Aihe: HB ga-15 putket
1
imppa86
21.12.2008 13:48:19
Olin rupeamassa soittamaan mutta mitään ei kuulunut. johdot on ok ja vahvistin hieman hurisee kun laittaa volumea mutta mitään ei kuulu ja putkista katoin et kaks ainaki hehkuu (Etu-vai pääteaste) mut kahdessa putkessa on sellainen metallinen suojus päällä joista en tiedä hehkuvatko ne. Koputtelin niitä ja toisesta kuului epämääräinen särinä koputtaessa joten onko joku putki menny pimeäksi? Tohon on edellisen omistajan jäljiltä vaihdettu jj:n putket jotka ei vissii oo iha luotettavimmasta päästä? Mites tuo putkien vaihto toho onnistuu?
imppa86
21.12.2008 17:15:37
joo kaikki putket kyllä hehkuu mutta ääntä ei tule.
s8na
21.12.2008 19:15:14

Etuasteputket (12AX7 / ECC83) lähtee pois ihan vetäsemällä. Jos sulla on toisia etuasteputkia tai saat niitä vaikka jostain lainaan ni kokeile josko niistä joku on rikki.
"All the stuff I need is here. I just have to invent how to use them" -MacGyver
AcLAc
22.12.2008 06:12:54

Mulla oli vastaava vika GA-5:n kanssa. Avasin laitteen ja totesin, jotta melkoisen heppoiset on viritelmät. Siellä on lähes kaikki etupanelin liitännät toteutettu lukitsemattomilla kevyillä pikaliitoksilla. Veikkanpa, että sulla on siellä vaan kosketushäiriö.
Minä kuljen, Herra ohjaa!
imppa86
22.12.2008 10:23:03
Kokeilin eilen liitännät mut pitää viel aukaista uusiks ja kattoo kunnolla samalla kun vaihdan putket. Tarkemmin kun ajattelen nii vahvistin saattoi kolahtaa pöydän reunaan roudauksen aikana mut voiko putki hajota noin pienestä? Ja voiko putki olla rikki vaikka se hehkuu?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)