Aihe: Kosketinsoittimen ostajille!
1 2 3 4 521 22 23 24 2551 52 53 54 55
teejk
17.12.2008 10:58:33
haloo,

Pikkukoskettimet olis hakusessa...

Onkohan maailmalla olemassa tollasia vastaavia kuin esim. Oxygen 8 v2 koskettimia, joita vois käyttää ilman tietokonetta. Täytyykö lähteä lelukauppaan vai onko olemassa muita (laadukkaampia) vaihtoehtoja?
Tajuaksä mitä mä ymmärrän?!
Quru
17.12.2008 12:01:18
Korg MicroX, MicroKorg, Alesis Micron, löytyyhän nuita.
It's fast, it's fucking metal fuck
teejk
17.12.2008 12:28:53
Juu, näin vähän ajattelinkin, mutta hinnatkin on sitä luokkaa, että ei leikkikalusta ihan tollasia hintoja viitti maksella. Täytyy varmaan muuttaa hiukan hakukriteerejä. Kitaraa täs kuitenkin pääasiallisesti soittelen ja pianoonkin vain muutaman kerran koskenut, niin tuntuu tollaset laitteet falloksen kasvattajilta. Toolin intermissionia kun vaan pääsis opettelemaan.

Jos jollain on vielä hyviä vinkkejä, niin saa tietysti ehdotella.
Synastikki
17.12.2008 17:51:34

Juu, näin vähän ajattelinkin, mutta hinnatkin on sitä luokkaa, että ei leikkikalusta ihan tollasia hintoja viitti maksella. Täytyy varmaan muuttaa hiukan hakukriteerejä. Kitaraa täs kuitenkin pääasiallisesti soittelen ja pianoonkin vain muutaman kerran koskenut, niin tuntuu tollaset laitteet falloksen kasvattajilta. Toolin intermissionia kun vaan pääsis opettelemaan.

Jos jollain on vielä hyviä vinkkejä, niin saa tietysti ehdotella.

http://www.thomann.de/fi/novation_xiosynth25.htm
halvin mitä thomannilta saa ainakin syntikkapuolella...
Elämässä pitää olla tilua! kalamies #51 >-)))>
Dolly_Keys
17.12.2008 20:38:50
http://www.thomann.de/fi/novation_xiosynth25.htm
halvin mitä thomannilta saa ainakin syntikkapuolella...

ja http://www.dv247.com löytyy muistaakseni melkeen pariinsataan
teejk
18.12.2008 08:42:26
jees, tänks. tota xiosynthiä olin ehtinyt jo kattelemaankin. se ilmeisesti toimii sekä midikiipparina että sit perus syntikkana. parhautta olis vielä se, että masiinasta löytyis sisäänrakennettu kaiutin, vaikka se laatu nyt ei olisikaan mitään huippuluokkaa. metsästys jatkukoon...
Synastikki
18.12.2008 09:07:47

jees, tänks. tota xiosynthiä olin ehtinyt jo kattelemaankin. se ilmeisesti toimii sekä midikiipparina että sit perus syntikkana. parhautta olis vielä se, että masiinasta löytyis sisäänrakennettu kaiutin, vaikka se laatu nyt ei olisikaan mitään huippuluokkaa. metsästys jatkukoon...

eipä ole sisäänrakennettua kaiutinta, mutta jos tarvitsisit sitä vain soittaaksesi niin ainahan tuohon saa kuulokkeet kiinni :) kyllä toimii midi-USB-kiipparina ja syntikkana ja vissiin jonkin sortin audio-interface-efektilaitteenakin...
Quru
18.12.2008 09:09:53 (muokattu 18.12.2008 09:11:37)
Jos syntikkaa haluaa (ja kyllä kannattaa halua, ei noilla marketticasioilla muuta tee kuin tappaa inspiraation) niin eipä paljon XioSynthiä halvemmaksi pääse. Noissa Novationeissa on vielä oikesti hyvät soundit, joten ei kannata missään nimessä uhrata sitä soundia ja oikeasti suht laadukasta _soitinta_ sen edessä että vehkeessä olisi kaiuttimet. Yleensä ne soittimet joista sisäänrakennetut kaiuttimet löytävät ovat sitä 55e marketticasio-linjaa, mitä ei suosittele kukaan.

Jos vähän vielä pystyy satsaamaan rahaa lisää niin Alesiksen Micron olisi kyllä huippu peli: http://www.youtube.com/watch?v=xDU2MHL_5Bg

E: Ei paha hintakaan loppujen lopuksi: http://www.dv247.com/invt/23397/
teejk
18.12.2008 11:28:24 (muokattu 18.12.2008 11:31:26)
heh, te ootte oikein kauppamiehiä. näin mäkin tämän homman olen kyllä ajatellut. vaikka en mitään osaa koskettimilla soittaakaan, niin en viittisi sitä halvinta silti ostaa. ja noihan on pirun hienon näkösiä vehkeitä (sehän onkin se tärkein asia).

sisäsellä kajarilla tarkotin lähinnä sitä, että jos sellanen vehje jostain sattuiskin löytyä. en viitannut sillä suoranaisesti tohon xiohon.

edit. torillakin näyttäis yks xio olevan myynnissä, mutta oli aika suolainen hinta uuten verrattuna.
wisec
18.12.2008 16:37:56 (muokattu 18.12.2008 16:39:17)
Pitkän aikaa olen haaveillut kosketisoittimista/synasta. Aikaisemmin tullut soiteltua paljonkin, nyt on ollut 4 vuoden kuiva kausi ilman kyseistä peliä. Haussa olisikin hyvä harrastelija kosketinsoitin, jolla voisi tallentaa biisejä, tehdä omia biisejä, mahdollisimman hyvät liitännät esim tietokoneeseen.Hintaa saisi olla max 600€. Ehdotuksia sitten kehiin. =) Tarkoitus ostaa ihan uusi peli mutta jos vähän käytettykin löytyy niin miksei sekin käy...
Quru
18.12.2008 20:18:09
Pitkän aikaa olen haaveillut kosketisoittimista/synasta. Aikaisemmin tullut soiteltua paljonkin, nyt on ollut 4 vuoden kuiva kausi ilman kyseistä peliä. Haussa olisikin hyvä harrastelija kosketinsoitin, jolla voisi tallentaa biisejä, tehdä omia biisejä, mahdollisimman hyvät liitännät esim tietokoneeseen.Hintaa saisi olla max 600€. Ehdotuksia sitten kehiin. =) Tarkoitus ostaa ihan uusi peli mutta jos vähän käytettykin löytyy niin miksei sekin käy...

Näitähän löytyy tästä ketjusta n^n+1 kappaletta...

Valitse tästä: käytetty, Juno-D, Juno-G, Korg Tr, Korg X50, Yamaha MM6 ...
wisec
19.12.2008 22:05:40
Noniin, tossa aiemmin kyselin edotuksii harrastesoittimeks.
Eilen tuli sitte ostettuu toi jammun mm6.
Kokeilin myös korgin tr:ää, mut ainakin mulle toi mm6 sopi paremmin.
Tuntu paljon selkeemmältä noi valikot ja yamahan soundivalikoima miellytti enemmän.
Tietty hintaeroakin oli vielä noin 250e, joten mulle homma oli aika selvä.
Kokeilemalla se selviää mikä sopii itelle.

Jep... valinnan varaa on... mut sitte pitäis ittelle se paras löytää... no mietin vielä... näin juopuneena en viitti mitää radikaalia vielä päättää =D
TuntsaT
22.12.2008 12:23:57 (muokattu 22.12.2008 12:35:14)
Nyt tarttee nopeeta vastausta! Kumpi ompi parempi Roland Juno-G vai KORG M50?Perusteluja, plz! Pitäs sopia eri soittotyyleille. Ja kummalla on parempi soittaa mm. Cob ja Stratovariuksen tapaisten bändien biisejä.
Jounzuh
23.12.2008 10:16:42
Nyt tarttee nopeeta vastausta! Kumpi ompi parempi Roland Juno-G vai KORG M50?Perusteluja, plz! Pitäs sopia eri soittotyyleille. Ja kummalla on parempi soittaa mm. Cob ja Stratovariuksen tapaisten bändien biisejä.

Ainakin itse valitsin ton M50 just COB tyyliseen musaan. Musta korgeissa on varsinki leadit paljon parempii ku Rolleis. Mut se on aikalailla makuasia, Korgis tosin on kosketusnäyttö joka on must aika kätevä.
Synastikki
23.12.2008 18:41:11

Korg M50 on uudempi ja Korgit nyt ylipäätänsä on hyviä hevikoneita. Ainakin korgien stringsejä ja liidejä jne. on kehuttu hyviksi ja nämähän ovat melkoisen tärkeitä hevistelyssä.
Never me
24.12.2008 03:41:57
Stringseistä puheenollen. Oon hankkimassa syntikkaa, eikä itelläni ole juurikaan paljon tietoa näistä nykyvekottimista. Pitäis saada sellanen, jossa ois mahdollisimman hyvät jouset/kuorosoundit, ja muutenkin sellanen mikä sopii enemmän taustojen soittamiseen, kuin liiditilutteluihin. Uskoisin, että Korg on näihin hyvä vaihtoehto, mutta minkä hiton niistä osaa valita? Hintaluokka saisi maksimissaan mennä hieman yli tonnin. Antakaapa ihmiset hyviä vinkkejä hyvistä malleista. :)
Synastikki
24.12.2008 09:10:47

Stringseistä puheenollen. Oon hankkimassa syntikkaa, eikä itelläni ole juurikaan paljon tietoa näistä nykyvekottimista. Pitäis saada sellanen, jossa ois mahdollisimman hyvät jouset/kuorosoundit, ja muutenkin sellanen mikä sopii enemmän taustojen soittamiseen, kuin liiditilutteluihin. Uskoisin, että Korg on näihin hyvä vaihtoehto, mutta minkä hiton niistä osaa valita? Hintaluokka saisi maksimissaan mennä hieman yli tonnin. Antakaapa ihmiset hyviä vinkkejä hyvistä malleista. :)

Korgin uusin ns. budjettimalli M50 voisi sopia tuohon kuvaukseen aivan loistavasti. Kannattaa katsoa tätä ketjua hieman taaksepäin ja etsiä tuolta palstalta myös M50 oma threadi ja käydä korgin sivuilla ja youtubessa kuuntelemassa vähän demoa :)
TuntsaT
25.12.2008 23:32:08
Ottaakohan Hellas musiikki trumpetteja vaihos kun multa löytys semmonen 600€ trumpettipaketti, joka on täysin käyttämätön. Fazerilta saisin Juno-G:n ainakin noin puoleen hintaan joten hyvältä tuo hinta ainakin kuulostaa. Pitääpä soittaa hellas musiikkiin, koska siellä noita Korgeja on, toisin kuin Fazerilla.
TuntsaT
27.12.2008 09:35:17
Meen tänään Hesaan ostaa sen synkan, valitettavasti Roland Juno G:n. Saan sen noin puoleen hintaa, koska annan vaihdossa sen trumpetin ja mikään Korgia myyvä liike ei taas ota tota vaihos...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)