JPQ 14.12.2008 14:31:31 | |
---|
Noin 1000-1500e "työasemien" käynnistys ajat. Eli kauanko nuo Yamaha mo6,Roland juno stage,korg tr61 ja vaikka korg m50 tyyppiset käynnistyy. itseä riepoo pirusti yamaha s30 kännistysaika softissa mä ymmärrän sen mutta että rautalaite. |
Synastikki 14.12.2008 14:32:47 | |
---|
mun Tritoni (joskus maksanut paljonkin yli tuon :D) käynnistyy siinä 5-7sek... varmaan korg m50 kestää vähän kauemmin, mutta muista en osaa sanoa... Elämässä pitää olla
tilua!
kalamies #51 >-)))> |
Janus 14.12.2008 14:51:54 | |
---|
Noi "halpiskoneet" joihin ei voi ladata omia user sampleja käynnistyvät varmaan aika nopeasti. Kalliimmissa työasemissa jne. buuttausaikaa pidentää käyttäjän omien samplejen lataaminen RAM-muistiin: näitä voi olla 0-X MB ja käynnistysaika pitenee samassa suhteessa. Esim. Fantom X6:ni, jossa on user sampleja parisen sataa megatavua käynnistyi 7-10 minuutissa. En kellottanut tarkasti, mutta aikaahan siihen meni - ei niin, että se olisi koskaan ollut mikään ongelma. Kotistudiossa laitteet voi olla päällä oikeastaan koko ajan, ja keikkatilanteessa piuhanvetoa yms. toimintaa voi harrastaa koneen buutatessa, niin ei odottelukaan ahdista. |
JPQ 14.12.2008 15:03:07 | |
---|
Noh totta tuo 7-10minuuttia hurjan paljon. tuo munkaan yamaha ei lataile mitään käyttäjän omia juttuja tai no lataa kyllä (muistikortilla soundi pankki projekti) mutta ei vaikuta aikaan nimeksikään. luovana ihmisenä tykkää vaan piano tyypin käynnistysajoista ainoa vaan piano ei sovi käyttööni.:) |
samulijp 14.12.2008 18:37:42 | |
---|
Esim. Fantom X6:ni, jossa on user sampleja parisen sataa megatavua käynnistyi 7-10 minuutissa. Onks sulla UPSi keikalla? Aika ikävää odottelua, jos tipahtaa jännitteet hetkeksi ja vehkeet buuttaa. Mitä sampleja muuten käytät? Mulla on synien omien samplejen rakentelu, tai ylipäätänsä haaliminen jäänyt kokonaan. Motiffiinkin löytyy kyllä hyviä uusia soundeja valmiina kaupasta, mitkä lataa lisäsamplet vaikka usbi tikulta. Pitääkin tutustua noihin paremmin. "Funkin up tonight!" |
Janus 14.12.2008 19:32:22 | |
---|
Onks sulla UPSi keikalla? Aika ikävää odottelua, jos tipahtaa jännitteet hetkeksi ja vehkeet buuttaa. Mitä sampleja muuten käytät? Mulla on synien omien samplejen rakentelu, tai ylipäätänsä haaliminen jäänyt kokonaan. Motiffiinkin löytyy kyllä hyviä uusia soundeja valmiina kaupasta, mitkä lataa lisäsamplet vaikka usbi tikulta. Pitääkin tutustua noihin paremmin. Ei ollu UPSia. Viimesen puol vuotta toi Fantom X6 toimi keikoilla oikeastaan vaan taustanauhamasiinana, eli joidenkin biisien orkestraatio- ym. raidat toistettiin sen sekkarin kautta. Ihan kiva ja toimiva kokeilu, haittapuolia ei ton itse vehkeen koon ja ton buuttiajan lisäksi kyllä ilmaantunut missään vaiheessa. Tausta-asiat siis stereona L+R -outeista ja klikki AUX (3) outputista rumpalille ja muillekin jotka sitä tarvitsi. Joidenkin biisien orkkamatskut oli pitkinä, koko biisin mittaisina sämpleinä (tai oishan ne voinu sekkarin Audio Trackillekin laittaa), jotkut taustat taas tuli koodattua ihan mididatana sekkariin, josta vermes soitti ne omilla soundeillaan. Myös omat klikkisämplet (joita rumpali oli tottunut jo vuoden verran kuuntelemaan) oli kiva tuoda Fantomiin. Ei crashannu kertaakaan (verrattuna esim. läppärisysteemiin), ei pomppivaa MD:tä/mekaanista ja kuluvaa kovalevyä/jne. vaan 512 MB flash/RAM -muisti, todella kätevä editoida "on the road" (sämplet pystyi editoimaan läppärillä, siirtämään USB:lla synaan ja tekemään siellä loput todella nopeasti, vaikkapa soundcheckin aikana).... Mitään omia multisampleja ei oo vielä tähän mennessä tullut käytettyä keikoilla, mutta siihenkin puoleen ois tarkoitus tutustua ton Fantom G7:n kanssa. Se taitaa tukea jo 1 GB user-samplemuistia... lähinnä jotain Siedlaczek-osaston jousi/orkkakamaa sinne voisi laittaa, koska harmi kyllä vanhat SRX-laajennukset ml. ihan huikea Orchestral Expansion eivät enää sovi G-sarjan Fantomeihin. |
KoskPaavo 14.12.2008 20:17:44 (muokattu 14.12.2008 20:18:29) | |
---|
Mulla on Ketron SD5 ja ennenkuin laitoin kovalevyn , käynnistäminen kesti n. 30 s , nyt ehkä jotain 15 s. Tässä se aika ainakin liittyi tuohon diskettiaseman raksutteluun, nyt ilm hd on jonkinlainen oletusasema. Sorry, eihän tää nyt kyllä mikään varsinainen työasema todellakaan ole. " Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä"
Aleksis K. |
BubbleBob 15.12.2008 00:32:35 | |
---|
Korg Trinity V3:n käynnistyminen vie noin 7s. Quasimidi Sirius alle 6s. Floating out of the Screen.. |
Mikael 15.12.2008 12:51:46 | |
---|
Nopeammin noi kaikki käynnistyvät kuin keskiverto basisti. Ennen ei ollut mitään - nyt on. |
Leikari 15.12.2008 13:53:31 (muokattu 15.12.2008 13:54:48) | |
---|
itseä riepoo pirusti yamaha s30 kännistysaika ... paljonkos se on? softissa mä ymmärrän sen mutta että rautalaite. softahan sielläkin on sisällä - vaikka ymmärrän kyllä pointtisi minulla on nyt yamaha es90s kahdella lisäkortilla - en ole kellottanut, mutta veikkasin, että kyllä se kymmeneen sekuntiin käynnistyy - eli kun virrat laittaa päälle synaan - sitten mikseriin ja vielä vahvistimeen sekä istuutuu & ottaa soittoasennon niin valmista on... edit: olohuoneessa on kunnollinen piano - se on siinä jos hätäisempi "inspiraatio" iskee... |
Mä en tuu pianon tuntuman kanssa toimeen jne. (eli hyvä piano maksaa jne) olisikohan tuo 10-15sekunttia. ja toki silloin kun käyttää mikserin kanssa yamahaa ei tuo niin haittaa mutta kun vain näppiksenä kuten usein nykyään niin silloin haittaa hieman. |
Mismatch error 16.12.2008 12:04:22 | |
---|
Nopeammin noi kaikki käynnistyvät kuin keskiverto basisti. ...ja kunnon työasema ei sammu itsestään kesken keikan. "I'll rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy." -Tom Waits |
Jounzuh 19.12.2008 20:04:24 | |
---|
Kokeilin just ni korg m50 käynnistämiseen kuluu 10-11s. Eihän se kyllä paha oo. |
Tatu90 27.12.2008 00:07:07 | |
---|
Mun Juno-Stagen käynnistymiseen menee vähän päälle 5 sekuntia, eli ei todellakaan liikaa. |
Point 27.12.2008 20:56:09 | |
---|
Oma Korg Tr-61 käynnistyy sen 10-sekuntia. Ei todellakaan liian kauaa. |