Shinomori 14.12.2008 18:23:55 | |
---|
Olisi tarkoitus ostaa akustinen kitara hintaluokkaa 500€. Elektroakustista en ole etsimässä. Soittelen Chet Atkins ja Tommy Emmanuel-tyyliin peukaloplektralla sekä sormilla. Olisiko neuvoa että millaisesta kitarasta lähtisi parhaat soundit? Kiitoksia. |
Mäci 14.12.2008 20:01:27 | |
---|
I started out with nothing,and i still got most of it left. |
acoustig 19.12.2008 20:35:01 | |
---|
Sen verran voin sanoa että jos sormin ja peukaloplekun kanssa soitat, niin ei kyllä kannata ostaa D- koppaista kitaraa. Ääni ei oikein irtoa niistä kuin plektran kanssa. |
Sen verran voin sanoa että jos sormin ja peukaloplekun kanssa soitat, niin ei kyllä kannata ostaa D- koppaista kitaraa. Ääni ei oikein irtoa niistä kuin plektran kanssa. Tuo on kyllä hölynpölyä. Minulla on ollut D-koppaisia, joista on ääntä lähtenyt enemmän kuin toisien mallien jumboista. Je peukaloplektralla saa saman verran ääntä kuin plektrallakin tarvittaessa. Mikä sinun mielestäsi olisi sopiva koppakoko sormin soittamiseen? Peace and love brothers and sisters! |
P-Nut 21.12.2008 00:12:02 | |
---|
Sen verran voin sanoa että jos sormin ja peukaloplekun kanssa soitat, niin ei kyllä kannata ostaa D- koppaista kitaraa. Ääni ei oikein irtoa niistä kuin plektran kanssa. Aika jyrkkä mielipide. Itse mietin omaa akustista ostaessani, että ostanko pienempikoppaisen vai d-mallin ja päädyin lopulta kuitenkin d-malliin eli Yamaha LL16:een. Ei kaduta pätkääkään vaikka en pienempikoppaista LS-mallia olekaan testannut. Soittelen samantyylistä musiikkia eli melko paljon mennään peukaloplektralla ja fingerpickingillä ja homma toimii oikein hyvin ja ääntä irtoaa todellakin paljon. Here, have a slice of life. |
PappaSF 21.12.2008 13:36:32 | |
---|
Olisi tarkoitus ostaa akustinen kitara hintaluokkaa 500€. Elektroakustista en ole etsimässä. Soittelen Chet Atkins ja Tommy Emmanuel-tyyliin peukaloplektralla sekä sormilla. Olisiko neuvoa että millaisesta kitarasta lähtisi parhaat soundit? Kiitoksia. Yksi vaihtoehto testattavaksi Alvarez AJ60S http://www.vertikaali.fi/kauppa/pro … id=8ab76c3d6b2970f4ad6f961db151b8d4 Tuo on nyt Vertikaalissa muutama euro alle 400 Valmistajan sivu: http://www.alvarezgtr.com/prod_page.php?SeriesID=4&ItemID=75 Sen verran tuosta kitarasta että mitä itse sitä testasin niin oli varsin mainio joka suhteessa. Halvempihan tuo on kuin tuo 500 euroa mutta käy kokeilemassa jos on mahdollisuus. |
acoustig 25.12.2008 15:31:50 | |
---|
Aika jyrkkä mielipide. Itse mietin omaa akustista ostaessani, että ostanko pienempikoppaisen vai d-mallin ja päädyin lopulta kuitenkin d-malliin eli Yamaha LL16:een. Ei kaduta pätkääkään vaikka en pienempikoppaista LS-mallia olekaan testannut. Soittelen samantyylistä musiikkia eli melko paljon mennään peukaloplektralla ja fingerpickingillä ja homma toimii oikein hyvin ja ääntä irtoaa todellakin paljon. En tarkoittanut sitä ettei sillä pystyisi ollenkaan soittamaan fingerpickingiä, vaan että pienempikoppaset kuten mitä noita nyt on OO, OM tuntuu soveltuva siihen paremmin. Itsellänikin on tommonen Yamahan D-koppanen ja kun sillä soittaa sormilla( kynsien kanssa) niin ääni kuulostaa jotenkin ohuelta.. Onhan toi varmaan osittain myös mielipidekysymys mutta mun mielestä pienemmät on parempi ton tyyppiseen soittoon. |