Aihe: mesa boogie studio 22
1 2
varo
18.12.2008 22:17:41
eli myydäänkö näitä komboja vielä uutena? kuinka monipuolisia ovat, kun olis tarkotus soittaa kaikkee funkista 80-luvun thrashiin? entäs wattimäärä, kuinka paljon niitä on? ja paljon tollasen hinta suunnilleen olis uutena/käytettynä?
hapan
18.12.2008 22:19:14 (muokattu 18.12.2008 22:19:54)
Hehe, tais valmistus loppua jo 15 vuotta sitten...?

Oli miten oli, siitä sai loistavan komppisoundin, kun pisti puhtaan kanavan täysille.

Watteja siinä on 22 ja kyllä se melko moneen kykenee.
duc
18.12.2008 22:25:22 (muokattu 18.12.2008 22:26:01)
Torilla on noita aina välillä myynnissä, hinta jotain alle 500 ilman graafista EQ:ta, jonkin verran yli EQ:n kanssa. Nimestä voisi päätellä että 22 wattia on tehoa. Muut valmistajat voisivat myydä vastaavia kahden EL84-putken vahvistimia 15-wattisinakin...

Tuo graafisella EQ:lla varustettu malli on monipuolisempi, sillä kyllä soittaa kasarirässitkin.

Vahivstimesta on myös .22+ -malleja olemassa, sekä graafisella EQ:lla että ilman. Näissä voi kanavien volumet säätää paremmin tasapainoon...
hapan
18.12.2008 22:27:41
Torilla on noita aina välillä myynnissä, hinta jotain alle 500 ilman graafista EQ:ta, jonkin verran yli EQ:n kanssa.

No ootpas tehnyt löytöjä. Ite en ole vielä ainuttakaan nähnyt alle 600 €:n. Oli graafista eli ei.
duc
18.12.2008 22:32:14 (muokattu 18.12.2008 22:33:17)
No ootpas tehnyt löytöjä. Ite en ole vielä ainuttakaan nähnyt alle 600 €:n. Oli graafista eli ei.

Omani ostin ite asiassa kaupasta alle 500 ekulla, ja myin sitten etiäpäin muutaman kuukauden päästä suunnilleen samaan hintaan. Kiva pikku compo, mutta 600 eurolla saisi jo uusiakin vahvistimia...

Ja ainahan sitä pyytää saa, ja miksei maksaakin, ei se multa ole pois :)
Freewheeler
18.12.2008 22:52:19
Tällainen peli oli mulla vielä pari vuotta sitten:

http://personal.inet.fi/hima/saarin … age/2003stuff/amps2003/boogie22.jpg

Aika kevyen sarjan styrkkari. Täydellinen kotisoitto / studiolaite, mutta auttamattomasti liian pienitehoinen bänditouhuihin. Soundissa ei ollut dynamiikkaa, mutta kylläpä oli todella hieno kasarihenkinen liidisoundi! Nenäkäs, middlevoittoinen kompressoitu soundi... En kaipaa.
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
hapan
18.12.2008 22:53:08
Omani ostin ite asiassa kaupasta alle 500 ekulla

Sopiiko kysyä vuosituhatta ja oliko käytetty?

Ja ainahan sitä pyytää saa, ja miksei maksaakin, ei se multa ole pois :)

Tottahan toki, vaan enpä ole siitä huolimatta nähnyt missään tuota comboa noin halvalla. Ja aina voi saivarrella, että sillä ja sillä summalla saa sitä ja tätä, mun mielestä toi on hyvä vahvistin ja 500 €:lla ei uutta parempaa tuu heti mieleen.
hapan
18.12.2008 22:54:57
mutta auttamattomasti liian pienitehoinen bänditouhuihin.

Itellä riitti kyllä oikein hyvin. Rässiäkö väännätte?
duc
18.12.2008 23:08:37 (muokattu 18.12.2008 23:10:16)
Sopiiko kysyä vuosituhatta ja oliko käytetty?

Käytetty, uudet putket, 2007.

Ok,hyväkuntoinen plus-malli graafisella EQ:lla on ehkä sen 600 euron arvoinen, tuo itellä ollut oli plussa ilman EQ:ta.
maxillaris
19.12.2008 01:14:59
Kokeile etsiä studio caliber 50+. (2 x 6l6 versio). Siinä on jo tehoa ja päätepuoli toteutettu tosiaan eri lailla kuin studio 22+(EL84). Molemmat koneet omistavana voin sanoa, että tuolla 50+ koneella soittaa jo 90-luvunkin metallit.
Taisin nähdä huuto.netissä tuollaisen ja olikohan suora hinta jotain 700€ joka on enemmän kuin kohdallaan.
Sammo
19.12.2008 10:17:00
Kokeile etsiä studio caliber 50+. (2 x 6l6 versio). Siinä on jo tehoa ja päätepuoli toteutettu tosiaan eri lailla kuin studio 22+(EL84). Molemmat koneet omistavana voin sanoa, että tuolla 50+ koneella soittaa jo 90-luvunkin metallit.

Mä olen joskus soittanut tuuraustreenit/keikan Caliberilla (en muista versiota) satavuotta sitten ja samoin Studio 22:lla (ei tainnut olla plussa) -- mun muistikuva oli että ne ei ollut kovinkaan samankaltaisia soundiltaan, ja että se mikä mua viehätti pikkumesassa puuttui isommasta (smooth lead!).

Mulla on itellä myöhempi DC3:n, ja kun tein ostopäätöstä niin mulla jäi sellainen kuva että tuo caliber 50 on huonomaineisempia Mesoja koskaan?

DC:t on ihan OK ja plussana niissä on omat sävynsäädöt molemmille kanaville, ja noitakin on menny torillakin 600-700€:n hintaan.
If the White House calls... Tell them... 'I'm out in the field'...
maxillaris
19.12.2008 10:36:25
Noita Caliber koneita on usein parjattu, mutta omasta kokemuksesta voin kertoa, että niissä on omanlaisensa soundi ja sangen kelpo, kunhan jaksaa säädellä. Lisäksi on aika suuri ero onko el84-pääteputket(caliber series). Eihän nuo mesan parhaita ole, mutta mielestäni caliber 50+ on 700€ arvoinen. Kannattaa tutustua:)
Sammo
19.12.2008 11:37:11
Noita Caliber koneita on usein parjattu, mutta omasta kokemuksesta voin kertoa, että niissä on omanlaisensa soundi ja sangen kelpo, kunhan jaksaa säädellä. Lisäksi on aika suuri ero onko el84-pääteputket(caliber series). Eihän nuo mesan parhaita ole, mutta mielestäni caliber 50+ on 700€ arvoinen. Kannattaa tutustua:)

Mä olen melko varma että mun testaama oli EL84-versio.

Tuli mieleen että Allan Holdsworthin "Joshua" on soitettu EL84 Caliberilla (ilmeisesti pikkasen modatulla) ja se on helpolla yksi mun top-10 kitarasoundeista. Samoin Frank Gambalen jotkut jutut on vedetty 50:llä ...
If the White House calls... Tell them... 'I'm out in the field'...
Scuttle
19.12.2008 20:40:39
Hyviä kommentteja on jo tullutkin. 22 wattia on hyvin riittänyt minun käyttööni ja mesa .22 taipuu hyvin monenlaiseen menoon, funkista rässiin. 500-600 hintaluokassa yksi parhaista, mielestäni, tykkään itse kovasti, mutta on siinä toki puutteensa. Vähän jenkkityyliin sliipattu särösaundi, kuten edelläkin mainittiin.
adretlan
20.12.2008 01:36:44
Soundissa ei ollut dynamiikkaa, mutta kylläpä oli todella hieno kasarihenkinen liidisoundi! Nenäkäs, middlevoittoinen kompressoitu soundi... En kaipaa.

GAS. Kasarihevivaihe päällä. :I
On kivaa olla kalamies#35 >-)))>
Veli
20.12.2008 08:48:22
Mesan studio 22:sta ei ole tosiaan saanut uutena enää aikoihin. Kyseisen pelin ominaisuuksista muistuu mieleen yllättävän hyvät puhtaat ja suhteellisen pehmeät, tosiaankin tietyllä tavalla "sivistyneen" tai sliipatun kuuloiset säröt. Säröosasto taisi olla enemmän fuusiota kuin brittimeininkiä.

Miinuspuolella se, että kontrollien puolesta oli hieman hankalaa saada samalla kertaa sekä hyvä puhdas saundi että sopiva särö. Muistaakseni puhtaan kanavan gaini vaikutti plussamallissakin särökanavan särön määrään. Yksi keino kiertää tuota on tietysti säätää hyvä puhdas saundi ja ottaa särö erillisestä pedaalista.

Toinen pieni probleemi oli se, että ko. combon ääni levittyy aika kapealle alueelle eli ei sovi kovin optimaalisesti ilman mikitystä hoidettaville keikoille.

Yhtä kaikki, voin kyllä saundin puolesta ehdottomasti suositella. Eikä ole todellakaan paha hinta-laatu -suhde nykycomboihin verrattuna. 500-600 euroa kannattaa ehkä valmistautua maksamaan Studio .22+ -mallista, graafisella eq:lla varustettua ei välttämättä saa alle kuudensadan. Alkuperäisestä kanavanvaihtopedaalista kannattaa ehkä kanssa maksaa hieman ekstraa, tuollaista voi olla hieman vaikea löytää jos sattuu puuttumaan.

Tästä mallista on ollut juttua aikaisemminkin:

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=99963&o=20

Studio 22:n manuaali löytyy täältä:

http://www.manualnguide.com/dl/3499/
kiriminni
20.12.2008 11:15:00
On tullut omistettua too much treble little bass ainakin säröpuolella.
Mökää lähtee pirusti ja sillä puskee helposti 4x12 kaappiakin.
EL84 puhdas soundi on parhaita putkisoundeja esim.Vox niitä käyttää ac-30:ssä.
Nyt iski gas ainakin Mark IV on tullut välillä kuolailtua.
Freewheeler
20.12.2008 12:25:56 (muokattu 20.12.2008 12:30:56)
On tullut omistettua too much treble little bass ainakin säröpuolella.
Mökää lähtee pirusti ja sillä puskee helposti 4x12 kaappiakin.
EL84 puhdas soundi on parhaita putkisoundeja esim.Vox niitä käyttää ac-30:ssä.
Nyt iski gas ainakin Mark IV on tullut välillä kuolailtua.

Ei kannata verrata VOXia ja Studio.22 keskenään. Eri luokan laitteita, VOXin eduksi.

Itse asiassa muistin juuri, että oma Studio.22 oli pariin otteeseen huollossa. Ensin Pajalla, sitten Eastwayn huoltomiehen käsittelyssä. Ihan skeidaa laatua sisältä, siinä jouduttiin kolvaamaan melkein kaikki juotokset uusiksi... Joku kanavanvaihtokonkka on sen tyyppivika. En suosittele muuta kuin hyväksi kotisoittopeliksi.

Tämä biisi on vedetty Studio.22:lla:

http://d1.mikseri.net/m/9e9/2000510 … 927/Freewheeler%20-%20Finlandia.mp3
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
duc
20.12.2008 13:01:11
Ei kannata verrata VOXia ja Studio.22 keskenään. Eri luokan laitteita, VOXin eduksi.

Itse asiassa muistin juuri, että oma Studio.22 oli pariin otteeseen huollossa. Ensin Pajalla, sitten Eastwayn huoltomiehen käsittelyssä. Ihan skeidaa laatua sisältä, siinä jouduttiin kolvaamaan melkein kaikki juotokset uusiksi... Joku kanavanvaihtokonkka on sen tyyppivika. En suosittele muuta kuin hyväksi kotisoittopeliksi.

Piirilevy kyllä taipuili omassakin pelottavasti kun vaihtoi etuasteputkia... vähän huonosti suunniteltu ja halvalla tehty peli sen perusteella.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)