kaja 13.12.2008 18:28:03 | |
---|
Mieli tekisi tehdä, ostaa valmiina tai jotain siltä väliltä, nuppiin uusi kotelo ja 4x12 kitarakaappi jostain tyylikkäästä puusta, joko lakka tai vaha pintaisena. Pelkästään kotikäyttöön, ilman kahvoja, kulmasuojia ja siisteydeltä huonekalutasoa. Eli esim. tyyliin Mesan puukotelot, joissa sormiliitokset. Onko kokemuksia vastaavista tekeleistä? Kävisikö materiaaliksi keittiötasoksi tarkoitetut liimapuulevyt? |
harryk 13.12.2008 19:06:13 | |
---|
Tere! Olen tehnyt useita pelejä jalopuukotelolla, osa nnyatohista ja osan mahongista. Nyatoh on hyvä puunuppeihin, mutta akustisesti liian kova ja huono puu ämyreihin. Tuo liimapuupohjainen Bauhausin mahonki on hyvännäköistä varsinkin öljyttynä. Se vaan vaatii n. 3-4 öljyämis+hiomiskertaa ennenkuin on valmiin näköistä. Esimerkkejä noista jalopuukoteloista löydät täältä: www.bluetone.fi. Olen itse suunnitellut tehdä 4x12" kitarakaappin, mutta ei ole aiemmin tullut mieleen tehdä sitä esim. mahongista. Jos asia kiinostaa, löydät yhteystietoni kotisivuiltani. t. Harry |
Vähän aiheesta ohi, mutta mites jos suunnittelee nupin etuosan maalaamista, mikä tarkoittaa että kaikki tekstit häippäisee namiskoista.. Mikä olisi paras tapa saada uudet tekstit siististi jos vaikka lakan vetää vielä sitten kaiken päälle? Miten harry tekee tekstit? Edittiä Harryn linkkiin on livahtanut piste perään ja ei toimi suoraan.. |
harryk 14.12.2008 22:06:20 | |
---|
Terve! Ei näköjään linkki toimi jos piste on perässä. Tässä on korjattu linkki www.bluetone.fi Teen itse nuo tekstit siten, että pintakäsittelen alustan ensin joko eloksoimalla, jonka teetän muualla tai sitten itse metallinhohtoisella spray-maalilla. Kun maalia on riittävän monta kerrosta ja pinta on tasainen sekä kuivunut, vedetään päälle akryylilakkaa jokunen kerros. Tämän kuivuttua siirretään nuo tarratekstit alustaan, jonka jälkeen päälle taas akryylilakkaa riittävän monta kerrosta, jotta tekstit pysyvät. Jos laittaa tarratekstien päälle ensimmäisellä kerralla liikaa lakkaa, palavat tarrat ja käpertyvät pilalle. Noita tarratekstejä saa tilata helsinkiläisestä Kirstikki Oy:stä jonka tiedot löytyy netistä. t. Harry |