![]() 11.12.2008 21:08:11 | |
---|---|
Ookoo. Kiitoksia, satuitko vilkaisemaan hintaa? En huomannut katsoa. Itse joskus ostin sieltä ja hinnasta sai aika helposti kymppejä pois kyllä... Killing internet dragons is serious business! | |
![]() 11.12.2008 21:16:24 | |
En huomannut katsoa. Itse joskus ostin sieltä ja hinnasta sai aika helposti kymppejä pois kyllä... Ok. kun tuosta Nummelan stpaul soundista saisi about 140euroon noita nuppeja, kunhan sinne vaan tulisi niitä, mutta pitääpä ottaa heti huomenna yhteys Tampereelle.. ja samalla katsastaa jos oisi niitä blackheartin 1x12" kaappejakin. Se mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti. | |
![]() 17.12.2008 13:25:54 | |
Onko kukaan törmännyt vielä missään tampereen seudun kaupoissa noihin killer antteihin, nuppiin tai komboon? Soittelin tossa viikonloppuna Tammer pianoon ja siellä ei ainakaan ollut hyllyssä. Kiinnostaisi kovasti testata ko. laitetta. | |
![]() 17.12.2008 14:45:17 | |
sori, en tiedäkkään onko tammer pianossa, sekotin tampereen musiikkiin :P Tampereen musiikkissa on, ja ne kyllä on yleensä siellä ollu aika reiluja alennuksien suhteen. | |
![]() 17.12.2008 18:00:43 (muokattu 17.12.2008 18:04:23) | |
Ok. kun tuosta Nummelan stpaul soundista saisi about 140euroon noita nuppeja, kunhan sinne vaan tulisi niitä, mutta pitääpä ottaa heti huomenna yhteys Tampereelle.. ja samalla katsastaa jos oisi niitä blackheartin 1x12" kaappejakin. Laitapa vaikka tähän ketjuun ensitunnelmat kun olet kotona / soittokämpällä päässyt kunnolla rääkkäämään sitä. Jossain ketjussa taisit sanoa että löysit ja ostit moisen. Kiinnostaisi miten paljon on headroomia, miten toimii siinä rajalla, ja millaista polkusinta tarvitsee eteen että saa räyhäkämpää soundia? Itse testailin jonkun aikaa sitten vain pienillä volyymeillä ja vieraalla kitaralla, joten jäi vielä kunnon kuva saamatta. Tuon perusteella kuintenkin tuntui siltä mitä olen hakemassa. Itse olen yrittänyt pommittaa noita muutamaan englantilaista liikettä, mutta ei ole vielä tullut vastausta varastotilanteesta. Seuraavaksi sitten maahantuojalle postia, mutta taitaa olla niin, että hekin saavat vasta tammi-helmikuussa? - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - | |
![]() 17.12.2008 18:20:52 (muokattu 17.12.2008 18:26:40) | |
Joo. Tulihan tuo 5w nuppi hankittua, mutta itse olen kyllä maailman surkein kertomaan mööpeleistä kovinkaan hyvin.. mutta ihan ekana tuli mieleen, että tämä on juuri se mitä tarvitsen, ja en 3min kauempaa testannut kaupassa, kun jo päätin ostaa. Toinen mikä tuli heti jo siinä kaupassakin mieleen, että onpas aikalailla hiljanen 5w nuppi.. kerta putki on. tokihan kun volumea käänsi, niin alko meteliä tulemaan ihan riittävästi.. En tosin usko, että bändin kanssa riittää. Kotioloihin ainakin mulle just passeli. Olen soitellut tuolla 1x12" kaapin läpi, ja ja.. mitenhän nyt osaisi sanoa.. No, mun mielestäni kaipaa kyllä hiukan isomman kaapin allensa, niin headroomikin kasvaa.. ymsyms.. Särönä mulla on edessä EHX metal muff top boosti ja ei ainakaan tarvitse miettiä, että loppuisi säröt kesken. :) Mä en tiedä, että onko mulla jo kuulo mennyt täysin.. vai onko jokin muu pahasti vialla, mutta ainakin itselleni tulee tuosta clean kanavasta hitusen mieleen joku fenderin pikkuputki. Ehkä tuo soundi on aavistuksen kovempi ja kolkompi fenkkuun nähden, mutta sillain hyvällä tavalla. Nojoo.. eipä tossa nyt mitään kummallista ollut koko mööpelistä, mut pitää itsekkin vielä tutustua hieman tohon. EDIT: mutta suosittelen kyllä ostamaan.. itse en kadu hetkeäkään, että tuon hommasin taloon. Kaikenlisäksi tuo vaikuttaa ihmeen kestävältä nupilta. Aika näyttää mitä se sitten oikeasti on.. Someron liikkeestä sain tuon 152e, joka oli kuulemma ihan tiukka hinta heille. Olisihan Nummelan stpaulista saanut 139e, mutta enpä jaksanut enään odotella.. EDIT2: ja onneksi jätin sen 1w pois "GAS-listalta" kokonaan, jos tuo 5w:kin on noinkin hiljainen, niin mitä 1w onkaan.. Siis kyllähän tuollakin varmasti saa jo naapurit hermostumaan, ja muuta pientä kivaa, mutta silti.. Se mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti. | |
![]() 17.12.2008 20:02:15 (muokattu 17.12.2008 20:03:32) | |
tokihan kun volumea käänsi, niin alko meteliä tulemaan ihan riittävästi.. En tosin usko, että bändin kanssa riittää. Tätä just en tajua. Mulla bändikaverit katsoo pahasti vaikka ei olla lähelläkään ees murosaundia vielä :) Mekkalan määrä on aivan tolkuton 1x12 -kaapilla. Kaapin herkkyys vaikuttanee tässä aika paljon. Jokuhan tota saundia vertasi hieman Bassmaniin tuossa aikasemmin, joten Fender-vertaus ei kovin kaukaa mene ohi. Killing internet dragons is serious business! | |
![]() 17.12.2008 20:27:13 | |
Tätä just en tajua. Mulla bändikaverit katsoo pahasti vaikka ei olla lähelläkään ees murosaundia vielä :) Mekkalan määrä on aivan tolkuton 1x12 -kaapilla. Kaapin herkkyys vaikuttanee tässä aika paljon. Jokuhan tota saundia vertasi hieman Bassmaniin tuossa aikasemmin, joten Fender-vertaus ei kovin kaukaa mene ohi. Ilmeisesti itse tottunut aina soittelemaan niin raskas kätisen rumpalin kanssa, että jooh.. :) Mut tosiaankin, Bassmaniin voi ehkä HIEMAN verrata tuota.. Bassmanin läpi en ole hirveästi soitellut, mutta sen vähän mitä olen, niin muistuttaa ainakin hiukan Bassmania. Se mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti. | |
![]() 17.12.2008 20:39:14 (muokattu 17.12.2008 20:40:18) | |
Ilmeisesti itse tottunut aina soittelemaan niin raskas kätisen rumpalin kanssa, että jooh.. :) Mut tosiaankin, Bassmaniin voi ehkä HIEMAN verrata tuota.. Bassmanin läpi en ole hirveästi soitellut, mutta sen vähän mitä olen, niin muistuttaa ainakin hiukan Bassmania. Kotona varmaan pärjää 1x12''-kaapilla (jossa Emin Wizard, joka on kait herkemmästä päästä)? Rumpalin kanssa mulla on sitten mahdollisuus käyttää Marsun 4x12'' -kaappia, sillä varmaan saa sopivasti lisää mökää. Enemmän tuolla olisi kuitenkin tarkoitus soitella ja äänitellä kotioloissa. Mites EQ-tuntuu toimivan, reagoiko säätöihin vai onko sellaista pikkuviilausta varten? Niin, ja onko hiljainen, siis hurinoiden ym. puolesta kun sitä puolta ainakin valmistajan sivuilla kehutaan, liikkeessä on aina sen verran hälyä, ettei kuule sellaista mitä sitten kotona? Niin ja vielä näin Epiphonen tonen-tappajan omistajana kiinnostaa, miten tuo Bläkkis tuntuu päästävän kitaran luonteen läpi, eli kun vaihtaa kitaraa niin vaihtuuko myös soundi, eli hienosti sanottuna ;) onko se transparentti (vai mikä se hifistien termi on)? - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - | |
![]() 17.12.2008 20:43:02 | |
Mites EQ-tuntuu toimivan, reagoiko säätöihin vai onko sellaista pikkuviilausta varten? Niin, ja onko hiljainen, siis hurinoiden ym. puolesta kun sitä puolta ainakin valmistajan sivuilla kehutaan, liikkeessä on aina sen verran hälyä, ettei kuule sellaista mitä sitten kotona? Niin ja vielä näin Epiphonen tonen-tappajan omistajana kiinnostaa, miten tuo Bläkkis tuntuu päästävän kitaran luonteen läpi, eli kun vaihtaa kitaraa niin vaihtuuko myös soundi, eli hienosti sanottuna ;) onko se transparentti (vai mikä se hifistien termi on)? EQ nyt ei kovin kummoinen ole, mutta ajaa kyllä asiansa. Hiljainen on kyllä jos semmoista tarvitsee, mulla yksikelaiset+säröpedaali+paskat piuhat jne joten olen vähän huono kertomaan hurinoista kun niitä on aina ja ne ei häiritse... Kai se sitten on myös transparenttikin :) Tele kuulostaa teleltä ja strato stratolta. Killing internet dragons is serious business! | |
![]() 17.12.2008 21:12:38 | |
EQ nyt ei kovin kummoinen ole, mutta ajaa kyllä asiansa. Hiljainen on kyllä jos semmoista tarvitsee, mulla yksikelaiset+säröpedaali+paskat piuhat jne joten olen vähän huono kertomaan hurinoista kun niitä on aina ja ne ei häiritse... Kai se sitten on myös transparenttikin :) Tele kuulostaa teleltä ja strato stratolta. EQ ei tosiaan kummoinen ole, mutta itselleni ainakin ihan riittävän hyvä. Enempää en tarvitse. Hiljainen tuo tosiaankin kyllä on. Yllätyin kans siitä aika suuresti.. ei tuossa yksilössä ainakaan hurinoita ole. Ihan sopiva peli kotisoitantaan.. jos joku arvosana tuolle pitäisi antaa niin vähintään 8½. Se mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti. | |
![]() 17.12.2008 23:42:04 | |
onneksi jätin sen 1w pois "GAS-listalta" kokonaan, jos tuo 5w:kin on noinkin hiljainen, niin mitä 1w onkaan.. Se Killer Antin "1W" on itse asiassa 0.25W, päätteen virkaa toimittaa 12AX7:n puolikas. Ja volasta, noh, kämpässä voi suht huoleti ilman tulppia tykittää kaikki pelissä ainakin 1x12"-avokaapilla, jossa 97dB herkkyyksinen elementti. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein | |
![]() 18.12.2008 00:05:33 (muokattu 18.12.2008 00:12:01) | |
Se Killer Antin "1W" on itse asiassa 0.25W, päätteen virkaa toimittaa 12AX7:n puolikas. Ja volasta, noh, kämpässä voi suht huoleti ilman tulppia tykittää kaikki pelissä ainakin 1x12"-avokaapilla, jossa 97dB herkkyyksinen elementti. Pitää siteen varmaa olla tämmöinen kaappiarsenaali jos aikoo naapurin mummoa säikyttää Killer Antilla? http://www.youtube.com/watch?v=5FZsFWO_0IE&fmt=18 Jostain kanssa luin eilen illalla(?) että 1W olisi mitattu aikas pieniä teholukemia, mitä lie sitten valittu putki vaikuttaa? Tässä on demottu putkimallin vaikutusta Killer Antin cleaneihin, ja pikkurosoihin: http://www.youtube.com/watch?v=YbFQlGJvgYI&fmt=18 Onko muuten sillä Little Giantin 3W/5W -kytkimellä minkalainen vaikutus soundii & headroomiin? - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - | |
![]() 18.12.2008 00:08:52 | |
Onko muuten sillä Little Giantin 3W/5W -kytkimellä minkalainen vaikutus soundii & headroomiin? Headroomia se tietty vähän laskee. Saundi muuttuu mun mielestä käyttökelvottoman tummaksi sillä 3 watin asennolla joten mulle ainakin turha ominaisuus. Killing internet dragons is serious business! | |
![]() 18.12.2008 00:21:23 | |
Headroomia se tietty vähän laskee. Saundi muuttuu mun mielestä käyttökelvottoman tummaksi sillä 3 watin asennolla joten mulle ainakin turha ominaisuus. Näin tekee joo ja sama homma. Tuo 3w asento on myös mulle aikalailla turha, mutta kyllä sekin ominaisuus ainakin ihan toimii joo. Se mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti. | |
![]() 18.12.2008 01:03:28 | |
Näin tekee joo ja sama homma. Tuo 3w asento on myös mulle aikalailla turha, mutta kyllä sekin ominaisuus ainakin ihan toimii joo. Sen verran oo kova tuhoamaan noita takuita, vaikka en mikään elektroniikkaguru olekaan, että varmaan jos ja kun tuon käsiini saan, aukaisen ja katson miten saisi toimimaan "paremmin". Tietysti voi olla että kelpaa tuommoisenaankin tuo 3W, mutta pitäähän sillekin namiskalle jotain käyttöä keksiä. Ensin pitää kuitenkin siistiä Epi Valve Specialin "parannukset", ja kokeilla jos sille jotain vielä keksisi tehdä. Joku saa siitä vielä "Turbo Boost" -modatun hirmupelin. En varmaan raaski myydä, kun on niin tunteja säästämättä sitä kaivellut ja opiskellut. Ostajankin kannalta saattaa olla parempi niin, vaikka kyllä tuo on soundiltaan positiivisessa mielessä ihan eri peli kuin UPS:n tuodessa. PunKkihan on sen verran kova kierrättämään noita soittopelejä, että jos olis Torilla sitten vuoden vaihteen jälkeen yksi sisäänajettu BH5H odottamassa;) - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - | |
![]() 18.12.2008 01:52:26 | |
PunKkihan on sen verran kova kierrättämään noita soittopelejä, että jos olis Torilla sitten vuoden vaihteen jälkeen yksi sisäänajettu BH5H odottamassa;) Hehe.. koskaan ei voi tietää.. ;) Onhan se paljon mahdollista joo.. vaikka nyt en uskokkaan siihen, mutta olihan Tokaikin heti ekan viikon jälkeen pienen hetken myynnissä... ;D kamarunkkari pitää olla ;) Se mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti. | |
![]() 18.12.2008 02:46:07 | |
Jostain kanssa luin eilen illalla(?) että 1W olisi mitattu aikas pieniä teholukemia, mitä lie sitten valittu putki vaikuttaa? Tässä on demottu putkimallin vaikutusta Killer Antin cleaneihin, ja pikkurosoihin: http://www.youtube.com/watch?v=YbFQlGJvgYI&fmt=18 Haa, tuohan oli mielenkiintoinen video. Olenkin miettinyt, miten putkenvaihto mahtais tuohon vaikuttaa. Mitähän 12AT7 tekis headroomille, kun sehän kaiketi puskee reilummin virtaa ennen säröytymistä? Mutta kun ei ole elektroniikkavelho, ni ei ole uskaltanu suorilta kokeilla tuohon, ties vaikka hajottaa jotain.. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein | |
![]() 18.12.2008 20:38:06 | |
Tässä kun Antista on puhuttu, löytyi tuommosta http://www.youtube.com/watch?v=fMBQqv8LJRU&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=5FZsFWO_0IE&feature=related Ihan hienosti rymisee. Videon tekijän mukaan ilman purkkeja. Killer ant vaan täpöllä. Harmi, kun noita ei ole combona. Voisi kokeilla kotiin. Joku oli vissiin ehkä jo tänne postannutkin toisen noista videoista. | |
![]() 22.12.2008 04:55:44 (muokattu 22.12.2008 05:23:15) | |
Tämmöiseen törmäsin Youtubessa. Blackheartin sivuilta ja muualtakin olen saanut sen käsityksen että noissa olisi kiinnitetty hurimoihin ja surinoihin hieman enemmän huomiota kuin esim. Valve junnuissa ja näissä muissa vanhemmissa halpiksissa. Tästä saa kuitenkin aivan eri käsityksen: http://www.youtube.com/watch?v=b7WJzeJt-1s&fmt=18 Onkohan kaveri vain kauppaamassa omia BH-modejaan, vai onko teidän kokemusten mukaan Blackhearteissa noin kova taustakohina? Punkki tuossa yllä jo hurina-juttuun vastailikin, mites muilla? http://shop.ebay.co.uk/?_from=R40&a … agnet&_sacat=See-All-Categories Itsellä on Epin Valve Special, ja edes siinä ei ole vastaavaa taustakohinaa, vaikka huriseekin omien modaustenkin jälkeen kuultavasti jos illalla hiljaa soittelee. Osin varmaan olen Epiin tehnyt samoja muutoksia kuin nämä BH5H-modit, mutta ei kiinnostaisi heti uuteen vehkeeseen tehdä kovin isoa remppaa. Itselle on tulossa DV247:lta BH5H, jos ja kun niitä jälleen on saatavissa. Tuo hurina/kohina on ainoa joka hieman arveluttaa, kun paljon tulee soitettua kotona, sekä äänitettyä vahvistimen kautta. Tässä kaverin modauksia vertailtuna kaupan kunnossa olevaan BH5H:een: LP Studio: http://www.youtube.com/watch?v=yf3EQ_sc4CQ&fmt=18 Tele: http://www.youtube.com/watch?v=yBwXdXOvRFg&fmt=18 Strato: http://www.youtube.com/watch?v=ZKZK_5Zzi7g&fmt=18 E: Olikin huminan poisto -modattu tuo "kaupan kunnossa oleva", kaksi muuta sitten USA mod (Fender-tyylinen) ja British mod (Marshall-tyylinen). Parasta että on soitettu ilman efektejä. - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)