Aihe: POD X3 - julkaistu
1 2 3 4 527 28 29 30 31 32 33 34
Christeraser
15.12.2008 21:47:36

Tuoltahan noita on tullut haettua. Toimiiko samalla tavalla kuin Pocketin kanssa?

Edit: Eipä ainakaan Harmony Centralin tyypit paljoa tykännyt. Alkaapa mennä vaikeeksi.

Mistä eivät tykänneet?

Anyways vähän eri soundista klippiä, tänään purkitin
http://www.soundclick.com/bands/pag … fm?bandID=598816&songID=7150492
http://www.myspace.com/quelltheskies
Alphie
16.12.2008 16:05:48
Noniin, tulipa tilattua X3 Live tähänkin talouteen tuon DV247:n edullisen hinnan takia osittain. Saapa sitten nähdä kuinka pitkään kestää tuon tuleminen näin joulun alla...
M4ss3 m/
16.12.2008 19:02:39
Noniin, tulipa tilattua X3 Live tähänkin talouteen tuon DV247:n edullisen hinnan takia osittain. Saapa sitten nähdä kuinka pitkään kestää tuon tuleminen näin joulun alla...

Laitappas sitten juttua ainakin noista mättösäröistä.
Three four!!!
Alphie
16.12.2008 21:06:13
Laitappas sitten juttua ainakin noista mättösäröistä.

Jo XT:n omistajuuden pohjalta (samat mallinnokset myös X3) voin kertoa, että lähtee mätöt aivan varmasti. Säätämistä se vaatii, mutta laite sitä kyllä antaa, jos osaa ja jaksaa etsiä oikeat säädöt.
Exhausted
16.12.2008 22:37:33

http://www.cs.uta.fi/~al76016/line6/Trirectometal.mp3

Tämä on äänitetty Pod XT Livellä. Tuplattuhan se on kyllä.
cr4b
16.12.2008 23:12:36
Jo XT:n omistajuuden pohjalta (samat mallinnokset myös X3) voin kertoa, että lähtee mätöt aivan varmasti. Säätämistä se vaatii, mutta laite sitä kyllä antaa, jos osaa ja jaksaa etsiä oikeat säädöt.

Mä en ole koskaan ymmärtänyt miten joku jaksaa rassata niiden säätöjen kanssa tuntitolkulla. Itse ainakin mieluummin ostan suosiolla sellaisen pelin, josta lähtee hyvä soundi pahemmin riippumatta potikoiden asennosta, vaikka se ei niin monipuolinen olisikaan.
It ain't fast enough 'till the fretboard is on fire.
spacemonkeyevolution
17.12.2008 00:03:37 (muokattu 17.12.2008 00:09:26)
Mä en ole koskaan ymmärtänyt miten joku jaksaa rassata niiden säätöjen kanssa tuntitolkulla. Itse ainakin mieluummin ostan suosiolla sellaisen pelin, josta lähtee hyvä soundi pahemmin riippumatta potikoiden asennosta, vaikka se ei niin monipuolinen olisikaan.

Jokainen tyylillään. Jos koet että säätäminen ei ole sinun juttusi, niin se on ok. Jos joku haluaa tai jaksaa säätää, niin ei siinäkään mitään pahaa ole. Onneksi meitä on moneen lähtöön, jottei täysin homogeeniseksi massaksi ryhdyttäisi ja olisi vain se yksi ja sama vahvistin sekä soundi kaikilla.

EDIT: Jaa, niin, se on kyllä sanottava että tuosta podista ei kotioloihin ole kyllä kovin monimutkainen etsiä käyttökelpoisia soundeja kun mennään setupilla pod->pääte->kaappi. Kunhan vain aina muistaa vaihtaa podista outputin oikeaan kohtaan. Sitten jos haluaa nauhoittaa podilla suoraan tietokoneelle ja saada "levylle valmista soundia", eli toisinsanoen semmoista oikein hyvää soundia, niin se vaatii säätämistä sitten enemmän. Näin kertovat omat kokemukset.
VHT -huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=770
mamelukki
17.12.2008 11:01:53
Sitten jos haluaa nauhoittaa podilla suoraan tietokoneelle ja saada "levylle valmista soundia", eli toisinsanoen semmoista oikein hyvää soundia, niin se vaatii säätämistä sitten enemmän. Näin kertovat omat kokemukset.

Niinpä. Mä oon onnistunu tekemään oikeestaan tasan yhden mättösoundin johon oon ihan 100 % tyytyväinen. Syytän häpeilemättä PODin ekvalisaattoria, joka on mun mielestä aivan liian suppea; aina pitäis jostain päin saada taajuuksia korjattua, muttei kaistat riitä prkl! XT Live siis käytössä.

Oon sitten kehitellyt päässäni sellaisen idean, että josko ostaisi (joskus tulevaisuudessa) erillisen HYVÄN, MONIPUOLISEN, MIDI-ohjattavan EQ:n (räkkilaite mitä ilmeisimmin). Mutta, eräs keskeinen kysymys kuuluu, voinko ohjailla sekä PODia että tuota EQ:ta samalla ohjaimella siten, että PODista menee päälle presetti X ja EQ:sta presetti Y, jonka olen tehnyt nimenomaan X:ää varten? Eli yhdellä polkaisulla PODista ja EQ:sta oikeat presetit. Vastauksesksi riittää kyllä/ei.

Täällä monesti neuvotaan uusia PODittelijoita lataamaan CustomTonesta valmiita soundeja. Onko ne oikeesti teidän mielestä hyviä? Oon ladannu kymmeniä erilaisia kyhäelmiä, ja kaikissa on ollu vähintään se EQ jollain "puhelimen läpi kuulostaisi tältä"-säädöllä. Huvittavan monet on myös tehty menetelmällä "kaikki nupit - varsinkin säröt - kaakossa" ja/tai reverbiä ja chorusta on ihan naurettava määrä. Oma lukunsa ovat "this sounds exactly like artistin nimi" ja ne vasta paskoja onkin.

Siksi toiseksi en oo onnistunu lataamaan parin viime viikon aikana CustomTonesta mitään, Line6 Editillä tulee joku java-error ja nettiselaimella joku muu virheilmoitus. Onnistuuko muilla?
YaketyYak
17.12.2008 22:06:46
Niinpä. Mä oon onnistunu tekemään oikeestaan tasan yhden mättösoundin johon oon ihan 100 % tyytyväinen. Syytän häpeilemättä PODin ekvalisaattoria, joka on mun mielestä aivan liian suppea; aina pitäis jostain päin saada taajuuksia korjattua, muttei kaistat riitä prkl! XT Live siis käytössä.

Oon sitten kehitellyt päässäni sellaisen idean, että josko ostaisi (joskus tulevaisuudessa) erillisen HYVÄN, MONIPUOLISEN, MIDI-ohjattavan EQ:n (räkkilaite mitä ilmeisimmin). Mutta, eräs keskeinen kysymys kuuluu, voinko ohjailla sekä PODia että tuota EQ:ta samalla ohjaimella siten, että PODista menee päälle presetti X ja EQ:sta presetti Y, jonka olen tehnyt nimenomaan X:ää varten? Eli yhdellä polkaisulla PODista ja EQ:sta oikeat presetit. Vastauksesksi riittää kyllä/ei.

Täällä monesti neuvotaan uusia PODittelijoita lataamaan CustomTonesta valmiita soundeja. Onko ne oikeesti teidän mielestä hyviä? Oon ladannu kymmeniä erilaisia kyhäelmiä, ja kaikissa on ollu vähintään se EQ jollain "puhelimen läpi kuulostaisi tältä"-säädöllä. Huvittavan monet on myös tehty menetelmällä "kaikki nupit - varsinkin säröt - kaakossa" ja/tai reverbiä ja chorusta on ihan naurettava määrä. Oma lukunsa ovat "this sounds exactly like " ja ne vasta paskoja onkin.

Siksi toiseksi en oo onnistunu lataamaan parin viime viikon aikana CustomTonesta mitään, Line6 Editillä tulee joku java-error ja nettiselaimella joku muu virheilmoitus. Onnistuuko muilla?

Ootko päivittäny Line 6 Editin uusimpaan versioon ? Vanhan version kanssa pitää olla Javan 1.5 versio - uudemmat ei toimi.
puusormi
18.12.2008 12:48:22

Jos vain löydät midillä ohjattavan eq:n niin kyllä sen Podin pitäisi osata lähettää niitä ohjelmanvaihtokäskyjä sille.

Esim. Behringer DSP 8024 Ultra Curve on digitaalinen eq, jolla voit vaihtaa presettejä midillä. Siinä ei pitäisi kaistojen loppua, jos kohta vehje onkin isokokoinen ja Behringer. Käytettynä saa kohtuuhintaan.
Saapiko lähettää terveisiä?
Ukko
18.12.2008 23:10:56

Joillain ei vaan mielikuvitus ja kärsivällisyys riitä. Sinänsä huono kehityksen kannalta.
COVS jäsen nro 6
HeavyMachinery
19.12.2008 18:35:14

Joillain ei vaan mielikuvitus ja kärsivällisyys riitä. Sinänsä huono kehityksen kannalta.

Niin, siis soiton kehityksen kannalta. Senkin ajan jonka siihen Twiikkailuun käyttää voisi käytää vaikka sweeppailuun :D
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
spacemonkeyevolution
19.12.2008 18:37:01

vs.

Niin, siis soiton kehityksen kannalta. Senkin ajan jonka siihen Twiikkailuun käyttää voisi käytää vaikka sweeppailuun :D

Molempia sopivassa suhteessa. Joskus soitetaan enempi ja kun ei soitto maistu, niin sitten twiikkaillaan. Molempi parempi =)
VHT -huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=770
M4ss3 m/
19.12.2008 18:39:38

Sweeppaus ei kannata. Mieluummin Twiikkaat.
Three four!!!
Ukko
19.12.2008 18:46:12

Sweeppaus ei kannata. Mieluummin Twiikkaat.

Jätkät puhuu slangia.
COVS jäsen nro 6
M4ss3 m/
19.12.2008 18:51:51
Jätkät puhuu slangia

Vai niin.

Ja ettei offiksi mene niin saako tuosta erikseen eri särö- ja overdrivepedaali mallinnuksia? Ja onko vahvistimet omilla nimillään?(tarkoittaen samaa myös tuolla pedaalikysymyksellä)
Three four!!!
Ukko
19.12.2008 19:12:23

Vai niin.

Ja ettei offiksi mene niin saako tuosta erikseen eri särö- ja overdrivepedaali mallinnuksia? Ja onko vahvistimet omilla nimillään?(tarkoittaen samaa myös tuolla pedaalikysymyksellä)

www.line6.com
COVS jäsen nro 6
M4ss3 m/
19.12.2008 21:27:37
www.line6.com

Tuo nyt ei mitään auttanut.
Three four!!!
Traditional
19.12.2008 21:30:52
Tuo nyt ei mitään auttanut.

Sieltä kun voi lukea jos osaa.
Kirjoitustesi sävystä päätellen, sun ois parasta myydä kitarat pois ja aloittaa kazzoo-pillin soittaminen... -Sepisti
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)