Aihe: Tokai-stratomallin tunnistus 1 2 | |
---|---|
![]() 17.02.2004 20:35:44 (muokattu 17.02.2004 20:52:53) | |
Nykyään Koreassa valmistetut Goldstar Stratot on AST-33, Japanissa valmistetut AST-50. Näin oon käsittäny. Ei kai ne sentään valmista samalla mallinumerolla sekä Koreassa että Japanissa? | |
![]() 17.02.2004 21:16:52 | |
HÖPÖN HÖPÖN ITSELLÄNI ON TOKAI AST-62, JOKA ON VALMISTETTU 80-LUVUN PUOLIVÄLISSÄ. TAATUSTI EI OLE TEHTY KIM IL-SUNGIN TEHTAILLA. SE ON AITO MADE IN JAPAN. SIIHEN AIKAAN A-KIRJAIN TARKOITTI AMERIKAN VIENTIMALLIA JA NÄISSÄ AST MALLEISSA OLI LAPA MUOTOILTU ERI TAVALLA KUIN FENDEREISSÄ. | |
![]() 17.02.2004 21:19:40 | |
Niin no se tokain rekisteröinti sivu on kyllä vähän pyllystä..(oma mielipide)..Voin (lähes 100% varmasti) sanoa että kaikki tokain skitat joissa on A alussa ovat korealaisia... TARKENNUS: HÖPÖN HÖPÖN TÄHÄN VIESTIIN ITSELLÄNI ON TOKAI AST-62, JOKA ON VALMISTETTU 80-LUVUN PUOLIVÄLISSÄ. TAATUSTI EI OLE TEHTY KIM IL-SUNGIN TEHTAILLA. SE ON AITO MADE IN JAPAN. SIIHEN AIKAAN A-KIRJAIN TARKOITTI AMERIKAN VIENTIMALLIA JA NÄISSÄ AST MALLEISSA OLI LAPA MUOTOILTU ERI TAVALLA KUIN FENDEREISSÄ. | |
![]() 17.02.2004 21:25:51 | |
Olen hiukan sitä mieltä, että tähän Tokain valmistusmaakysymykseen ei pysty varmaa vastausta antamaan kuin niiden tehtaiden työntekijät missä k.o. kitarat on tehty, ja sitten Tokai-brändin haltijayhtiön (mikä se sitten lieneekään) managementti.. En jaksa uskoa että niiden Made In Japan -leimojen länttäämisessä noudatettaisiin itämailla mitään järkähtämätöntä etiikkaa, niitä voidaan laittaa sellaisiin malleihin mihin parhaaksi nähdään. Näkisin että kyse on käytännössä brändin rakentamisesta ja laajan "tuoteportfoflion" mielikuvan luomisesta, tyyliin "Meiltähän löytyy keppi joka lähtöön, entry-level tavaraa Made In Korea, sekä mid-range soittimia ja top-class intstrumentteja, mitkä tehdään sitten paremmissa tuotantolaitoksissa huolellisemmin ihan pääkallonpaikalla Japanissa" Toisaalta, Tokain markkinointi muuten on aika säälittävällä tasolla verrattuna suuriin brändeihin, että ihan 100%:sti on vaikea uskoa tuohonkaan teoriaan.. | |
![]() 18.02.2004 08:55:38 | |
"Lawsuit"-lavalla olevat Tokain Fender-replikat ovat aina japseja. Euroopan malleissa tuo lapa oli _ainakin_ vuoteen 2000 saakka, eli se ei vielä tee kitarasta vuosikertapeliä. Lawsuit-lapa? No eipähän taida olla sitten ainakaan korealainen toi mun breezysoundi tele.. Musamaailmassa oon katellu että noissa ATE-sarjan (vai mikä se nyt onkaan) peleissä on semmonen ruman kulmikas lapa. Eikös ne ole korealaisia.. (oon ymmärtäny että se "A" siinä sarjanumerossa viittaa Koreaan.) Myyjä sano vielä että kaikki breezysoundit ois Jaappanilaisia. Eli kai se on uskottava. Aikoinaan kun ostin ton kitaran Kitarapajalta käytettynä yritin kysellä vähän taustoja, myyjä tää paikalla ollut myyjä ei kyseistä keppiä oikein tuntenut. Melko harvoin muuten Kitarapajalta saa Tokain tuotteita... Kiitti vinkeistä! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)