Aihe: vanha oboe 1 | |
---|---|
![]() 16.12.2008 15:49:33 | |
Minulla on onni omistaa todela vanha oboe; ennen sotia valmistetu a: robert: | |
![]() 16.12.2008 16:59:03 (muokattu 16.12.2008 16:59:34) | |
Ei millään pahalla, mutta sun otsikot on turhia.. Ne olis voinut yhditää saman otsikon alle ja myös vähän tarkentaa, mitä oikein tarkoitat. Ei näitä: "Tilasin saksofonin kieliä, vahvuus 2,5 ja tulee kanadasta" viestejä. Ei ketään kiinnosta, koska ei ole mitään tiedoa mistä edes puhut. Lisää informaatiota kiitos. Ja anteeks, mut jäi vaan ketuttamaan.. Jos ei muuten, niin sitten fiiliksellä.. | |
![]() 16.12.2008 17:13:54 (muokattu 16.12.2008 17:15:03) | |
Ei millään pahalla, mutta sun otsikot on turhia.. Ne olis voinut yhditää saman otsikon alle ja myös vähän tarkentaa, mitä oikein tarkoitat. ihan samaa ajattelin olisi voinut aloittaa ketjun "oboesta" ja kerätä siihen molemmat asiat ja vielä vähän lisää siitä mitä ketjullaan haluaa, esimerkiksi pyytää muiden kommentteja tai kokemuksia yms, tai sitten lisää tietoja siitä oboesta, kuvaa ja ääntä, ylipäänsä jotain joka voi kiinnostaa muita tai avata keskustelua no tulihan tätä keskustelua tosin näinkin kai tää on joku nettiriippuvuus, kun on tää internetti ja sitten toi klarinetti ja ne vie kaiken ajan | |
![]() 24.12.2008 16:15:34 | |
Elkee suuttuko. Oboistit on kaikki vähä tälläsii. Miulta löytyy parikytävuotta vanha Marigaux, vissiin 900-sarjalainen. Mallista en ole vieläkää iha varma mutta sitä "parempaa" laatua kuitenkin. Varmaan joku päivä tulevaisuudessa on vaihto edessä, oboet ku ei iha superhyvinä kestä kymmeniä vuosia, imho. Minkäslaisia hylsyjä otsikon aloittaja käyttää? Itse just Ludwig Frankin messuilta kaappasin kouraani Chiarugin nr5 eli niitä Glotin kopioita muutaman ja ovat olleet varsin hyviä! No pasa nada. | |
![]() 24.12.2008 17:07:08 | |
Elkee suuttuko. Oboistit on kaikki vähä tälläsii. En minä ainakaan suuttunutkaan. Tällaisia me kaikki olemme. Kunhan tuo kahden eri ketjun avaaminen noin vähän tuntui turhalta. Mutta täällä ei ole liikaa juttua ollut, eikä oboeista varsinkaan. Toivottavasti emme säikäyttäneet aloittajaa pois. Itse olen vanhemmiten puupuhaltimiin hurahtanut, kuten useimmat jo tietävät, mutta olen ajatellut pitää rajan siinä että oboeta en sentään hanki. Ainoa kaksoislehdykkäsoitin johon olen koskenut duduk. Mutta hienoja soittimia ovat nuo oboe, englannintorvi ja fagotti. Antakaa tulla juttua vain. huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta | |
![]() 24.12.2008 20:31:46 | |
Netissä on vaikeaa vitsailla.. Ittellä on nyt 10. vuosi menossa obotin parissa ja ostin ittelleni joululahjaksi viime perjantaina torven, kun mikään bändi ei mokomaa omista jossa soitan. Sen verran magee soitin kuiteki ja pitkään oon himoinnu niin nyt on sitten sellainen. Joululaulut on kyllä toiminu varsin mainiosti torvella, soi kyllä erittäin muhkeasti ja eebenpuisesti. Alarekisterissä etenkin on varsin lämmin ja hyvä fiilis. No pasa nada. | |
![]() 12.01.2009 12:42:03 | |
Netissä on vaikeaa vitsailla.. Ittellä on nyt 10. vuosi menossa obotin parissa ja ostin ittelleni joululahjaksi viime perjantaina torven, kun mikään bändi ei mokomaa omista jossa soitan. Sen verran magee soitin kuiteki ja pitkään oon himoinnu niin nyt on sitten sellainen. Joululaulut on kyllä toiminu varsin mainiosti torvella, soi kyllä erittäin muhkeasti ja eebenpuisesti. Alarekisterissä etenkin on varsin lämmin ja hyvä fiilis. Oih! Ostitko uutena vai käytettynä? Oliko paha hinta? Itse olen tässä viimeaikoina myös alkanut torvea puhaltaa, ei millään meinaa kroppa tajuta ettei palleasta tarvitse niin paljoa tukea. Mutta kyllä on kummasti alkanut meikäläisen ansatsi löystyä, ei yhtään huono juttu oboenkaan kannalta, haluan kauniin ja vapaasti resonoivan saundin, en mitään kireää piipitystä. | |
![]() 22.01.2009 22:54:06 | |
Oih! Ostitko uutena vai käytettynä? Oliko paha hinta? Itse olen tässä viimeaikoina myös alkanut torvea puhaltaa, ei millään meinaa kroppa tajuta ettei palleasta tarvitse niin paljoa tukea. Mutta kyllä on kummasti alkanut meikäläisen ansatsi löystyä, ei yhtään huono juttu oboenkaan kannalta, haluan kauniin ja vapaasti resonoivan saundin, en mitään kireää piipitystä. Joku ikivanha, kuulemma Lahden konsan entinen vehe. Erittäi hyvä soundi ja toimii. huoltoon se on kyllä Rouskun Mikolle lähdössä kuten oboenikin - mutta lähinnä siitä syystä että pitää noita välillä huoltaa. On siinä torvessa yks läpihalkeamakin... mutta se pysyy kiinni toistaseksi steariinilla. Mie oon tässä erään kollegan kanssa suunnitellut että voisi kokeilla torven puita vähän pienempään hylsyyn oboelle jos saisi vähän ei-niin-rankan tatsin. Kuulemma Aale Lindgren käyttää tuota menetelmää. Pitänee kokeilla vähän erilaisiakin juttuja :) No pasa nada. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)