Aihe: Tuhdimmat Saundit
1 2
kotilo
13.12.2008 22:52:19
Ostin Ibanez RG 321 ja pidin helposta soitettavuudesta mutta saundi on liian metallinen. Haluaisin paksumpaa saundia. Vahvistinmena on Cube 20 X ja kielet 09. Kitaran vaihtoko edessä?
Antti1
13.12.2008 22:57:09
Ostin Ibanez RG 321 ja pidin helposta soitettavuudesta mutta saundi on liian metallinen. Haluaisin paksumpaa saundia. Vahvistinmena on Cube 20 X ja kielet 09. Kitaran vaihtoko edessä?

Vahvarin vaihto edessä imo. Kokeile paksumpia kieliäkin, jos pystyt soittamaan. Esimerkiksi joku 11-54 setti vois jo tuoda jotain muutosta.

Myös plektran paksuus, jäykkyys ja materiaali vaikuttaa suuresti soundiin. Kokeile paksumpaa ja pehmeämpää plekua. Vaikka Dunlopin 1,5mm Gator, jos oot soitellut jollain ohuella.

Onhan mikit säädetty kuntoon korkeutensa puolesta? Liian alas jätetyt voivat kuulostaa hintelältä.
Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775
Antti1
13.12.2008 22:58:29
Niin ja kannattaa myös muuten kokeilla rullata kitarasta ihan vähän volumea ja tonea taaksepäin. Silleen, että se kovin terä taittuu siitä soundista, ei enempää.
Jucciz
14.12.2008 04:40:46
Nyt on ainakin oikee sauma ehdottaa Budda Superdriveä. Jos siis budjetista ei oo kiinni. Ei puutu paksuutta soundista siinä koneessa. ;)
Juicy
14.12.2008 14:10:00

Minun mielestä taasen nuo mikit on tuon kitaran heikoin lenkki. Itse vaihtaisin ne samantien, mutta sittenhän tuleekin se valinnan vaikeus...
"Kauhee hevi-metalli soi päässä, eikä se vaikene"
Antti1
14.12.2008 14:21:31 (muokattu 14.12.2008 14:24:10)
Minun mielestä taasen nuo mikit on tuon kitaran heikoin lenkki. Itse vaihtaisin ne samantien, mutta sittenhän tuleekin se valinnan vaikeus...

No ei oikeastaan. Jos paksumpi soundi kiinnostaa (ja kitarasta päätellen isoilla säröillä mennään pääosin), niin tallaan DiMarzio Tone Zone ja kaulaan sitten vähän selkeämpi Air Norton. Mikäli ei ihan niin turboahdettua alamiddleä halua, niin saman lafkan D-Sonic on todella hyvä valinta tallamikiksi.

EDIT: Vaikka nuo mikit onkin kitaran heikoin lenkki, niin ei niiden vaihto tolla signaaliketjulla kuitenkaan kamalasti soundia varmaankaan paranna. Toi vahvari on vähän kiikunkaakun ja sieltä mä lähtisin edelleen ongelmavyyhtiä ratkomaan noiden ehdottamieni säätöjen jälkeen. Mikit on kuitenkin enempi hienosäätöä, vaikka parhaimmillaan (lue: muuten kunnossa olevalla signaaliketjulla) ero saattaa olla melko dramaattinenkin.
Lego
14.12.2008 14:25:28
Dimarziot on sellainen oikotie onneen, ei väliä minkä laittaa kun niissä on aina se 'utuverho' edessä. Niillä huonompikin soittaja voi tuntea itsensä joksikin. Selkokielellä, ovatten ihan persiestä ne mikit.
Krice
14.12.2008 14:39:25

Hassua kyllä Juccizzin ehdotus on paras tähän mennessä. Eli vahvistimen vaihtohan se on edessä jos haluaa tukevampaa soundia. Tuollaisella cube 8" piipperillä ei ihmeitä tehdä, mutta tietysti kaikkia välineitä voi oppia säätämään paremmiksi esim. järkevillä eq-säädöillä. Mikkien vaihto on sitten sitä hienosäätöä.
cruel_destiny
14.12.2008 14:43:31
niin ja kannattaa muistaa soittaa myös tiukasti, voi muuttaa saundia aika paljon. tämmöiset ovat kuulemma niiden vanhojen pappojen studio kikkejä.
Ikinä en ole Marshallin comboja testannut, mutta voin sanoa, että niissä on kyllä parhaimmat efektit omiin tarpeisiin surreal
Antti1
14.12.2008 14:43:41
Selkokielellä, ovatten ihan persiestä ne mikit.

Se on hyvä, että tietoa löytyy...
Lego
14.12.2008 14:58:52
Se on hyvä, että tietoa löytyy...

Niin on, on noita tullut kokeiltua jos jonkinmoista kelaa tallassa ja kaulassa ja aina ovat osoittautuneet muita huonommiksi. Esim. Iban V-sarjan mikit ovat parempia joka kertoo aika vitun paljon tuon ylihypetetyn Dimarzion tuotannosta jo jotain.
ravensoul
14.12.2008 15:00:23 (muokattu 14.12.2008 15:08:29)
Niillä huonompikin soittaja voi tuntea itsensä joksikin. Selkokielellä, ovatten ihan persiestä ne mikit.

Jaa, minä oon kyllä kovasti pitäny Air Nortonista kaulapaikalla. Mutta sehän tosin saattaa kyllä selittyä tuolla ed. lauseella.

E: Esim. Iban V-sarjan mikit ovat parempia joka kertoo aika vitun paljon tuon ylihypetetyn Dimarzion tuotannosta jo jotain.

Que? Munsta taas V:t on hädin tuskin parempia kuin paskat INF:t, joka kertoo sen kuuluisan totuuden mielipiteistä ja eräästä ruumiinaukosta.
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Ziggy Bubba
14.12.2008 15:13:59

Iban V-sarjan mikit ovat parempia joka kertoo aika vitun paljon tuon ylihypetetyn Dimarzion tuotannosta jo jotain.

Makuasioitahan nämä, mutta tuon mielipiteen kanssa olet ehkä aikas yksin. Iban V-sarjan mikit toimii tosin isommilla säröillä suht pätevästi, mutta puhtailla ja pikkurutuilla nuo V-sarjalaiset ovat todella elottomat, kolkot ja muhjuiset soundiltaan.

Dimarziolta on itellä kokemuksia vaan Bluesbuckerista ja Humbucker From Hellistä, eikä valittamista löydy yhtään. Mainioita mikkejä jotka tekevät sen minkä lupaavat... Erityisesti Bluesbucker tallassa on mainio - kirkkautta, potkua ja heleyttä ilman pienintäkään irvistystä aiheuttavaa treble-piikkiä.
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
Lego
14.12.2008 15:18:06
Niinno, Dimarzioissa ei oo oikein muuta ongelmaa kuin se että ovat kaikki samankaltaisia ja tasaisia toistoiltaan + se että ovat niin helvetin mutaisia soinniltaan. Kaikki vaan kuulostaa siltä tasaiselta muhjulta, tässä palataankin siihen että huonompikin soittaja saa sen kuulostamaan oklta, puhun tässä kokemuksen syvällä rintaäänellä kun en itse ole kummoinen kitaristi. Ennemminkin hifisti ja tajuan liputtaa oikeiden asioiden puolesta.
Kiksaus
14.12.2008 15:28:29

Niillä huonompikin soittaja voi tuntea itsensä joksikin.

Niinp. Tän takia moni iso nimi on valinnu Dimarzion mikit, ku ne on niin paskoja soittamaan.
"Pieni ryyppy maistuu ruoan kanssa, syö tai ei!"
Lego
14.12.2008 15:50:41
Niinp. Tän takia moni iso nimi on valinnu Dimarzion mikit, ku ne on niin paskoja soittamaan.

Nimenomaan, hyvä että joku muukin on samaa mieltä.
Gimba
14.12.2008 18:49:41

Omistan RG 1570:n, ja mietin siihen parhaillaan mikkien vaihtoa. Ketjun aloitukseen liittyen itseäni kiinnostaisi, saako esim. Dimarzion evo 2:sta huomattavasti "laajempaa" saundia kuin V7/V8:sta, jolloin esim. pinchit helpottuisivat..?
trih
14.12.2008 19:00:49 (muokattu 14.12.2008 19:01:51)
Sama kysymys kuin Antti1 esitti: Onko mikit säädetty oikealle korkeudelle? Erittäin oleellista. Tehtaalta tullessa ovat monesti aivan liian kaukana kielistä ja sitten ollaan ostamassa uutta mikkiä kun ei ole potkua vaikka ei sitä potkua lähde merkkimikistäkään jos se on sentin päässä kielistä. Esp/Ltd:t muka säädetään mutta eiei. Olen ostanut käytettynä "huonosoundisen" kitaran ja mikit ihan persiillään = "tää on huono kitara, ei tää soi, pakko ostaa kalliimpi". No lisäähän se mikki- ja kitaramyyntiä.
Just.
hapan
14.12.2008 19:05:01
Oon noista DiMarzion mikeistä aika samaa mieltä, kun JAK. Ne ovat tosiaan melko mutaisia ja jotenkin vaan suttuisia. Seymour Duncanit ovat ihan eri meininkiä, mutta niistä taas ei löydy sitä suttua millään, tarkoittaa, että botne ei niissä ole välttämättä keskimäärin (Invader on toki poikkeus) kovin vahva, mutta erottelevuutta löytyy paljosta liian kautta helvetilliseen.

DiMarziolla on kuitenkin yhdet hyvät mikit: Cruiserit. Näitä oon ehkä aiemminkin mainostanut, mutta joka tapauksessa. Ei mitään jakoa Duncanin vastaavilla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)