Yritin to 18.12. ostaa heti Lippupalvelun avattua(kl. 9.00) nettisivuilta ja myös puhelinpalvelimesta lipun itselleni AC/DC n keikalle H:gin stadikalle kesäkuuksi. Nettisivut ja puhelin olivat tukossa lähes puolitoista tuntia.. Olin hakemassa kenttälippua, mutta kun pääsin vihdoin nettisivuille ei löytynyt paikkoja. No jaa..en ottanut siinä vaiheessa hernettä nenääni kun olin nähnyt AC/DC pariin otteeseen keikoilla (v. 2001 ja 1983?(For those about to..kiertue)). Seuraavana aamuna ihan mielenkiinnosta kurkkasin kaverin vihjeestä Huuto.netin sivuilta olisko jollain kenttälippua myynnissä siellä. Hämmästykseni siellä oli kymmenittäin.. ja JO seuraavana aamuna myynissä lippuja vino pino ja MIHIN hintaan.. Olin pudota tuoliltani..lähtöhinnat olivat 100 e/kpl ja jotkut olivat jo nousseet jo yli puolet kovempaan hintaan kuin Lippupalvelun ovh. (73e) Kyllä sappi nousi :((( Lippupalvelusta yksi henkilö saa ostaa kerralla 6 lippua. Eli minä keikalle ja viisi myyntiin 100 euron katteella per lippu (karrikoiden) !! Kyllä Musta Pörssi on kannattavampaa kuin Helsingin pörssi; Tuoteen arvonnousu varmempaa ja lisäksi voitto verovapaata!! Minulla työssäkäyvällä ihmisellä olisi nippanappa jopa varaa maksaa Huuto.netistä lippu itselleni mutta miten nuoreella koulussakäyvällä kitaran oppilaalla joka pitää Youngin veljesten musiikkia lähes pyhänä ja Angusta puolijumalana..onko hänellä varaa ostaa lippu Mustan Pörssin diilereiltä?? Pitäisikö ns. "kovien" nimien keikkalippujen myynnissä olla rajoituksia esim. 1 lippu per ostaja tai niiden myyminen jälkikäteen "ylihintaan" rangaistava teko?? Haluan vaan herättää keskustelua että pitäisikö jokaisella "tosi" fanilla olla mahdollisuus päästä idolinsa keikalle. En ole tutkinut onko bändien fanisivuilla takaporttia helpottakseen omien faniensa lipun saantia keikoille. Enkä ole "uskaltanut" katsoa löytyykö näiden sivujen myyntisivuilla "ylihintaisia lippuja" myynnissä. Mitä mieltä TE musiikin ammattilaiset ja harrastelijat olette tästä lippuproblematiikasta? |
Kosminen 20.12.2008 11:21:58 | |
---|
Nopeasti voisin todeta, että en mielellään ainakaan tue moista toimintaa. Koitan olla sen verran moraalinen etten osta ylihintaista lippua. Tosin tää nyt on lähinnä teoreettista pohdintaa, koska tuommoista tilannetta ei oo periaatteessa tullu vastaan. Metallican lippuja olisin tälläkin hetkellä vailla, mutta eipä paljon kiinnosta noita huutokauppoja katella. Samaan hintaan voisin "käytetyn" (siis käyttämättömän tietenki) lipun ostaa. "Pöntöllä istuessa, kahden paskan erotessa, ystäväni ainoan viemäriin hukutan." - Ahtopaine: Kolo
Kalamies #16 >-)))> |
32788 20.12.2008 12:58:42 | |
---|
Perseestä, mutta pitää olla nopea. Mene jonottamaan niinkuin kaikki muutkin. |
Kimmo72 20.12.2008 13:07:07 (muokattu 20.12.2008 13:07:34) | |
---|
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
Zammy 20.12.2008 13:18:49 | |
---|
Mitähän mieltä ylläpito olisi siitä, jos torin säännöissä kiellettäisiin ylihintaisten lippujen myynti? Moiset ilmoitukset poistettaisiin ja mikäli joku toistuvasti ilmoittelisi niin banniakin tarvittaessa tarjottaisiin? Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen. |
pwc 20.12.2008 15:19:59 | |
---|
Nimi lippuun, ja jos ei pääsekään keikalle, niin väh. paria viikkoa ennen palautus, niin saisi rahat takaisin. Toimisiko? |
kojones 20.12.2008 20:02:06 | |
---|
Mitähän mieltä ylläpito olisi siitä, jos torin säännöissä kiellettäisiin ylihintaisten lippujen myynti? Moiset ilmoitukset poistettaisiin ja mikäli joku toistuvasti ilmoittelisi niin banniakin tarvittaessa tarjottaisiin? Eikö tuo lippujen jälleenmyynti ole ainakin Lippupalvelun toimesta julistettu kielletyksi toiminnaksi? Jotenkinhan sitä muuttivat, mitäänhän se ei ainakaan huuto.netin kaupankäyntiin vaikuttanut. M.netin Torilta oon aina saanut loppuunmyydylle keikalle lipun alkuperäisellä hinnalla, siitä kiitos vaan lippuja myyneille. Enempää en kyllä maksaisikaan. |
Sergei Fallinen 20.12.2008 20:17:57 | |
---|
Nimi lippuun, ja jos ei pääsekään keikalle, niin väh. paria viikkoa ennen palautus, niin saisi rahat takaisin. Toimisiko? eikö niissä toisinaan olekin nimet, mutta mitenkä niitä nyt sitten tarkistelet tuhansilta ihmisiltä? |
Mika Kangas 20.12.2008 22:51:27 | |
---|
Haluan vaan herättää keskustelua että pitäisikö jokaisella "tosi" fanilla olla mahdollisuus päästä idolinsa keikalle. Onhan heillä,niitä kutsutaan fanclubeiksi.AC/DC:lläkin on sellainen.Liittymällä siihen pääsee linkin kautta jonon eteen.Tähänkin keikkaan oli varattu 4000 lippua fanclubille.Sama juttu Metallicalla.Metallican kohdalla juttu vielä muistaakseni meni niin että liput tuli myyntiin viikkoa aiemmin kuin muille. |
LamaAjanElvis 20.12.2008 22:57:00 | |
---|
Onhan tuo vähän kusetusta. Jos olisin rikas, ostaisin kaikki liput, enkä päästäisi ketään katsomaan. Parin kaverin kera vedettäisiin muistikännit kiljulla ja keikan lopussa esiintyjät löisivät kebab ateriat naamansa koristeeksi rahaa vasten. Ottaisin siitä kuvat ja möisin miljoonilla. Sormet lähtee saundista.
"So I say live and let live. That's my motto: Live and let live. Anyone who can't go along with that, take 'em outside and shoot the motherfucker. It's a simple philosophy, but it's always worked in our family." -George Carlin |
Kilgore Trout 21.12.2008 01:38:59 | |
---|
Aina olen saanut kenttäliput kaikille keikoille mihin olen halunnutkin. Ylimääräistä olen joutunut maksamaan max.2€/lippu ja tämä lippupaketti on minulle postilaatikkoon tuotu. Ihan huuto.netistä ja muualta netistä olen ostanut. Ei minusta ole jonottamaan tuntikausia. Raha ei tee onnelliseksi, mutta uusi soitin tekee. |
flowerpower 21.12.2008 10:40:40 | |
---|
|
Jokapaikanapina 21.12.2008 12:05:03 | |
---|
Ihan huuto.netistä ja muualta netistä olen ostanut. Ei minusta ole jonottamaan tuntikausia. Itse jonotin esim. AC/DC:n keikalle 25 minuuttia ja sain ensimmäisten joukossa liput. |
Kimmo72 21.12.2008 12:53:25 | |
---|
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
jusbe 21.12.2008 12:58:04 (muokattu 21.12.2008 13:02:45) | |
---|
JO seuraavana aamuna myynissä lippuja vino pino ja MIHIN hintaan.. Olin pudota tuoliltani..lähtöhinnat olivat 100 e/kpl ja jotkut olivat jo nousseet jo yli puolet kovempaan hintaan kuin Lippupalvelun ovh. (73e) Kyllä sappi nousi :((( Lippupalvelusta yksi henkilö saa ostaa kerralla 6 lippua. Eli minä keikalle ja viisi myyntiin 100 euron katteella per lippu (karrikoiden) !! Toi 100euroa on halpaa kun kattoo yleisesti noita p##keleen trokareiden pyytämiä hintoja. Tuli tossa keväälläkin naureskeltua kun itse hain jonottamalla itselleni ja broidille liput KISSiin... Ja heti tultuani kotiin katsoin ihan huvin vuoksi huuto.netin hintoja, niin ei edes kaksinkertaisella hinnalla löytyny noita lippuja. Hullua maksaa moninkertaisia hintoja lipuista. Silloin sai kyllä onneksi trokarit maistaa omaa lääkettään kun toinen keikka varmistui. Vahingon ilo on paras ilo... E: Niin kyllä olisi aika kehittää jokin hyvä keino mustan pörssin kaatamiseksi. Tai ainakin yhdelle henkilölle myytävien lippujen rajoittaminen 2-3kappaleeseen. Todellisuus on vain alkoholin puutteen aiheuttama illuusio. |
zepeteus 21.12.2008 12:59:47 | |
---|
Minä en saa millekään "isolle" keikalle lippua tavanomaisella jonotussysteemillä. Saa jonottaa yksinään ei oota töistä päästyä, eli siinä klo. 4:n jälkeen iltapäivällä. Toinen vaihtoehto olisi toki jättäytyä pois töistä noina päivinä, jolloin tulisi tietysti palkan menetys, ja hetken päästä myös työstatuksen muutos. Siinäpä saakin miettiä, riskeeraako ennemmin työnsä joka yleensäkin mahdollistaa huvittelun vapaa-aikoina...vai maksaako ennemmin vaikka ylimääräistä jollekulle joka pystyi jo aamusta jonottamaan ja lipun sai. Yhä enenevässä määrin lopputuloksena on olla menemättä lainkaan, eipä pyllistä mihinkään päin. Pitäkööt tunkkinsa, ne kaikki! :D |
jusbe 21.12.2008 13:01:21 (muokattu 21.12.2008 13:03:25) | |
---|
...... Todellisuus on vain alkoholin puutteen aiheuttama illuusio. |
jusbe 21.12.2008 13:02:21 (muokattu 21.12.2008 13:03:11) | |
---|
Ei helvetti triplat.. Todellisuus on vain alkoholin puutteen aiheuttama illuusio. |
Mika Kangas 21.12.2008 16:33:40 | |
---|
Itellä on yksi ylimääräinen kenttälippu koska oli tarkoitus antaa yksi joululahjaksi mutta kyseinen tyyppi oli ostanut itsekin.Yritän epätoivoisesti vaihtaa sen Metallicaan,öhöm mainostus,mutta jos ei onnistu lupaan myydä sen normihintaan jollekin keikalle haluavalle.Lippupalvelun toimituskulut kyllä lisään. |
carnation 21.12.2008 17:06:12 (muokattu 21.12.2008 17:07:48) | |
---|
Kirjoitan tähän saman minkä tuonne yhteen Metallica-ketjuunkin aikoinaan: Naurettavaa, että ilman lippua jääneiden on ihan pakko ostaa se heti kun mahdollista trokareilta ylihintaan. Ja keikkaan on kuitenkin aikaa monta helvetin kuukautta. Joitain viikkoja ennen keikkaa saa aivan taatusti suht edullisesti lippuja näiltä jotka eivät itse paikalle pääse, joten aivan turha tunkea trokareiden taskuun niitä satasia vielä tässä vaiheessa. Älkää hätäilkö. Melkein säälittävin tekosyy mitä trokarit antavat on se, että "pakko myydä kun kaveri ei pääsekään". Melko järjestelmällinen ihminen täytyy olla, jos tietää noinkin tarkkaan menonsa jonnekin yli puolen vuoden päähän. Suunnitelmat muuttuvat itse kullakin ja kyllä te ehditte saada sen lipun vielä monta kertaa, ihme hosumista... "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |