Aihe: Kitaraklubi
1 2 3 4 545 46 47 48 4982 83 84 85 86
hapan
16.12.2008 13:04:43
Ja Youngeista puheen ollen: yksi maailman parhaista kitaristeista ja biisintekijöistä olisi upea (mutta luultavasti mahdoton) saada Kitaraklubin vieraaksi: Neil Young

Ei vittu, Neil Young on ihan samaa sarjaa Kurt Cobainin kanssa: Molemmat nousee kerta toisensa jälkeen kenen tahansa julkaiseman "maailman parhaat kitaristit" listan kärkeen täysin syyttä. Biisejä ne osaa tehdä, mutta soittaa saati sitten laulaa ei kumpikaan osaa.

Se soundi kun Niilo tempaisee Les Pauliaan ja vanha Fenkku huutaa pääteaste punaisena...

... on syvältä perseestä sen jätkän käsissä. Eikä se tajua olla soittamatta "soolojaan", luulisi miksaajalla olevan joku moraalinen vastuu sitten.
Jucciz
16.12.2008 13:10:05
Yllä melkeinpä kehystämisen arvoinen esimerkki väärästä mielipiteestä.
hapan
16.12.2008 13:12:29

Mä oon noita teikäläisen vastaavia kehystellyt jo autotallin täyteen ;)
BigPapa
16.12.2008 13:17:01

Niilo vetää niin rankkoja juttuja, että sitä ei pysty kaikki sulattamaan.
Would you hold my hand If I saw you in heaven, Would you help me stand If I saw you in heaven, I'll find my way, through night and day Cause I know I just can't stay Here in heaven
Terry Pantheras
16.12.2008 14:02:24
Ei vittu, Neil Young on ihan samaa sarjaa Kurt Cobainin kanssa: Molemmat nousee kerta toisensa jälkeen kenen tahansa julkaiseman "maailman parhaat kitaristit" listan kärkeen täysin syyttä. Biisejä ne osaa tehdä, mutta soittaa saati sitten laulaa ei kumpikaan osaa.

Se on noitten ukkojen kohalla se koko paketti kato... Eikä saa keskustella laulamisesta Kitaraklubi-ketjussa! Nii!
Höpsis töppöseen!
antnis
16.12.2008 14:24:04
Niilo vetää niin rankkoja juttuja, että sitä ei pysty kaikki sulattamaan.

Neili on yksi kovimmista kitaristeista koskaan. Piste.
BigPapa
16.12.2008 14:25:41

Neili on yksi kovimmista kitaristeista koskaan. Piste.

Nii, no mitäs mieltä sä sit luulit mun olevan. Piste.
Would you hold my hand If I saw you in heaven, Would you help me stand If I saw you in heaven, I'll find my way, through night and day Cause I know I just can't stay Here in heaven
antnis
16.12.2008 15:29:39 (muokattu 16.12.2008 15:32:07)
Nii, no mitäs mieltä sä sit luulit mun olevan. Piste.

Samaa mieltä tietty, kunhan komppasin. Sori että en kirjoittanut mitään uutta mutta kun satun vaan tykkäämään Neilin soitosta niin ajattelin sen ilmaista tällä lailla :D
Turder
16.12.2008 17:06:41
Itse kyllä tykkään Neil Youngista ihan täysillä mutta en ehkä väittäisi parhaaksi kitaristiksi tai sanotaan, että parempiakin on. Mutta taas siinä se Niilo on parasta a-ryhmää kun vedetään se oma juttu kokonaisuutena läpi omalla tyylillä. Biisit, sanat, tunnelma, soundi. Siihen ei moni pysty.
Jucciz
16.12.2008 17:30:07 (muokattu 16.12.2008 17:31:39)
Mä oon noita teikäläisen vastaavia kehystellyt jo autotallin täyteen ;)

Sit kun peruskoulu on onnellisesti takana, tajuat ehkä, miten fiksuja sulle on puhuttu. ;)

Mut Niilo on esimerkiks soolokitaristina koskettanu mua paljon enemmän kuin yksikään tekniikkahevijamppa koskaan. Ja laulajanakin mies on ehkä kolmen sielukkaimman elossa olevan tulkitsijan joukossa.
BigPapa
16.12.2008 18:09:00 (muokattu 16.12.2008 18:09:14)

Sit kun peruskoulu on onnellisesti takana, tajuat ehkä, miten fiksuja sulle on puhuttu. ;)

Mut Niilo on esimerkiks soolokitaristina koskettanu mua paljon enemmän kuin yksikään tekniikkahevijamppa koskaan. Ja laulajanakin mies on ehkä kolmen sielukkaimman elossa olevan tulkitsijan joukossa.

Ookko viime aikoina kuunnellu sitä Everybody Knows This Is Nowhere levyy?
Siin on ihan peruskiviä....
Jucciz
16.12.2008 18:12:57
Ookko viime aikoina kuunnellu sitä Everybody Knows This Is Nowhere levyy?
Siin on ihan peruskiviä....

Sitäpä sitä ja sit Harvestia pyöritelly taas pari päivää vuoron perään. Että joku sitten osaa tehdä hienoa musiikkia.
BigPapa
16.12.2008 18:31:57

Sitäpä sitä ja sit Harvestia pyöritelly taas pari päivää vuoron perään. Että joku sitten osaa tehdä hienoa musiikkia.

Kyllä Harvestikin on tosi namia.....tossa ne on vinyyliläpysköinä molemmat...
markus_jarvela
16.12.2008 18:36:19
Minun mielestä asia on niin kun Daffy Terävä sanoi eräässä haastattelussa että "kitaristeja on turha verrata keskenään kaikki soittaa niinku soittaa" olen samaa mieltä on tyylilaji sitten mikä tahansa kukin vetää tyylillään
antnis
16.12.2008 18:41:18
Kyllä Harvestikin on tosi namia.....tossa ne on vinyyliläpysköinä molemmat...

Live at the Fillmore East 1970:llä on muuten hemmetin kova versio Cowgirl in the Sandista.
MaQ
16.12.2008 18:50:41
"kylähullu" pokkaa ja omaa tyyliä löytyy :)

http://www.youtube.com/watch?v=2_tJnj2j5kI&feature=related

vähän kliinimpää vetoa

http://www.youtube.com/watch?v=6v5E27Fp59c&feature=related
velsa
16.12.2008 18:56:30

Mitä mä muistan Honkkarien yläkerrasta (kävin siellä bout kaksi kertaa + Musa Fazerin tuote'klinikat'), niin Benillä oli mukana myös vahvasti Steve Morse -vaikutteita,

Joo ehkä biisimielessä.....mut kyllähän Bennyllä ei oo kokskaan ollu niin huonoo vibraa ku Morsella.....(sil on ehkä huonoin noista ns. staroista.....)
Kauas on pitkä matka........
sirdickyj
16.12.2008 19:40:32
Joo ehkä biisimielessä.....mut kyllähän Bennyllä ei oo kokskaan ollu niin huonoo vibraa ku Morsella.....(sil on ehkä huonoin noista ns. staroista.....)

Yngwiellä on paras, ja Blackmorella, sekä Blues Saracaenolla.
Enemmän tissiä näkyviin
BigPapa
16.12.2008 19:53:18 (muokattu 16.12.2008 20:01:51)

No helevata, täällä on päästy asiaan kun puhutaan vibratosta, siitä tulikin mieleen Leslie West, Eric Clapton, Mick Taylor, Peter Green, Danny Kirwan ja muutamia muita nimiä...

Tää jamppa pitäis saada joskus Kitaraklubin blyys- erikoisjaksoon...höhö

http://www.youtube.com/watch?v=_wLIOhnZkIM
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)