Aihe: Uus keppi joululahjaksi
1 2
oguh
10.12.2008 08:34:29
Elikkä, mutsi ja faija lupautuivat hankkimaan mulle uuden kitaran joululahjaksi. Hintaa saisi olla 275-400e. Tässä vähän toivottuja specsejä:
- mielellään 24 nauhaa
- kiinteä talla
- passiivimikit
- hyvä raskaamman musan soittoon
Mielellään soitin saisi olla uusi, ellei käytetystä löydy jotain aivan mahtavaa diiliä. Soitin saisi olla myös mielellään kokeiltavissa jossain pk-seudun musiikkiliikkeessä.
Tälläisiä malleja oon jo tsiigaillu:
- schecter omen 6
- ibanez rg321mh
- epiphone g400
- epiphone les paul standard
Diego
10.12.2008 08:37:21
Elikkä, mutsi ja faija lupautuivat hankkimaan mulle uuden kitaran joululahjaksi. Hintaa saisi olla 275-400e. Tässä vähän toivottuja specsejä:
- mielellään 24 nauhaa
- kiinteä talla
- passiivimikit
Mielellään soitin saisi olla uusi, ellei käytetystä löydy jotain aivan mahtavaa diiliä. Soitin saisi olla myös mielellään kokeiltavissa jossain pk-seudun musiikkiliikkeessä.
- schecter omen 6
- ibanez rg321mh
- epiphone g400

Itse kallistuisin ehdottomasti tuon Ibanezin RG321:n puoleen. Erittäinkin hyvä kitara hintaisekseen. dv247:sta saa naurettavan halvalla vielä uutena.

Mutta testaamaan suosittelisin ensin joka tapauksessa, ja saapa tinkaamalla Suomestakin suht halvalla varmasti.

Mutta Ibanezilla soittelet varmasti pidempäänkin, olettaen että käteen sopii.
"Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." - Ushimir @ Suomi24.fi
Mandarax
10.12.2008 09:59:59
- mielellään 24 nauhaa
- kiinteä talla
- passiivimikit
- schecter omen 6
- ibanez rg321mh
- epiphone g400

Kaikki nuo aivan hyviltä vaihtoehdoilta kuulostaa, joten valitse se joka parhaiten omaan kouraan sopii ja silmää miellyttää.
Semmoisen pointin vielä valintaan heittäisin, että nuo kaksi ensimmäistä ovat 25,5" skaalalla ja jälkimmäiset Epiluurit 24,75", eli pidempiskaalaisessa otelaudan nauhojen välit ovat myös hieman pidemmät. Joidenkin mielestä tuolla pienellä erolla ei ole juuri merkitystä. mutta esimerkiksi itse huomasin merkittävää helpotusta ulottuvuudessa kun siirtyi tuollaisesta Ibanezin Wizard -kaulasta kapeampaan ja lyhyempiskaalaiseen Les Paul -malliin. Uskoisin, että jos kyseessä on vieläpä hyvinkin nuori(?) artistinalku, niin tämä seikka saattaa olla merkittäväkin.
Tärkeätä siis olisikin, että pääsisit hypistelemään noita kaikkia johonkin musaliikkeeseen.
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Kibe
10.12.2008 12:52:45

Ehdottomasti tuo Schecter minusta, itse olen kyseisen kitaran omistanut n. vuoden ja hyvin on pelittänyt eikä häpeä omistamieni kalliimpien Jacksoneiden ja muiden kitaroiden rinnalla yhtään. Useat tuntunut Epiphoneja kehuvat, mutta omakohtaiset kokemukset Epiphoneista hintaan katsomatta ovat kyllä todella negatiiviset..
Muuki
10.12.2008 14:16:25
Saanen kysyä että minkälainen kitara sinulla nyt on?
"The question is not when he's gonna stop but who is gonna stop him." -Vanishing Point
oguh
10.12.2008 15:19:10
Saanen kysyä että minkälainen kitara sinulla nyt on?

Yamaha ERG-121
Muuki
10.12.2008 15:54:04
Yamaha ERG-121

Oolrait.

Noista sinun ehotuksista oon tarkemmin vaan koitellu tuota Epin Les Paulia, josta kyllä pidin aika kovastikin.

Muutamasta jutusta vielä mitä mainitsit. Tuo toivomasi 24 nauhaa osoittautui omalla kohdalla aikoinaan jonkinlaiseksi harhakuvaksi. Pidin sitä itsekin melkein välttämättömyytenä, mutta koskaan en sille oikein mitään käyttöä löytänyt. Tokihan ne oikeat muusikot saattaa niitä tarvita, minä kun olen vaan tämmöinen.

Ja uuden kitaran ostamisesta sen verran että kerran olen ostanut ja toista kertaa tuskin tulen ostamaan. Olihan se mahtavaa saada tuliterä kitara, mutta siinäpä ne hyvät puolet melkein olikin. Käytettynä nyt vaan sattuu saamaan niin hyvää vastinetta rahoille. Mutta asiahan on eri jos sattuu sitä kahisevaa olemaan.

Noh, eipä kummempia aatteita tällä kertaa.
"The question is not when he's gonna stop but who is gonna stop him." -Vanishing Point
Up the Irons
10.12.2008 18:49:34
Kaks sanaa: Ibanez.

Itselläni ollut kakkos soittimena jo monta vuotta ja vieläkin ihan moitteettomasti pelittää...
epi2
10.12.2008 19:02:15 (muokattu 10.12.2008 19:02:45)
Ibanezit ja Epiphonet on ihan hyviä mitä ite oon testannu.

E:suosittelen. itellä on epiphone Les paul standard
Detox
10.12.2008 19:03:00

Olen tänään joulumielellä ja oli ihan pakko laittaa tämä otsikkoon sopiva kuva:

http://upload.wikimedia.org/wikiped … e/Long_cane.jpg/138px-Long_cane.jpg

Pyydän jo valmiiksi anteeksi!
Mesa 4 Life!
Check this Shit out!!!
Muuki
10.12.2008 19:32:08
Olen tänään joulumielellä ja oli ihan pakko laittaa tämä otsikkoon sopiva kuva:

http://upload.wikimedia.org/wikiped … e/Long_cane.jpg/138px-Long_cane.jpg

Pyydän jo valmiiksi anteeksi!

Et kuitenkaan parempaa keksinyt. Valmistauduin jo nauramaan :/
Backlet
10.12.2008 20:44:59

Ibanez rgr321ex tuli itseasiassa tänne hieman aikaisena joululahjana muutama päivä sitten ja hintaisekseen on aivan loistava peli. Käytettynä maksoi toimituskuluineen sellaiset 260€. Mikit tästä nyt joutaisi vaihtoon, mutta muuten ei suurempaa valittamista löydy. Tuskin tuo normi-rg321 juurikaan tälle häviää eli täältäkin ääni Iballe.
H.Corruption
10.12.2008 23:49:41
Ibanezille menee mun pisteet myös. Epin G400:n omistin joskus ja siinä oli mun makuun aivan liian paksu kaula. Epin Les Pauleja mulla on kaksi, joista toisessa on ok kaula ja toisessa kaula on taasen paljon paksumpi, muuten ovat mukavasti soivia kitaroita.

Heräteostoksena mikkien sijaan hankittu Ibanez on mun kitaroista varmaan kaikkein kirkassointisin, tukkoisiksi väitetyistä mikeistä huolimatta, enkä ole nähnyt mitään syytä alkaa vaihtaa mikkejä.

Sitä tuleekin soitettua lähes päivittäin, koska soitettavuus sillä on todella hyvä. Ei se tietenkään Soloisteille tai RANeille pärjää, mut silti se vaan tulee otettua soitettavaks.

Erittäin hyvä hinta-/laatusuhde, vaikkei mun paras kitara olekaan.
dropD
11.12.2008 10:29:55

Ibanezin SZR sarjalaiset kannattaa kokeilla myös. Tosin "vain" 22 nauhaa, mutta hyvät puut ja kelpo viimeistely. Levytukusta saanee helposti T-kauppaa halvemmalla.
LosJormas
11.12.2008 10:45:51
Kattele torilta.. Varmasti saa samaan hintaa parempaa.
Ja jos pk-seudun läheltä löydät ni ainahan sitä voi ite sitte arvioida että onko se sellasessa kunnossa et siihen haluaa sijoittaa.

Epiphonen LP:istä jääny hyvä maku..

Tosta tollanen Musta kaunotar:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=282453

Tai normi Standard:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=282889
cr4b
11.12.2008 13:08:07
Minäkin kallistuisin suosittelemaan tuota RG321:stä. Hinta-laatusuhteeltaan erinomainen kitara. Siihen kun vaihtaa vielä mikit niin a vot.
It ain't fast enough 'till the fretboard is on fire.
DivineDistraction
11.12.2008 16:17:13
No niin... Itselläni on ollut näitä "keskihintaisia" kitaroita useampiakin ja paras mahdollinen tuossa hinta luokassa on Ibanez. Joko RG tai S sarjaa. S470 on loistava vaikka nauhoja onkin vain 22 mutta eipä se ole koskaan juuri haitannut. Itselläni on S520 joka maksoi vähän yli 600€ ja on paras kitara mitä olen koskaan soittanut. Toki olen sen itselleni säätänyt ja modifioinut. Jos RG niin 350ex on hintalaatu suhteeltaan hyvä!! Ja 24 nauhaa!!
Ei ole niinkään olennaista mitä olet, vaan mitä olet luonut? Tekojesi perusteella tulevat sukupolvet muodostavat käsityksensä siitä, mikä paikkasi on /oli maailmankaikkeudessa.
cr4b
11.12.2008 19:12:39 (muokattu 12.12.2008 12:46:53)
No niin... Itselläni on ollut näitä "keskihintaisia" kitaroita useampiakin ja paras mahdollinen tuossa hinta luokassa on Ibanez. Joko RG tai S sarjaa. S470 on loistava vaikka nauhoja onkin vain 22 mutta eipä se ole koskaan juuri haitannut. Itselläni on S520 joka maksoi vähän yli 600€ ja on paras kitara mitä olen koskaan soittanut. Toki olen sen itselleni säätänyt ja modifioinut. Jos RG niin 350ex on hintalaatu suhteeltaan hyvä!! Ja 24 nauhaa!!

Tuossa S470:ssä on huomattavasti parempi talla kuin RG350:ssä.. Kannattaa ennemmin ottaa esim. RG321, jos nyt ei ole ehdoton pakko niitä vingutuksia tehdä.

EDIT: RG321..
It ain't fast enough 'till the fretboard is on fire.
dropD
12.12.2008 08:52:58 (muokattu 12.12.2008 08:53:34)

Tuossa S470:ssä on huomattavasti parempi talla kuin RG350:ssä.. Kannattaa ennemmin ottaa esim. RG351, jos nyt ei ole ehdoton pakko niitä vingutuksia tehdä.

Kysyjän spekseissä on "kiinteä talla" eli floikkajohdannaisten keskinäinen paremmuus ei taida olla olennaista...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)