Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fulltone OCD
1 2 3 4 5 6 7
ekorocket
13.12.2008 11:03:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sanokaapas, onko se niin hyvä kuin hehkutetaan? Tsekkasin pari ääninäytettä eetteristä, ja murealtahan se kuulosti. TS-9 jää vähän jalkoihin riffitellessä, olisiko tämä vaihtoehto?
 
Ja ei, en soita metallia.
 
Sun saundi on sun sormissas, sii.
opaa
13.12.2008 13:37:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei sovi kaikille toi pedaali. Mä tulin hommanneeksi tuon, ja nyt se hoitaa boosterin virkaa, kun hävisi mun vanhalle säröpedaalille Xotic BB Preampille. Mutta jos sulle tubescreamer ei ole tarpeeksi pureva, niin OCD voisi toimiakin sulle.
 
Kainz
13.12.2008 14:32:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä tähän nyt sitten sanoisi heh. Sanotaan vaikka, että ei se huonokaan ole! =)
 
Ei tosin välttämättä ole se sinun juttusi, kannattaa ihan oikeasti pyrkiä testaamaan peli omalla kitaralla ja vahvistimella jne. Nuo netin soundisamplet eivät välttämättä anna aina kuitenkaan kuvaa siitä, miltä homma sun kamoilla ja sormilla tulee loppujen lopuksi kuulostamaan. Riippuu saundit niin paljo kitarasta ja vahvistimesta - jossain yhdistelmässä OCD saundaa ihan täydelliseltä ja jossain toisessa ei sitten vaan toimi.
 
Tuota pedaalia jos luonnehtisi, niin itselle tulee henkilökohtaisesti mieleen saundista semmonen vanhahko Marshall. Saundi on mielestäni terve ja särö on sellanen "murea". Tiedän sitten taas toisaalta tyyppejä, jotka eivät yhdistäisi OCD:n ja Marsun saundimaailmaa toisiinsa edes unissaan heh. Mutta niin.. jos tuommoinen vanhan marsun särömaailma puree, niin luultavasti pidät pedaalista. Toimii myös melko hyvin boosterina, mutta ei ehkä kuitenkaan olisi minulle se ykkös vaihtoehto jos boosti overdrivea etsisin. Ei tuo peli mikään tubescreamer ole, itse asiassa aika kaukana siitä.
 
Ziggy Bubba
13.12.2008 15:13:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sanokaapas, onko se niin hyvä kuin hehkutetaan? Tsekkasin pari ääninäytettä eetteristä, ja murealtahan se kuulosti. TS-9 jää vähän jalkoihin riffitellessä, olisiko tämä vaihtoehto?
 
Aika paljon tuo tosiaan tarjoaa isompaa ruttua kuin perus-tubescreamerit. Näkisin että OCD menee aika sujuvasti samaan lokeroon esim. Barber Direct Driven ja Xotic BB Preampin kanssa - tuhtisoundisia overdrive-speduja kaikki, joita on taidettu kaikkia vertailla vanhoihin Marsuihin soundin puolesta :)
 
Kannattaa siis tsekata myös nuo kilpailevat mallit, hyviä speduja ovat nekin. Jos noita käytettynä löytää, niin aika saletisti saa omansa pois jos ei maistukaan, sen verran suosittuja purkkeja ovat kaikki kolme.
 
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
Alpertti
14.01.2009 00:42:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos kukaan vertaillut OCD:n kolmos- ja nelosversioita? Onkohan saundissa radikaalia eroa...
 
Netissähän kyllä jotain pätkiä on, mutta ei niihin kauheesti viitti luottaa, varsinkaan kun ei samassa pätkässä ole molemmasta purkista näytettä.
 
Jucciz
14.01.2009 01:30:14 (muokattu 14.01.2009 01:31:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos joutuu vetämään lainakamoilla, eikä ole varmuutta muusta kuin siitä, että hyvä clean-soundi järjestyy, OCD on kyllä turvallinen valinta siihen, että ainakin hyvät rokkisäröt saa pedaalin avullla.
 
Täällä muutamia testipätkiä, joita aikanaan tein omallani (V3):
http://mp3.jucciz.com/fulltone_ocd/
 
Tarjolla on erittäin dynaaminen, rouhea ja murea soundi - vahvasti vanhaan Marshalliin kallellaan. Ei oikein metallimiehelle, mutta jos rockmusiikki on sydäntä lähellä, kyllä OCD on vaihtoehto parhaasta päästä.
 
HeavyMachinery
14.01.2009 02:49:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei oikein metallimiehelle, mutta jos rockmusiikki on sydäntä lähellä, kyllä OCD on vaihtoehto parhaasta päästä.
 
Metalli ja ulkoiset säröt ei sovi saamaan lauseeseen. Ne ei ole koskaan oikein tuottanut mitään hyvää soundia.
 
OCD oman kokemuksen mukaan niitä harvoja pedaaleita jotka ei "pasko" vahvistimen ominaissoundia vaikka sillä kurittaisi.
 
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
MarkoA
14.01.2009 07:56:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täällä muutamia testipätkiä, joita aikanaan tein omallani (V3):
http://mp3.jucciz.com/fulltone_ocd/
 
Tarjolla on erittäin dynaaminen, rouhea ja murea soundi - vahvasti vanhaan Marshalliin kallellaan.

 
Kiitos näistä pätkistä! Todella hyvää demoa kun vertaa noihin Youtubesta löytyviin käperryksiin. Näistä sun soitoista saa käsityksen aikalailla miten tuo särötin toimiii erilaisessa soitossa ja eri säätöidöillä.
 
Hitto, pitikö tuo alkaa tilaamaan...
 
Mielipiteitä liukuhihnalta jo yli 30-vuotta. Kysy mitä haluat ja vastaan mitä haluan!
Broadcaster
14.01.2009 08:56:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossa ois vielä pari vertailua eri kitaroilla:
 
LP
http://www.youtube.com/watch?v=QnPzxj5MJR8&feature=channel
 
Strato
http://www.youtube.com/watch?v=KB-zDdkkgJ4&feature=channel
 
Shredator
14.01.2009 09:53:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossa ois vielä pari vertailua eri kitaroilla:
 
LP
http://www.youtube.com/watch?v=QnPzxj5MJR8&feature=channel
 
Strato
http://www.youtube.com/watch?v=KB-zDdkkgJ4&feature=channel

 
Omiin korviin kuulosti tuo versio 2 parhaalta. Tuo "Gearmanndude" on tehnyt mielestäni aikaisemminkin varsin hyviä pedaalivertailuja.
 
Ohmit on vaan numeroita...
Alpertti
14.01.2009 11:29:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Loistavaa, heti löyty eri versioista vertailua ja nelonen mukana. Kolmonen tuntuis voittopuolisesti kuulostavan parhaalta, pitääköhän sitä sitten ruveta metsästämään ainakin tarkempaa syyniä varten...
 
Jucciz
14.01.2009 11:42:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kolmonen on siitä kiva, että siinä - kuten oikeassakin Marshall-stackissä - on kunnolla alakertaa, eli soundi ei todellakaan jää ohkaseksi.
 
McNulty
14.01.2009 11:45:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei sovi kaikille toi pedaali. Mä tulin hommanneeksi tuon, ja nyt se hoitaa boosterin virkaa, kun hävisi mun vanhalle säröpedaalille Xotic BB Preampille. Mutta jos sulle tubescreamer ei ole tarpeeksi pureva, niin OCD voisi toimiakin sulle.
 
Olen hieman samoilla linjoilla. En tiedä versiosta minkä omistin, mutta ei ollut minun juttu. Hyvä laite, sitä en käy kiistämään, mutta itse tykkään silti enempi omasta vanhasta TS10 :)
 
En tiedä onko se sitten vain tottumuskysymys ja orientoituminen vuosien saatossa TS:n kanssa. T-Rex Mölleristä ja Voodoo Lab Sparkle Drivestä olen tykännyt myös.
 
Kenties olen liian TS.
 
Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you.
gtrhead
14.01.2009 12:15:59 (muokattu 14.01.2009 12:16:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos kukaan vertaillut OCD:n kolmos- ja nelosversioita? Onkohan saundissa radikaalia eroa...
 
Nelosessa on korjattu kolmosta vaivannut liika bassovoittoisuus, eli piikkiä on siirretty enemmän middleen päin. Kolmosessa kuuluu, ainakin lujempaa soitettaessa, selkeä "loudness"-efekti. Nelonen on tältä osin hieman neutraalimpi. Eli suurin korjaus versioiden välissä on eq:ssa.
 
Zvexin Box of Rock kärsii samasta ongelmasta kuin OCD V3..
 
Jucciz
14.01.2009 12:22:15 (muokattu 14.01.2009 12:23:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä en puhuisi ongelmasta, vaan ominaisuudesta. Toiset tykkää muhkummasta. Ja ei sitä bassoa liikaa lopulliseen soundiin jää mulla ainakaan: leikkaan vahvistimesta kuitenkin aina jonkin verran alakertaa, koska soitan kitaraa, enkä bassoa.
 
gtrhead
14.01.2009 12:24:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä en puhuisi ongelmasta, vaan ominaisuudesta.
 
Jostain syystä Fulltone on päätynyt kuitenkin korjaamaan ko. pedaalin designia..
 
Jucciz
14.01.2009 12:27:05 (muokattu 14.01.2009 12:28:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jostain syystä Fulltone on päätynyt kuitenkin korjaamaan ko. pedaalin designia..
 
Ei korjaamaan, vaan tekemään uuden version. Näytä mulle Fulltonen selostus siitä, että OCD:n kolmosversiot on viallisia. Korjasiko esim. Marshall JMP:t JCM800:iksi, koska ne olivat viallisia? JMP:itähän ei enää tehdä.
 
gtrhead
14.01.2009 12:32:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei korjaamaan, vaan tekemään uuden version. Näytä mulle Fulltonen selostus siitä, että OCD:n kolmosversiot on viallisia. Korjasiko esim. Marshall JMP:t JCM800:iksi, koska ne olivat viallisia? JMP:itähän ei enää tehdä.
 
Ei, vaan korjamaan designia. Noita muita versioita ei ole uutena saatavina, joten kyse on tuotekehityksestä. Eli aina kun tuotetta kehitetään, poistuu edellinen markkinoilta. Virallisesti ei ole olemassa eri versioita. Pedaalissa ei itsessään ulospäin näy mikä versio on kyseessä. Fulltonen sivuilla kerrotaan sarjanumeron perusteella mistä kehitysversiosta on kyse.
 
Vertaus Marshalliin on ontuva. JMP ja JCM ovat eri malleja, kuten ovat Fulldrive ja OCD..
 
Jucciz
14.01.2009 12:39:16 (muokattu 14.01.2009 12:48:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei, vaan korjamaan designia. Noita muita versioita ei ole uutena saatavina, joten kyse on tuotekehityksestä. Eli aina kun tuotetta kehitetään, poistuu edellinen markkinoilta. Virallisesti ei ole olemassa eri versioita. Pedaalissa ei itsessään ulospäin näy mikä versio on kyseessä. Fulltonen sivuilla kerrotaan sarjanumeron perusteella mistä kehitysversiosta on kyse.
 
Silti tämä ei poista sitä tosiseikkaa, että eri ihmiset tykkää eri versioista, koska ne sopivat heidän kokonaissoundiin paremmin kuin muut versiot - samalla tavalla kuin jonkun kaverin soundissa tärkeä osa on tietyn merkkinen piuha: uusin ja hienoin ei vaan aina ole paras.
 
On kai sekin "tuotekehitystä", että vaikkapa Bossin SD-1:stä tai DD-5:stä on monta eri versioita. Silti jengi haluaa maksaa niistä vanhoista japanilaisista jopa 2-3 kertaa enemmän kuin uusista, joita nyt kaupasta tällä hetkellä saa: uusin ja hienoin ei vaan aina ole paras.
 
Vertaus Marshalliin on ontuva. JMP ja JCM ovat eri malleja, kuten ovat Fulldrive ja OCD..
 
Silti jostain syystä JMP lopetettiin about samaan aikaan kun JCM800 tuli tilalle ja käsittääkseni viimeisten JMP:iden ja ekojen JCM800:ien soundissa ei juurikaan eroja ollut (liekö samat leegot?) ja vasta myöhemmät JCM800:t oli enemmän kasari-hardrock-koneita, kun taas ekat olivat lähempänä JMP-perinneosastoa.
 
Tigerstedt
14.01.2009 12:43:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itelläni on ykkösversio, johon olen ollut kyllä tosi tyytyväinen. Niinkuin Jucciz jo tossa aiemmin totesi, OCD toimii mainiosti hyvän puhtaan saundin päälle. Ite tosin käytän sitä sekaisin vahvistimen särön kanssa, mun mielestä pelittää näinkin. Loistopedaali, ehdottomasti joka pennin arvoinen.
 
You have to be trusted by the people that you lie to.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «