Aihe: Virvelin matto löystyy itsestään..
1
Deino
14.12.2008 19:12:19 (muokattu 14.12.2008 19:18:29)

...mutta "resetoituu" kun otan maton pois päältä ja pistän taas päälle. Eli, olen kiristänyt maton tiettyyn kireyteen. Laitan maton päälle ja alan soittaa. Noin minuutin päästä matto alkaa löystyä tiettyyn pisteeseen, josta se ei enää mene löysemmäksi. Se ei löysty paljoa, mutta kuitenkin niin, että soundieron kuulee hyvin selvästi. Ei iso, mutta hyvin häiritsevä ongelma, kun pitää 5 minuutin välein "resetoida" matto. Kalvot on pistetty kunnolla, kuten myös matto ja kaikki on kiristettynä ja symmetrisenä. Mikään kohta ei hankaa toista kohtaa tms. eikä mitään ylimääräistä ei ole missään. Mitä helvettiä tämä on? Virveli on Sonor Delite ja tätä on tapahtunut niin kauan kuin olen omistanut ko. virvelin.

E: Pitää korjata, että tätä on tapahtunut myös toiseen suuntaan, että matto on kiristynyt itsestään. Ja taas resetoimalla originaaliin kireyteen. =I
Tindrum
14.12.2008 19:29:42
Wikipedia:
Poltergeist (saksaa, suomeksi myös räyhähenki tai meluhenki, vanhoissa kirjatuissa tapauksissa myös piru) tarkoittaa näkymätöntä kummittelua, jonka tunnusmerkki on elottomien esineiden liikuttelu. Poltergeistit aiheuttavat myös ääniä, jotka ovat raapivia, laahaavia, askeleenomaisia tai koputuksia, tai jopa matkivat eläintä. Poltergeistille ominaista on kummittelun väliaikaisuus, sillä kertomuksien mukaan se on alkanut ja loppunut yhtä äkillisesti. Sitä voi kestää viikoista kuukausiin.
------------------------------- The Cajon on lyömäsoitin Perusta, hänen rumpua muistuttava ääni muistuttaa pauloista rumpu rumpalina. Väline koostuu puulaatikon kanssa resonanssi reikä ja metallin sisällä sivuja. Kun soitat instrumentin välillä jalat ge
Nolte
14.12.2008 19:34:14
Wikipedia:
Poltergeist (saksaa, suomeksi myös räyhähenki tai meluhenki, vanhoissa kirjatuissa tapauksissa myös piru) tarkoittaa näkymätöntä kummittelua, jonka tunnusmerkki on elottomien esineiden liikuttelu. Poltergeistit aiheuttavat myös ääniä, jotka ovat raapivia, laahaavia, askeleenomaisia tai koputuksia, tai jopa matkivat eläintä. Poltergeistille ominaista on kummittelun väliaikaisuus, sillä kertomuksien mukaan se on alkanut ja loppunut yhtä äkillisesti. Sitä voi kestää viikoista kuukausiin.

Hehe.

Ellei ole poltergeist, niin se nyt on vain Sonoreille tyypillinen laatuongelma. Itselläkin oli taannoin Delite -virveli, hankkiuduin siitä eroon...
meiän bändin paras rumpali
Deino
14.12.2008 19:36:53

Hetki, käyn pistämässä videolle...
Nolte
14.12.2008 19:43:01
Hetki, käyn pistämässä videolle...

Jokos se kohta on valmis..?

Niin, tee se testi alasti, ettei vaatteet demppaa ja sitä kautta vääristä soundia. Näissä hommissa pitää olla tarkka.
meiän bändin paras rumpali
Deino
14.12.2008 20:12:21

Nauhalla ei kuulunut mitään eroa... 'tun psykoakustiikka...
Deino
14.12.2008 20:13:45

Oletetaan, että tämä ei ole psykoakustiikkaa. Onko ongelmaan jotain tieteellistä selitystä?
Rumpukapulat
14.12.2008 20:57:44

Oletetaan, että tämä ei ole psykoakustiikkaa. Onko ongelmaan jotain tieteellistä selitystä?

On. Käy kallonkutistajalla.
hollmi-5
14.12.2008 22:58:32
Nauhalla ei kuulunut mitään eroa... 'tun psykoakustiikka...

Voihan se olla korvan tottumisesta ja sen kautta muuttuvasta ilmiöstäkin kyse. Olen minäkin huomannut soundin muuttuvan kesken keikan, vaikka se mikä muuttuu, on kuuleminen.
Soundit, piuhat ja kajarit.
OPJ1974
14.12.2008 23:06:54

Voihan se olla korvan tottumisesta ja sen kautta muuttuvasta ilmiöstäkin kyse. Olen minäkin huomannut soundin muuttuvan kesken keikan, vaikka se mikä muuttuu, on kuuleminen.

Joo, mä taivun kanssa tämän teorian puolelle. Ainakin itse tulee välillä semmoinen tunne, että virveli kuulostaa esimerkiksi treenin alussa juuri sellaiselta kuin pitääkin, mutta muutaman minuutin kulutta ihmettelee, että "mitenkäs tuo saundi nyt noin hukkuu muun setin äänien sekaan / kuulostaapa tuhnulta tuo soundi...".

Sitten kun keskeyttää soittamisen, soittaa pelkästään virveliä ja kokeilee napauttaa sitä jopa ilman tulppia, niin onpas soundi sittenkin sama kuin alunperin.
Munaton tissinläpsyttelijä.
Kailis
15.12.2008 02:46:52

Deinon

a) masu
b) pippeli
c) vyö

löystyy itsestään.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)