Aihe: Minkälainen kitara alkuun
1 2 3
Ada
16.02.2004 21:31:54
Itse olen jo kitaraa soitellut, mutta kun täällä jotain Epiphonesta mainittiin ja en tiedä kitaroista mitään niin menköön tänne. :) Näin yhdessä liikkeessä sellaisen mustan Epiphone SG:n, hinta 295e. Siellä oli myös Epiphone SG Special joka maksoi 230e. Kannattaako edes harkita noiden ostamista (hinta-laatusuhde?) vai kannattaako ostaa jokin laadukkaampi/kalliimpi kitara? En ehtinyt testaamaan, mutta näyttivät kivoilta. :P
"I know where I belong, away from your Gods" - Endless Dark, HIM
Invader
19.02.2004 07:13:04
Yamahan kitaroita suosittelen itsekkin, niin akustisissa kuin sähköisissäkin.

Tuolla joku ehdotti Jacksonin kitaraa...mun mielestä aloitteluvaiheessa kannattaa välttää kelluvaa tallaa (floyd rose, floikka) kuin ruttoa. Hankaloittaa asioita vaan turhaan, kun ei sillä kammella alkuvaiheessa mitään kuitenkaan tee.
Itse suosittelisin jotain stratomallista sähkistä joko kiinteällä tallalla tai tavallisella stratotyyppisellä vibratallalla.

Tässä esimerkiksi tuolla jo aikaisemmin ehdotettu Yamahan Pacifica:

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-145594.html

Näistä kitaroista olen kuullut pelkkää hyvää. Itsekkin tälläisellä olen soiton aloittanut :)
Kaksikelainen tallamikki laajentaa soundikirjoa entisestään jos haluaa soitella raskaampaa musiikkia.

Tuosta Denyerin Suuresta Kitarakirjasta sen verran että se suomenkielinen painos on ollut monta vuotta loppuunmyyty, eikä uudesta painoksesta ole tietoa.
Mutta jos enkku on hallussa niin englanninkielistä painosta löytyy kyllä. Perkuleen hyvä kirja se kyllä on, suosittelen.
Epämääräistä nyhjäystä jo vuodesta -82.
jarkk0-
21.02.2004 21:34:22
Joulunahan tuolla www.musikantti.net kai oli noita kitara paketteja itä ostin semmosen yamahan paketin ja vielä ainakin on laadukas ollu sieltä kantsii kattoo iha hyvä kauppa ja ehkä nyt ei ihan heti kannata mitään fenderiä ostaa :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)