timitri 16.12.2008 22:58:18 | |
---|
Olen tässä uutta kitaraa haaveilemassa, mutta ei tahdo oikein löytyä kun vasenkätinen olen. Thomannilta tilasin Gibson sg:n pari kuukautta sitten, ja viikon sisään piti lähteä mutta eipä ole vielä näkynyt, joten olen tässä alkanut miettimään vaihtoehtoja. Varat riittäisivät semmoiseen päälle tonnin vehkeeseen, ja ajattelin että strato voisi olla aika kova, kun on jo sen halpamallilla tullut soitettua aika pitkään. Kaveri tuossa pari päivää sitten kuitenkin väitti että about 1 000€ stratocasterin mikit ei ois ihan priimaa ja kannattais vaihtaa. Onko tossa mitään perää vai onko hyvä kepukka? |
hapan 16.12.2008 23:00:01 | |
---|
Melkeinpä lähtisin kasaamaan Warmothin osista, näyttää toi dollarikin menevän siltä kantilta parempaan suuntaan taas. Itse tilasin just kaulan ja tuli tosi nopeesti sekä halvoilla toimituskuluilla. Laadusta tuskin tarttee mainita, loistokamaa. |
timitri 16.12.2008 23:20:29 | |
---|
Itsellä ei kokemusta kasauksesta löydy, joten en uskalla osina ostaa, koska ne jotenkin onnistuisin kuitenkin tuhoamaan. |
Itsellä ei kokemusta kasauksesta löydy, joten en uskalla osina ostaa, koska ne jotenkin onnistuisin kuitenkin tuhoamaan. Voithan tuon kasauksen hoidattaa jollain kitararakentajallakin/korjaajallakin. Warmothilta saisit kyllä varmasti laatuosat hyvään hintaan. "I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | Carvin-huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=787 |
cr4b 16.12.2008 23:24:36 | |
---|
http://www.dv247.com/invt/48113/ Esimerkiksi tuollainen. Käsittääkseni straton vakiomikit eivät ole mitenkään ihmeelliset, mutta tuohon hintaan saat ainakin yhden mikin vaihdettua toimituskulujen jälkeen. Ps. olet vasenkätinen, mutta soitatko vasenkätistä kitaraa? Minä en ;) It ain't fast enough 'till the fretboard is on fire. |
timitri 16.12.2008 23:59:05 | |
---|
Joo kyllä vasenkätistä kitaraa soittelen. Olisiko jollain käytännön kokemuksia kyseisestä kitarasta, että mikä noissa perusmikeissä mättää. |
McNulty 17.12.2008 00:08:09 (muokattu 17.12.2008 00:09:01) | |
---|
Ahh... ei mitään. Olikin vasureista kyse. :( Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you.
hiihtoliiton kamaa kaupan |
fox 17.12.2008 00:40:19 | |
---|
Kaveri tuossa pari päivää sitten kuitenkin väitti että about 1 000€ stratocasterin mikit ei ois ihan priimaa ja kannattais vaihtaa. Onko tossa mitään perää Tuppaavat ne kaverit välillä väittämään kaikenlaisia.. Ne on ihan hyvät mikit varmasti siinä tonnin Stratossakin, ei ne firmat mitään sekundamikkejä niihin laittele. Se on sitten eri juttu, jos tarvitsee esim. sävyltään tai teholtaan jotain muuta, mutta olen havainnut jo kauan sitten, että ei välttämättä edes kaikki mikinvaihtoa suunnittelevat tai siitä haaveilevat edes ole aivan selvillä, mitä sillä saavutetaan.. Eli vaihtoa vaihtamisen vuoksi..ei toki kaikissa tapauksissa, mutta kuitenkin. Vallankin, jos ja kun jossain on aiheesta kirjoiteltu, tai sitten juuri "kaverit on kertoneet".. Mutta: lopputoteamuksena: Stratossa on vakiona aivan hyvät Straton mikit. |
spedu ray 17.12.2008 12:27:12 (muokattu 17.12.2008 12:28:27) | |
---|
Paras kun löytäisit täältä torilta vasuristraton, kannattaa ''ostetaan'' ilmoitus ainakin pykätä. Vintage-sarjan strato vois osua tohon budjettiin. Itse, jos olisin vasuri, ostaisin saman tien oikeakätisen straton, vaihtaisin kielityksen toisin päin ja soittaisin jimi-tyylillä. Joskus jopa käynyt mielessä hommata vasuristrato itelle. Se olis komiaa touhua. :) Ja straton mikeissä ei kyllä ole vikaa tossa hintaluokassa (aina toki hurinattomampaa ym voi olla, mutta...), ja jos haluaa reteempää soundia, niin singlecoilin kokonen humppari on vaihtoehto. Eli ei niitä vaihtaa tarvi, ellei ole todellinen kultakorva tai hae ei-yksikelaista soundia. Omiani ei ole tarvinnut vaihtaa, molemmissa kepeissä texas specialit, ja srv:stä maksoin muutama vuos sitten 900e käytettynä. Fender+Monster+Marshall=OK |
dropD 17.12.2008 12:56:15 | |
---|
Päätellen siitä että SG tilattiin ja stratokin käy, niin heattu malli ei ole kiveen hakattu. Stratoihin en ole koskaan oikein innostunut, niin niiden saatavuudesta en tiedä. SG:n saatavuus taitaa olla aika heikko sen jälkeen kun Gibson lopetti vasureiden tekemisen. Tämä on kyllä suuri synti ja häpeä, mutta minkäs teet. Jos olisin avoimin mielin vasurikitaraa etsimässä, niin kiinnostuisin oitis tästä http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=279807 Hintaluokkaahan tuossa ei ole edes vihjattu, mutta kyselemällähän sekin selviää |