AnttiJV 16.12.2008 22:50:14 | |
---|
Elikkä sellasta hyvää putkivahvistinta pääasiassa blues-saundien tavotteluun olisi nyt hakusessa. Ois kiva kuulla ehdotuksia hyvistä putkicomboista tälle saralle. Vähän myös jazziakin ois tarkotus soitella ja myöhemmin ehkä enemmänkin sitä olisi tarkotus tapailla bändin kanssa. Ehdotuksia styrkkariksi meikäläiselle? |
PJS 16.12.2008 23:01:37 (muokattu 16.12.2008 23:02:21) | |
---|
Kolme sanaa: Fender Deluxe Reverb Toiset kolme sanaa: Käytä sitä hakua! Peace! |
baba o riley 16.12.2008 23:45:19 | |
---|
Fender Blues DeVille -90 luvulta, Matchless ja Bad Cat ja miksei Hiwatt SA112 kombo, itse varmaan hommaisin sen tai matchlessin |
gtrhead 17.12.2008 00:12:02 | |
---|
Fender Blues DeVille -90 luvulta, Matchless ja Bad Cat ja miksei Hiwatt SA112 kombo, itse varmaan hommaisin sen tai matchlessin Matchlessin ja Bad Catin perinteisissä malleissa on tunnusomainen yläpääkihinä soundissa, jota ei saa millään säädöillä hävitettyä. Siitä joko pitää tai ei pidä. Voisi puhua "Matchless-soundista" tässä yhteydessä. Jos diggaa Robert Crayn soundista, nämä ovat hyvä valinta. Perinteisempään Bluesiin ja erityisesti Jazziin katselisin enemmän Fender-koulukunnan tuotteita. |
AnttiJV 17.12.2008 00:15:50 (muokattu 17.12.2008 01:17:14) | |
---|
Jep, itekki oon noita Fenderin styrkkareita miettiny, joten en ihan väärillä jäljillä oo sen suhteen sitten ollu. Tosiaan just tällanen perinteisempi saundi on lähempänä sitä mitä haen. Kiitos neuvoista! EDIT: Onkos muuten noista Fenderin nykyisistä reissueista mihinkään? esim. tuollainen blues deville reissue malli. |
baba o riley 17.12.2008 00:28:09 | |
---|
Matchlessin ja Bad Catin perinteisissä malleissa on tunnusomainen yläpääkihinä soundissa, jota ei saa millään säädöillä hävitettyä. Siitä joko pitää tai ei pidä. Voisi puhua "Matchless-soundista" tässä yhteydessä. Jos diggaa Robert Crayn soundista, nämä ovat hyvä valinta. Perinteisempään Bluesiin ja erityisesti Jazziin katselisin enemmän Fender-koulukunnan tuotteita. Totta että fenderit nyt tunnetusti on tuota tavaraa. itselläkin niitä pyörinyt ja blues deville ehdottomasti yksi parassoundisimmista bluesvehkeistä hyvällä teholla siltä brändiltä. Miksi ehdotin muita on se että "joka jannulla on fenderi", ja itse haluan ainakin kuulostaa hyvältä JA persoonalliselta, Siks kannattaa tsekata markettitavarasta poikkeavia vehkeitä jos vaik sattuis kolahtamaan. |
slapvete 17.12.2008 01:47:52 | |
---|
Kolme sanaa: Fender Deluxe Reverb Toiset kolme sanaa: Käytä sitä hakua! Ei muuta. Jos tarvitset älämölöä hirvittävästi, blackface Twin Amp (reissue). 51% motherfucker, 49% son of a bitch |
Ziggy Bubba 17.12.2008 02:01:59 (muokattu 17.12.2008 02:07:40) | |
---|
Fenderin Deluxe Reverb Reissue vaikuttaa tosiaan todella asialliselta tuohon hommaan - mitä näitä netin klippejä ja tekstejä nyt on tullut tutkittua. E: Myös Marshallin Modern Vintage voisi olla kova sana. Noita saa kait vielä tän kuun tilattua todella halvalla Soundslivestä... E2: Jos rahnoo on enemmänkin, niin se täälläkin hurjasti kehuttu Buddan Superdrive -sarja on myös noissa hommissa messevä. |
ReBeat 17.12.2008 02:46:50 | |
---|
Ampegin putkicomboista tiettävästi saattais löytyä jotain millä bluesit ja jatsit alkais irtoamaan. |
artha61 17.12.2008 09:08:11 | |
---|
Ampegin putkicomboista tiettävästi saattais löytyä jotain millä bluesit ja jatsit alkais irtoamaan. Tarkoitat varmaan J-20:stä ? http://www.ampeg.com/products/diamondblueguitar/index.html Vaikka itse olen hakemassa monipuolisempaa vermettä (2-3 kanavaa, hi-gain jne), niin kieltämättä hyväsoundinen peli juurikin "perinneosastoon". Kunhan vaan saavat ko. mallia lisää (oli vain joku demomalli maahantuojan myymälässä...). |
Jucciz 17.12.2008 09:27:37 | |
---|
Deluxe Reverbillä tai Bassmanilla on aika hankala mennä vikaan. |
Hutte 17.12.2008 09:53:03 | |
---|
Fender Blues DeVille -90 luvulta... Voin yrittää tästä laittaa ääninäytettä jahka saan pelini huollosta! Ensituntumalta kyllä loistava peli ja sopii mainiosti juurikin jazz/blyyys tyyliseen meininkiin. Särökanava tosin vaatii aikamoista volyymia että sen saa aukeamaan, mutta kyllä tuosta ihan asiallista pikkurosoa saa jo vahvistimen omalta särökanavalta. |
MadMatt 17.12.2008 09:57:01 | |
---|
Fender Super Reverbillä saa ison ja murean bluessoundin. Cleanimpi jazz-osasto taipuu myös mainiosti. Nothin' but the blues |
AnttiJV 17.12.2008 12:09:53 (muokattu 17.12.2008 12:41:03) | |
---|
Voin yrittää tästä laittaa ääninäytettä jahka saan pelini huollosta! Ensituntumalta kyllä loistava peli ja sopii mainiosti juurikin jazz/blyyys tyyliseen meininkiin. Särökanava tosin vaatii aikamoista volyymia että sen saa aukeamaan, mutta kyllä tuosta ihan asiallista pikkurosoa saa jo vahvistimen omalta särökanavalta. Olis kyllä hienoa jos viitsisit pientä ääninäytettä antaa tosta koneesta. Mut ilmeisesti kauheen pienillä volumeilla ei tästä vehkeestä säröä lähde? Ei välttämättä täysiä luukuttaminen sovi oikeen, niin varmaanki deluxe reverbistä lähtis säröä jo vähän pienemmilläkin volilla. Sitten sellanen kysymys, että kaveri soittelee samassa bändissä AC30:llä, niin jääkö tuo deluxe reverbi siinä jalkoihin? EDIT: Onkos muuten tuo deluxe reverbi ja twini reverbi muuten sama kone paitsi toisesta löytyy kahet kajarit? |
EDIT: Onkos muuten tuo deluxe reverbi ja twini reverbi muuten sama kone paitsi toisesta löytyy kahet kajarit? No ei ne ihan... "samanhenkiset" ehkä. Tehossa nyt ilmeisin ero: Deluxe 22 W 1x12, Twin 85 W 2x12. 51% motherfucker, 49% son of a bitch |
AnttiJV 17.12.2008 13:00:26 | |
---|
Ok, täytyypi varmaan käydä testailemassa näitä ehdotettuja tossa joulun jälkeen.. |
Guildfinger 17.12.2008 13:27:20 | |
---|
Dynacord Eminentiä ei oo mainittu vielä! 40W! ...Sitten Fender Band Master, Pro Reverb, Vibrolux. |
gtrhead 17.12.2008 17:49:58 | |
---|
|
Jouni Antero 17.12.2008 21:28:42 | |
---|
Haetaanko semmoista "kaikki kerralla" ratkaisua (esim kaksi kanavaista) vai oikeasti vintage-peliä? Ja mikä lienee budjetti? Jos budjetti ei ole niin tarkka, niin myös Suomalaiset custom-pajat (Rikstone, Monster) kannattaa ainakin tsekata - paitsi jos haluaa semmoista tehdasmallia. Itse sain hyvää palvelua Rikstonelta (sekä erinomaista palvelua Monsterilta, vaikken edes ostanut mitään; kyselin omistamani 70-luvun putkipäätteen ominaisuuksia ja itse toimitusjohtaja haki arkistoista mulle speksejä). Rikstonen nuppi on juuri mitä halusin. Sellaista palvelua ei oikein taida Fendereiltä ja muilta saada... |
AnttiJV 17.12.2008 22:16:04 | |
---|
Juurikin tällainen Fenderin "kaikki kerralla" ratkaisu sopii ehkä paremmin tarkoitusperiin, kun on vielä vähän hakusessa bändin kanssa se lopullinen tyyli ja genre. Uskoisin, että myöhemmin kun tietoa ja kokemusta karttuu, niin tuollainen custom-shopissa tehty vahvari tulee paremmin kysymykseen, sitten kun tietää tosissaan mitä hakee. |