Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol II
1 2 3 4 5122 123 124 125 126
Kuha
12.12.2008 22:24:26

Onks toi T-Bone Walker kenellekään tuttu.....8(

Johnnie Walker on enämpi tuttu, liekö tuo serkkupoikiaan sitten...
BigPapa
12.12.2008 22:24:54

Johnnie Walker on enämpi tuttu, liekö tuo serkkupoikiaan sitten...

Kummalla leimasimella...
Would you hold my hand If I saw you in heaven, Would you help me stand If I saw you in heaven, I'll find my way, through night and day Cause I know I just can't stay Here in heaven
Kuha
12.12.2008 22:26:50 (muokattu 12.12.2008 22:27:08)

Kummalla leimasimella...

Ei kai sil väliä onko mustaa eli punasta stämpeliä
BigPapa
12.12.2008 22:38:17

Would you hold my hand If I saw you in heaven, Would you help me stand If I saw you in heaven, I'll find my way, through night and day Cause I know I just can't stay Here in heaven
MaQ
13.12.2008 18:20:51
Mut vois poistaa tuosta äänestysketjusta. Dellasin onnistuneesti kaikki skabavetoni serveriltä ja backuppeja ei ole :/

Joten pois turha linkki joka ei toimi, köötös
blues guitar
13.12.2008 18:47:06

Mut vois poistaa tuosta äänestysketjusta. Dellasin onnistuneesti kaikki skabavetoni serveriltä ja backuppeja ei ole :/

Joten pois turha linkki joka ei toimi, köötös

Oliskohan joku toinen kerinny lataamaan omalle koneelle? Mulla ei ollu.
....painan H-D:llä pitkin suomee.....annan kitaran laulaa vaan.........
MaQ
13.12.2008 18:49:36
Oliskohan joku toinen kerinny lataamaan omalle koneelle? Mulla ei ollu.

Ei sitä kannata metästää, oli muutenkin niin karmea :)
Korggari
13.12.2008 21:25:49 (muokattu 13.12.2008 21:26:22)

Ei sitä kannata metästää, oli muutenkin niin karmea :)

No ei siihen kauan mee kun vetäset sen uusiks :) anna palaa !
BigPapa
14.12.2008 11:23:39 (muokattu 14.12.2008 12:00:53)

Woaahhhh keeppa cool maan in the meanwhile in USA:

_ highest in charts: # 88 (162,899 songs currently listed in Rock)
_ highest in sub-genre: # 10 (13,078 songs currently listed in Rock > Rock n Roll)

http://www.soundclick.com/bands/pag … fm?bandID=695920&songID=7102690

http://members.soundclick.com/bigpapaauvinen
latuska90
14.12.2008 13:09:48

Woaahhhh keeppa cool maan in the meanwhile in USA:

_ highest in charts: # 88 (162,899 songs currently listed in Rock)
_ highest in sub-genre: # 10 (13,078 songs currently listed in Rock > Rock n Roll)

http://www.soundclick.com/bands/pag … fm?bandID=695920&songID=7102690

http://members.soundclick.com/bigpapaauvinen

Voihan ny jumankekka! Sähän oot todellakin kuin uudesti syntynt Järvinen. Todella loistavaa meininkiä tuossa "Mama's Dancing" -biisissä. Jos en tietäisi kuka tuossa soittaisi, hetkeäkään epäröimättä sanoisin että Albert. ;D
"Sen näkee sitte!" - Albert Järvinen
BigPapa
14.12.2008 13:31:20 (muokattu 14.12.2008 13:40:05)

Voihan ny jumankekka! Sähän oot todellakin kuin uudesti syntynt Järvinen. Todella loistavaa meininkiä tuossa "Mama's Dancing" -biisissä. Jos en tietäisi kuka tuossa soittaisi, hetkeäkään epäröimättä sanoisin että Albert. ;D

Kiittäen ja kumartaen, eräs jonka junnu haave toteutui n 16v:n soittamisen jälkeen 1988.

Lisää latuskalle, ja miksei muillekin kiinnostuneille:

http://www.freewebs.com/bigpapaauvinen/
mickey76
14.12.2008 14:58:00
Onpa muuten mukava huomata, miten hyviä soittajia täältä löytyy!

Samat ns. "pallinaamat" (hoho!) vetävät pisteitä kisasta toiseen, mutta hyvää sielukasta soittoa kuulee näiltä vähemmänkin aikaa soittaneilta. Silti näiden "konkarien" varmuus soitossa on sitä luokkaa, että sitä huomaa omassa soitossaan sen, kuinka paljon on vielä opittavaa. Kyllä ne vuodet ja se kokemus kuuluu siitä soitosta!
Kuten elämä itsessään, myös blues on kai ikuisen oppimisen polku, jota onkin mukava kulkea, etenkin hyvässä seurassa!

Thanks dudes, tää oli tällainen sunnuntainen avautuminen! =D
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." - Albert Einstein
liljam
14.12.2008 16:28:52
Säähh.... mä oon soittanu vähemmänaikaa...höhö........ja mikäli halusitte viestittää jotain niin perille meni...

So! so! "pallinaama" :) :) :) älähän yritä!!. train kept a rollin!!

http://www.youtube.com/watch?v=-IgPIveQui4
ei muuta ku eteenpäin
Tuomo_
14.12.2008 16:44:20
Lisää latuskalle, ja miksei muillekin kiinnostuneille: http://www.freewebs.com/bigpapaauvinen/

Tasokasta tavaraa. Tätä olisi kiva kuulla livenä vaikka Storyvillessä.
Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues.
BigPapa
14.12.2008 17:32:34 (muokattu 14.12.2008 17:53:59)

Must ois ihhan kiva kuulla jokaiselta joka jätti sooloani äänestämättä, että miksi, siis kommentti osastoa. Ei ne pisteet autuaaks ketään tee, eikä niillä saa voita leivänpäälle, mutta auttakaa mua ymmärtämään, että miksi? Se voisi liennyttää päässäni vellovaa kysymysten ristiaallokkoa. Mikä siin oli niinko eniten skutsissa, vai kaikki?
mickey76
14.12.2008 18:03:23
Mikä siin oli niinko eniten skutsissa, vai kaikki?

Ei ollut mikään skutsissa, mun mielestä. Tosi hankala oli laittaa (ainakin mulle) näitä vetoja tarkaan paremmuusjärjestykseen. Toiset oli hyviä ja toiset oli "hyvempiä", ei siinä sen enempää. Hyviä vetoja kaikki.

En mä ainakaan tämän kertaisista vedoista osaa hirveästi rakentavaa analyysiä tehdä tai kritiikkiä antaa kellekään. Toinen syy on se, että kaikki vedot olivat niin hyviä, ja ensimmäinen syy se, että mä oon ite bluesin suhteen vielä niin untuvikko, etten mä osaa edes omasta soitostani sanomaan, että onko tämä "bluesia".

ps. Papa. En mäkään ole vielä saanut yhtäkään pistettä, mikähän siinä on vikana? Mikä kaikissa muissa on vikana, hoho?! =D Hyvin sä vedät!
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." - Albert Einstein
BigPapa
14.12.2008 18:05:01 (muokattu 14.12.2008 18:12:43)

Ei ollut mikään skutsissa, mun mielestä. Tosi hankala oli laittaa (ainakin mulle) näitä vetoja tarkaan paremmuusjärjestykseen. Toiset oli hyviä ja toiset oli "hyvempiä", ei siinä sen enempää. Hyviä vetoja kaikki.

En mä ainakaan tämän kertaisista vedoista osaa hirveästi rakentavaa analyysiä tehdä tai kritiikkiä antaa kellekään. Toinen syy on se, että kaikki vedot olivat niin hyviä, ja ensimmäinen syy se, että mä oon ite bluesin suhteen vielä niin untuvikko, etten mä osaa edes omasta soitostani sanomaan, että onko tämä "bluesia".

ps. Papa. En mäkään ole vielä saanut yhtäkään pistettä, mikähän siinä on vikana? Mikä kaikissa muissa on vikana, hoho?! =D Hyvin sä vedät!

Tää nyt on vaan niin, että joka toinen tai kolmas skaba saa kysellä itteltään, että mitä mä nyt tein väärin...

Niin, mikähän se oikein on?

BigPapa: Mä tykkäsin tollasesta T-Bone Walker-tyyppisestä soitosta. Sopivan laid-back, istui taustan henkeen tosi hyvin. +

Kiitokset Stratomesulle. Sä oot vissiin perehtyny blyyssiin aika kiitettävästi..8)
mickey76
14.12.2008 18:24:27
Tää nyt on vaan niin, että joka toinen tai kolmas skaba saa kysellä itteltään, että mitä mä nyt tein väärin...

Ei kai tämä roots-skaba ole sitä lähtökohtaisestikaan, että kuka teki mitä väärin. Jos tämä on ryppyotsaista pisteistä kamppailemista, niin mä oon ymmärtänyt koko skaban luonteen ihan väärin?

Miksi ns. "pallinaamat" vetää koko ajan pisteet kisoista (yleistys)? Miksi perus-bluesjamppa voi olla paremman kuuloinen kitaristi, kuin tiluhevisankari soittaessaan bluesia? Fiilisjuttujahan nämä ovat, eivätkä soittotaidollisesti "parhaat" muusikot välttämättä tee parasta musiikkia? (tai vedä roots-skaboissa joka kerta parhaita vetoja)

Ei kai se mikään dissaus ole ketään kohtaan, jos jää pisteittä. Tai ainakin mä toivon näin, semminkin kun en ole itse hirveästi näitä pisteitä napsinut. Olisin antanut kaikille täydet pisteet ja vielä kiiltokuvia ja sypin heijastimen jos se olisi mahdollista.

Älä nyt masennu, Papa! =)
BigPapa
14.12.2008 18:33:19

Ei kai tämä roots-skaba ole sitä lähtökohtaisestikaan, että kuka teki mitä väärin. Jos tämä on ryppyotsaista pisteistä kamppailemista, niin mä oon ymmärtänyt koko skaban luonteen ihan väärin?

Miksi ns. "pallinaamat" vetää koko ajan pisteet kisoista (yleistys)? Miksi perus-bluesjamppa voi olla paremman kuuloinen kitaristi, kuin tiluhevisankari soittaessaan bluesia? Fiilisjuttujahan nämä ovat, eivätkä soittotaidollisesti "parhaat" muusikot välttämättä tee parasta musiikkia? (tai vedä roots-skaboissa joka kerta parhaita vetoja)

Ei kai se mikään dissaus ole ketään kohtaan, jos jää pisteittä. Tai ainakin mä toivon näin, semminkin kun en ole itse hirveästi näitä pisteitä napsinut. Olisin antanut kaikille täydet pisteet ja vielä kiiltokuvia ja sypin heijastimen jos se olisi mahdollista.

Älä nyt masennu, Papa! =)

Joo, en mä masennu, enkä niistä pointseista niinkään, haluaisin vaan ymmärtää jos jotain on fidurallaan...."skabailuahan" tämä periaatteessa on, vaikkakaan ei niin ryppyotsaista, ja rela meininki on ollut tuolla sooloskabassakin tällä kerralla. Jos mut luokitellaan "pallinaamaksi" niin se on kyllä aika kaukaa haettua näiden skabojen valossa. Joitain hajavoittoja on tullut, mikä on ihan ok. Ja mitä tulee sit noihin oikeisiin pallinaamoihin, niin onhan ne niin kovia jamppoja, että jos ne vetää hyvin, niin ne tosiaan vetää hyvin. Emmie tiiä, miun mielest kuitenkin tuo pisteyttäminen, joku sanoo tähän, että se on maku asia, tapahtuu itsellä aika paljon sen mukaan, että soolo on oikeasti hyvä ja taustaan istuva. No mikä on sitten oikeasti hyvää niin sekin lienee makuasia? On sieltä näitä uusiakin pallinaamoja tullut kun on veto ollut kohillaan ja se on pelkästään hyvä asia. No tässä ollaan taas kai sitten perimmäisten kysymysten ääreellä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)