sepisti 16.12.2008 22:37:14 | |
---|
Mielestäni kuulostaa ihan hyvältä vaikka soittaisi jonkun kappaleen korvakuulolta tai ulkomuistista kerran nuoteista opeteltuaan, vaikka aika-arvot eivät olisi joka kohdassa täsmälleen niinkuin nuoteissa on. Niin. Sitä voisi kait kutsua myös fraseeraukseksi. Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! |
baron 16.12.2008 22:40:08 (muokattu 16.12.2008 23:26:30) | |
---|
Niin. Sitä voisi kait kutsua myös fraseeraukseksi. ??? Fraseeraus mun mielestä tarkoittaa kuiteskin sitä että periaatteessa ollaan rytmissä, tahdit saman mittaisia vaikka yksittäisten sävelien aika-arvot poikkeaisivatkin ja vedettäis synkooppeja. Mä oon joutunut säestämään tyyppejä, joiden rytmitaju on perseestä ja siksi mä näitä mielipiteitä esittelenkin. Ei oo mikään ongelma säestää kaveria, joka joskus vetää väärän sävelen, mutta jos on täysin eksyksissä rytmistä niin vaikeaa. Jos aikoo soittaa vain yksikseen, ihan sama miten vetää, mutta jos kuvittelee joskus soittavansa bändissä/jengissä niin rytmitaju on tärkein. |
Foxt 16.12.2008 23:20:17 | |
---|
??? Fraseeraus mun mielestä tarkoittaa kuiteskin sitä että periaatteessa ollaan rytmissä, tahdit saman mittaisia vaikka yksittäisten sävelien aika-arvot poikkeaisivat.
Usein juurikin soitan noin. |
Epämuusikko 17.12.2008 00:33:11 | |
---|
Tää voi olla ihan turhaa kinastelua, mutta mitä tarkoittaa että metronomin kanssa ei voi soittaa? Jos metronomi on riittävän hitaalla eikä sen kanssa voi soittaa niin mun mielestä silloin ei voi soittaa ensinkään. Kyllähän musiikin oleellinen elementti on rytmi (vai eikö rumpali sitä tajua:-) Jos oikeat sävelet tulee ihan päin p:stä rytmissä, eihän se ole mitään soittoa. Mun mielestä on parempi soittaa ihan perseestä nuotit oikeassa rytmissä ja sitten hioa oikeat sävelet soittoon. On kävellyt vastaan tapauksia jotka eivät yksinkertaisesti pysy missään ulkoapäin annetussa rytmissä. + todella hitaassa tempossa soittaminen se vasta vaikeaa onkin. puhutaan siis rytmin kanssa taaplaajista sarjasta todella-vasta-alkajat. R.I.P Oksanen |
baron 17.12.2008 00:46:54 | |
---|
+ todella hitaassa tempossa soittaminen se vasta vaikeaa onkin. Ton mä allekirjoitan. Mun viime jazz-keikalla mulla oli solistina laulajatar, joka halusi vetää jazz-balladeita "ylihitaissa" tempoissa ja kun en ollut ennen sitä joutunut tekemään, olin todella vaikeuksissa. No, treenaamisellahan sekin sitten hoitui! |
sepisti 17.12.2008 01:00:10 (muokattu 17.12.2008 01:02:04) | |
---|
??? Fraseeraus mun mielestä tarkoittaa kuiteskin sitä että periaatteessa ollaan rytmissä, tahdit saman mittaisia vaikka yksittäisten sävelien aika-arvot poikkeaisivatkin ja vedettäis synkooppeja. Eikös nuottien aika-arvot ja kappaleen tahtilaji ole eri asioita..:) Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! |
risto 17.12.2008 04:36:30 (muokattu 17.12.2008 04:37:32) | |
---|
.... Että ekaksi piisi rytmillisesti handuun, sitten hienostelut. Mutta jos joku oppii eri tavalla niin siitä vaan, pääasiahan on hyvä lopputulos. (Tää onkin sit hauska ketju.) Kyll mä olen Maren kanssa samaa mieltä, että alussa on pakko mennä yksi asia kerrallaan. Kun aloittaa kitaransoittoa, kylla siinä menee aikansa ennen kuin sormet alkavat löytää otteissa paikolleen, eikä sormet heti kipeydy. Aikansa saa kitaraa nuudlata ihan fysiikan takia ennen kuin pystyy edes otteita vaihtamaan saati rytmillisesti komppaamaan. Baronhan soittaa kai pianoa ja sehän on ihan eri juttu, sillä voikin aloittaa biisien opettelun nuoteista ja heti rytmillisesti, plink plink plink. Myös aivoihin voi kasvaa uusia hermoverkkoja, sekä aivot ottaa tilaa muualta esim. vaurioituneen tilalle. Tää oli mielenkiintoinen uutinen, voiskohan sitä kasvattaa kokonaan uudet aivotkin, ei tekisi pahitteeksi itselle ja monelle muulle enemmän tai vähemmän "aivovaurioiselle";-) "Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa,
joka meitä on rakastanut." Room 8:37 |
Tää oli mielenkiintoinen uutinen, voiskohan sitä kasvattaa kokonaan uudet aivotkin, ei tekisi pahitteeksi itselle ja monelle muulle enemmän tai vähemmän "aivovaurioiselle";-) Kyllä aikamoisista pään tohjoutumista on vielä aika järkeviä ihmisiä tullut, vaikka yleensä alkuun veikataan että se ei enää tästä maailmasta ikuna tiiä mittää. Jos niitä aivoja voiskin tulevaisuusdessa kasvattaa ja muuntaa, niin kai sitten ois eri siemenlajikkeita, vähän niinkuin perunoitakin. Sitten varmaan nää markkinamiehet, siis oikeet ökyporhot lisäis kasvien geeneihin vielä nöyrempiä ja aivopestävämpiä pikkukapitalistin siemeniä köyhien polojen kaurapuuron sekaan. Avot ku ois nöyrää kansaa ja halpaa työvoimaa repimässä leipää toistensa suusta. Ohos, meni politiikaksi. Pitää kai tarkistaa lääkitys. Ai tähänks riville? |