Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ashdownasiaa!
1 2 3
Jamppa2
05.03.2008 20:09:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep, eli ittellä on Ashdownin evo 300 eli 300 wattinen vahvistin 15' elementillä. Tykkään soundista, mutta haluaisin kuitenkin vähän kiinteämpää ja "nopeampaa" soundia. Joten olen harkinnut ostavani siihen Ashdownin 2*10 kaapin, samaa sarjaa kun tuo combo.
Onko jollakin näiden kahden yhdistelmästä kokemusta? Riittääkö potkua toiseen kaappiin, ja onko muuta mitä pitäisi ottaa huomioon? Kertokaa ajatuksia vaikkette omistaisikaan kyseistä settiä. Soittelen American Jazz Bassolla.
 
Ensin vessa sitten pissa.com
Jamppa2
09.03.2008 15:18:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös täällä ole Ashdownmiehiä ollenkaan? Laittakaahan kommenttia!!!
 
Ensin vessa sitten pissa.com
Jooba
09.03.2008 15:27:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä on kyllä Ashdown nuppi ja eräs 210 kaappi (Hartke) ja siitä saa sitä nasaalisuutta kyllä yläpäähän; kaverina sillä on 410 kaappi. Eiköhän tuo sun yhdistelmä ole ihan toimiva ainakin soundin puolesta. En sitten muuta osaa sanoa. Liaan haastava kysymys basisteille ;)
 
Coprobasso
14.03.2008 12:42:13
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös täällä ole Ashdownmiehiä ollenkaan? Laittakaahan kommenttia!!!
 
Joops!...
 
Spoitan aikas nopeaa metallia, mulla on abm evo 500-nuppi..
 
Kaappeina 18" Black widow ja 2x10" plus torvi, kyllä kerkiää.
 
..muuta en ossoo sanoo.
 
Valkyrian
14.03.2008 19:40:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Ashdown mag 250 nuppi kytkettynä EBS-112 kaappiin ja ainakin tällä yhdistelmällä saundi on lähes poikkeuksetta hillityn pehmeä, ellei sitten hae punkahtavampaa saundia keskitaajuudet kaakossa.
 
Murmeli
10.06.2008 21:59:35 (muokattu 10.06.2008 22:26:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos mitään kokemuksia Ashdown Little Giant 350:sta? Roudattavuuden takia kiinnosti (3,5 kg).. ja onhan tuo ulkonäkökin aika perverssi :)
4x10 kaappia (400W RMS @ 8ohm) aattelin ajella tuolla. Meneekö metsään nin että kolisee?
 
(edit: luin faq:n ohmeista jne, tohon ei tartte vastata:)
 
"No tästä nyt tuli tämmöstä kieli poskella-räkärokkia."
JussiKoo
11.06.2008 00:24:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kai tuolla metsään voi mennä. Kokemusta ei juuri tuosta Ashdownista ole, mutta toisella kämpällä on Hartken 350W nuppi ja GK:n 4x10". Hyvin potkii. Joutuu jopa hiljentämään rumpujen kanssa.
 
Teijo K.
12.06.2008 21:17:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ashdown Magmon 10", etunen rikki ja pätkii. Päätteenkin puolella oli kylmäjuotoksia mutta ne sain korjattua. Toimittaa laulumonitorin virkaa meillä ja toimii siinä ihan ok. kun mikserin auxista pistää piuhan suoraan magmonin päätteelle.
 
Lälly, humanisti, puuseppä. Basisti.
Alkuperäiskokoonpano
Dropped C
12.06.2008 21:23:52 (muokattu 12.06.2008 21:24:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko Ashdownin kaapit minkälaisia? Vai hajooko heti käsiin niinku vahvistinosasto tuntuu puheiden mukaan tekevän? Kovasti ovat ainakin halpoja ja tyylikkään näköisiä. Puhun siis näistä halvimmista MAG komeroista.
 
"El Coyote cut a deep hole into giants heart and lava flowed"
Jamppa2
13.06.2008 19:50:23 (muokattu 13.06.2008 19:52:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuntuu jakavan mielipiteitä rajusti tämä Äsraun. Itsellä on kestäny kaikki hyvin eikä oo ollu mitään muutakaan hämminkiä. Omat kamat on tuota EVO-sarjaa. Mutta joo eihän kaikki voi aina kestääkkään.
 
Edit. P.S. Kaapitkin tuntuvat olevan samaa hyvää laatua kun noi combot. Soundaa ja näyttää hyvälle ja ennen kaikkea pysynyt ainakin toistaiseksi ehjänä.
 
Jotain pientä.
zoup
22.06.2008 20:32:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeah, mulla on ollu vuoden päivät MAG300-nuppi ja se halpa 410-kaappi aktiivisessa keikkakäytössä ja olen ollut todella tyytyväinen. Itsekin arastelin ostoa koska monet sanoivat, ettei kestä mutta eipä ole vielä ollut mitään ongelmaa. Ostin kokeilumielessä ja tarkotuksena ois hankkia ABM-sarjan läjä seuraavaksi. Kyllä musta tuli Ashdown-mies noitten kamojen positiivisten kokemusten perusteella. Soundi lämmittää kovasti mieltä, en tosin mitään nopeeta metallia soitakaan. Sormilla kasia. Ehkä joskus kuustoistaosiakin? :D Bassona mulla on fenderin geddy lee jazz bass. Jotenkin tuo yhdistelmä löysi tiensä sydämeeni...
 
Ja taikuri hämmästyy itsekin!
suntti
24.06.2008 21:52:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuntuu jakavan mielipiteitä rajusti tämä Äsraun. Itsellä on kestäny kaikki hyvin eikä oo ollu mitään muutakaan hämminkiä. Omat kamat on tuota EVO-sarjaa. Mutta joo eihän kaikki voi aina kestääkkään.
 
Edit. P.S. Kaapitkin tuntuvat olevan samaa hyvää laatua kun noi combot. Soundaa ja näyttää hyvälle ja ennen kaikkea pysynyt ainakin toistaiseksi ehjänä.

 
Tuotaa onko sulla kauan ollu tuo EVO-"paketti") ja millasessa käytossä
 
Jamppa2
25.06.2008 17:02:23 (muokattu 25.06.2008 17:03:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuotaa onko sulla kauan ollu tuo EVO-"paketti") ja millasessa käytossä
 
Pari vuotta, mutta joo siinä se raja meneekin huomenna kosahtaa. Totta puhuakseni ei missään keikka käytössä, mutta liikuteltukin on.
 
P.S. Lisäkaappi on uudehko.
 
Jotain pientä.
Baptist
27.06.2008 10:06:19 (muokattu 27.06.2008 10:06:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miulla oli käytössä muutaman kuukauden muistaakseni joku EVO-sarjan 300w nuppi, 1x15 ja 2x10 kaapit. Hyvin potki, soundi oli huomattavasti terhakampi kuin SWR:än nuppi ja ampegin 4x10 kaappi yhdistelmä. Voin suositella, hyvät metelit lähtee, eikä jäänyt edes kitaristien putkinuppien jalkoihin. Roudaus on myös helppoa, huonokuntoisempikin hippi saa yksin kannettua jos jaksaa tehdä pari kierrosta.
 
Tuosta hajoamis herkkyydestä en osaa sanoa mitään kun itellä nuo oli käytössä vain pari kuukautta.
 
Eltuuse
17.12.2008 15:18:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites nyt kun käyttö kuukausia on tullut lisää?
 
budjettiostoslistalla olis _ ASHDOWN MAG 300H EVO II
 
Kidi
17.12.2008 21:42:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

budjettiostoslistalla olis _ ASHDOWN MAG 300H EVO II
 
Suosittelen!!! meidän bändin basistilla oli just toi nuppi ja potki hyvin, eikä muutenkaan mitään ongelmia. Sit meni ja vaihto sen Ashdown AL MK500 Amp Head Mark King Signature nuppiin markun musiikista.
Käsittääkseni noi Ashdownin bassokamat yleensäkin on todella laadukkaita, ne ei oo vaan suomes saanu niin kovaa hypee, ku esim ulkomailla...
 
JaS
18.12.2008 16:39:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Menee ehkä ihan vähän vierestä, mutta kuitenkin... Oon konsalla joutunut soittamaan ashdownin jollain 2x10 combolla. Ashdownin sivujen perusteella näyttäis tolta evo sarjalta. Ja mulla ei ole mitään hyvää sanottavaa koko merkistä sen perusteella.
 
Saundi on jotenki tukkonen ja humiseva, mut sit kuitenki se bassopotku puuttuu. Oon yrittäny kaikkeni ruuvata sitä paremmaks, mut tuntuu, et joka kerta, ku laittaa mitään värin säätöö, ni saundi menee vaan paskemmaks. Ja mitä olen muutaman basistin kanssa puhunu, ni ei nekään oo tykänny. Kovasti yritän keksiä jotain hyvää, mut tosiasia on se, et se combo vie kyl soittohalut.
 
Teijo K.
18.12.2008 16:43:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Menee ehkä ihan vähän vierestä, mutta kuitenkin... Oon konsalla joutunut soittamaan ashdownin jollain 2x10 combolla. Ashdownin sivujen perusteella näyttäis tolta evo sarjalta. Ja mulla ei ole mitään hyvää sanottavaa koko merkistä sen perusteella.
 
Saundi on jotenki tukkonen ja humiseva, mut sit kuitenki se bassopotku puuttuu. Oon yrittäny kaikkeni ruuvata sitä paremmaks, mut tuntuu, et joka kerta, ku laittaa mitään värin säätöö, ni saundi menee vaan paskemmaks. Ja mitä olen muutaman basistin kanssa puhunu, ni ei nekään oo tykänny. Kovasti yritän keksiä jotain hyvää, mut tosiasia on se, et se combo vie kyl soittohalut.

 
Mag -sarja ei mua kanssa oo niin. Kontran kanssa soundi toimii paremmin kuin sähköbasson, tosin kontraankin on huikeesti parempiakin, munsta. Sitten toi ei meinannu oikeen pysyä läjässä. Lopulta kävin kaikki juotokset läpi ja senjälkeen on vähän paremmin skulannut, mutta aika pettymys. Mag Mon 10" siis toi mun.
JaS
18.12.2008 17:29:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Millähän kepeillä Ashdown-miehet soittelee? Kun oli tossa muutama oikeen ylistävä kommenttikin.
 
NitroJeesus
21.12.2008 00:35:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites, löytyykös joltain kokemuksia tuosta Ashdown Little Giant 1000:sta? Iski silmille veikeän värinsä ja hiton hyvän teho/paino -suhteensa avulla. Myyköhän joku Tamperelainen pulju Ashdowneja?
 
Everybody knows what's going wrong with the world.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «