula 19.03.2007 10:22:53 (muokattu 19.03.2007 10:30:49) | |
---|
Kai täs viäl soittamaan oppii. :D |
JoeHi 19.03.2007 16:23:25 | |
---|
Onko kellään muuten kokemuksia tuosta SWR:stä? Haku ei toimi niin sillä en voinut etsiä, joten päätin kysäistä täältä. Kiinnostaisi nimittäin tuo vahvistin. |
pekezu 20.03.2007 12:18:37 | |
---|
Tuohon hintaan saat Behringerin 120W tai sitten jopa 300W kombon. Vaikka kyseisiä vempeleitä usein parjataankin, ovat ne todellisuudessa harrastajakäyttöön ihan toimivia kapistuksia. Itselläni oli puolisen vuotta aktiivisessa treenikäytössä lainabehku, juuri tuo 120W ja hyvin riitti. Ei ne mitään hifipelejä ole, mutta kyllä niillä soittaa. Mokomat ovat hinnaltaan halpoja ja t-kaupasta saa päälle vielä kolmen vuoden takuun. PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa |
Juippi! 20.03.2007 16:31:21 | |
---|
Suosittelen Warwick Sweet 15.2 menee ehkä yli kolmen sadan, mutta eiköhän säästämällä... |
ajpu 20.03.2007 19:03:03 | |
---|
|
ötzi 20.03.2007 19:16:31 | |
---|
Amiskalla sentään lehmät on pehmeitä |
snaku63 21.03.2007 18:33:23 | |
---|
Itellä on arian loco sain hintaan 50 euroo. |
zoup 29.03.2007 00:47:03 | |
---|
Osta Ashdownin läjä. Nuppi ja kaappi, jotain 550ekee. Kirpasee ehkä jos budjetti on kolmensadan pintaan, mutta voin sanoa että pidempiaikainen sijoitus olisi huomattavasti. Eipähän sitte tarvii olla heti ostamassa uutta kun tehot loppuu kesken. :D Itellä on semmonen Ashdownin läjä(MAG300r ja 4x10,hintaa vähän päälle 600 e, mutta 2x10 on vähän halvempi), ostin ns. 2-kamoiksi mut melkeinpä niillä mieluummin soittelen. Voin suositella. Ja taikuri hämmästyy itsekin! |
ötzi 30.03.2007 14:49:32 | |
---|
Tulipas fenkku perille sentään.. Niin, kyllä on hyvä vahvistin, monipuoliset soundit, tehoa riittää bändin kanssa soittoon ellei kitaristit soita 100w putkilla nupit kaakossa. Ja jotkut sano että botnea puuttuu mutta paskat, jytisee Beestäkin vielä komiasti. Suosittelen Amiskalla sentään lehmät on pehmeitä |
Tonipummi 10.04.2007 20:01:23 (muokattu 10.04.2007 20:01:46) | |
---|
Onko kellään kokemusta sitten noista thomannin omista bassocomboista? Hinta ainakaan ei näytä olevan mikään hirveän suuri (vaan entäs laatu). Lähinnä kotikäyttöön olisin vahvistinta hommaamassa mutta ääntä saisi myös toki lähteä. |
Teijo K. 10.04.2007 20:03:18 | |
---|
Osta Ashdownin läjä. Nuppi ja kaappi, jotain 550ekee. Kirpasee ehkä jos budjetti on kolmensadan pintaan, mutta voin sanoa että pidempiaikainen sijoitus olisi huomattavasti. Eipähän sitte tarvii olla heti ostamassa uutta kun tehot loppuu kesken. :D Itellä on semmonen Ashdownin läjä(MAG300r ja 4x10,hintaa vähän päälle 600 e, mutta 2x10 on vähän halvempi), ostin ns. 2-kamoiksi mut melkeinpä niillä mieluummin soittelen. Voin suositella. Ashdownin kanssahan saa nimenomaan olla heti ostamassa uutta kun se paukkuu rikki. Minulla on Ashdown magmon 10. Hyvin riitti vähän aikaa, kunnes meni rikki. Jokunen muukin valittanut että ei kestä. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Silloin vanha Väinämöinen. Itse tuon sanoiksi virkki: "Nyt on aika arvan käyä, Miehen merkkiä kysyä" |
bize 11.04.2007 09:29:17 (muokattu 11.04.2007 09:32:06) | |
---|
http://www.thomann.de/fi/laney_rb4_richter_bass.htm Lieköhän tuossa sama vahvistinosio kuin Laney RB9 -nupissa (RB9 300w @ 4 ohm, 160w @ 8ohm?). RB9 tuli postissa eilen ja ensimmäisten kovaäänisten rokkitreenien jälkeen ei löytynyt moitittavaa. Tuuletin kuulosti kotona melko kovaääniseltä, mutta syynä siihen oli ilmeisesti kaikuisa huone. Kaiuttomassa studiotilassa ääni ei häirinnyt hiljaisuudenkaan aikana. DI-ulostulo toimi kuten pitää. Jämäkkä, namiskat klo kahdessatoista neutraali ja terve soundi. Kaappi oli warwick 2x10, ja linjaulostulon kautta lisäkaappina sweet 15. E: Nähtävästi poistunut juuri Thomanin listoilta tuo RB9. "The difference between men and boys is the price of their toys" |
ubik 12.04.2007 20:49:57 | |
---|
Osta miult hyvä hartken 80W combo, tehoja piisaa bändi käyttöön loistavasti (ite 3 vuotta tahkonnu ja ei oo koskaa tarvinnu yli puolivälin pitää) http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=159817Loisto peli ja hinta kohillaan (ovh: n. 390 _) |
jvakeva 12.04.2007 21:15:56 | |
---|
Osta miult hyvä hartken 80W combo, tehoja piisaa bändi käyttöön loistavasti (ite 3 vuotta tahkonnu ja ei oo koskaa tarvinnu yli puolivälin pitää) http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=159817 Loisto peli ja hinta kohillaan (ovh: n. 390 _) eikä ylipuolenvälin tapahdukkaan mitään.. :) mun mielestä aivan liian mopo bändikäyttöön. |
olex_tur 21.12.2008 21:27:52 | |
---|
Nähtävästi palannut tuo Laney BR9 Richter Bass tuonne thomanniin Kiinnostais itseä tuo Lanikka tai Ashdown 300mag Evo II tein itte......nou roblem
www.myspace.com/karkaasuband |
Tuossa laneyssa pitäis olla aika magee saundi. Mitä joskus koululla on vedelly Epin kanssa nii kolissu kyllä mahtavastii.. Tuo warwickin sweetti on aika kökkkö minusta. Se clippi siin on aika karmee systeemi ja itse en tykännyt saundistakaan... Tuo Gk backkis on kyl kanssa sitten kova peli. Säätöjä ei ehkä iha niin paljo ku noissa kahdessa edellisessä, mut kuulosti suhteellisen kivalta. Muista en tiedäkkään sen pahemmin.. Itse kääntyisin tuon Laneyn ja Fenkun puoleen :) Ps. Ei behringerejä. Halpaa, no totta, mutta niin kuraa. Sori. sehä meni nii putkee ku putki vaa voi olla! |
UncleFester 22.12.2008 00:49:10 | |
---|
En suosittele ainakaan Warwickin halpisvahvareita. Saundi on epäselvä, mitäänsanomaton ja tosi äkkiä loppuu puhti kesken jos vähänkään avaa gainia enemmän. GK:stä on tosi hyviä kokemuksia. Saundi on hiukan kompressoidun oloinen, mutta hyvässä mielessä. Tosi tiukka ja jopa hyvä saundi lähtee Backline-sarjalaisista ja ne sen sarjan kaapit ovat kans mukavankuuloisia.. ainakin kymppituumaiset. Muista ei niin kokemusta. Behringeristä on kans kokemusta ja en oikein suosittele. Tehot on ilmoitettu vähän sinnepäin. Kyllä niistä Ultrabasseista voi saada ihan kohtuullista saundia joihinkin tarpeisiin, mutta omiin tarpeisiin en siitä mitään järkevää saanut pihalle. Voimakkaan, mutta mitäänsanomattoman kuuloisia vehkeitä Rock'n'roll ain't no riddle, man |