Hullu basisti 17.12.2008 11:03:22 | |
---|
tuohon aiempaan melkein offtopicciin viitaten, kyll soittimessa pitää se käytön jälki näkyä. mut ns. käytännön hoito tietenkin pitää muistaa ainakin tossa otelauta osastolla... Mullakin on ollu toistaseks vaan otelauta sellanen osa bassossa mitä on täytyny putsailla. Kaula on lakattu kiiltävällä lakalla, eikä siinä oo vielä mitää tummentumia tai kulumisen merkkejä. Oikeestaan ootellukki että koska siihe tulis sellasta patinaa, että näyttäs soitetulta. Täytyy varmaan soitella enemmän. Mulla toimii yllättävän hyvin toi kiiltävä pinta kaulassa. Ei tunnu lainkaan tahmeelta tai hidassoittoiselta, kun mun kämmenet ei hikoo hirveesti. Oikeestaan niin vähän että hankkii handut kuivumaan niin että nahka halkeilee sormenpäistä. "I have taken more out of alcohol than alcohol has taken out of me" Winston Churchill |
Teijo K. 17.12.2008 11:07:42 | |
---|
Mullakin on ollu toistaseks vaan otelauta sellanen osa bassossa mitä on täytyny putsailla. Kaula on lakattu kiiltävällä lakalla, eikä siinä oo vielä mitää tummentumia tai kulumisen merkkejä. Oikeestaan ootellukki että koska siihe tulis sellasta patinaa, että näyttäs soitetulta. Täytyy varmaan soitella enemmän. Aika kauan saa odotella että muovilakkaan tulee patinaa. Mulla on kontra arviolta 1960-70 lukujen taitteesta ja siinä ei näy vielä tippaakaan patinaa kun on muovilakalla spreijattu aikanaan. |
Hullu basisti 17.12.2008 11:10:00 | |
---|
Aika kauan saa odotella että muovilakkaan tulee patinaa. Mulla on kontra arviolta 1960-70 lukujen taitteesta ja siinä ei näy vielä tippaakaan patinaa kun on muovilakalla spreijattu aikanaan. No, toisaalta ihan hyvä, ettei oo sillä saralla sit remppaa lähiaikoina tiedossa. "I have taken more out of alcohol than alcohol has taken out of me" Winston Churchill |
L.Ruoska 17.12.2008 15:55:28 | |
---|
Soittimissa on se semmonen tietty "kauhea" ikä jota kammoan, ulkonäön puolesta siis. Uutena ja lähestulkoon uutena siinä on vielä se brännäri fiilis. Täysin piiskattuna ja klommoontuneena jne soittimessa on sit se punk/kiertuetyökalu-juttu. Mutta se kun pari vuotta vanha soitin on on muuten oikein siistissä kunnossa, paitsi suoraan kannessa on joku pöydänkulman kolauksen jälki...siinä ei oo mitään hienoa, pelkkää syletystä. Eli se on vähän semmonen on/off-juttu. Sen takia mä tuota soitinta, nyt kun sen juuri sain, haluaisin pitää neitseellisessä kunnossa mahdollisimman pitkään. Ja edelleen alkuperäisen postaajan alkuperäiseen viestiin (eli minun) palatakseni: mulla ei oo vieläkään tietoa mitä tuossa pinnassa on, paitsi että joku sanoi että satiinilakka hinkkautuu kiiltäväksi kulumakohdista ja sitä tuo on juuri tehnyt siitä släppäyskohdasta G-kielestä hiukka alaspäin. Tuomio: satiinilakka(ko?). Millä sitä nyt sit hoidetaan jos millään? Ilmeisesti carnaubavaha ei ainakaan ole hyvä idea. Perus guitar polish sitten vai? Myynnissä erinomainen japsi Ibanez Soundgear Duncanin mikeillä ja preampilla. Katso mun Tori-ilmoitukset :) |
Lisäänpäs tähän threadiin. Minulla on tämä Ibanezi http://www.ibanez.com/bass/guitar.aspx?m=SR505 ja nyt on kielet poissa ja ajattelin puhdistaa bassoni täydellisesti (vuosihuolto). :) Mutta uskaltaako tuohon otelautaa jotain vahaa laittaa? Entäs bodyyn? Ja millai toi otelauta kannattaa pestä? Jos sais vastauksia mahd. nopeesti, niin kiitoksia. 2:ta eri merkkkiä mehiläisvahaa löytyy, nostalgia ja bilstex tai vastaava. Uskaltaisko laittaa otelautaan? edit: Jaa 1:s sivulla puhuttiin sitruunaöljyllä putsaamisesta otelautaa, mutta sitä nyt ei löydy. Mitää muuta keinoa, ihan vähän kostealla rätillä tms putsaamista? http://www.myspace.com/thecelene |
hollstro 19.12.2008 23:19:43 | |
---|
Putsaus kostealla rätilllä, otelautaan vahaa/öljyä (kunhan on puulle tarkoitettua), uudet kielet, kaula säätöön, intonaatio kondikseen, basso vireeseen ja kovaa soittoo. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |