Aihe: Miroslav philharmonikin patarummut..
1 2 3
sarkjan
18.12.2008 21:41:16
TimoJM:llä on pointtinsa asiassa. Todellakin vähemmän ja ehkä enemmän "vajavaisilla" vehkeillä täällä porukka musiikkiaan tekee, itse ainakin :) Ja mikä masentavinta, oma osaamattomuus ja/tai kyky hyödyntää maksimaalisesti laitteiden suomia mahdollisuuksia on se suurin syypää epätyydyttävään soundilliseen lopputulokseen.

Mielenkiinnolla kuitenkin odotellaan, millaista musiikkia aloittajan nimimerkin takaa aikanaan puskee.
Can we have everything louder than everything else?
Timo JM
18.12.2008 22:00:59

Mielenkiinnolla kuitenkin odotellaan, millaista musiikkia aloittajan nimimerkin takaa aikanaan puskee.

Sitähän tässä on odoteltu jo vuosia.

P.S. ;-)
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido |
Janie Jones
19.12.2008 00:51:23 (muokattu 19.12.2008 00:52:32)

Tuossa taannoin erään studioäijän kanssa asiaan liittyen jutellessamme totesimme, että jengillä on usein patarummuista sellainen oletus, että ne kuulostavat tosi jyhkeiltä. No eivät välttämättä kuulosta, elleivät tule kovaa ja sellaisessa tilassa, joka tekee niistä jyhkeitä.

Mikä herätti epäilyksen, että Miroslavin patojen sointialue on lähempänä totuutta kuin monien mielikuva padoista. Jotkut patarollisamplet (netistä vapaasti ja laillisesti löytyvät tai Jampackista löytyvät) ovat kyllä hieman bassompia - laita Miroslavin patoihin equtusta siis, jos taajuuksia kaipaa? Siinähän on se eq siinä Miroslavissa/ST:ssa... Ei ole niin iso ongelma hei, ainakaan säveltäessä. Loppumiksaus on eri asia, mutta sitä ehtii miettiä sitten, kun on sen aika.

ps. Tsemppia musiikintekoon!
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
JPQ
19.12.2008 12:29:57 (muokattu 19.12.2008 12:31:07)

Tuossa taannoin erään studioäijän kanssa asiaan liittyen jutellessamme totesimme, että jengillä on usein patarummuista sellainen oletus, että ne kuulostavat tosi jyhkeiltä. No eivät välttämättä kuulosta, elleivät tule kovaa ja sellaisessa tilassa, joka tekee niistä jyhkeitä.

Mikä herätti epäilyksen, että Miroslavin patojen sointialue on lähempänä totuutta kuin monien mielikuva padoista. Jotkut patarollisamplet (netistä vapaasti ja laillisesti löytyvät tai Jampackista löytyvät) ovat kyllä hieman bassompia - laita Miroslavin patoihin equtusta siis, jos taajuuksia kaipaa? Siinähän on se eq siinä Miroslavissa/ST:ssa... Ei ole niin iso ongelma hei, ainakaan säveltäessä. Loppumiksaus on eri asia, mutta sitä ehtii miettiä sitten, kun on sen aika.

ps. Tsemppia musiikintekoon!

mulla ei ainakaan basson määrä ole ongelma (nimenomaan olen kanssasi samaa mieltä kun klassista olen kuunnellut) vaan se korkeus millä ne soi vaikeahkoselvittää.
(matalissa ihmisen korva epäherkempi vire eroille ja sitten hahmotus häiriöni et se että kaijuttimieni taajuus vaste mitä on kyllähän kuulokkeet löytyisi jotka toistaa tosi hyvin alas mutta ne ei ole kivat päähän...)
Hollywood musassa patarummusta tehdään usein tuollainen "basso hirviö". ja patarumpujen ääniala käsitys pohjaa mulla kyllä kirjaan ja sitten eräs nettisivu antaa saman äänialan niille.
Roberto
20.12.2008 14:35:34

Sitähän tässä on odoteltu jo vuosia.

P.S. ;-)

Aika monet onkin malttaneet antaa asian olla, mut jäbällä on näemmä joku kumma leuhottamisen tarve vielä voimissaan. Tietyillä palstoilla.
Timo JM
20.12.2008 14:53:11 (muokattu 20.12.2008 15:01:53)

Aika monet onkin malttaneet antaa asian olla, mut jäbällä on näemmä joku kumma leuhottamisen tarve vielä voimissaan. Tietyillä palstoilla.

Mitäs tää nyt on? Onko Roopesta tullut yhtäkkiä hyvätapainen ja lähimmäisistään välittävä ihminen? ;-)

EDIT:
Aika monet = kaikki muut
JPQ
20.12.2008 16:07:36 (muokattu 20.12.2008 16:10:27)

Noh vaikka suhtaudutte miten suhtaudutte mikseriin eli tänne on jo lisätty YKSI uusi biisi: (muutama odottaa viimeistelyä ja pähkäilyä pistänkö vai enkö ja uuttakin tekeillä) voin tosiaan taata paljon parempi kuin se toinen biisi jossa soundit on vähän rasittavat.
http://www.mikseri.net/artists/?id=45169
tender.insanity
20.12.2008 16:12:14
Noh vaikka suhtaudutte miten suhtaudutte mikseriin eli tänne on jo lisätty YKSI uusi biisi: (muutama odottaa viimeistelyä ja pähkäilyä pistänkö vai enkö ja uuttakin tekeillä) voin tosiaan taata paljon parempi kuin se toinen biisi jossa soundit on vähän rasittavat.

Jopas oli biisi... :-|
Timo JM
20.12.2008 16:28:57

Olen positiivisesti yllättynyt. Kiitos!
JPQ
20.12.2008 16:52:59 (muokattu 20.12.2008 16:56:20)

tender.insanity: Mitä tämä hymiö viesti tarkoittaa? vetikö hiljaiseksi.
Timo JM: kuuntelithan nimenomaan uudemman ja olitko ihan oikeasti?
Roberto
20.12.2008 20:16:07

Mitäs tää nyt on? Onko Roopesta tullut yhtäkkiä hyvätapainen ja lähimmäisistään välittävä ihminen? ;-)

EDIT:
= kaikki muut

No joku vitun roti nyt sentään.
JPQ
20.12.2008 22:09:30

No joku vitun roti nyt sentään.

Todellakin sais eräät tyypit lopettaa ne tiedä miltä meistä (johon suhtaudutaan omituisesti kuten sinuun tässä jutussa ainakin...). Meillä jokaisella on rajamme eri asioissa.
sarkjan
20.12.2008 22:20:07
Jees! Tuo "Talvinen metsän reuna" sopis kevyesti esim jonku filmin taustamusaksi, ainakin osittain.
Can we have everything louder than everything else?
loosah
20.12.2008 23:04:15
Täältä tulee kanssa kannustusta talvisen metsän reunan kanssa! Älä mieti liikaa. Tee rauhassa vaan mielummin niillä välineillä, mitä on tarjolla.
GIGO
Timo JM
20.12.2008 23:48:05 (muokattu 20.12.2008 23:48:22)

Timo JM: kuuntelithan nimenomaan uudemman ja olitko ihan oikeasti?

Kyllä kuuntelin uusimman ja olin ihan tosissani. Sulla on hiukan erikoinen tapa hahmottaa musiikkia mutta siinä voi olla myös persoonallisuuden voima.
Janie Jones
21.12.2008 03:58:15 (muokattu 21.12.2008 03:59:57)

Metsän reuna: no mutta tämähän on erittäin hyvä. Todella.

Ei muuta.

J.
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
JPQ
21.12.2008 10:41:34

Kiitoksia kaikille jotka on tosissaan ja minä uskoisin että olette noh asiaa kirjoitatte muulloin joten siitä päätellen.
JPQ
21.12.2008 10:44:37 (muokattu 21.12.2008 13:00:45)

Kyllä kuuntelin uusimman ja olin ihan tosissani. Sulla on hiukan erikoinen tapa hahmottaa musiikkia mutta siinä voi olla myös persoonallisuuden voima.

millä tavoin erikoinen tapa? ja rupean ihan kohta tekemään uutta ihan erilaista kappaletta (noh sanotaan jarren ekojen levyjen hengessä ehkä hieman mutta ei pop rallatus melodioin ja jotain muutakin eroa tulee :) ) helkutti rob papenin albino3 vaan tuppaa kaatumaan kun avaan sillä tehdyn projektin (onneksi en maksanut vaan sain bluehen kaupan päälle jos ongelma ei ratkea mutta jos ei ratkea niin pitää etsiä toinen tarpeeksi saman henkinen syna se onkin työläämpää paitsi yksi mielessä siitä en vaan tiedä vakaudesta mitään ja siis tietyllä tapaa saman henkinen...)...
JPQ
21.12.2008 10:45:15 (muokattu 21.12.2008 10:49:29)

Jees! Tuo "Talvinen metsän reuna" sopis kevyesti esim jonku filmin taustamusaksi, ainakin osittain.

ehkä kokonaankin riippuu filmistä ja eri kohdat eri kohtiin. ps. tekijän oma komentti kyllä mutta kyllä minä jotain musastani ymmärrän.
ps. patarumpujen sointi korkeudesta tosiaan ketjualunperin eikä itse soundeista siis tarkoitan sävyä jne.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)