Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Media ja viihde »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Reinikainen
1 2
MK73
14.12.2008 09:14:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kai huomasitte, että tämänkin vanhan sarjan uusintajaksot alkoivat eilen!
 
Kyllä tuohon aikaan osattiin vielä tehdä hyvää tv-huumoria. En muistanutkaan, miten hauska toi avausjakso oli. Vieläkin naurattaa.. :D
 
Klezberg
14.12.2008 10:10:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kai huomasitte, että tämänkin vanhan sarjan uusintajaksot alkoivat eilen!
 
Kyllä tuohon aikaan osattiin vielä tehdä hyvää tv-huumoria. En muistanutkaan, miten hauska toi avausjakso oli. Vieläkin naurattaa.. :D

 
Reinikaisessa oli avausjakso hauska mutta siihen se taisi jäädäkin, muihin jaksoihin ei tainnut jäädä tarpeeksi.
 
kai tää on joku nettiriippuvuus, kun on tää internetti ja sitten toi klarinetti ja ne vie kaiken ajan
MK73
14.12.2008 10:48:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Reinikaisessa oli avausjakso hauska mutta siihen se taisi jäädäkin, muihin jaksoihin ei tainnut jäädä tarpeeksi.
Jotain sentään. Eikös siellä tule sekin kohta, jossa Reinikainen tutustuu naiseen, jolla onkin kämppä täynnä kanoja. Sitten sitä kanalastia kuskataan tipparenulla johonkin... :-)
 
Juho L
14.12.2008 11:16:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Reinikaisessa oli avausjakso hauska mutta siihen se taisi jäädäkin, muihin jaksoihin ei tainnut jäädä tarpeeksi.
 
Reinikaisessa oli tasaiseen tahtiin hyviä paloja. Olikos tuossa avausjaksossa se, kun Eekillä oli poliisikoira, joka sitten joutui piikille? K.o. jaksossa on selkeästi paras Reinikaisen kertoma vitsi. Synnitöntä elämää viettänyt mies, joka kuoli syntiin.
Rotuvaari
14.12.2008 11:31:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tankki Täyteen nosti riman korkealle ja ei Reinikainen niitä aivan lunastanut. Jotenkin tuntuu oudolta ratkaisulta, että miljöö pistettiin kerrasta uusiksi. Ehkä yksi kausi maalla ja toinen kaupungissa olisi ollut kuitenkin järkiratkaisu? Toki Reinikaisen rempseä maanläheinen olemus sopi 80-luvun Tampereelle tuoden tervetullutta kontrastia kun kantri ja urbaani kohtaavat, mutta siltikin. Vaikka Tenho Saurén hallitseekin jo pelkällä läsnäolollaan, toimi hahmo mielestäni paremmin pieninä annoksina Sulon Kesoililla. Tuolloin hahmo oli herkullisimmillaan. Lopulta Reinikainen on kuitenkin tavallista onnistuneempi spin off -sarjojen usein sysimustassa maailmassa, ja olihan kyseinen polliisi yksi lapsuusajan sankareista, joiden jutuille naurettiin aina uudestaan ja uudestaan. Helvetin lämmin persoona tv-roolien perusteella oli mies. Missä tällaiset tyypit ovat tänä päivänä? Reinikaisia tarvittaisiin edelleen alati kyynistyvässä maailmassa, ainakin allekirjoittaneen osalta.
 
...niinkun sanotaan, minä sillonkun siitä oli sitä aikaa sillon kun pitää. Mä sanon sen suoraan, kun asiaa pitää olla niiku pitää olla, niiku se ounee mittää olla. Minä sanon sen suoraan, kun minä olen siel monessa ollu mukana. Tenho Tuisku
Klezberg
14.12.2008 11:47:48 (muokattu 14.12.2008 11:50:23)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotain sentään. Eikös siellä tule sekin kohta, jossa Reinikainen tutustuu naiseen, jolla onkin kämppä täynnä kanoja. Sitten sitä kanalastia kuskataan tipparenulla johonkin... :-)
 
Minun muistini mukaan tuo oli jo ensimmäisen jakson lopussa. Taitaakin olla niin että silloin aikoinaan sarja aloitettiin tuplajaksolla. EDIT: Tuo voi myös vaikuttaa mielikuvaani ensimmäisen jakson ylivertaisuudesta.
 
kai tää on joku nettiriippuvuus, kun on tää internetti ja sitten toi klarinetti ja ne vie kaiken ajan
Pendulum
14.12.2008 12:48:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on reinikainen dvd ja pakko sanoa ettei yhtään huonoa jaksoa ole. Pieninä annoksina silloin tällöin toimii täydellisesti
 
Klezberg
14.12.2008 12:57:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on reinikainen dvd ja pakko sanoa ettei yhtään huonoa jaksoa ole. Pieninä annoksina silloin tällöin toimii täydellisesti
 
On se dvd mullakin. Avain taitaa olla juuri tuo pieninä annoksina. Sen kun katsoo yhteen kyytiin niin...
 
kai tää on joku nettiriippuvuus, kun on tää internetti ja sitten toi klarinetti ja ne vie kaiken ajan
Prophet
14.12.2008 13:30:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tenho Sauren näyttelee poliisien esimiestä ja kouluttajaa Visa Mäkisen elokuvassa Mitäs me sankarit.
 
Johannes kurkunkastaja
14.12.2008 14:21:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Parhautta -ja reaalielämää (tosielämää) rakkaassa isänmaassamme osin nykyisinkin
Rakastakaamme suomalaista maaseutua, ennen kuin se Itä-Suomesta alkaen lisää venäläistyy.
Osin harasoo ja nitsivoo!
 
Lego
14.12.2008 14:32:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hoho, joku oikeasti pitää tätä hauskana? No eipä siinä, onhan ihmiskunta erehtynyt ennenkin, ton saatanan tuuban sais kieltää lailla. Onneksi tätä paskaa ei nykypäivänä tehdä muuta kuin toilettikäynnin yhteydessä. Ihan helvetin kulunutta sontaa.
 
Johannes kurkunkastaja
14.12.2008 14:56:38 (muokattu 14.12.2008 15:00:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hoho, joku oikeasti pitää tätä hauskana? No eipä siinä, onhan ihmiskunta erehtynyt ennenkin, ton saatanan tuuban sais kieltää lailla. Onneksi tätä paskaa ei nykypäivänä tehdä muuta kuin toilettikäynnin yhteydessä. Ihan helvetin kulunutta sontaa.
 
Joo, sontaa sontaa, sanoisi Sulo Vilen, halavalla kun sai.
 
E: tuo heittomerkki, Vilen-sukunimen suhteen, ei hallinassa.
Lieköpä edes sukulaiskansalla Tallinnassa?
 
Juho L
14.12.2008 15:00:37 (muokattu 14.12.2008 15:02:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hoho, joku oikeasti pitää tätä hauskana? No eipä siinä, onhan ihmiskunta erehtynyt ennenkin, ton saatanan tuuban sais kieltää lailla. Onneksi tätä paskaa ei nykypäivänä tehdä muuta kuin toilettikäynnin yhteydessä. Ihan helvetin kulunutta sontaa.
 
Äläs nyt! Kyseessä on sentään 80-luvun toinen ainoista hyvistä kotimaisista viihdejulkaisuista (toinen on Tankki täyteen). Reinikaisessa ja Tankki täyteen -sarjassa on kummassakin täysin jäljittelemätön tunnelma, mikä oikeastaan tekee niistä toimivia. Hommaa vielä ryydittää erikoiset henkilöhahmot, joista oma suosikkini on ylikomisario Rautakallio.
Mika Kangas
14.12.2008 17:18:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ne eka ja vika jakso on parhaiten jääneet mieleen.Ekassahan ne pisti Reinikaisen vahingossa putkaan.Sitten kun muille selvisi että se onkin paikan uusi konstaapeli niin ylikomisario pyysi anteeksi vahingossa siltä pultsarilta :D
 
Vikassa oli hauska se Neil Hardwickin esittämä itsensäpaljastaja.Sekin kohta missä joku oli nähnyt sen ja antoi kuvausta poliisille niin poliisi piirsi pelkkiä pisteitä."Niin,en minä muista muuta kuin ne pisamat".Hah hah.
 
Ja se loppu kun Hardwick paljastaa itsensä vahingossa sille pitkälettiselle jätkälle."Se on näyttöä ny".
 
phren
14.12.2008 17:47:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Äläs nyt! Kyseessä on sentään 80-luvun toinen ainoista hyvistä kotimaisista viihdejulkaisuista (toinen on Tankki täyteen).
 
Paitsi että Tankki täyteen taitaa olla 70-luvun puolelta. Mulle uppoo kyllä molemmat sarjat ihan kympillä.
 
AP
15.12.2008 09:30:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Äläs nyt! Kyseessä on sentään 80-luvun toinen ainoista hyvistä kotimaisista viihdejulkaisuista (toinen on Tankki täyteen). Reinikaisessa ja Tankki täyteen -sarjassa on kummassakin täysin jäljittelemätön tunnelma, mikä oikeastaan tekee niistä toimivia. Hommaa vielä ryydittää erikoiset henkilöhahmot, joista oma suosikkini on ylikomisario Rautakallio.
 
Kolmas onkin sitten Sisko ja sen veli.
 
Olet analyysissäsi oikeilla jäljillä, nämähän kertoo samalla myös siitä 25 vuoden takaisesta Suomesta jota ei enää ole juuri jäljellä. Oikeastaan ekan Reinikais-jakson ensi minuuteilla tapahtuva kohtaus Alkossa kertoo aika paljon ja on kohtuullisen hilpeää vittuilua tuon ajan alkoholinmyyntikäytännöille. Vastaavanlaista "itse oivallettavaa" piikkiä tuskin nykypäivän kotimaiseen sarjaan kirjoitettaisiin.
 
Eihän näitä pelkkänä komediana voi ottaa, onhan tuossa sarjassa surullisia juttuja kuten mainittu poliisikoirakohtaus, Reinikaisen äidin sairastuminen ym.
Ehkä ennemminkin kyseessä on köykäinen draama, johon on komedian keinoin tuotu "hopeareunus".
 
Pisteet myös kovista näyttelijöistä, kaikki Tampereen tuon ajan teatteritähdet värvätty mukaan. Yhdessä jaksossahan sivuosassa on myös Ritva Valkama yhtä hervottomana kuin aina.
 
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
bedlam
15.12.2008 10:24:01 (muokattu 15.12.2008 10:25:13)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dvd-boksi tuli pari vuotta sitten hommattua ja kyllähän tää toimii meikäläiseen vieläkin. Penskana nauratti eri jutut kuin nyt. Ja onhan se tunnarikin ihan mahtava.
 
Ei aiheuta tosin aivan samanlaisia räjähdysnauruja kuin Tankki Täyteen.
 
MK73
15.12.2008 14:02:40 (muokattu 15.12.2008 17:22:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kolmas onkin sitten Sisko ja sen veli.
 
Olet analyysissäsi oikeilla jäljillä, nämähän kertoo samalla myös siitä 25 vuoden takaisesta Suomesta jota ei enää ole juuri jäljellä. Oikeastaan ekan Reinikais-jakson ensi minuuteilla tapahtuva kohtaus Alkossa kertoo aika paljon ja on kohtuullisen hilpeää vittuilua tuon ajan alkoholinmyyntikäytännöille. Vastaavanlaista "itse oivallettavaa" piikkiä tuskin nykypäivän kotimaiseen sarjaan kirjoitettaisiin.
 
Eihän näitä pelkkänä komediana voi ottaa, onhan tuossa sarjassa surullisia juttuja kuten mainittu poliisikoirakohtaus, Reinikaisen äidin sairastuminen ym.
Ehkä ennemminkin kyseessä on köykäinen draama, johon on komedian keinoin tuotu "hopeareunus".
 
Pisteet myös kovista näyttelijöistä, kaikki Tampereen tuon ajan teatteritähdet värvätty mukaan. Yhdessä jaksossahan sivuosassa on myös Ritva Valkama yhtä hervottomana kuin aina.

 
Plussan arvoinen kannanotto!
 
Paljolti näiden sarjojen nykyviehätys perustuu juuri siihen, kuinka ne toimivat varsin onnistuneesti ajankuvina. Omalla kohdallani lapsuusajat muistuvat elävästi mieleen, miten silloin elettiin ja millaista oli.
 
Eikä mainio näyttelijäkaarti tosiaan haittaa yhtään. Esimerkiksi tuossa avausjaksossa sen krapulaisen, oksentamisen partaalla olevan poliisin radionroplaaminen; tv-viihdettä (olkoon komediaa tai draamaa) parhaimmillaan :-)
 
Teijo K.
17.12.2008 14:06:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On se dvd mullakin. Avain taitaa olla juuri tuo pieninä annoksina. Sen kun katsoo yhteen kyytiin niin...
 
Mulla ei kyllä mikään maailman telkkarisarja kestä yhtä kyytiä katsomista. Reinikainen toimi hienosti, uusintoja en ole tosin katsellut.
NHR
17.12.2008 17:35:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ei kyllä mikään maailman telkkarisarja kestä yhtä kyytiä katsomista.
 
Mulla kestää kyllä, jotku tietyt sarjat tosin vaan. Vieläkin muistan, kun joskus 90-luvun puolvälin tienoilla joku kaveri mulle lainas Tankki täyteen -sarjan kahella VHS-kasetilla; varotti vielä, että "älä sitte rupee ainakaan enää illalla niitä kattomaan", mut ehämmä sitä tietenkään uskonu: "yhen jakson katon vielä ja sit rupeen nukkuun... aitääonkitää... no TÄN vielä katton, ja SITTE rupeen nukkuun..." jne. jne. :D
 
Reinikainen toimi hienosti, uusintoja en ole tosin katsellut.
 
Jää mullakin nyt väliin, kunnei niitä digivehkeitä itellä oo eikä tuu. Meilläkotona ton avausjakson tosin kattelin. Hyvä sarja, vaikkei ihan Tankki täyteen -tasolle yltänykkään.
 
"Division on your fingers is painful!" - Penn Jillette
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «