Naama-amis 05.10.2003 19:41:30 | |
---|
Käväisin tuossa yhtenä päivänä Levytukussa tiedustelemassa josko heiltä löytyisi Gibsonin tai Epiphonen firebirdiä. No sittehän perhanan myyjä rupes maalailemaan piruja seinille tyyliin: "Me emme myy tommosta firebirdiä koska se on erittäin ongelmallinen kitara. Jos semmosen menet hankkimaan niin tulee varmasti vireongelmia. Voihan se olla hienon näköinen äkkiseltään mutta semmosta kitaraa ei silti kannata missään nimessä ostaa". Tietenkään mulla ei mitään Gibsonia oo varaa ostaa mutta inhimillisen hintainen Tokai/Epi Firebird olis kyllä ihan mahdollinen hankinta ehkä vuoden parin sisään. Mutta mitenkähän tommoseen kommenttiin pitäisi suhtautua? Ja mistä tommoset "vireongelmat" sitten johtuisi vai oliko ihan tuulesta temmattua uhkailua vaan? Vauhti korjaa virheet. |
Fortune 05.10.2003 19:54:02 | |
---|
No sittehän perhanan myyjä rupes maalailemaan piruja seinille tyyliin: "Me emme myy tommosta firebirdiä koska se on erittäin ongelmallinen kitara. Jos semmosen menet hankkimaan niin tulee varmasti vireongelmia. Voihan se olla hienon näköinen äkkiseltään mutta semmosta kitaraa ei silti kannata missään nimessä ostaa". Ammattitaidottomuutta. Ei Firebirdissä, kuten ei missään muussakaan laadukkaassa nykykitarassa, ole mitään rakenteellisesti niin pielessä, etteivätkö ne oikein säädettyinä pitäisi virettä. Lieneekö myyjällä jokin hatara käsitys, että Firebird VII:n Vibrola-talla ( http://www.gibson.com/products/gibson/xfactor/FirebirdVII.html ei pidä virettä tms.? No ehkä ei pidäkään, jos kampeaa kuin hullu, mutta en ymmärrä, miksei jokin Firebird V pitäisi virettä ( http://www.gibson.com/products/gibson/xfactor/FirebirdV.html ). Levytukku pätee taas :) |
KeljuK 05.10.2003 20:18:37 (muokattu 05.10.2003 20:18:57) | |
---|
No ehkä ei pidäkään, jos kampeaa kuin hullu, mutta en ymmärrä, miksei jokin Firebird V pitäisi virettä Levytukku pätee taas :) Itse olen ihmetellyt festareita kierrellessä(ja muutaman kerran sisäkeikoillakin) että mitä tarvetta sillä Rautiaisen Timolla on sitä Firebirdiään viritellä monta kertaa keikassa? Eli olisiko tuossa jopa jotain perää, tai timpan FB alkaa vedellä viimeisiä virsiään. Tosin nykyisinhän sillä on se ESP:n rumilus.
|
fox 05.10.2003 21:56:09 | |
---|
Ei pitäis sen kummemmin "vireongelmia?" olla kuin missä muussakaan, on sitten Vibrolalla tahi ilman. Tosin tuo Vibrola on, kuten Fortunekin jo totes, vähän samaa sarjaa kuin Bigsby, eli sillee "nätisti" käytettävä. Tokaissa ja Epissä on virityskoneet kyllä jotain aivan muuta kuin originaali-tulilintujen Grover Banjot..mutta laadukkaitahan nuo "tavallisetkin" koneistot luultavasti on. Eli mina ei ummarta mita sina sanoa (soitinkaupan myyjää tarkoittaen), oliskohan ollut jotain tiedottomuutta (hih) tahi palveluhaluttomuutta siinä kyseessä kyllä.. |
Naama-amis 05.10.2003 22:02:30 | |
---|
Veikkaan että herra myyjä oli vaan kateellinen Firebirdin omistajille ja halusi purkaa patoutumiaan viattomaan asiakkaaseen. Toivottavasti itse joskus tulevaisuudessa kuulun tuohon kadehdittavaan FB-omistajien ryhmään.. Vauhti korjaa virheet. |
Jake24-25 05.10.2003 22:07:00 | |
---|
Minulla ei ole ollut ollenkaan vireongelmia (eikä mitään muitakaan ongelmia) Firebirdini kanssa joten ihmettelen tuon kyseisen myyjän juttuja. Ostin muuten oman Firebirdini tuosta samaisesta liikkeestä. "Rock´n Roll is Cool!" Jake T |
Jani The Rock 05.10.2003 22:26:03 | |
---|
Herra myyjä oli tainnut syödä vääränvärisiä sieniä. Kyllä Firebird pitää vireensä, kunhan muistaa ja ymmärtää että tuo vibrakoneisto ei ole mikään Floyd Rose. "Ongelmallinen kitara", ja vitut vielä! Butcher baby - they`re gonna put you away! |
Naama-amis 14.02.2004 19:31:50 (muokattu 14.02.2004 19:50:25) | |
---|
Eikös Epiphonella ole kaksi erilaista firebirdiä. Toinen on pulttikaulainen ja toinen on liimakaulalla. Pulttikaulaisesta on turha lähteä oikeeta firebird-soundia hakemaan, jää kauas, mutta ite tykkäsin ku pääsin viime viikonloppuna testaamaan sitä parempaa liimakaulalla varustettua firebirdiä. Vaikka en oo tokain firebirdiä testannu ni luulisimpa vaan että tällä kertaa epi vie voiton ihan tuon kaulan liitosmenettelyn takia. Ite ihastuin tuohon epin liimakaulafirebirdiin niin, että ajattelin sellasen hommata jahka rahat saa kasaan. Mmm, sellanen kermanvalkoinen...;) Tuota noin. Nyt saattaisi ruveta himottamaan Epi Firebird mallia "halpa ja maailmaanähnyt" hintaan 350e. Siinä on tosin juuri semmonen pahamaineinen pulttikaula, vaan ei oikeastaan edes haittaisi minua. Se oli sellainen kaksimikkinen malli ilman kampea, millonkahan ko. härpättimen valmistus on lopetettu ja onko kellään mitään uutta varoiteltavaa asian tiimoilta? Meinaan tottakai gibsonit ja "asianmukaisella" kaulalla varustetut ovat ihan oma juttunsa mutta minä näen asian tällä hetkellä enemmän niin että jos vaihtaisin nykyisen tiimarimallin jacksonin firebirdiin saisin parempisoundisen kitaran ja pääsisin eroon siitä floikkatallasta. EDIT: Ilmeisesti sitä valmistetaan vielä ja joku myy semmosta uutena hintaan 440e? Nopeus on vauhtia. |
Psst....... Mulla on myytävänä tarpeettomana Epiphonen FB VII.... Katso lisää Torilta. Lyrics. Wasted time between solos. -Gibson Ad |
alphamale 17.02.2004 23:22:41 (muokattu 17.02.2004 23:23:44) | |
---|
Näihin eri asioihin mitä tässä nyt on puitu kommentoisin sen verran että omalla (gibson) firebirdilläni olen soittanut lähinnä heviä styrkkarina 5150 ja hyvin on riittänyt. ne mikit on aika äänekkäät, kaulamikki tosi kuulas eli se tuskin heviin niin käy mutta tallamikki räyhää kyllä mukavasti. Vireestä sen verran että mulla on vähän klappia niissä virittimissä eli joskus vaikeaa saada kunnolla (=nopeasti) vireeseen, tosin omaa laiskuutta etten ole niitä lähtenyt säätämään. Virittimien vaihto ei oikeastaan tule kysymykseen, se koko setti maksaa suolaisesti. vire pysyy kyllä hyvin. Mitään valitettavaa ei muuten ole paitsi että se on helvetin iso kitara ja pieni mies näyttää entistä pienemmältä :) EDIT: siis firebird V. Lahtelaista, totta kai |
kivi 18.02.2004 09:02:28 | |
---|
Psst....... Mulla on myytävänä tarpeettomana Epiphonen FB VII.... Katso lisää Torilta. Äkkiä noi on kallistuneet. Uutena toi oli kieltämättä sikahalpa löytö, esim 2500 markkaa maksoi prikulleen samanlainen Aron soittimessa, Helsingissä. Nyt pyydät käytetystä 700e... |
bubu 18.02.2004 10:55:31 | |
---|
Äkkiä noi on kallistuneet. Uutena toi oli kieltämättä sikahalpa löytö, esim 2500 markkaa maksoi prikulleen samanlainen Aron soittimessa, Helsingissä. Nyt pyydät käytetystä 700e... 2500mk? No on hinnat kyllä pompannu aikas huimaan nousuun. Maahantuojan hinta oli vuosi sitten ilman mitään tilpehöörejä 780€... Käytetty, hyvin vähän kylläkin. (mutta mitäs sillä väliä.....) Lyrics. Wasted time between solos. -Gibson Ad |
Jytäurpo 18.02.2004 11:51:45 | |
---|
Ois kyllä komia tollanen Firebird VII. Joskus oon aitoa Gibsonia koittanu ja tuntu sopivan hyvin käteen, mutta se hinta... I can't surf! And neither can you! -Reverend Horton Heat |
Jani The Rock 18.02.2004 13:04:11 | |
---|
Äkkiä noi on kallistuneet. Uutena toi oli kieltämättä sikahalpa löytö, esim 2500 markkaa maksoi prikulleen samanlainen Aron soittimessa, Helsingissä. Nyt pyydät käytetystä 700e... Saakeli että on halvalla joskus lähtenyt. Omastani maksoin käteisalennuksella muistaakseni 720 euroa. Mutta hyvä on peli, ja kun se on väriltään musta niin olisi komia hommata vielä punainen ja kermanvalkoinen lisäksi. Siitä sopisi sitten valita mielialan ja tilaisuuden mukaan... Rough and tough and plenty mean. |