helma29 19.08.2008 17:01:15 | |
---|
"ei tarvitse groovata, jos tekninen osaaminen on huipussaan" ?????? Dissaan täysin tuon kommentin. Tosi harvoin olen törmännyt teknisesti taitavaan rumpaliin, jonka komppi groovaa. Viime kerrallakin kuuntelin/katselin erään suomalaisen bändin rumpalia, joka veti soundcheckissä sellaista kannutusta, etten ikipäivänäkään itse siihen kykenisi. Mutta kun aloitti vetämään bändin kanssa, niin .... Hirveän monella teknisesti taitavalla muusikolla menee "taituroiminen" grooven edelle. ... tai sitten ei vaan osaa ;) Olen kuullut Hessusta sisäpiirin tietoa soittajana, mutta siitä ei sitten enempää; makuasioista voi kiistellä, mutta se ei johda mihinkään! / Pappa Ammattilaisen ja harrastelijan erottaa ainoastaan tilipussista |
Rumpukapulat 21.08.2008 18:36:22 | |
---|
Nicolen Ville Sahakangas menee tyylillä ja taidolla lähelle Heikkiä, ellei jopa edelle. Muuten en kyllä Nicolea pahemmin jaksa, muutama biisi kerrallaan mut pitkä kuuntelu alkaa puuduttaa. |
toba 03.09.2008 11:33:38 | |
---|
Tosi harvoin olen törmännyt teknisesti taitavaan rumpaliin, jonka komppi groovaa. No justiinsa, teikä vissiin on törmäillyt aika sisäsiittosissa piireissä jos tosiaan olet tota mieltä.. Jotenkin 99% mustavalkosta ajatella että jos käsissä on tekniikka kondiksessa niin groove kärsii? Miten ihmeessä? Jos kontrollointi on perseellään niin miten ihmeessä groove voisi olla parempi? Valot päälle oikeasti nyt, ja tehdään asia kerralla selväksi: Tottakai mä myönnän että sellasia tapauksia on, jotka osaa teknisesti soittaa mutta helvetin tylsästi. Tämä taas varmasti johtuu treenin tasapaksuudesta, eli ei tosiaan voi olla niin että teknisyys on verrannoillinen suoraan grooven puutteeseen, älytön yhtälö. Kyllä se niin on että teknisyyden yksipuolinen hyödyntäminen saa aikaan sen että soitto kuulostaa puulta. Mieti nyt vaikka Sami Kuoppamäkeä, teknisesti aivan älytön, groove on aivan älytön. |
hollmi-5 03.09.2008 12:36:43 | |
---|
Tosi harvoin olen törmännyt teknisesti taitavaan rumpaliin, jonka komppi groovaa. Kerro ihmeessä mitä vikaa on Sami Kuoppamäen, Anssi Nykäsen, Steve Gaddin, Jeff Porcaron... tekniikassa. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Pieni rumpalipoika 07.09.2008 00:12:17 | |
---|
Tosi harvoin olen törmännyt teknisesti taitavaan rumpaliin, jonka komppi groovaa. Eiköhän tässä nyt haettu kuitenkin näitä kikkailijoita jotka peittävät rytmitajunsa puutteen kikkailun alle. Tai rumpalit jotka kikkailevat liikaa soittotaitoonsa nähden jolloin myös luonnollisesti groove ja taimi kärsivät. Näitä on paljon, isoissa bändeissä kansallisella ja kansainvälisellä tasolla. Mun on hankala ymmärtää tuota lainausta niin, että hyvä rumpali ei groovaa. Onneksi jotkut onnistuvat siinäkin.
Rummut nurin ja nussimaan! |
Epämuusikko 07.09.2008 15:19:36 | |
---|
Mun on hankala ymmärtää tuota lainausta niin, että hyvä rumpali ei groovaa. Groove, ihan yliarvostettua. En käytä. R.I.P Oksanen |
K.Suninen 07.09.2008 18:09:10 (muokattu 07.09.2008 18:10:15) | |
---|
Groove, ihan yliarvostettua. En käytä. Joo se on kyll niin ysäri juttu. Jotenki kuultu jo. Nykyään on muodikkainta soittaa epägroovesti. Ja huonolla timellä kans. Mä ainaski treenaan sitä. niinku mikä se fyysinen gebardeeri siinä oli, ett keinut sä sisään vai et? |
Nolte 07.09.2008 18:29:12 | |
---|
Joo se on kyll niin ysäri juttu. Jotenki kuultu jo. Nykyään on muodikkainta soittaa epägroovesti. Ja huonolla timellä kans. Mä ainaski treenaan sitä. Lahjattomat treenaa, meikältä lähtee luonnostaan. meiän bändin paras rumpali |
Pieni rumpalipoika 08.09.2008 13:44:26 | |
---|
Toisaalta. Groove tappaa kliinisyyden. Onneksi on Beat Detective, jolla saadaan hyvätkin rumpalit kuullostamaan aika paskalta! Rummut nurin ja nussimaan! |
Epämuusikko 09.09.2008 00:13:01 | |
---|
No justiinsa, teikä vissiin on törmäillyt aika sisäsiittosissa piireissä jos tosiaan olet tota mieltä.. tuosta sisäsiittoisuudesta vois nyt tölväistä vaikka mitä, mutta en sitä tee. olen herrasmies. R.I.P Oksanen |
JGroover 19.09.2008 23:43:34 (muokattu 20.09.2008 12:12:22) | |
---|
Joo se on kyll niin ysäri juttu. Jotenki kuultu jo. Nykyään on muodikkainta soittaa epägroovesti. Ja huonolla timellä kans. Pitänee hyvin pitkälti paikkansa. Todisteet löytyy ainakin ERÄÄN vanhemman metallipumpun juuri julkastulta levyltä. Ja 90-luvulta ne fiilikset kuulemma ammennettiin... ei ymmärrä... EDIT: Ok. Kai tästä on jo jauhettu. Nukkumaan ---> Toisaalta. Groove tappaa kliinisyyden. Onneksi on Beat Detective, jolla saadaan hyvätkin rumpalit kuullostamaan aika paskalta! Groovekin voi olla kliinistä. Perfektionistit onnistuu jotenkin aina pilaamaan kaiken. Myhmyh. Kaikki oli hyvin kunnes soittamisestaKIN tuli välineurheilua... |
dumbass 20.09.2008 01:44:34 | |
---|
Molemmat ne on ihan perbeeristä loppujen lopuksi. Samaa turhaa kiertelyä. Melkein rajattomalla maailmalla ja liikkumisella on se huono puoli, että tarina jää surkean laihaksi. Kyllä noihin molempiin vähäksi aikaa jää koukkuun, mutta sitten tajuaa, että tämähän on sontaa. Ainoa hauskuus oblivionissa on suorittaa dark brotherhoodin tai thiefs guildin tehtäviä, muuten peli on kyllä pelkkää suorittamista ja identtisissä luolissa samoamista samoja vihollisia vastaan. Ja hahmon kehitys on perkeleen hidasta. Mutta silti pakko pelata. |
Kaneli 20.09.2008 01:46:03 | |
---|
Groove, ihan yliarvostettua. En käytä. Samaa mieltä, mutta "käytä"-sanan sijasta käytän sanaa "osaa". |
lethus1 22.09.2008 08:13:00 (muokattu 22.09.2008 10:22:13) | |
---|
Toisaalta. Groove tappaa kliinisyyden. Onneksi on Beat Detective, jolla saadaan hyvätkin rumpalit kuullostamaan aika paskalta! Offtopic, sori siitä jo valmiiksi: En tiedä onko beat detective suurin ongelma vai onko se nykyinen soundi-ihanne. Ghostit ja dynamiikka helvettiin jotta jokainen isku varmasti kuuluu. Uskoisin ja väittäisin, että moni "groovikin" rumpuraita on päätynyt levylle kuulostamaan samalta kuin 99% kaikesta muusta saman genren materiaalista. Osittain toki ymmärrän syyt tähän mutta se ei tarkoita sitä etteikö meikäläistä saisi ottaa asia päähän. Tullut aivan totaalinen kyllästyminen "nykymetallisoundeihin" Eli vaikka olisikin metallin oma Kuoppamäki, sitä ei lopputuotteesta kuule. Poikkeuksiahan aina on kuten aina esimerkkinä käytetty Mastodon. Siinä olisi *melkoisen terve soundi-, ja soittoihanne nykymedalisteille ja rokkareille. Vaatii tosin sitä soittotaitoa ja näkymystä enemmän, mutta... Perkele kun Rockenrollikin pitää kuulostaa ns. nykypäivän metallilta*. Mitä helvetin rokkia se on ? *mielestäni jne. lässytykset Vompatti |
fiftie 12.12.2008 22:43:15 | |
---|
Onhan noita metallirumpaleja jokka groovaa. Esim. Vinnie Paul, Prongin rumpali (ei nyt muista nimeä),Chris Nail, Bill Ward. |
junttura 13.12.2008 01:37:49 | |
---|
Hessu kyllä groovaa jos biisi sitä vaatii. Biisin ehdoillahan tässä maailmassa mennään. Ihime läppää taas päivän selvästä asiasta. people=shit |
Bobana 13.12.2008 03:10:01 | |
---|
Hessusta ei oo mihinkään. Vinnie juo kaikkien teidän kaakaot! Olkaa varuillanne. Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
Hessu kyllä groovaa jos biisi sitä vaatii. Biisin ehdoillahan tässä maailmassa mennään. Ihime läppää taas päivän selvästä asiasta. Miten niin päivänselvä? ODOMANKOMA BOO ADZEE
OBOO KYEREMA |
kincy 14.12.2008 20:46:05 | |
---|
Meikäläiselle ei oikein iske kyseinen kaveri. Loistokannuttajahan se on, mutta tuo tarkkuuden havittelu letkeyden ja meiningin kustannuksella tiputtaa propseja meikäläisen silmissä. Sanoisin tylsä tämän rumpalin kohdalla. |