Aihe: Tremolon "paikka" efektilaudassa
1 2 3
wilo
18.12.2008 20:45:46
Enpä tiennytkään, että efektipedaalien järjestyksellä on jotain merkitystä soundin kannalta. Kysynkin tähän, että pitäiskö tätä järjestystä muuttaa, vai onko hyvä näin?:

Kitara -> Korg Pitchblack (viritin) -> Boss SD-1 (särö) -> Boss CS-3 (kompressori) -> Vox AC30 CC1 (vahvistin)

Moro!

Itte tykkään käytellä kompuraa ennen säröjä. Molemmat vaihtoehdot toki toimivat, kyse on siitä kumpi saundaa kyseiseen tilanteeseen ja omaan korvaan paremmalta.

t. Ville
Simo78
18.12.2008 20:46:59
Enpä tiennytkään, että efektipedaalien järjestyksellä on jotain merkitystä soundin kannalta. Kysynkin tähän, että pitäiskö tätä järjestystä muuttaa, vai onko hyvä näin?:

Kitara -> Korg Pitchblack (viritin) -> Boss SD-1 (särö) -> Boss CS-3 (kompressori) -> Vox AC30 CC1 (vahvistin)

No joo ennenkuin kukaan kerkeää alkaa vittuilemaan ja toteamaan, että kokeilemalla selviää:-). Niin mulla on kompura ennen säröä. Miksi? No kyselin kun sen ostin useammalta tyypiltä missä se "pitäisi" olla ja sanoivat että ennen särö(j)ä. Joo ja volyymipedaalista sen verran, että mä en ole koskaan sellaiselle keksinyt just mitään käyttöä...
McNulty
19.12.2008 00:03:45
Eikös rautalankamiehet käytä kompuraa nimenomaan ketjun viimeisenä? Itse en kyseisestä musagenrestä juuri tiedä, joten tämä tieto on ihan kuultua stooria muutamalta paikalliselta "Agentsilta" :)
Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you.
varakeef
19.12.2008 10:39:01
Minulla onkin tässä parahiksi edessäni Pro Reverbin ja Super Reverbin skeemat ja - todella - näin näyttäisi olevan. ...Noh, luulisin, että järjestyksellä ei ole suurtakaan merkitystä paitsi juuri kaiun suhteen. Kaiun jälkeenhän tremolo katkoo myös kaiun hännän. Kaiku tremolon jälkeen pyöristää tremolon jyrkkyyttä, koska kaiku ikääkuin jatkaa tremolon katkaisemaa ääntä.

Äsken oli edessäni Pro Reverb. Ei se kaiun häntä mitään katkea tremolon ääriasetuksillakaan, vaikka tremolo skeeman mukaan onkin sen jälkeen.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)