Aihe: Sähkörummut
1 2 3 4 57 8 9 10 11
paice60
11.12.2008 20:04:24
Mulla on se Rolandin KD-120 ja nyt jo, seitsemän vuoden jälkeen, on mennyt kalvo rikki. Ja keikkaa on siis 160-190 per vuosi. Ei voi mihinkään enää luottaa.
Vittu näitä hommia vieläkin. COVS jäsen n:o 7.
south_of_heaven
11.12.2008 21:42:35
Ja noiden linkkien hintahan on siis PUNNISSA! Ei olla BB:ssä nyt... ;)

No voi helvetti, pitääkin ottaa pää ulos perseestä... Kuinkas nyt noin kävi:D

Taisin johonkin muuallekin julistaa nuo taaloiksi ja sain plussan.
Guitars are like assholes; Everybody has one.
29
11.12.2008 21:59:25
Mulla on se Rolandin KD-120 ja nyt jo, seitsemän vuoden jälkeen, on mennyt kalvo rikki. Ja keikkaa on siis 160-190 per vuosi. Ei voi mihinkään enää luottaa.

Heh. Joo, kyllä se on surkeeta nykyään. Ennen oli laivat puuta ja... vai miten se nyt menikään?
Ihan mielenkiinnosta. Paljonko menee kapuloita tuollaisella keikkatahdilla sähkörummuilla. Itsellä ollut samat kepit kohta 2 ja puoli vuotta ja ei mitään ongelmaa. Aika paljon halvempaa, kuin "kapulat per reenit" -tahti, joka kai on akustisilla arkipäivää.
paice60
11.12.2008 22:56:57
Heh. Joo, kyllä se on surkeeta nykyään. Ennen oli laivat puuta ja... vai miten se nyt menikään?
Ihan mielenkiinnosta. Paljonko menee kapuloita tuollaisella keikkatahdilla sähkörummuilla. Itsellä ollut samat kepit kohta 2 ja puoli vuotta ja ei mitään ongelmaa. Aika paljon halvempaa, kuin "kapulat per reenit" -tahti, joka kai on akustisilla arkipäivää.

Ei niitä montaa mene. Välillä pitää ostaa uudet kun alkavat olemaan suhteellisen patinoituneita. Ei ne kapulat siis kulu minnekään. Samat kalvot ollut muissa rummuissa jo yli 10 vuotta eikä niissä ole mitään ongelmaa vieläkään. Halpaa hubaa. Mitä nyt lähtöhinta oli aika iso mutta...
Thet
16.12.2008 20:03:35
Hei kaverit hei.

Kyselin jo vaimealla ininälläni jo jossain toisessakin ketjussa Rolandin Hd-1 setistä. Tuli mieleen kun mulle kerrottiin että siinä saa käytettyä ulkoisia vermeitä noiden midien toistoon, että täytyykö mahdollisessa tapauksessa säätää oikeat saundit oikeille paikoille siitä ohjelmasta (esim addictive drums) vai pystyykö ne tekemään ihan setistä ite. Itse epäilen ensimmäistä näin arvailupohjalta.

Niin ja jos toinen poljin täytyisi myös saada basariksi niin mahtaako se onnistua em. ohjelman kanssa?

Himottais kovasti saada jonkun näkönen sähkösetti ja tää olisi hinnalta ja kooltaan passeli, mutta saundeja näyttää olevan niin hintsusti ja säätövaraa itse laitteessa kovin vähän niin pohdiskelen paikkausmahdollisuuksia.
Legen... wait for it ...dary! Legendary!
Thet
16.12.2008 21:30:00
Siinä on itsessään yhdessä setissä valmiina kaksi bassaria eli yksi molemmissa.

Juu tiedän, oon vaan lukenu paljon, että ei oo ihan volumet kohdillaan. Basarit ja haitsu kovilla tai jotain, olis mukava kun voisi itse hieman säädellä omaan korvaan sopivaksi.
paice60
16.12.2008 22:41:40
Juu tiedän, oon vaan lukenu paljon, että ei oo ihan volumet kohdillaan. Basarit ja haitsu kovilla tai jotain, olis mukava kun voisi itse hieman säädellä omaan korvaan sopivaksi.

Ehkä se ride on vähän hiljasella, muuten mun mielestä on suhteellisen hyvin kaikki. Kunnon kuulokkeet vaan niin pärjää.
Thet
16.12.2008 22:49:44
Ehkä se ride on vähän hiljasella, muuten mun mielestä on suhteellisen hyvin kaikki. Kunnon kuulokkeet vaan niin pärjää.

Oukkei. Täytyy käydä jossain testailemassa laitetta. Ehkä jos oikeen innostuu niin vois ostaa jonkun hieman kalliimmankin pelin, että vois hieman tehdä nauhoitteluhommiakin, ehkä pienemällä vaivalla jne. Testaamaan vaan täytyy päästä nyt ihan ekaks.
paice60
16.12.2008 22:55:57
Oukkei. Täytyy käydä jossain testailemassa laitetta. Ehkä jos oikeen innostuu niin vois ostaa jonkun hieman kalliimmankin pelin, että vois hieman tehdä nauhoitteluhommiakin, ehkä pienemällä vaivalla jne. Testaamaan vaan täytyy päästä nyt ihan ekaks.

Jos meinaat nauhoittaa niin ehdottomasti kannattaa hankkia kalliimpi malli, paremmat soundit, enemmän valinnavaraa jne. Testaa ihmeessä, se kannattaa.
kamelisko
17.12.2008 21:12:06
Nauhotteluun ei kannata sähkisten omia soundeja käyttää, ellei ole td12 tai 20. Drummer superior on superior softa jolla saa oikeasti hyvät soundit rumpuihin. Midillä koneelle ja säätää asetukset kuntoon niin awot! Pieni näyte. basso linjaan, kitara mikillä ja rummut TD6KV-lla ja Drummer Superiorilla. En jaksanut siistiä tuota rumpuraitaa, pieniä triggausvirheitähän sinne saattaa jäädä nimittäin...

http://kamelisko.pp.fi/Äänitystudio … ät/2007/3/19_Sitä_samaa_vanhaa.html
araz
21.12.2008 12:20:07
Ihan hyvän arvostelun nuo dd-506:set (tai Milleniumin MPS-400, sama laitos) ovat saaneet ilmeisesti ihan arvostetussakin lehdessä?

http://www.jamshop.se/html/BlackMambarec.pdf

Alhaisen punnan takia ei hintakaan juuri päätä huimaa, esim täällä (huomaa että penkki, tikut ja kuulokkeet mukaan):

http://www.cranesmusicstore.com/bla … badd506electronicdrumkit-p-989.html

Aikamoinen hintaero verrattuna esim. thomanniin. Toki, jos vaihtaa tuolta valuutan euroiksi, hinta nousee aika järjettömiin lukemiin, tainnut jäädä kurssi päivittämättä? :)

Arr. Alkaisi tuo setti kiinnostamaan. Eikös tälläkin palstalla ollut yksi setin ilmeisen onnellinen omistaja? Kunhan saa vähän revittyä rahaa jostain - ei kukaan haluaisi web- tai muuta koodia halvalla? Rahat menee varmasti muusikoiden.nettiä lämmittävään tarkoitukseen ^_^
Drwx
20.01.2009 16:56:41
Innostuin sähkörummuista niitä soittaessani ja nehän kuulostikin hyvältä! Valitettava tosiasia vain on, että samaa tatsia soitosta ei sähköpatteriston kanssa ole kuin normi rummuilla. Plussana toki se, että ääni on kuin levyltä kuuntelisi eikä viritelläkkään tarvi. Ajattelinkin, että voisin ostaa tuollaisen setin. Tässä olen akustisilla rummuilla n. 8 vuotta soittanut. Mietin, että ostaisin halvat sähkörummut akustisten rinnalle, mutta hyvää ja halpaa ei tiettävästi ole tässäkään tuotteessa? Mikäli tuote ei vastaa odotuksia nii äkkiähän siihen kyllästyy ja haluaa astetta parempaa laatua. Toinen vaihtoehto olisi tietenkin, että myisin akustiset ja ostaisin sitten vähän kalliimman sähkösetin. Laittakaas nyt markkinoiden parhaita halppissettejä sekä vaikkapa tonnin - kahden hintaista. Saa siitä sitten kokemuksien perusteella verrata..
29
20.01.2009 19:28:30
Enskiksi kysymys:mikä oli kokeilemasi setti (tai lähinnä moduli)?

Noissa rumpuaivoissa kun on aikamoinen ero soundeissa ja säätömahdollisuuksissa. Hinnan mukaan luonnollisestikin...

Jos haluat soitella modulin omilla soundeilla, siihen kannattaa panostaa. Jos taas sinulla on mahdollisuus, osaamista ja tarpeeksi kyvykkäät laitteet, voit ottaa äänet tietokoneen kautta jostain rumpusoftasta. Tällöin moduli on ainoastaan midi-lähettimenä, ja halvempikin välttää.

Tuo olisi mielestäni lähtökohtana. Sitten jäljelle jäävällä rahalla niin hyvät padit ja muut vermeet kuin mahdollista. Jos olet nikkarointihenkinen, niin itse tekemällä voi saada erittäin pätevää tavaraa aikaiseksi myöskin. Ohjeita täältä ja muualta netistä kyllä löytyy.
Drwx
20.01.2009 21:44:11 (muokattu 20.01.2009 21:47:13)
Enskiksi kysymys:mikä oli kokeilemasi setti (tai lähinnä moduli)?

Noissa rumpuaivoissa kun on aikamoinen ero soundeissa ja säätömahdollisuuksissa. Hinnan mukaan luonnollisestikin...

Jos haluat soitella modulin omilla soundeilla, siihen kannattaa panostaa. Jos taas sinulla on mahdollisuus, osaamista ja tarpeeksi kyvykkäät laitteet, voit ottaa äänet tietokoneen kautta jostain rumpusoftasta. Tällöin moduli on ainoastaan midi-lähettimenä, ja halvempikin välttää.

Tuo olisi mielestäni lähtökohtana. Sitten jäljelle jäävällä rahalla niin hyvät padit ja muut vermeet kuin mahdollista. Jos olet nikkarointihenkinen, niin itse tekemällä voi saada erittäin pätevää tavaraa aikaiseksi myöskin. Ohjeita täältä ja muualta netistä kyllä löytyy.

Setti taisi olla tuo: http://www.thomann.de/fi/yamaha_dtxplorer_edrum_set.htm

Ei varmaan mikään supersetti, mutta ihan hyvältä soundit kuulosti. Mitä moduulia suosittelette enimmäkseen rockin ja heavyn soittoon?

Saakos noita ääniä imastua netistä moduliin? Tietämätön kun tässä sähkörumpu keskustelussa olen..

Suositella saa kokonaisia settejä tai erikseen ostettuna kaikki tarvikkeet, hintaluokkana se 1 - 2000 e.

Edit: Niin ja paljonhan en sähkörummuista paremmista tiedä kun ei niistä ole kokemusta joten keskustelua kehiin. :)
paice60
20.01.2009 21:50:01
Setti taisi olla tuo: http://www.thomann.de/fi/yamaha_dtxplorer_edrum_set.htm

Ei varmaan mikään supersetti, mutta ihan hyvältä soundit kuulosti. Mitä moduulia suosittelette enimmäkseen rockin ja heavyn soittoon?

Saakos noita ääniä imastua netistä moduliin? Tietämätön kun tässä sähkörumpu keskustelussa olen..

Suositella saa kokonaisia settejä tai erikseen ostettuna kaikki tarvikkeet, hintaluokkana se 1 - 2000 e.

Edit: Niin ja paljonhan en sähkörummuista paremmista tiedä kun ei niistä ole kokemusta joten keskustelua kehiin. :)

MUn ymmärtääkseni tuolla rahalla saisi Roland Td-6, en ole ihan varma mutta ihan pätevä peli tuokin on. Korjatkaa jos olen väärässä.
Progressor
20.01.2009 21:51:59
MUn ymmärtääkseni tuolla rahalla saisi Roland Td-6, en ole ihan varma mutta ihan pätevä peli tuokin on. Korjatkaa jos olen väärässä.

Kahdella tonnilla, tai vähän alle, saisi TD-9KX:n. Tai ehkä käytettynä TD-12:n.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
paice60
20.01.2009 22:22:46
Kahdella tonnilla, tai vähän alle, saisi TD-9KX:n. Tai ehkä käytettynä TD-12:n.

Kyllähän noilla pärjää jo kovastikin, kummalla vaan.
29
20.01.2009 22:41:30
Ei oikein voi suositella mitään yksittäistä. Niistä kaikista löytyy yleensä vähän kaikenlaista. Kalliimmista enemmän. Rokki ja heavy setit saa kyllä kasattua.

Kannattaa lueskella näitä sähkörumpupuolen ketjuja läpi. Niistä löytyy paljon hyödyllistä(kin) tietoa. Käytä myös hakua jos yrität löytää jostain tietystä asiasta.
Mihinkään muihin moduuleihin ei saa toistaiseksi tallennettua ääniä, kuin Yamahan DTXtreme III:een.

Jos aiot ton 2000€ panostaa, niin tuossa ennemmin mainitut TD9-KX (myös tomit mesh-kalvollisia) ja käytetty TD12 ovat Rolandilta varmaankin parhaat vaihtoehdot. Kumiläpyskä tomeilla setit halpenevat jonin verran. Yamahalta tuolla reilulla tonnilla saa DTXpress IV:n. Muuten en Yamahasta juuri tiedä, mutta nuo symbaalit ovat ainakin oikein mainioita.

Mutta vaihtoehtoja löytyy paljon muitakin. Esim. sellaiset merkit kuin Hart Dynamics ja Jobeky (Googlella löytyy). Noita ei vaan Suomesta saa, eikä pääse testailemaan. Täytyy tilata ulkomailta.

Tässä parit englanninkieliset foorumit:
http://vdrums.com/forum/
http://www.mikedolbear.co.uk/forum/forum.asp?FORUM_ID=4

Onnea metsästykseen. Kannattaa onkia mahdollisimman paljon tietoa etukäteen.
Drwx
21.01.2009 16:23:02
Kiitoksia vastauksista!

Yamahan ääniskaaloja etsiessäni huomasin hyvinkin nopeasti, että kyseisiin sampleihin kyllästyy varmasti pitemmällä tähtäimellä. Tämä ei toki ollut mikää paras mahdollinen Yamahan setti.. Youtubea kaivellessani löysin Rolandin ja johan oli saundit kohillaan (tämäkin tietysti makukysymys). Haluaisin myös, että haikka olisi normaalissa, "peltimäisessä" olotilassaan eikä vain pyöreänä pädinä. Eli jos jotain hyvää sanottavaa löytyy Rolandista tiputetaan sitä hintahaarukkaa nyt vaikka 1500 euroon niin saa kertoa. Ja nyt alkoi hulvaton googlaus sähkörummuista.. :)

PS. Miten paljon halvemmaksi muuten tulisi, jos kaikki "osat" ostaisi erikseen ja kokoaisi siitä sitten settiä?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)