Kosminen 09.12.2008 00:00:34 | |
---|
Jep jep elikkäs tämmöstä ajatusleikkiä tulin pyöritelleeksi. Mulla on siis sinänsä mainio Schlagwerkin cajon, mutta ehdin jo hetken haaveilla Meinlin mikitettyä versiota, koskapa se olisi mainion näppärä tietynlaisissa keikkatilanteissa. Ainahan niitä mikkejä voi survoa sinne telkänpönttöön, mutta ajattelin kuitenkin kysäistä täältä, kun tuli semmoinen mieleen että jos tuohon nykyiseen teettäisi jossain mikkisysteemin. Eli semmoisen, että plugi vaan kiinni ja saundit kohdalleen. Laitan tähän kuvan siitä, miltä Meinlin cajonissa systeemi näyttää ulospäin: http://meinlpercussion.com/fileadmi … products/details/bband_backside.jpg Pääsin viime viikolla pällistelemään livenä tuommoista, niin ilmeisesti siinä on jonkinlainen kontaktimikki, itseasiassa nettisivuilta löytyi tämmöisetkin tiedot: DST pickup microphone, Active A1.2 preamp system with volume control from B-Band_. Näppärämpi kaveri askartelisi tuommoisen systeemin toki itsekin mutta itse en niin paljoa luota omiin kykyihini, että alkaisin säätämään. Missä vastaavatoimisen systeemin voisi teettää? "Pöntöllä istuessa, kahden paskan erotessa, ystäväni ainoan viemäriin hukutan." - Ahtopaine: Kolo
Kalamies #16 >-)))> |
Simbe 09.12.2008 02:09:38 | |
---|
Jep jep elikkäs tämmöstä ajatusleikkiä tulin pyöritelleeksi. Mulla on siis sinänsä mainio Schlagwerkin cajon, mutta ehdin jo hetken haaveilla Meinlin mikitettyä versiota, koskapa se olisi mainion näppärä tietynlaisissa keikkatilanteissa. Ainahan niitä mikkejä voi survoa sinne telkänpönttöön, mutta ajattelin kuitenkin kysäistä täältä, kun tuli semmoinen mieleen että jos tuohon nykyiseen teettäisi jossain mikkisysteemin. Eli semmoisen, että plugi vaan kiinni ja saundit kohdalleen. Laitan tähän kuvan siitä, miltä Meinlin cajonissa systeemi näyttää ulospäin: http://meinlpercussion.com/fileadmi … products/details/bband_backside.jpg Pääsin viime viikolla pällistelemään livenä tuommoista, niin ilmeisesti siinä on jonkinlainen kontaktimikki, itseasiassa nettisivuilta löytyi tämmöisetkin tiedot: DST pickup microphone, Active A1.2 preamp system with volume control from B-Band_. Näppärämpi kaveri askartelisi tuommoisen systeemin toki itsekin mutta itse en niin paljoa luota omiin kykyihini, että alkaisin säätämään. Missä vastaavatoimisen systeemin voisi teettää? B-band on kotimainen firma, pirauta sinne? |
Roberto 09.12.2008 07:48:48 (muokattu 09.12.2008 07:49:26) | |
---|
Vaikka b-band onkin mainio laite, en cajoniin laittais mitään kontaktimikki-asiaa. Klipsimikki takaholen reunasta kiinni toimii saletisti paljon paremmin. edit: toi volumesäätö on myös yks turhimmista asioista täs kohtaa |
markkuliini 10.12.2008 16:26:42 | |
---|
Jos laitat kiinteän mikin cajoniin, niin siinä kannattaisi ehkä olla jonkin verran kuitenkin liikkumavaraa. Monen olen kuullut sanovat että ääniaukolta lähimikittäessä bassoäänet korostuvat noita joistakin kohtaa aivan tautisesti. Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja |
markkuliini 10.12.2008 16:27:55 (muokattu 10.12.2008 16:28:04) | |
---|
edit: toi volumesäätö on myös yks turhimmista asioista täs kohtaa Mut onhan se kivaa jos soittajallakin on mahdollisuus laittaa PA kiertämään. :) Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja |
Mikael 10.12.2008 19:45:28 (muokattu 11.12.2008 01:06:03) | |
---|
Ennen ei ollut mitään - nyt on. |
Roberto 10.12.2008 19:56:20 | |
---|
Mut onhan se kivaa jos soittajallakin on mahdollisuus laittaa PA kiertämään. :) "Too much rope", sanois amerikkalainen. |
Roberto 10.12.2008 20:32:58 | |
---|
|
Kailis 11.12.2008 02:03:37 | |
---|
Se on kuitenkin vaan yksi mikki mitä ton kanssa tarttee ja jos haluaa lesoilla ni sit toinen sinne peräaukon tietämille. Mistään kontaktimikistä en odottais ihmeitä.. Voi voi, Mikki taitaa olla SM-homo =( Mitä sanoo Minni? |
Roberto 11.12.2008 07:22:04 | |
---|
Voi voi, Mikki taitaa olla SM-homo =( Mitä sanoo Minni? Tulit siihen sit alleviivailemaan. |
Tindrum 11.12.2008 07:34:14 | |
---|
Ei mutta hei... Tässä mennään nyt kuumatkalle, kun piti vaan päästä bussilla Lappeenrantaan. Jos soitin maksaa 100 eur, niin kuka sinne alkaa virittelemään kolmensadan mikkisysteemejä? Varmaan se kontaktimikki on huonompi, mutta jos sitä kysyttiin, niin vastataan nyt siihenkin kysymykseen. Eli... Kuka rakentaisi cajoniin sisäisen mikityksen? Missä vastaavatoimisen systeemin voisi teettää? -------------------------------
The Cajon on lyömäsoitin Perusta, hänen rumpua muistuttava ääni muistuttaa pauloista rumpu rumpalina. Väline koostuu puulaatikon kanssa resonanssi reikä ja metallin sisällä sivuja. Kun soitat instrumentin välillä jalat ge |
Roberto 11.12.2008 10:15:27 | |
---|
Ei mutta hei... Tässä mennään nyt kuumatkalle, kun piti vaan päästä bussilla Lappeenrantaan. Jos soitin maksaa 100 eur, niin kuka sinne alkaa virittelemään kolmensadan mikkisysteemejä? Varmaan se kontaktimikki on huonompi, mutta jos sitä kysyttiin, niin vastataan nyt siihenkin kysymykseen. Eli... Kuka rakentaisi cajoniin sisäisen mikityksen? Missä vastaavatoimisen systeemin voisi teettää? Jos pitää päästä Lappeenrantaan, tarvii kuitenki sen bussin. Ja maksaa ne b-banditkin 200 helposti. Mikään siitä huonompi ratkaisu ei aiheuta muuta kun järjetöntä vitutusta. Kumpi on halvempi, 150€ hyödyttömään paskaan, vai 300€ toimivaan systeemiin, jota voi käyttää vaikka missä muuallakin? Mun mielestä jälkimmäinen. |
Kailis 11.12.2008 11:19:48 | |
---|
Tulit siihen sit alleviivailemaan. Anteeks... |
Mikael 12.12.2008 12:29:18 (muokattu 12.12.2008 12:39:51) | |
---|
Ei mutta hei... Kumpi on tulehtuneempaa: antaa täysin relevantti ja aiheeseen liittyvä, vaikkakin kysymyksen linjasta hieman poikkeava vastaus - eli siis keskustella aiheesta kuten keskustelupalstalla saattaa olla tapana - vai tulla vaan pomoilemaan vailla mitään mielipidettä itse aiheeseen? Mun mielestä soittimen ja mikin hinnan suhteella ei oo mitään tekemistä minkään kanssa. Jos soitin kuulostaa hyvältä, ansaitsee se hyvän mikin riippumatta siitä minkä hintainen se on ollut. Kumpi on halvempi, 150€ hyödyttömään paskaan, vai 300€ toimivaan systeemiin, jota voi käyttää vaikka missä muuallakin? Jälkimmäinen olis mun mielestä ainakin fiksumpi. Ennen ei ollut mitään - nyt on. |
Tindrum 12.12.2008 14:35:59 | |
---|
... vai tulla vaan pomoilemaan vailla mitään mielipidettä itse aiheeseen? Ai ei mielipidettä. Sä voit lukea uudestaan mun mielipiteeni siitä kommentista. Äläkä itse pomoile, jos mun mielipide ei ole sun mielipide. Lepo vaan - ota lääkettä. -------------------------------
The Cajon on lyömäsoitin Perusta, hänen rumpua muistuttava ääni muistuttaa pauloista rumpu rumpalina. Väline koostuu puulaatikon kanssa resonanssi reikä ja metallin sisällä sivuja. Kun soitat instrumentin välillä jalat ge |
Kailis 12.12.2008 14:39:51 | |
---|
Tässä vois itse hra. Kosminen linjata hintapolitiikkaa, jotta ulkopuolisten ei sitä tarvitse verissä päin tehdä. |
Just ku oli hyvä meininki. |
Mikael 13.12.2008 14:27:06 | |
---|
Ai ei mielipidettä. Sä voit lukea uudestaan mun mielipiteeni siitä kommentista. mä en kyl löydä sulta mitään vastausta siihen alkuperäiseen kysymykseen. ainoastaan et muiden vastaukset on väärin - mut ehkä mä en vaan osaa :D Ennen ei ollut mitään - nyt on. |
Kosminen 13.12.2008 18:57:36 | |
---|
Hei, täällähän on hienoa keskustelua! Tässä muutama päivä on tullut ajatusta kehiteltyä, ja nyt en yhtäkkiä enää osaakaan sanoa, mitä haluaisin tällä hetkellä tehdä. Itse asiassa välittömästi aloitettuani keskustelun tajusin, että tuo B-Band on siis sen mikin merkki, ja että semmoisen osaisi kuka vaan rakentaa pari reikää poraamalla noin 130 euron hintaan muistaakseni. Tuossa lähinnä houkuttelisi äärimmäinen helppokäyttöisyys. Yleensä keikkatilanteissa kyllä noita mikkejä löytyy, että semmoista en kuitenkaan itse alkaisi hankkimaan, lähinnä vain mietin, että mahtaako tuollaisen B-Band -systeemin rakentaminen olla kannattavaa. Ehkä näiden neuvojen perusteella en päätä pahkaa ala sellaista rakentamaan, toisaalta en hautaakaan projektia lopullisesti. Yhdellä kaverilla on käsittääkseni tuommoinen systeemi, pitää vielä ainakin siltä kysellä miltä se on vaikuttanut. Oon kuitenkin ylpeä teistä ja kiitollinen käydystä keskustelusta! "Pöntöllä istuessa, kahden paskan erotessa, ystäväni ainoan viemäriin hukutan." - Ahtopaine: Kolo
Kalamies #16 >-)))> |
Kailis 13.12.2008 19:05:07 (muokattu 13.12.2008 19:08:48) | |
---|
Oon kuitenkin ylpeä teistä ja kiitollinen käydystä keskustelusta! Lupaathan taas keksiä vastaavaa keskustelua synnyttävän topicin? Nää piristää kummasti pimeitä iltoja. Perkel...helve...saatan...jessuks...mielettömän hieno setti sulla, kaunis väri =D |