Kilgore Trout 12.12.2008 05:39:44 (muokattu 12.12.2008 05:41:05) | |
---|
Eihän alempi ole oikea. Toisaalta itse kuulin kertosäkeen: "Ouppen Doora, ouppen Doora, ouppen Doora kuinka sua palvonkaan." oikein: "Ou Glendora..." On muuten aivan järkyttävän yleinen väärinkuuleminen. Ainakin minä, vaimokkeeni ja työkaverini ovat myös kuulleet sen noin. Itselle asia avautui kun sain kymmenisen vuotta sitten käsiini Baddingin levyn, jossa tuo Glendora-teksti osui silmään. EDIT: Ja nuo pienet rinnat olen siis myös kuullut väärin. Kuulenkohan tuosta biisistä vielä muuta väärin? Raha ei tee onnelliseksi, mutta uusi soitin tekee. |
ejhfi 12.12.2008 11:27:58 | |
---|
Pikkuisena poikana, kun Eppujen Akun Tehdas ilmestyi ja tuli sitä kovasti diggailtua, niin sitä tuli levyltä kuultua jos mitäkin kummallista. Yksi mieleen jääneistä oli riimi "poltan loppuun tupakin" -biisissä "Eilen illalla tuffani murhasin, paloittelin ja hukutin sheriffin". Oikein se menee "Eilen illalla kultani murhasin paloittelin ja upotin sementtiin". Myöhemmin ihmetystä aiheutti Zen Cafen biisi, jossa väitettiin, että talonmiehen akan nimi olisi Kai ... En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan |
duluoz 12.12.2008 12:10:21 | |
---|
Tää ei ole lyriikka, mutta luulin joskus että Tehosekoittimen levyn nimi on Rakkauden hamsterit. Oikestihan se on siis gangsterit. |
duluoz 12.12.2008 12:13:58 | |
---|
Pandoran "Trust Me" biisin kertosäe Mä olen elänyt tähän asti siinä luulossa, että se laulaa "Trust me, I'd never let you fuck with me, and things were on" :D |
Kaake 12.12.2008 13:40:00 | |
---|
itse luulin sitä ouppen dooraksi tuon viestin lukemiseen asti Sama täällä, kunnes piti soittaa ko. biisiä ja lappu lyötii käteen ja olin että "Mikä v*tun Glendora?!" No väärinhän se meni Hey Punk, where you goin' with that flower in your hand?
Well, I'm goin' up to Frisco to join a psychedelic band. |
Mahti 19.12.2008 16:17:51 | |
---|
Kaipa tuon voisi kuulla: Väärin: "Fight faija with faija" Metallica - Fight Fire with Fire On noi faijajutut hauskoja. Esim. Let me stand next to your faija. Vähän erikoinen pyyntö tietenkin. Jokainen paistaa omat makkaransa |
En voi sille mitään että Lapkon Scandalissa huudetaan vähän väliä "Gandalf!". "So there you go. You're the retarded offspring of five monkeys having butt-sex with a fish-squirrel!! Congratulations!" |
Mahti 19.12.2008 19:03:19 | |
---|
Luokkakaveri luuli aikanaan, että AC/DC:n Thunderstruckissa Thunderin sijaan hoetaan "Saddam!" Jokainen paistaa omat makkaransa |
ruusteri 19.12.2008 21:23:59 | |
---|
Rick Astley: Never Gonna Give You Up V: General strangers to love O: Were no strangers to love Megadeth: She-wolf V: One life, interesting nights Seven spirits in your eyes O: One look in her lusting eyes Savage fear in you will rise |
Herrah 20.12.2008 14:20:22 | |
---|
Nilen Burning Pits of the Duatin alusta Oikein: I Hath Been Immersed Head Down. Meikän kuulolla: I Have Been Emotionally Down. |
32788 20.12.2008 14:59:42 | |
---|
On muuten aivan järkyttävän yleinen väärinkuuleminen. Ainakin minä, vaimokkeeni ja työkaverini ovat myös kuulleet sen noin. Itselle asia avautui kun sain kymmenisen vuotta sitten käsiini Baddingin levyn, jossa tuo Glendora-teksti osui silmään. EDIT: Ja nuo pienet rinnat olen siis myös kuullut väärin. Kuulenkohan tuosta biisistä vielä muuta väärin? Hoho, näiden lisäksi olen kuullut samasta biisistä: väärin: "Ikkunaan tuijottaa kai pienikin poika innoissaan" oikein: "Ikkunaan tuijottaa kai pienikin poika illoin saa" Ja kolmannessa säkeistössä jotain jostain feikkipäästä. |
-Lassi- 20.12.2008 18:06:47 | |
---|
Entombedin Supposed to Rotissa lauletaan alussa ihan selvästi että "Stam1na haisee!" Deathchainin The Ancient and the Vilessä on jouluiset sanat kohdassa 1:33. "Leluja säkissä" Mulla ei oo elämää. |
Mika Kangas 21.12.2008 16:14:39 | |
---|
Kun olin katsomassa AC/DC:tä 1988 ja bändi veti biisin Nick Of Time kuulin esittelyn "nicotine".Vieläkin kuulostaa siltä. Minullakin toi Somerjoen Glendora-juttu kuulostaa open dooralta.Ei vaan pysty sisäistämään tuota oikeaa tekstiä :). |
dixi19 21.12.2008 20:17:18 | |
---|
Type O Negative - Die With Me Väärin: "you gave up to the system" Oikein: "the UK post system" Hitto, että meni pitkään että tajusin tuon :) anomus.com |
zepeteus 21.12.2008 21:08:54 | |
---|
"Ouppen Doora, ouppen Doora..." Juurikin noin, ja vuosikausia. Tämä näyttää tosiaan olevan yleinen. Ja aiemmin mainitussa Vicky Rostin Kun Chicago kuoli olin kuulevinani; Mä vielä kuolevan sen taatan nään...eikä suinkaan oikea "Mä vielä kuolevan Chicagon nään". Työpaikkaradiossa aivan liian paljon kuultu Vilkkumaan Suojatiellä vaivasi minua tässä kohdassa; " Täättäätkäät, oon suojatiellä." Tarkempi kuuntelu paljasti että ko. kohta meni kertsistä riippuen "täät täät kööt, tööt täät köönt, töötätköön..." Vasta nettihaku paljasti että oikeasti se menee kaiketi; "Töötätköön, oon suojatiellä." Työpaikan pikakysely osoitti etten ollut ainoa harhautunut, yleisin vastaus oli; kääk kääk kääk. Mainiota. |
NHR 22.12.2008 05:15:56 | |
---|
Deep Purple: Not Responsible Kuvittelin biisin alkavan sanoilla: "Fatso fuckin' in an old plane check-in" Oikeesti sanat menee: "Found some money in an old black jacket" Älkää vaan multa kysykö mitä kuvittelin ton oman versioni ees tarkottavan, mut ihan loogiselta se kummiski musta tuntu, kunnes luin biisin sanat. Emmä yleensä noita sanotuksia kauheesti jaksa miettiä ja analysoida muutenkaan. Sitäpaitti Gillan nyt muutenki saattaa laulaa vähän mitä sylki suuhun tuo, ainaki livenä usein. Mikässe yks Purplen biisi mahto olla, missä oli kai alunperin ollu oikeen sanatki jossain kohtaa, mut livenä Gillan veti aina ihan mitä sattu, kunnei oppinu sitä alkuperästä tekstiä kai koskaan ulkoo muistaan... ;) "Division on your fingers is painful!" - Penn Jillette |
Mika Kangas 22.12.2008 22:55:57 (muokattu 22.12.2008 23:14:34) | |
---|
Sitäpaitti Gillan nyt muutenki saattaa laulaa vähän mitä sylki suuhun tuo, ainaki livenä usein. Mikässe yks Purplen biisi mahto olla, missä oli kai alunperin ollu oikeen sanatki jossain kohtaa, mut livenä Gillan veti aina ihan mitä sattu, kunnei oppinu sitä alkuperästä tekstiä kai koskaan ulkoo muistaan... ;) Toi on kuulemma totta.Joskus joku Purplen lämppäri,en ny muista bändiä,ihmetteli jotain biisin kohtaa kun laulu kuulosti oudolta.Tän lämppärin laulaja sitten meni kysymään Gillanilta että mitä sä tossa oikein laulat niin vastaus oli "ei mitään hajuakaan" :D. e:Ai niin,eikös Gillan kun se oli Black Sabbathissa aikoinaan Suomen keikalla laulanut paperilappu kädessä :D.Hieno mies. |
NHR 23.12.2008 01:09:46 (muokattu 23.12.2008 01:24:09) | |
---|
Joskus joku Purplen lämppäri,en ny muista bändiä,ihmetteli jotain biisin kohtaa kun laulu kuulosti oudolta.Tän lämppärin laulaja sitten meni kysymään Gillanilta että mitä sä tossa oikein laulat niin vastaus oli "ei mitään hajuakaan" :D. Joo, suunnilleen noin mäkin muistan ton jutun joskus kuulleeni. Tässä vielä yks Purplen ei-niin-studioversio Highway Starista: http://www.youtube.com/watch?v=4nWb0t-xX2YMitähän se Gillan mahto tossaki taas oikeen laulaa? Ainaki Steve McQueenista ja Mikki Hiirestä jotain tais ekan säkeistön väliosassa huutaa... :D E: Taiski olla ennen levytystä tallennettu versio, että biisi ei ehkä oo tossa ollu vielä muutenkaan ihan valmis... Anteeks vielä lievä off-topic, josseny jotakuta taas kauheesti haittaa... "Division on your fingers is painful!" - Penn Jillette |
thescientist 23.12.2008 11:48:04 | |
---|
Tom Waitsin Shore Leaven ne hassunhauskat loppu-ulinat. Oikein: "Shore Leave, shore leave". Väärin: "Sladdii, sladdii" "Cunnilingus and psychiatry brought us to this." |
Kilgore Trout 23.12.2008 12:51:27 | |
---|
Toi on kuulemma totta.Joskus joku Purplen lämppäri,en ny muista bändiä,ihmetteli jotain biisin kohtaa kun laulu kuulosti oudolta.Tän lämppärin laulaja sitten meni kysymään Gillanilta että mitä sä tossa oikein laulat niin vastaus oli "ei mitään hajuakaan" :D.
Lämppäri oli Samson, vokalisti Bruce Dickinson ja biisi muistaakseni Lucille. Bruce veti tästä joskus hienon imitaation Heli Nevakaren haastattelussa. Valitettavasti pätkää ei löydy Elävästä arkistosta. Raha ei tee onnelliseksi, mutta uusi soitin tekee. |