Aihe: Harjoituspadi, practice pad?
1 2
WyW
04.04.2006 23:29:30

Yhdellä tutulla oli semmoinen "muovailuvahapädi". Se ei oikein ollut mistään kotoisin. Piti laittaa se pöytään ja sit alkoi kumina.

Itselläni on tuo pieni Vic Firthin pädi joka on iha hyvä. Tosin nyt on jo sähkösetti tilattuna treeniä varten.

Tuosta tyynynhakkaamisesta voi olla hyötyä, jos on soittanut vähän enemmän. Itselläni ainakin juurikin se tatsi oli enemmän hukassa ja siihen tarpeeseen tuo pädi oli nimenomaan se juttu mitä tarvitsin. Yks hyvä treeni on hakata vaikka metronomin tahtiin sekä pädiä, että tyynyä (esmes aksentit tyynyyn).
http://koti.mbnet.fi/iapunen/bleh/blackani.gif
Sonormies
05.04.2006 00:08:24
Liimaa kokolattiamaton palanen vankalle puulevylle. Kun sopivasti sattuu niin löydät tarveaineet nurkista ilmaiseksi. Liimaa voi ostaa tavaratalosta. Virveliä vastaava reboundi ja hiljainen soundi.
Life is short and then you die.
Wiitala
05.04.2006 02:39:28
Itse paukuttelen nykyään Kumun peruspädiin. Koivua alle ja kumia päälle. Tatsi on minun tarkoituksiin sopiva.

Vaihtoehtona olen katsellut Remon kalvollista versiota, mutta eiköhän tuo Kumu aja asiansa siinä määrin mitä nyt setittä treenailen...
"Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin."
piude
05.04.2006 11:43:57

Hiirimatto toimii myös.

miullakin oli alkuun hiirimatto, kyllä se hyvin toimi mutta kului aika nopeasti puhki.

jos naputtelualustaa pitää esim. tuolilla, saa 'meteliä' vähennettyä laittamalla tuolin alle pehmeän maton demppaamaan lattian resonaatiota.
nahkahomo
09.12.2008 06:35:21 (muokattu 09.12.2008 06:36:30)
Mulla on Vic Firthin kuminen pädi. Se on näppärän kokoinen ja sopii 8mm symbaalistandiin. Maksoi muistaakseni n.20e.

mites volume? varmaan hiljaisempi kun remon pädi, josta lähtee aika kova mekkala. naapuri pistelee minua kohta turpiin.

toisekseen, mistähän moisen hommais kun postikulut on joka paikassa samaa luokkaa kun tuotteen hinta. Thomanilta tota ei löytynyt lainkaan ja Kuopion DLX:stä ei kannata haaveilla alle puolen vuoden toimitusajalla juuri mistään.
JGroover
12.12.2008 21:50:50 (muokattu 12.12.2008 21:53:36)
mites volume? varmaan hiljaisempi kun remon pädi, josta lähtee aika kova mekkala. naapuri pistelee minua kohta turpiin.

toisekseen, mistähän moisen hommais kun postikulut on joka paikassa samaa luokkaa kun tuotteen hinta. Thomanilta tota ei löytynyt lainkaan ja Kuopion DLX:stä ei kannata haaveilla alle puolen vuoden toimitusajalla juuri mistään.

Noi Vicin padit on tosi hiljasia. Itelläni on kakspuolinen 12". Oli joskus pakko semmonen hommata. Nyt se lojuu käyttämättömänä paketissaan kaapin pohjalla. Voin myydä pois. :)

Kun riittävän pitkään takoo padia, jossa on ylimaallisen hyvä super-rebound, niin akustisesta setistä katoaa soittotatsi tyystin (ellei pidä rumpujaan missään tiukkaakin tiukemmassa jazz-vireessä). Siihen loppu mun paditreenit. Niin hikiseltä kun se vaan kuullostaakin, niin hiirimatto kirjan päällä on hyvä. Ja pelkkä tyyny on yksinkertasesti paras. :) Ite ainakin oon sitä mieltä, että lyöntiliikkeen alusta loppuun tekeminen ITSE on tärkeintä. Reboundin hyöty soittotilanteissa useimmiten on vähän toisarvoinen, joskin silti välttämätön...

EDIT: Niin ja se asia: Soitinlaine ainakin myy Vic Firthin padeja ja ne varmaan lähettää ihan mielellään.
markkuliini
13.12.2008 09:53:39

Kun riittävän pitkään takoo padia, jossa on ylimaallisen hyvä super-rebound, niin akustisesta setistä katoaa soittotatsi tyystin (ellei pidä rumpujaan missään tiukkaakin tiukemmassa jazz-vireessä)... Ja pelkkä tyyny on yksinkertasesti paras. :)

Minusta tuossa lepää epäloogisuus. Eihän mikään rumpu siltä tyynyltäkään tunnu.

Ite ainakin oon sitä mieltä, että lyöntiliikkeen alusta loppuun tekeminen ITSE on tärkeintä. Reboundin hyöty soittotilanteissa useimmiten on vähän toisarvoinen, joskin silti välttämätön...

Mä olen vahvasti sitä mieltä että hyvin pomppauttava treenipädi ja kohtuullinen määrä sen kanssa treenausta parantaa ennen kaikkea soittotatsia ja sitä kautta rummuista saatavaa soundia. Pelkkään tyynyyn tekniikkaa treenamalla on suuressa vaarassa saada ikäänkuin rummun läpi lyövä soittotyyli ja huano soundi. Toki siitä on kohtuudella treenatessa paljon hyötyä.
Mä olen kyllä reboundin ystävä ja uskon sen hyötyyn ja hyödyntämiseen vahvasti. :)

Nimim. rikottuja symbaaleita ja kalvoja viiteentoista vuoteen nolla
Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti. Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja
Mr. Sly
13.12.2008 12:07:47

Liityn kerhoon, tosin vain reilulla kymmenellä vuodella. Kapuloita menee kyllä jostain syystä sitäkin enemmän.
Ehkä se soittopuolella esillä ollut video jossa kuvattiin Mike Manginia hidastettuna selittää miksi symbaalit ja kalvot kestävät, jos vain tekniikka on kunnossa. Kapulat taasen ei taida hurjasti joustaa...
"Keep it simple, stupid!" >-)))>#57
JGroover
13.12.2008 15:21:03
Minusta tuossa lepää epäloogisuus. Eihän mikään rumpu siltä tyynyltäkään tunnu.

Totta. Mutta itse koen tuon tyynytreenin hyödyn paljon suurempana kuin treenaamisen kovan padin kanssa. Omaa lyöntiäni tuo liian hyvä rebound sotkee aika pahasti.

Mä olen vahvasti sitä mieltä että hyvin pomppauttava treenipädi ja kohtuullinen määrä sen kanssa treenausta parantaa ennen kaikkea soittotatsia ja sitä kautta rummuista saatavaa soundia. Pelkkään tyynyyn tekniikkaa treenamalla on suuressa vaarassa saada ikäänkuin rummun läpi lyövä soittotyyli ja huano soundi. Toki siitä on kohtuudella treenatessa paljon hyötyä.
Mä olen kyllä reboundin ystävä ja uskon sen hyötyyn ja hyödyntämiseen vahvasti. :)

Kohtuus on hyvä kaikessa. :) Ja onhan tuossa tyynytreenissä vaarana kapulan liika puristaminen ja sitä kautta soundin tappaminen ja tukahduttaminen. Mutta kuten sanoin, itselle tuo tyynyn lyöminen on tuonut paljon enemmän hyötyä kuin haittaa. Esim. rolleihin, jossa jokainen lyönti "asetetaan" paikalleen. Pidän myös tomeja melkoisen löysässä vireessä, joten reboundin hyöty on aika minimaalinen. Soiton alkeita opetellessa molempia tapoja pitää treenata, mutta myöhemmin näkemyksen lisääntyessä pystyy jo tuntemaan omat puutteensa ja treenaamaan heikkoja osa-alueita. Soittajasta tämäkin taitaa hyvin pitkälti olla kiinni... Ei toki ole tarkoitus väheksyä reboundin hyötyä. Peace out! :)

Kuin myös, ja lyönti on ajoittain melkoisen kovaa. Tosin vuosia on tällä hetkellä kolmetoista. :)
Kailis
13.12.2008 19:12:07 (muokattu 13.12.2008 19:16:46)

eikä edes kapulaa (poikki).

Sun tekniikassa olis vähän tarkistamisen varaa =D Ei mullakaan mennyt symppiksiä rikki pariinkymmeneen vuoteen. Jokin aika sitten meni Bosphoruksen 17" china, jossa oli valmistusvika. Uus tuli eikä ongelmia sen kanssa.
Mää sain amerikasta rumpukeppipaketin mukana Vic Firth padin. Siinä on pohjassa kierteet, joten sen saa varmaan johonkin kiinni. Pitäis varmaan alkaa harjoittelemaan.
Vallu-Veke
13.12.2008 19:12:08
Pieni staggin harjoituspädi on. Se on ok, mutta tein toisen isomman ja paremman puulevystä, jonka päälle liimasin Etolan kumilevyn. Siinä on aika samanlainen reboundi kuin virvelissä. Se on painava levy ja pysyy hyvin tuolin päällä.
En itse näe tyynyjen hakkaamisessa mitään järkeä, kun nuo kumilätkät ei juuri mitään maksa. Pitää ne kyllä aika metakkaa.
Tuolla muualla kun puhutaan rudimenteista, niin juuri niihin ne lätkät on kovasana.
Kumipädi tietsikan viereen esim. tuolin päälle ja ei muuta kuin selaamaan rudimenttimestarien jne. opetusvideoita netistä ja treenaamaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)