Aihe: M-Audio Fast Track Pro, Reaper ja ASIO
1
south_of_heaven
20.12.2008 02:04:28 (muokattu 20.12.2008 02:05:04)
Mikäs operaatiosysteemi käytössä? Varmasti uusimmat ajurit mitä M-Audion sivuilta löytyy?

Tuleeko tuo ensimmäinen varoitusikkuna ensin joka kerta?
Guitars are like assholes; Everybody has one.
Ramses Junior
20.12.2008 04:50:10

Windows XP SP3, on uusimmat versiot softista. Ja kyllä, se ensimmäinen tulee joka kerta.

Tutkittuani hieman Reaperin foorumeita (joista ei kyllä varsinaista apua ollut), tulin siihen johtopäätökseen että FTP on toiminut Win XP SP2:n kanssa mainiosti. Ilmeisesti vain Reaper, FTP ja Win XP SP3 eivät ole ihan keskenään yhteensopivia... Voin toki olla väärässäkin.

Kai se on pakko odotella REaperiin korjausta tai keksiä jokin muu ilmaissofta (ei opiskelijana ole varaa ostaa sellaisia nyt, varsinkaan FTPhen sijoituksen jälkeen), ja odotellessa käyttää tuota Abletonia. Yöh.

Ellei täältä löydy ratkaisua? Inha ongelma.

-Ramses Junior
puusormi
20.12.2008 09:35:58

Kai se on pakko odotella REaperiin korjausta tai keksiä jokin muu ilmaissofta

Reaperhan ei ole ilmaissofta. Se kokeiluversio ei vain expiroidu koskaan. Jos Reaperia oikeasti käyttää se pitäisi lisensoida, hintakaan ei edes opiskelijan päätä pitäisi huimata - $50 non-commercial käytössä.
Saapiko lähettää terveisiä?
Ziggy Bubba
20.12.2008 09:50:59 (muokattu 20.12.2008 09:52:31)

Reaperhan ei ole ilmaissofta. Se kokeiluversio ei vain expiroidu koskaan. Jos Reaperia oikeasti käyttää se pitäisi lisensoida, hintakaan ei edes opiskelijan päätä pitäisi huimata - $50 non-commercial käytössä.

Totta, mutta mahdollisuus löytyy täysin "vapaaseen" käyttöön. Ite olen Mac-ihmisiä, mutta olen aika iloinen että PC:lle löytyy nuita ohjelmia. Oispa meillekin :)

E: OK, meillä on GarageBand :P
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
zekeode
20.12.2008 17:01:29

Totta, mutta mahdollisuus löytyy täysin "vapaaseen" käyttöön. Ite olen Mac-ihmisiä, mutta olen aika iloinen että PC:lle löytyy nuita ohjelmia. Oispa meillekin :)

E: OK, meillä on GarageBand :P

Reaper on Macille kanssa...

Vai missasinko jotain?
Juntunen
20.12.2008 21:07:50

Itselläni sama kortti, Cubase SE ja Win XP. Joskus Last.fm-plugarin päällä olo aiheuttaa samankaltaisia erroreita Cubasea käynnistäessä. Unohtuu monesti päälle tuo Winampin sammuttamisen jälkeen. Napsautan tehtäväpalkista sen kiinni, niin Cubase aukee normaalisti.
Lama tuloo ja meikämannea vaan naurattaa. Uus biisi ois.
south_of_heaven
20.12.2008 23:06:25 (muokattu 20.12.2008 23:07:13)
Windows XP SP3, on uusimmat versiot softista. Ja kyllä, se ensimmäinen tulee joka kerta.

Tutkittuani hieman Reaperin foorumeita (joista ei kyllä varsinaista apua ollut), tulin siihen johtopäätökseen että FTP on toiminut Win XP SP2:n kanssa mainiosti. Ilmeisesti vain Reaper, FTP ja Win XP SP3 eivät ole ihan keskenään yhteensopivia... Voin toki olla väärässäkin.

Kai se on pakko odotella REaperiin korjausta tai keksiä jokin muu ilmaissofta (ei opiskelijana ole varaa ostaa sellaisia nyt, varsinkaan FTPhen sijoituksen jälkeen), ja odotellessa käyttää tuota Abletonia. Yöh.

Ellei täältä löydy ratkaisua? Inha ongelma.

-Ramses Junior

Onko sulla jotain muita ohjelmia päällä, jotka saattaisivat käyttää korttia, kun käynnistät Reaperin? Korttihan ei pyöri kuin yhdessä ohjelmassa kerrallaan. Onko Windowsissa äänet pois vai tulevatko ne integroidun äänikortin kautta? Mulla esimerkiksi ei mese tai winamp pyörinyt Windowsin koneella samanaikaisesti FL Studion kanssa, ennenkuin huomasin säätää Windowsin kortin integroituun korttiin takaisin. Vista sitten laitteli tasaisesti sen M-Audion oletukseksi joka kerta kun sen laitoin päälle, ja jouduin joka kerta vaihtamaan.
Guitars are like assholes; Everybody has one.
Ramses Junior
21.12.2008 12:15:37

Onko sulla jotain muita ohjelmia päällä, jotka saattaisivat käyttää korttia, kun käynnistät Reaperin? Korttihan ei pyöri kuin yhdessä ohjelmassa kerrallaan. Onko Windowsissa äänet pois vai tulevatko ne integroidun äänikortin kautta? Mulla esimerkiksi ei mese tai winamp pyörinyt Windowsin koneella samanaikaisesti FL Studion kanssa, ennenkuin huomasin säätää Windowsin kortin integroituun korttiin takaisin. Vista sitten laitteli tasaisesti sen M-Audion oletukseksi joka kerta kun sen laitoin päälle, ja jouduin joka kerta vaihtamaan.

Jumankekka. Näin äkkiseltään kokeillen näyttäisi ongelman syy löytyneen - oli kuin olikin Windowsin oletusäänikortiksi asetettu tämä M-Audio FTP. Otin pois ja kokeilin, niin johan toimi Reaperin kanssa taas!

Kiitän.

P.S. Bonuskysymys: kertokaahan aloittelijalle, onko sellainen tasainen vinkuna kajareista normaalia, kun input-kanavat on päälle kytkettynä (äänikortin configuraatiosta siis)? Vinkuna siis kuuluu vaikka kanavista (sisääntulevista ja uloslähtevistä) olisi tasot säädetty aivan minimiin, eikä tasojen nostaminenkaan vaikuta sen tasoon mitenkään. Ko. ääni kuuluu vain jos pidän päällä jotakin ohjelmaa, joka käyttää ääntä (esim. kytkiessä reaperin monitorointi päälle, Winampin ollessa auki...). Nauhoituksiin ääni ei ole tuntunut tarttuvan, onneksi.
Setuppi on siis seuraava:
Kitara > Line6 Podi > M-Audio FTP input 1
ja M-Audio FTP USB-liitäntä > tietokoneen USB-portti
ja M-Audio FTP Phones-liitäntä > Aktiivimonitorit (Behringer Truth 2030A)

Sellasta. Eipä se piippaus maata kaada mutta tuntuu vähän siltä ettei sellasta pitäs kuulua.
johanssen
21.12.2008 14:00:48

onko sellainen tasainen vinkuna kajareista normaalia

Mulla oli samanlaisten pönttöjen kanssa samantyyppinen ongelma. Helvetin korkea, melko hiljainen, mutta jatkuva ja ärsyttävä vinkuna.

Ratkaisu löytyi siitä, että kokeilin ottaa pöntöille virtaskaa eri pistorasioista huoneistossa (molemmille kaapeille kuitenkin aina samasta lähteestä). Kun löytyi oikea paikka, vikinä hävis heti, eikä oo sen jälkeen häirinny.
asialliset hommat hoidetaan, mutta muuten ollaan kuin ellun kanat
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)