Aihe: Talouskurimuksen vaikutukset instrumenttikauppaan
1 2
JussiKoo
20.12.2008 18:00:53
No just.. Itse ja itse.. Varmaankin siten saisit kenkää firmasta jonka palveluja ei enää käytetä kun on niin vitunmoinen lama päällänsä..

Valitettavasti en voi ajatella kuin omaa perhettäni ja asuntolainaani. Kenkää voi tulla, mutta ainakin mä olen tehnyt sitä varten suunnitelmat, ettei joudu henkilökohtaiseen konkurssiin.

Paha mennä sanomaan työnantajalle: "Et voi antaa kenkää, koska mä olen kuluttanut mun kaikki rahani estääkseni lamaa" ;)
Teijo K.
20.12.2008 18:25:00

Jeps, ainahan nousukauden jälkeen tulee väistämättä taantuma. Silloin täytyy vain valtion keventää veroja huomattavasti ja koittaa tukea firmoja ettei niiden tarvii laittaa henkilöstöä pois. Täytyy varmistaa että ostovoima säilyy, varsinkin taantuman aikaan.

Tän Keynesin opin mukaan nyt valtio tuhlaa niitä ylimääräsiä varoja mitä se on kerännyt nousukaudella. Se on sit eri jos sitä ei ole kerätty.

Periaatteessahan ihmisten käytös pitäisi olla päinvastaista kun se nyt on. Nousukauden aikana pitäisi säästää ja taantuman aikana tuhlata kunnolla.

Joo, mutta jos ei ole mistä tuhlata niin... Kun kukaan ei voi tietää miten pitkä taantuma on tulossa, niin en mä ainakaan osaa syyllistää ketään joka yrittää varautua. Vaikka nyt onkin jo myöhäistä ikäänkuin.
UncleFester
20.12.2008 18:48:04
Joo, mutta jos ei ole mistä tuhlata niin... Kun kukaan ei voi tietää miten pitkä taantuma on tulossa, niin en mä ainakaan osaa syyllistää ketään joka yrittää varautua. Vaikka nyt onkin jo myöhäistä ikäänkuin.

Niinhän se on että kovasti vouhotetaan tästä taantumasta että voi olla pahatkin ajat edessä. Itsekään en voi kyllä syyllistää ketään, joka nyt laittaa rahaa säästöpossuun. Itsekin niin tekisin, mutta kun sitä näin opiskelijana elää vähän kädestä suuhun. Syyllistyin siihenkin että ostin ulkomailta vahvarin, enkä suosinut suomalaista :-)
Rock'n'roll ain't no riddle, man
Teijo K.
20.12.2008 20:45:50

Niinhän se on että kovasti vouhotetaan tästä taantumasta että voi olla pahatkin ajat edessä. Itsekään en voi kyllä syyllistää ketään, joka nyt laittaa rahaa säästöpossuun. Itsekin niin tekisin, mutta kun sitä näin opiskelijana elää vähän kädestä suuhun. Syyllistyin siihenkin että ostin ulkomailta vahvarin, enkä suosinut suomalaista :-)

Opiskelija kanssa täällä. Tilasin suomalaiseen musakauppaan sentään kontraständin. 3kk odotellut, ehkä ne saa sen viel toimitettua. Saksasta olis tullu parissa viikossa mut pitäähän sitä suosia kotimaista heh juum tai ei.
UncleFester
20.12.2008 23:59:47
Opiskelija kanssa täällä. Tilasin suomalaiseen musakauppaan sentään kontraständin. 3kk odotellut, ehkä ne saa sen viel toimitettua. Saksasta olis tullu parissa viikossa mut pitäähän sitä suosia kotimaista heh juum tai ei.

Joo mulla kans olis kaveri saanu maahantuojalta hommattua Laneyn kitaranupin. Odotellut sitä 2kk ja todella epämääräistä ja huonoa toimintaa ollut tähän saakka. Ketään ei oikein saa langan päähän kun koittaa saada asiaa eteenpäin jne. Noh, perui sitten kaupat ja nyt lähti Englannista nuppi tilaukseen. Helposti tuollaiset kokemukset saa jatkossakin kattelemaan hintoja suoraan ulkomailta.
Rock'n'roll ain't no riddle, man
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)