Aihe: Hyvät ulkoiset kovalevyt
1
south_of_heaven
13.12.2008 13:38:46 (muokattu 13.12.2008 13:39:04)
Järkevää keskustelua aiheesta ei tuntunut löytyvän, joten avaan piruuttani uuden.

Hankin tässä taannoin 13,3" 2,4GHz MacBookin, ja nyt on tarve ulkoiselle kovalevylle. Se saisi olla FireWire 400-liitettävä, 500GB-1TB saisi olla tilaa, hiljaisuus, ja siinä pitäisi olla 7200-rpm kierrosnopeus.

Katselin tuossa Western Digitalin MyBook Studiota, jossa on ainakin kaikki nämä, sekä FireWire 800 tarvittaessa, ja laite on kuulema erittäin hiljainen. Ihan järki hintakin siinä on.

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=25510

Kun aloin katselemaan laitteeseen liittyviä käyttäjäarvosteluja, ne olivat kuin yö ja päivä. Toisilla toimi mainiosti mutta toisilla määrittelemättömän ajanjakson jälkeen (16h-12kk) laite lakkasi yksinkertaisesti toimimasta kokonaan, ja toisilla WD on nihkeillyt takuuasioissa ja toisilla ei. Ei kovin luottamusta herättävää käyttää ulkoista kovalevyä, jonka voi odottaa pamahtavan milloin vain. Tietty ne menevät kaikki rikki, mutta tämä oli arvosteluissa erittäin yleinen ja ainoa laitteen huono puoli.

Katselin myös Iomega Minimax 500GB:tä. Siinä hyvää on myös se, että siihen sisältyy hub. Laitetta on vain moitittu äänekkääksi ja erittäin huonosti tuuletetuksi. En myöskään tiedä, mahtaako sitä esimerkiksi Verkkokauppa.comiin enää tulla.

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=21046

Kertokaa vaikka, mitä itse käytätte? Mieluiten haluaisin tietää FireWire-liitäntäisistä, mutta kaikki musakäytössä oleva tavara kiinnostaa.
Guitars are like assholes; Everybody has one.
anapena
13.12.2008 14:23:39 (muokattu 13.12.2008 18:24:57)
Iomegalla ei ainakaan jokin aika sitten osattu sanoa mistä komponenteista levyn firewire-bridge on kasattu. Westerniltä tämä tieto löytyy kysymällä. Tällä voi olla merkitystä tiettyjen koneiden, äänikorttien ja samaan firewireliitäntään kytkettyjen levyjen yhteensopivuudessa. Siksi olenkin hankkinut levyjä, joissa joista firewiren lisäksi löytyy myös usb. Ei jää levy käyttämättä ongelmia kohdatessa. Mulla on pari Westernin ulkoista levyä, joista toisen kanssa ilmeni ongelmia, kun äänikortti vaihtui, levyn piuha vaihtui usb-rööriin ja hommat jatkuivat. Epätietoisuudessa meinasi mennä tosin hermot...Toiseen levyyn jouduin päivittämään firmwaren toisella koneella taas usbeetä käyttäen. Mutta siis hiljaisia ja edullisia levyjä, koneiden kanssa vaan tulee välillä ongelmia...varsinkin jos menet joltain osin päivittämään toimivaa settiä. Tuskitteluun kannattaa varata esim. viikko, kovin pahaan rakoon en päivittämisiä suosittele.

Muttasiis, saatan jatkossakin ostaa edelleen Westernin levyjä, mulle ei ole sattunut vielä viallisia kohdalle, 2 ulkoista ja 2 sisäistä.
Janie Jones
14.12.2008 03:00:30 (muokattu 14.12.2008 03:02:29)

Tota WD MyBookia on kyllä tietääkseni kehuttu ja olen nähnyt ammattikäytössäkin. Hinta on tosiaan kohdallaan.

Itselläni on kolme LAcie d2 quadra -levyä (mainitsemisi liitännöin ja 72000 rpm), ei ongelmia ja varsinkin noi uudemmat ovat hiljaisia - äänittelen puolentoista metrin päässä mikillä usein, eivätkä vuodot ole haitanneet.
http://www.vertaa.fi/cgi-bin/s.cgi? … =kaikki&minprijs=&maxprijs=
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
Kalmo
14.12.2008 13:41:56
Itse olen LaCie Quadrojen käyttäjä (3 kpl). Työn laatu jne. luottamusta herättävä. Nuo käyttäjäarvostelut ovat siitä hankalia ostopäätösten ohjaajia, että niihin kirjoittavat useammin ne, joilla nimenomaan on ongelmia (kun täytyy tuulettaa pytytystä). Tyytyväiset käyttäjät käyttelevät tyytyväisinä. Ainoat kovot, joita itseltäni on hajonnut, olivat Maxtoreita (2 kpl).
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
JPQ
14.12.2008 14:30:06

Itse olen LaCie Quadrojen käyttäjä (3 kpl). Työn laatu jne. luottamusta herättävä. Nuo käyttäjäarvostelut ovat siitä hankalia ostopäätösten ohjaajia, että niihin kirjoittavat useammin ne, joilla nimenomaan on ongelmia (kun täytyy tuulettaa pytytystä). Tyytyväiset käyttäjät käyttelevät tyytyväisinä. Ainoat kovot, joita itseltäni on hajonnut, olivat Maxtoreita (2 kpl).

osaa arvosteluista kirjoittaa myös osaamattomat enkä tarkoita nyt tässä tuote lajissa.
WanhaWetäjä
14.12.2008 15:52:54 (muokattu 14.12.2008 15:53:30)

Tota WD MyBookia on kyllä tietääkseni kehuttu ja olen nähnyt ammattikäytössäkin. Hinta on tosiaan kohdallaan.

WD Studio Edition, 500Gb tai 1000Gb, ovat Macille valmiiksi alustettuja, eroa lienee Home Editioniin myös tuo FW 800-liitäntä...ja onhan tuo ulkoinen olemuskin enempi "apple" kun ovat tyylikkään hopianharmaita ;-)

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=25510

.... vaan olivat prhana loppuneet.Tuota Home Editionia löytys kyllä....

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=1168

Liekö suurikin ero audiokäytössä onko ulkoinen levy 800FW vai 400FW?Ja miten kone kannattais "tuunata" jos tollasen levyn hommaa?

Mulla on 2.0 "mopo"prossulla varustettu G5 PowerPc, RME HDSP -kortti, 4Gb
muistia, kaksi kovalevyä, systeemilevy 160Gb, siinä on softat, varalevy 500Gb, se on sitten audiolevynä...

Varmaan kannattas rakentaa homma ihan uusiksi, alkaa olla tuo pikkulevy aika täynnä, eli jos jättäs siihen Leopardin ja muut normisoftat, audiosoftat ja softasynat ja muuta plugarit varalevylle ja audiotyöskentely sitten ulkoiselle?
Vai olisko mitään järkeä/hyötyä laittaa nuo plugarit ja softasynat ulkoiselle?Jos sen vaikka jotenkin osioisi eli softasynat/plugarit, ja työosio erikseen?

Yleensä oon kuullut että Maccia tarvi mitenkään "tuunata", miten lienee?
Teenkö turhaa työtä jos lähen näillä palikoilla rakentaan konetta uudestaan?
Vai suosilla Mac-kauppaan ja uus kone uudemmalla ja tehokkaammalla prossulla?Tai MacBookPro ja nodet kehiin?Toisaalta kannettavakin olis ihan kiva ;-)

Tulipas pitkä sepustus, mutta aiheeseen liittyen eli jos tiivistäisin asian näin ; mitä hyötyä MULLE olis tuosta ulkoisesta kovosta ja auttasko se mitään kun prossu tuntuu olevan se joka tuossa häpäsee pahiten?
OMB:t pitäs lailla kieltää
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)