Aihe: Putkinuppi Metalliin
1 2 3 4 511 12 13 14 1517 18 19 20 21
januszian
15.12.2008 12:15:02

Ei saa enää B52:sia. Ainakaan F-musasta... sääli koska oli hyviä ja halpoja ne mitä tyyppasin muinoin.
SOLNIC UUSI PROMO THE GREAT MAGNOLIA http://www.myspace.com/solnic NYT MYÖS MYYNNISSÄ!!!! Imperiumin arvosana 4+
M4ss3 m/
15.12.2008 17:29:36
Siksi pankit on keksitty! :P

Et tainnut lukea loppuun asti. Vaikka sanoin, että kaikilla ei ole varaa niin silti ne on ihan paskoja. No en kyllä vastaankaan laittasi jos joku minulle tuollaisen lahjoittaisi;)
Three four!!!
januszian
16.12.2008 00:37:35 (muokattu 16.12.2008 00:40:56)

Kävimpä kierroksella tossa eilen ja tässä mietteitä kännykän muistikirjasta:

- Framus Cobra = Dimebagmainen, vitun tiukka, hyvä clean, kihisee ja sirisee. Voi johtua kaapista

- Framus Dragon = Hyvä clean, järjetön turpaanveto alapää! Outo "pönttömäinen" middle jonka saa kuitenkin säädettyä. Mun makuun parempi mättösärö crunch kanavassa juurikin tämän middlen vuoksi. Huono erottelevuus. Raivostuttava yläpää sirinä jota ei saa pois! Vaikka kuinka väänteli treble ja presence nuppia niin se oli joka asennossa mukana. Olikohan nuppi särki?

bogner Uberschall (puhtaasti vain referenssinä hintansa takia...) = TIMANTTI särö! Todella jytky, murea ja erotteleva. Vain ok clean.

Krank revolution = Hyvä botnekas, iso joskin middleltään tiukahko särö. hyvä säätövara. Tosin vain mättöön. Clean huono.

6505+ = Hyvä perus harmiton moderni särö. Vähän liian chunk chunk mun makuun. huono clean.

VH100R = TODELLA kirkas! treble ja presence melkein nollissa että sai isoa mättösäröä. "Fendermäinen" särö. Läpinäkyvä? Hyvähkö clean.

ENGL Powerball = Hyvä clean, särön laatu liian hiottu ja kiva, ylämiddlekäs, harmiton ja vaaraton. ISO botne.
ENGL Steve Morse = Hyvä säätövara, keskiverto clean, "ENGL saundi" joka ei muhun pudonnut. Liekö sitten juuri nuo Powerball ja Steve Morse samankaltaisia?

Joo, noista kyl toi 6505+ hintansa ja särönsä kannalta vituttaa vähiten. Saiskohan sen cleanin jotenkin ojennukseen? Modaamalla?

Parit mitkä on tässä vielä tullut mieleen testata niin Peavey JSX, Peavey 5150 III EVH, Hughes & Kettnerin tarjonta kokonaisuudessaan.

Onko jollain mitään verrattavaa ottaen huomioon mun mielipiteet noista ylemmistä? Miten joku noista testaamattomista vertautuisi muihin?

Hitto ku voittas lotossa ni ostas vaan toisen Mesan... :) Yks iso asia on että tietystä puodista saa korotonta maksuaikaa joka on kriteeri hinnassa ja valinnassa muutenkin.
SOLNIC UUSI PROMO THE GREAT MAGNOLIA http://www.myspace.com/solnic NYT MYÖS MYYNNISSÄ!!!! Imperiumin arvosana 4+
Nacher
16.12.2008 03:21:41
Pistäppäs se Koch Powertone 2 noilla 6550-putkilla mukaan kokeiluun. Sopii hintaluokkaan ja laatupeli. Ainakin cleani siinä on poikkeuksellisen hyvä mättökoneeksi.
drlecter
16.12.2008 10:15:28

Se on vain positiivinen asia. Näin ollen siitä edestä jää pois bufferi joka tekee sen että kitara jota käytät ja spedut jotka on edessä vaikuttaa sen soundiin paremmin. Lähtö kohta on siis orgaanisempi.

Screamer 3x Ecc83 + 1 x ECC 83, 2 x 5881 power amp tubes
Thunder 3x Ecc83 + 1 x ECC 83, 2 x 5881 power amp tubes
Powerball 4xECC83+ 1x ECC83 4x6LG6 power amp tunes
Fireball 3x Ecc83 + 1 x ECC 83, 2 x 6LG6 power amp tubes
Savage 5x Ecc83 + 1 x ECC 83, 2 x 6550 power amp tubes
Invader 3x Ecc83 + 1 x ECC 83, 4 xEL84 power amp tubes
Invaderissä on tavallaan 6 putkea koska se käyttää ensiön ja toision etusista toisinkuin muut vahvistimet.
tube 1: input & 2.gain st.
tube 2: Lead driver & 3gain st.
Tube 3: Fx buffer & P.A driver

Monessa englissä on Tämä HI moodi joka on sitten kylläkin totetuttu transistori-pohjaisesti . Paitsi SE ja InVader jossa Lead driver putki ajaa tuon asian.

Pää osin kaikki ENGLien loopit on fetti pohjasesti ajettuja vain noissa SE InVader on Putkella loopin bufferi.

Mikä ENGL on kahdella etusputkella toteutettu ?
E530 Preamp ja Tubetoner muita en keksi.

Todella monessa HiGain nupissa ajetaan se ääri särö sieltä Fetein boostaamalla mutta entäs sitten ? ei se poista sitä faktaa että kumminkin siinnä reuna särö osastossa se putkien toiminta malli on tärkein. Se mitä sillä putkella tehdään on ratkaisevin. Yleisempiä modeja 800 marsuihin on poistaa se Bufferi inputista jolloin vahvistin käyttäytyy enemmän niin kin sitä käsketään.

Mitäs helvettiä. Minun powerballissa on ainoastaan kyllä 4xECC83
DZN
16.12.2008 15:05:12
VHT Ultra lead ja Rivera KR 100. Varsinkin tuo VHT on sulattanut mun sydämen täysin. Kokeilen seuraavaksi Riveraa jos siinä vaikka olisi jotain kivaa.

VHT Ultra Leadista olen kirjoittanut aika monta kertaa. Haulla löytynee tarkempaa luonnehdintaa. Se on tarkka ja soudia värittämätön peli. Mielestäni paras High Gain vehje ikinä.
Aka. Dino and 6077dino
McNulty
16.12.2008 15:25:04
VHT:n Sig-X oli myös mainio kone hevitouhuihin. Valovirran Eugen vaffaria kuuntelin ja ronasin hivenen tuossa taannoin. VHT:n oman 4x12" skoben kanssa varsin jyräävä. Rankempi mutta silti selkeämpi kuin vieressä hönkinyt Bogner Ecstacy. Toki, Bogner on "hivenen" eri tyylin vehjes. Painoarvo rinnakkaisvertailussa ehkä 2% :)
Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you.
hiihtoliiton kamaa kaupan
Nacher
16.12.2008 15:39:20
Lopetas DZN nyt herranjestas se VHL UL hehkutus, tai olen muuten kohta melkein neljä tonnia köyhempi. Tuntuu, etten millään löydä ketään, jolla olisi ko. nupista mitään pahaa sanottavaa. Se on pelottavaa, jos joku.
Juicy
16.12.2008 16:04:36

Tuntuu, etten millään löydä ketään, jolla olisi ko. nupista mitään pahaa sanottavaa.

Sen hinta ja saatavuus näillä leveysasteilla? Olisi kiva päästä testaamaan, ihan jotta tietää miltä saundaa livenä vahvistin mikä nielaisee lähes 2kk palkan.... Jos nyt sattuisi olemaan 3kiloeuroa ylimääräistä sukanvarressa, voisi gasitus olla melkoinen. Onneksi ei ole :)
"Kauhee hevi-metalli soi päässä, eikä se vaikene"
kimurantti1
16.12.2008 16:14:58
Lopetas DZN nyt herranjestas se VHL UL hehkutus, tai olen muuten kohta melkein neljä tonnia köyhempi. Tuntuu, etten millään löydä ketään, jolla olisi ko. nupista mitään pahaa sanottavaa. Se on pelottavaa, jos joku.

Sä kyselet ehkä vääriltä ihmisiltä. :-P Kyllä mulle tulee tältä palstalta mieleen parikin nimimerkkiä, jotka ei vältäämättä olisi kovin innostuneita moisesta värkiästä.
Käykää kuuntelemassa Piecemakerin uutta EP:tä: http://www.piecemakerband.com
DZN
16.12.2008 16:15:47

Hehee, alkaako fiilis nousemaan? Hyvä, on se sen arvoista.

Katsotaan ny, kuinka kauan toi Rivera viihtyy mulla. Kirjoittelen siitä kommenttia sitten, kun alkaa olla kokonaiskuvaa paremmin.
Aka. Dino and 6077dino
januszian
16.12.2008 18:25:07 (muokattu 16.12.2008 18:38:17)

VITTU MÄ RAKASTAN SITÄ KU ASIAT LUTVIUTUU!

Päiväni alkoi normaalista 13.00 sängystä nousten josta suuntasin DLX musiikkiin. Löin tulille Genz Benz El Diablon joka hönki hyvää cleania mutta ihmeellisen fuzzmaista kihisevää high gainia. Selkeästi toimivampi rockimeininkeihin. (tämä ilmaisu löytyy myös foorumeilta pitkin poikin ettei saa metallia)

Sen jälkeen tökkäsin kiinni 5150 III EVH:n joka alkoikin jo hymyilyttää melkoisesti. 6505+ osaston mättöä oikeasti kelvollisella cleanilla! Täysin erillinen crunch kanava oli myös hyvä ominaisuus.
No, ei siinä mitään selvittelin hintaa ja kyselin osamaksuista.

Menin sitten vielä F-musiikkiin kiikarissa josko löytyis muita Peaveyn mokkuloita ja siellähän törötti 6505, 5150 III EVH ja JSX joten sainpa sitten kunnon oman käden sessiot aikaseksi pidemmäksikin aikaa.

Luonnehdintaa:

- Peavey JSX = Hyvä clean. Hyvä crunch. Monipuoliset säädöt ja riittävästi tilpehööriä vaativallekin. Mättösärö on melko suoraan (kuten käsittääkseni muutkin osa-alueet) TripleXXX osastoa.
Kyllä siitä sai aika uskottavan 5150 imitaation. Mutta vain imitaation. Tossa on joku selittämätön "utu" saundin edessä. Vähän niinkuin kaiku tai muu sellanen.
Se ei vaan ole niin in your face kuin esim. 6505. Kesympi, selkeämpi ja huomattavasti enemmän gainia. Jopa naurettavan paljon. Niinkuin myös TripleXXX:ssä.

- 5150 III EVH = Joo, tosiaan hyvä clean. Hyvä crunch. Riittävät säädöt. Mutta suoraan verrattuna 6505+:aan, jotenkin middlekkäämpi ja kesympi särön laatu. Ei samanlaista rujoa alapää runnomista. Itse pistäisin tämän RESONANCE nupin puuttumisen piikkiin. Muutenkin selkeämpi ja hiotumpi särö kuin 6505:ssa. Kyllä tästä sai hyvin uskottavan saman saundin mutta ihan karvan verran se jäi alkuperäisestä. (mä oon kultakorva)

No, siinä vaihtelin saman JSX 4x12 kaapin piuhoja 6505:sta JSX:ään ja 5150 III:een kunnes bongasin huoneen nurkassa B52 logon. Muistinkin että olin saanut mailia kyselyyni että yks combo löytyy jostain vielä.

Kaivoin sitten combon esille ja pistin tulille ja kokeilin cleania.

- B52 ST6012 2x12 combo = Helvetin hyvä clean! Särö kanavan käynnistäessä aattelin että ompa muuten hyvä saundinen combo! Vähän säädettyäni tajusin millaseen kultakimpaleeseen olen törmännyt! TÄYDELLINEN MESAN KORVIKE! (innostukseni selittyy pari riviä alempana...)
Siitä sai ihan järjetöntä mättösaundia ja high gain säätövaraa on kuuhun asti. (mm. rectifierputken tai solidstaten käyttö) 2 kanavaa joissa särössä toinen gain nuppi jota voi säätää COUNTOUR potikalla. Hoitaa kevyt roson ihan riittävästi mun käyttöön.
Mutta ei tässä vielä kaikki! Otin combon lähemmäs ja piuhan irti sisäisestä kaiuttimesta ja tilalle tämä 4x12 jolla olin nuppeja testannut ja kun sain käyntiin niin tämä 60W 695 euron combo pesi koko nuppikavalkadin 150-0! Mun makuun parempi ja rankempi särö kuni 6505:ssa! Kaikilta osa-alueiltaan jykevämpi ja enemmän mun makuuni sopiva. Mesan rectifiermäinen!
Olin enemmän kuin innoissani ja lähdin tiskille selvittämään asioita ja kohta juteltuamme siitä että laite on viimeinen mokkula Suomessa (ainakaan missään liikkeessä. B52 tuonti lopetettiin kuulemma siksi ettei niille ollut kustannustehokasta hankkia tarvittavaa turvaluokitusta tai jotain) loppuhinnaksi tuli 450 euroa!!!! :D

Eli summataanpa, kattelin 1500-2000 nuppeja ja siihen vielä lisäksi kaappi ja sitten tämä mulle 450 euroa maksanut 2x12 combo pesi kaikki mennentullen!
Joko mä sanoin että VITTU MÄ RAKASTAN SITÄ KU ASIAT LUTVIUTUU!
Nyt voi 1500:lla ostaa vaikka efektejä! :D

Ps. Oikeesti, Suomeen PITÄÄ saada B52 edustus! Tosin mä oon varmaan ainut ihminen joka niitä sitten ostaa ku kukaan muu ei diggaa (tai ainakaan myönnä) Dual rectifier soundista. :)
M4ss3 m/
16.12.2008 18:43:23
Mitä se "botne" tarkoittaa.
Onpas tänne taas tullut tätä keskustelua näistä metallivahvistimista:)
Framus ja VHT GASittaa pahasti.
Three four!!!
M4ss3 m/
16.12.2008 18:45:34
- Alapää. Bottom.

No ei tarvitse alkaa vittuilemaan silti vaikka kysyykin vähän tyhmiä.
Three four!!!
Antti1
16.12.2008 18:46:34

Ei kait kukaan oo vittuillut? Suora vastaus suoraan kysymykseen jne. Elä keuhkoa.
Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775
januszian
16.12.2008 18:53:21

- ihan vaan selvyydeksi lisäsin ulkomaata.
epi2
16.12.2008 19:18:15
kukaan muu ei diggaa (tai ainakaan myönnä) Dual rectifier soundista. :)

Kyllä musta Dual recton saundi on näistä moderneista high gain vahvareista varmaan paras, koska en tykkään just kauheen tiukoista saundeista ;P mutta makuni kuitenkin kaartuu hivenen tuonne vanhempien marsujen puolelle, mutta tälläisessa uudemmassa rokissa recto kyllä menee. Enpä mä nyt kauheesti uutta tavaraa kuuntele, nirvanaa (jos lasketaan uudeks) ja foo fighterssiä, ja lenny kravitzia jonkin verran, ja sehän soittaa fendereillä, ja kyllä niissäkin on ihan hyvä saundi.
Werde
16.12.2008 19:35:47 (muokattu 16.12.2008 19:36:31)
Kyllä musta Dual recton saundi on näistä moderneista high gain vahvareista varmaan paras, koska en tykkään just kauheen tiukoista saundeista ;P

Toi Recton löysyys on mun mielestä aika harhaanjohtavaa - juuri saatiin nimittäin bändin kanssa studiosessiot kitaroiden osalta päätökseen, eikä mistään irronnut sellaista demppijytinää kuin viritetystä Mesa-parivaljakosta (Dual Recto & Stiletto Trident). Vertailupohjaa sitten on, sillä kokeilussa on lähiaikoina käynyt kaikki VHT:istä, Engleistä, Bognereista ynnä muista lähtien. Makuasioitahan nämä, mutta nimenomaan tavoiteltaessa isoa ja ilkeää soundia "tekniseen" sekä nopetempoiseen nykymetalliin ei Mesalle ole täälläpäin vielä voittajaa löytynyt.
Dead men tell no tales.
epi2
16.12.2008 19:51:07 (muokattu 16.12.2008 19:52:48)
no, toi tiukkuus on vähän abstrakti käsite, kun eri ihmiset tarkottaa sillä eri asiota, mutta rectossa on mun korvaan ainakin miellyttävämpi saundi kuin vaikaa ENGLeissä, niissä se saundi on jotenkin väärällä tavalla tiukka, mutta marshall yli kaiken :P

Jos ite saisin valita mitkä vahvarit ottasit (siis ihan mitkä vaan) niin siellä varmaan ois joku wanha 60-l marshall (JTM-45 vois olla aika unelma mulle kun creamia diggaan, googletin että cläbä käytti sillon tota), sit joku vähän uudempi, vaikka ny jmc 800 tai joku JMV, ja sit joku Fender ja viel toi dual recto, muuta en tarvis, vaikka tossahan olikin noita jo paljon :P

E: kaapiks marshallin fullstack greenbackeillä, tai miksei vakka pari fullstäkkiä, ois viel komeemman näkönen :D
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)