Aihe: putkicombo ja nuppi ja mikä
1 2 3 4
madu
17.02.2004 22:55:25 (muokattu 17.02.2004 22:56:14)
No niin tässä taas tällainen joita täällä on montakin, eli anteeksi heti aluksi siitä.

Eli ostolistalla on joko putkinuppi plus 2x12 kaappi tai combo(2x12). Marshalleja en halua, en pidä jcm2000 jne. soundeista, älkää kysykö miksi.

Musiikki on hardrock-rock osastoa. Vahvarista pitäisi löytyä erottelukykyä ja potkua d-tune biiseihin ja samalla kevyempää rokkisäröosastoa. Hyvät cleanit on aina plussaa.

Hintaa saisi olla mielellään maksimissaan 1500€

Näitä olen testannut ja kokemuksia ja huonoja puolia haen nyt siis ja kenties muita ehdotuksia:

a) Engl screamer combo tai nuppi
b) Engl Blackmore signature
c) Peavey Triple XXX nuppi
d) Hughess & Kettner Duotone
e) Peavey 5150

Ja kokemuksia:
Screamerista on hyviä kokemuksia jotenkin säröt vaan eivät kuitenkaan combossa vakuuttaneet niin paljoa. Nupilla voisi olla toinen tarina.

Peavey triple XXX. Mielettömän hyvä cleanit ja ok se crunch kanava vaikka aika hevi sekin oli. Se toinen ärtsympi kanava oli jo mun soittoihin liian tuhti.

H&K duotone:ssa oli pelottavan hyvät säröt, mutta mutta hinta on niin julmettu ja menee budjetin yli eli joudun varmaan unohtamaan.. Perkele

Kahlasin nuo muut threadit läpi ja tuota XXX haukuttiin aika runsaasti mutta ei se testatessani kovin paska ollut.
Screameria onkin jo paljon suitsutettu, mutta jotenki en kokenut omakseni sitä soundia, englin blackmore signature tuntui jo hieman tuhdimmalta. Peavey 5150:aa ei enää löytynyt f-musicilta joten missähän sitä voisi testiä? Sekin tosin tuntuu kuvauksien mukaan liian hevanderinupilta.

Jos joku muu varteenotettava edellisien kaltainen löytyy niin ilmoitelkaa.
Niin ja se miekkosen aloittama vahvistin threadi on sellaista häröilyä ettei siitä irti mitään saa.

Tulipa pitkä vuodatus. No vastatkoon ken jaksaa. Perusteluja kiitos, jos et ole testannut/kuullut/omista niin älä kommentoi please mutu pohjalta.
PuNkKi
17.02.2004 23:11:56
5150 on tosiaankin _todella_ hevi.. monille liiankin hevi.
engl:in fireball on 5150 "sukulainen" aikaslailla samat
soundit lähtee. mulla on tuo 5150 I-malli ja oon kyllä
tyytyväinen siihen ollut.. kannattaa kuitenkin testata?
eikös dlx musiikissa ole ainakin 5150 II tullut?
Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti.
madu
17.02.2004 23:14:23
Laney VH100R. Omistan. Hyvä. Testaa.

Kukas noita Laneytä suomessa myikään? Taisi levytukku ainakin joskus myydä. Tämä täytyy myös testata.
madu
17.02.2004 23:16:13
5150 on tosiaankin _todella_ hevi.. monille liiankin hevi.
engl:in fireball on 5150 "sukulainen" aikaslailla samat
soundit lähtee. mulla on tuo 5150 I-malli ja oon kyllä
tyytyväinen siihen ollut.. kannattaa kuitenkin testata?
eikös dlx musiikissa ole ainakin 5150 II tullut?

Juu dlx on vielä käymättä. Sinne suuntaan myös ja tuon 5150 käyn vielä kokeilemassa. Pitäisi vaan saada nuo vahvarit samaan soittohuoneeseen ja 4 tuntia aikaa niin johan sieltä voittaja löytyisi...

Kai sillä 5150:lla saa kevyempiäkin säröjä vai onko se sellainen on/off eli clean/death laite :)
Eemil
17.02.2004 23:17:47
Kukas noita Laneytä suomessa myikään? Taisi levytukku ainakin joskus myydä. Tämä täytyy myös testata.

Juurikin Levytukku. Siellä on vaan aika huono testata kun ne vahvistimet on niin häiriökkäässä paikassa. Ei se mikään hurinaton peli todellakaan ole, mutta siellä saa jo vähän väärän kuvan. Pyydä hyvä piuha väliin ja soita lattiatason kaapilla.
PuNkKi
17.02.2004 23:18:44
Juu dlx on vielä käymättä. Sinne suuntaan myös ja tuon 5150 käyn vielä kokeilemassa. Pitäisi vaan saada nuo vahvarit samaan soittohuoneeseen ja 4 tuntia aikaa niin johan sieltä voittaja löytyisi...

Kai sillä 5150:lla saa kevyempiäkin säröjä vai onko se sellainen on/off eli clean/death laite :)

kevyempiä säröjä? saa mutta ne on sitten mitä on..
en niitä ainakaan suosittele.. enempi on/off laite.
tosin.. II-mallista mulla ei ole tietoa se voi olla
hieman erijuttu..
madu
17.02.2004 23:19:29
Juurikin Levytukku. Siellä on vaan aika huono testata kun ne vahvistimet on niin häiriökkäässä paikassa. Ei se mikään hurinaton peli todellakaan ole, mutta siellä saa jo vähän väärän kuvan. Pyydä hyvä piuha väliin ja soita lattiatason kaapilla.

Thomannilla 1111€, mihin hintaan tuo suomessa lähtee?
madu
17.02.2004 23:20:50
kevyempiä säröjä? saa mutta ne on sitten mitä on..
en niitä ainakaan suosittele.. enempi on/off laite.
tosin.. II-mallista mulla ei ole tietoa se voi olla
hieman erijuttu..

Tätä vähän pelkäsinkin, kun nuo triple XXX:n tehokkaimman kanavat säröt oli jo vähän liikaa.
Eemil
17.02.2004 23:22:17
Thomannilla 1111€, mihin hintaan tuo suomessa lähtee?

Hinta on noussut aika paljon viime aikoina. En ihan tarkkaan muista mutta varmaan yli 1500€. Ja Laneystä lähtee vähän pienemmätkin säröt hyvin.
PuNkKi
17.02.2004 23:22:30
Tätä vähän pelkäsinkin, kun nuo triple XXX:n tehokkaimman kanavat säröt oli jo vähän liikaa.

niin.. huhujen mukaan 5150 on vielä XXX:än säröistä
paaaljon hevimmät.. xxx:än combo alko mua kiinnostaa :)
Turpa
18.02.2004 00:24:08
niin.. huhujen mukaan 5150 on vielä XXX:än säröistä
paaaljon hevimmät.. xxx:än combo alko mua kiinnostaa :)

5150:sta en tiedä, kun en ole kokeillut, mutta triple xxx:stä irtoo soundia kyllä ihan bluesista raskaimpaan mättöön.
PuNkKi
18.02.2004 00:41:13
5150:sta en tiedä, kun en ole kokeillut, mutta triple xxx:stä irtoo soundia kyllä ihan bluesista raskaimpaan mättöön.

hmm, tää on kyllä outoa.. toisen haukkuu XXX:än maan rakoon
ja toisen tykkää siitä liikaakin.. hmm.. vai onko niissä niin paljon eroa..
yksilöitäkö jokainen???
ReBeat
18.02.2004 00:55:17

Koch Twintone tai Multitone on varmaan myös kokeilemisen arvoinen. Onhan niitä, paljon kaikenlaisia. Twintonessa on ainakin oman kokemuksen mukaan todella hyvät cleanit ja särökanava toimii aika laajalla asteikolla, varsinkin rock/hard rock osastolla. Mielipideasioita että minkä sävyisestä kukakin tykkää. Sisäinen keinokuorma myös. Kaikenkaikkiaan suosittelen testaamista. Ps. Olisin luopumassa kohtuullista korvausta vastaan Twintonesta... jäisi kaapille vielä ISO budjetti! ;)
Janne19691
18.02.2004 08:28:06

hmm, tää on kyllä outoa.. toisen haukkuu XXX:än maan rakoon
ja toisen tykkää siitä liikaakin.. hmm.. vai onko niissä niin paljon eroa..
yksilöitäkö jokainen???

Oliskohan niin että ihmiset jotka niitä soittaa olis yksilöitä.
Rule #1: There are no rules.
madu
18.02.2004 09:06:17 (muokattu 18.02.2004 09:06:57)

Juu näin minäkin totesin ja ihmettelin vain tuota triple xxx:n mollausta. Vaikutti tosi tykiltä kun hintakin on laskenut ko. nupilla.
Dr. Muff
18.02.2004 09:39:39
Ja kokemuksia:
Screamerista on hyviä kokemuksia jotenkin säröt vaan eivät kuitenkaan combossa vakuuttaneet niin paljoa. Nupilla voisi olla toinen tarina.

Millälailla toivomisen varaa? Mun mielestä siitä saa oikein vaan hyvät säröt kun reilusti pistää kohtuu vähän gainiä, paljon middleä ja niukemmanpuoleisesti avaa presenceä. Ei mee liian sirkkeliksi. Semmonen tool prison sex särö, marvellous. Mitään´lahkeitalepattavia soundeja ei kyllä löydy, lisäkaappi voi olla jeez.
"How 'bout no sex-we'll just be friends" - Hey no thanks Pal, I'll just stick to lesbians -- Mutta osta vahvari! Tai kitara!
madu
18.02.2004 10:39:52
Millälailla toivomisen varaa? Mun mielestä siitä saa oikein vaan hyvät säröt kun reilusti pistää kohtuu vähän gainiä, paljon middleä ja niukemmanpuoleisesti avaa presenceä. Ei mee liian sirkkeliksi. Semmonen tool prison sex särö, marvellous. Mitään´lahkeitalepattavia soundeja ei kyllä löydy, lisäkaappi voi olla jeez.

Juu, siis tekee screamerissa paljon, että muissa olen testannut nuppia ja screamerin kohdalla vain comboa. Perkele kun musamaailmassa ei ole testattavana screamer nuppia...
madu
18.02.2004 11:07:51 (muokattu 18.02.2004 11:08:11)
Mulla on ollut aiemmin 4x12 kaappi, koskaan ei 2x12. Nyt kun testasin tuota H&K:n Duotonen comboa (2x12) niin jää kyllä soundeissa 4x12 kaapin ja samaisen nupin alle. Ohuemmat oli tuon combon soundit. Miten on, onko nuppi ja 2x12 kaappi sitten periaatteessa samanlainen kuin combo 2x12 vai tekeekö se erillisen kaapin suljettu takalevy sen jykevämmä soundin? Vai pitääkö tässä 4x12 kaappi hankkia...
svilo
18.02.2004 11:18:29
Sunn T reissue, testi ja info www.vilo.net/sunn.htm
- tone is everything -
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)