JPQ 16.12.2008 00:50:14 (muokattu 16.12.2008 01:02:50) | |
---|
Miroslav philharmonikin patarummut soikos noi sillain oikein kun soitan f nuotin niin soiva nuotti f. patarumpujen äänen väri on tässä mielessä hyvin ilkeä. ps. entäs ne muut total workstationin patarummut kun muuallakin tais siinä noita olla. näemmä yksikään patarumpu presetti kata äänialuetta joka onnistuu patarummuin voih oih toki multa raudasta löytyy laajalta alueelta soiva mutta mikä oikea alue siitä taas sen ongelma ja raudan sotkeminen hankalaa mukaan muutenkin et toi raudan soundi hieman huonolla loopilla tehty muistelen joten urgh. pitää kattella varmaan sitten tuota ps. ja jos ostais päätellä miten tähän suhteutuu dimension len mukana oleva patarumpu sitä vois hätä tilassa kÄytellä. miksiköhän missään ei taida olla kunnon patarumpu samplea noh viennasta en tiedä mutta se maksaa taas melkoisesti kun kovalevyä tarvii miten tarvii et oboe ei miellytä siinä mitenkään toisin kuin tässä dimension le tai miroslav philiharmonikissa... |
Timo JM 16.12.2008 07:28:19 | |
---|
Sori vaan mutta nyt on ihan pakko heittää taas tähän väliin se vanha toive siitä, että miten olis jos keskittyis välillä itse musiikin tekemiseen. On meinaan koko syksy nyt pyöritty näiden samanlaisten kysymysten ympärillä. ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido | |
JPQ 16.12.2008 09:00:00 | |
---|
Sori vaan mutta nyt on ihan pakko heittää taas tähän väliin se vanha toive siitä, että miten olis jos keskittyis välillä itse musiikin tekemiseen. On meinaan koko syksy nyt pyöritty näiden samanlaisten kysymysten ympärillä. On sulla tosiaan anteeksi pyytäminen asenteessasi koska keles niin tarkoitus onkin mutta jos patarumpuja ei saa skulaamaan halumallaan tavalla niin aikas ankeeta eikö. onneksi havaitsin ainakin Dimension LEn patarumpu soi vaikka soi vähän laajemmalla alueella kun lähteeni sanoo soi ainakin myös samoissa nuoteissa mitä kirjani (onko soiva sample oikean korkuinen sitä ei tämä tarkoita) sanoo. Joten se voi soida jopa oikein. ps. eikun säveltämään ilman patarumpuja... |
Timo JM 16.12.2008 09:09:57 | |
---|
...mutta jos patarumpuja ei saa skulaamaan halumallaan tavalla niin aikas ankeeta eikö. Ja sen jälkeen tulee joku muu joka alkaa vaivaamaan estäen musan tekemisen. ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido | |
JPQ 16.12.2008 10:03:12 | |
---|
Ja sen jälkeen tulee joku muu joka alkaa vaivaamaan estäen musan tekemisen. Että voikin jollain olla tympeä asenne.(raivostunut hymiö) |
HTMono 16.12.2008 10:31:31 | |
---|
Ja toinen asia joka ei suoraan liity tähän uuteen topikkiisi. Eikö nämä mahtuis vaikka sinne jelppikerhoon niinkuin kaikki muutkin vastaavat? Jokaiselle pikku risaukselle ja kysymykselle on vähän turhaa avata uutta aihetta. Näitä Philharmonikkia koskevia juttujakin alkaa jo löytyä vähän turhankin rempseet määrät. If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to sort it out for themselves. |
Timo JM 16.12.2008 10:34:57 | |
---|
Että voikin jollain olla tympeä asenne.(raivostunut hymiö) Sääli, että et itse kykene huomaamaan sitä tosiasiaa. ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido | |
Sääli, että et itse kykene huomaamaan sitä tosiasiaa. Ei ole mitään huomaamista tiedän kyseleväni paljon ja aika usein. Mutta kaikki meistä ei ole superviisaita täällä foorumilla muistaakseni jokaisen piti olla täällä yhtä arvokas. |
John Titor 16.12.2008 12:07:39 (muokattu 16.12.2008 12:10:43) | |
---|
Ei ole mitään huomaamista tiedän kyseleväni paljon ja aika usein. Mutta kaikki meistä ei ole superviisaita täällä foorumilla muistaakseni jokaisen piti olla täällä yhtä arvokas. Mä en edelleenkään edes tajua mikä sun kysymykses oli. Oliko se, että "löytyykö sämplättyä patarumpua joka kattaa koko patarummun äänialueen?" Ja vastauksena kysymykseesi, mitä hevon vitun väliä sillä on, kunhan käytetyin alue löytyy? Ei jousisoittimiakaan ole sämplätty koko rekisteristä, eikä varmaan mitään soitinta itse asiassa kosketinsoittimia lukuunottamatta. Jos se estää sun musiikintekemisen, niin ongelma on ehkä enempi korvien välissä kuin kovalevyllä. Itekin oon toivonut monesti että esim. viulut ois sämplätty ihan sinne kitkutustaajuuksiin asti, neliviivasesta C:stä vielä ylöspäin, ja sitten vielä kvarttihuiluäänet, glissandoja, jne., mutta kyllä musiikkia voi ilmankin tehdä, hätä keinot keksii. Pitch bend tai mäppääminen sämplerissä ovat iloisia apuvälineitä, jos yksi sairaan korkea nuotti on pakko saada soimaan. Nyt kun luin aloitusviestin uudestaan, niin oliko se kysymys kuitenkin, että "soivatko patarummut MP:ssä transponoituina vai ei?" Viritysmittari yleensä löytyy muusikolta kotoa, ei muuta kuin mittailemaan sävelkorkeuksia. Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti. |
Timo JM 16.12.2008 13:13:25 | |
---|
Ei ole mitään huomaamista tiedän kyseleväni paljon ja aika usein. Mutta kaikki meistä ei ole superviisaita täällä foorumilla muistaakseni jokaisen piti olla täällä yhtä arvokas. Sä et valitettavasti ymmärrä pointtia. Sulla on jatkuvasti joku probleema joka huutaa ratkaisua, etkä näytä pystyvän tekemään mitään ennen kuin kaikki palaset ovat absoluuttisesti paikallaan. Mä voin kertoa, ettei kenelläkään ole sellaista tilannetta. Jokainen haluais aina jotain uusia juttuja joista olis iloa ja hyötyä musiikin tekemisessä. Sulla on ongelmana, että keskityt neuroottisesti kaikkeen muuhun kuin itse musiikin tekemiseen. Siinä ei sinänsä ole mitään väärää. Eli jos se on just sitä mitä haluat tehdä niin sitten mä pyydän anteeksi tätä turhaa löpinää. Jos sun päämääräs on kuitenkin musiikin tekeminen niin sitten kehoitan sua keskittymään siihen. Aloita vaikka niin, että lupaat itselles olla puoli vuotta miettimättä mitään softa ja laitteisto juttuja. Nykyisellä menolla sä pohdit erilaisia työkaluihin liittyviä ominaisuuksi ja ongelmia loputtomasti, etkä saa koskaan mitään oleellista aikaiseksi. Ja tää ei sitten ollut mitään vit***lua vaan lähinnä herättämistä todellisuuteen. ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido | |
Kalmo 16.12.2008 14:10:28 | |
---|
Timo JM:llä on tuossa pointti. Olen vuosien varrella kärsinyt, kuten varmaan moni, sellaisesta nippelineuroosista, joka estää ryhtymisen itse asiaan. Tulkitsin omalla kohdallani asian niin, että alitajuisesti pelkään olevani niin mitäänsanomattoman kökkö musiikintekijä, että menen piiloon kaikenmaailman korvikepuuhien taakse, ettei totuus paljastuisi, kun pitäisi pistää taidetta pöytään. Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |
johanssen 16.12.2008 14:33:44 | |
---|
Tähän jatkoksi haluan vielä heittää pari kohtaa m.netin keskustelun tärkeimmistä säännöistä, vaikka nämäkään eivät liity mitenkään kysyttyyn kysymykseen: 3. Mieti mitä kirjoitat, lue teksti, korjaa virheet ja lähetä viesti vasta sitten. 6. Käytä välimerkkejä ja pitkässä kirjoituksessa muista kappalejaot. JPQ, sopii pitää minua tämän jälkeen ärsyttävänä pilkun viilaajana, mutta ainakin itselleni on helpompi ymmärtää kysymys selkeästi jaotellusta tekstistä. Kuitenkin tsemppiä siihen, että löydät vastaukset kaikkeen siihen, mitä haet. Harvoin kun sitä löytää mitään täysin valmiina... asialliset hommat hoidetaan, mutta muuten ollaan kuin ellun kanat |
HarriP 16.12.2008 17:26:27 | |
---|
kunhan käytetyin alue löytyy? Aivan -- studiotecillä oli messevä pakettitarjous Sibeliuksesta ja Garritan Personal Orchestrasta. Noi Garritanin instrumentisämplet on juuri tuota käytetyin alue -osastoa ja ihan jees. Aika pirun jees itse asiassa. En nyt ole mikään patarumpuekspertti mutta eikös niiden ääniala ole aika rajallinen? Niitähän löytyy eri kokoisina just laajentamaan sitä äänialaa, ettei mene soundi liian pinkeäksi/löysäksi. |
JPQ 16.12.2008 18:07:44 | |
---|
On tuo ääniala rajallinen ja niitä erikuisia. |
drno 18.12.2008 12:51:00 | |
---|
|
Roberto 18.12.2008 14:25:33 | |
---|
Miroslavin perusvire on oletuksena 440, joten patarummutkin luulis olevan samassa vireessä. |
JPQ 18.12.2008 14:29:37 | |
---|
Miroslavin perusvire on oletuksena 440, joten patarummutkin luulis olevan samassa vireessä. luulis ehkä onkin mutta patarummun soinnista mun vaikea havaita vire eroja tarkoitan nyt jopa sitä siis että onko nuotti d kun soitan nuotin d ja viritys mittaria ei ole omistuksessa. Patarumpujen ääni sen verta epämääräinen ja voin sanoa minulla vielä lisäksi hahmotus häiriökin joten. Jokainen joka "nauraa" tälle lupaan antaa joululahjaksi "pikkyllärin".:) |
JPQ 18.12.2008 14:31:25 | |
---|
|
moscowian 18.12.2008 14:34:19 | |
---|
luulis ehkä onkin mutta patarummun soinnista mun vaikea havaita vire eroja tarkoitan nyt jopa sitä siis että onko nuotti d kun soitan nuotin d ja viritys mittaria ei ole omistuksessa. Patarumpujen ääni sen verta epämääräinen ja voin sanoa minulla vielä lisäksi hahmotus häiriökin joten. Jokainen joka "nauraa" tälle lupaan antaa joululahjaksi "pikkyllärin".:) Pistäppä siihen rinnalle vaikka piano soittamaan samaa säveltä ja käytä korviasi. Jos matalien taajuksien sävelkorkeuksia on vaikea havaita, niin lähde liikkeelle siitä korkeimmasta samplesta, mitä patarummuista löydät ja vertaa sitä pianon antamaan säveleen. "It´s going to be legen.. wait for it... dary!!"
Sekalaista sähellystä: http://www.mikseri.net/artists/deadmanshand.49299.php |
JPQ 18.12.2008 15:29:54 | |
---|
Pistäppä siihen rinnalle vaikka piano soittamaan samaa säveltä ja käytä korviasi. Jos matalien taajuksien sävelkorkeuksia on vaikea havaita, niin lähde liikkeelle siitä korkeimmasta samplesta, mitä patarummuista löydät ja vertaa sitä pianon antamaan säveleen. ps. tiedän vertailu tavan ja se on hankala just mutta tota ideaasi katton parhaani mukaan. |