Aihe: Humpasta ja humpan komppauksesta
1 2 3 4 59 10 11 12 13 14
Juupe
12.12.2008 00:51:14
Tässä taas nähdään että niin monta kuin on soittajaa on myös mielipidettä ja kaikki on (omasta mielestään) oikeassa. Soita nyt tähän jotain sitten saatana.

Soita soolo.
EP
12.12.2008 00:52:02
Sitten kun osaavat tehdä sen hukkaamatta perusrytmiä

Sitähän ei saisi kukaan soittaja hukata.
baron
12.12.2008 00:52:24

Tässä taas nähdään että niin monta kuin on soittajaa on myös mielipidettä ja kaikki on (omasta mielestään) oikeassa. Soita nyt tähän jotain sitten saatana.

Mites noi sähkörummut?
paice60
12.12.2008 00:52:42
Soita soolo.

Koko ajan perkele.
Vittu näitä hommia vieläkin. COVS jäsen n:o 7.
paice60
12.12.2008 00:53:15
Mites noi sähkörummut?

Siis täh? Virhe...
paice60
12.12.2008 00:54:04
Sitähän ei saisi kukaan soittaja hukata.

Ei saisi ei. On paljon muutakin mitä ei saisi tehdä mutta silti tehdään.
baron
12.12.2008 00:58:17

Ei saisi ei. On paljon muutakin mitä ei saisi tehdä mutta silti tehdään.

Mut jos rumpali ja basisti "itsepäisesti" pitää kiinni siitä oikeasta rytmistä, niin pakkohan muittenkin on ennemmin tai myöhemmin se uudelleen löytää!
paice60
12.12.2008 00:59:30
Mut jos rumpali ja basisti "itsepäisesti" pitää kiinni siitä oikeasta rytmistä, niin pakkohan muittenkin on ennemmin tai myöhemmin se uudelleen löytää!

Baron, Baron, sä olet kuunnellut liikaa sitä Monkia. Palaapa takaisin tänne maan pinnalle.
Juupe
12.12.2008 01:07:36
Ai, sä oot tanssija. Mä valitettavasti en osaa tanssia, mä oon vain soittaja.

En ole tanssija, vaikka osaan kyllä jonkin verran tanssia. Mä oon vain rumpali.

En nyt kaiva sitä sun viestiäsi (vai oliko se edes sun?) jossa sanottiin että pitäisi pyrkiä jäljittelemään originaaliesitystä.
Mun mielestä piisistä kuin piisistä saa tehdä oman näköisensä.
Jos kitarabändit soittaa soittaa Jerry Lee Lewisin tai Little Richardin piisejä ilman flyygeliä, joka mulle on pyhäinhäväistys, niin miksi mä en saisi tehdä itseni näköisiä sovituksia piisistä kuin piisistä?

Edit: Agents'han on tehnyt kaikenlaisista coverpiiseistä itsensä näköisen? En mä tietenkään väitä olevani samanveroinen, mutta tarkoitan periaatetta.

En ole missään sanonut, että pitää jäljitellä originaalia. Tietenkin saa tehdä omia versioita. Mutta nythän oli puhe kompeista, ja ne pitää tanssimusiikissa olla ensisijaisesti tanssijalkaan sopivia. Joku haluaa kuulostaa perinteiseltä, toinen modernilta, so not. Tanssijat päättää kumpi toimii paremmin, ja sieltäkin löytyy monta eri mielipidettä.

Tätä humpan komppia soitin vuosikaudet haitsua lyöden, samoin polkkaa ja jenkkaa, ja hyvin toimi. Nykyään olen sitä mieltä, että näissä kaikissa oikeakin käsi virveliin, niin toimii vielä paremmin. Saa olla eri mieltä ihan vapaasti.
baron
12.12.2008 01:11:15

Tätä humpan komppia soitin vuosikaudet haitsua lyöden, samoin polkkaa ja jenkkaa, ja hyvin toimi. Nykyään olen sitä mieltä, että näissä kaikissa oikeakin käsi virveliin, niin toimii vielä paremmin. Saa olla eri mieltä ihan vapaasti.

Nyt myönnän tietämättömyyteni.
Mä tiedän vain milloin rumpukomppi mun korvissa kuulostaa hyvältä ja milloin ei, mutta en (ikävä kyllä) osaa ainakaan meidän rumpalille sanoa, miten sitä pitäisi korjata:-)
paice60
12.12.2008 01:12:58
En ole missään sanonut, että pitää jäljitellä originaalia. Tietenkin saa tehdä omia versioita. Mutta nythän oli puhe kompeista, ja ne pitää tanssimusiikissa olla ensisijaisesti tanssijalkaan sopivia. Joku haluaa kuulostaa perinteiseltä, toinen modernilta, so not. Tanssijat päättää kumpi toimii paremmin, ja sieltäkin löytyy monta eri mielipidettä.

No niin kiitos. Olet varmaan ensimmäinen mun jälkeen joka sanoo ettei ole yhtä ainutta oikeaa tapaa tehdä juttuja. Kyllä voisin minäkin kokeilla sitä virvelijuttua jos sen joku näyttäis miten se pitäisi tehdä. Tosin kun triolla soittaa niin täytyy siinä vähän yrittää ns. täyttää niitä tyhjiä paikkoja ja siinä se haikka toimii hyvin.
Juupe
12.12.2008 01:33:51
Minä pysyn kannassani.

Jos se kuulostaa koneilla paremmalta - ja luonnollisemmalta, tokihan se on niin luonnossakin.

Mä oon oikeesti asiaa tutkin ja keskustellu kaverien kanssa, jotka on paljon sekä vääntäneet sequja että soittaneet vaikka missä.

Siis se erohan on kuitenkin niin pieni ettei sen tarkemmin kukaan oikeesti koneita lukuunottamatta pysty edes vetään. Ne, kellä on hyvä taimi, soittaa vaan sen luonnostaan - fiiliksellä - oikeelle puolelle "nollakohtaa".

Tai siis kannujenhan tulis olla se matriisi, minkä mukaan muut elää.

No joo, kaksi ihmistä ei varmaan saa keskenään iskuja niin tarkkaan samaan kohtaan, kuin kone, ainakaan jatkuvasti. Aina siinä joku nanosekunti on välissä. Ja jos saisi, se kuulostaisi koneelta. Mutta eihän tuollaisiin aikaeroihin tietoisesti pysty. Aika hassua on siis minusta sanoa, että basistin pitää soittaa vähän edellä.
Juupe
12.12.2008 01:40:29
No niin kiitos. Olet varmaan ensimmäinen mun jälkeen joka sanoo ettei ole yhtä ainutta oikeaa tapaa tehdä juttuja. Kyllä voisin minäkin kokeilla sitä virvelijuttua jos sen joku näyttäis miten se pitäisi tehdä. Tosin kun triolla soittaa niin täytyy siinä vähän yrittää ns. täyttää niitä tyhjiä paikkoja ja siinä se haikka toimii hyvin.

Siirrät vaan sen oikean käden haitsusta virveliin, ja lyöt kevyesti. Haitsulla voi polkea takapotkua. En kyllä tiedä, kuulostaako se sähkörummulla oikealta (ei millään pahalla, sori).
paice60
12.12.2008 02:02:25
Siirrät vaan sen oikean käden haitsusta virveliin, ja lyöt kevyesti. Haitsulla voi polkea takapotkua. En kyllä tiedä, kuulostaako se sähkörummulla oikealta (ei millään pahalla, sori).

Ei mitään. Voinhan tuota kokeilla ja raportoin sitten että miltä kuulosti. Aina mielelläni kokeilen uusia juttuja jos vaikka saisi niistä jotain itselleen.
jjussila
12.12.2008 08:08:22
Ei mitään. Voinhan tuota kokeilla ja raportoin sitten että miltä kuulosti. Aina mielelläni kokeilen uusia juttuja jos vaikka saisi niistä jotain itselleen.

Saa niistä; vihaisia katseita kanssasoittajilta...
..ei helev...olisko noin?.....
damn u
12.12.2008 09:22:36
Meikä vetää humpat sudeilla.
v_m_kangas
12.12.2008 10:48:17

Hyvältä kuulosti Juupen humppakompit viikon intensiivisellä kokemuksella ja ei muussakaan hutussa valitttamista kyllä ollut. Totta myös tuo mitä sanoit tangoista. Jotenkin raskaalta kuullosti basarimarssi tuon viikon jälkeen.
Humppaa tai soita humppaa
Tankero
12.12.2008 11:40:08
Kannattaa joskus tarkistaa, ennen kuin väittää...

Joo joo....

Heitäpäs pitkästä aikaa joku perusteltu väite. Vaikka työssäs perustatkin asiat luuloon, ei se musassa mee niin.

Sinähän se, muistaakseni, perustat elämäs luuloon.
Tai mikä usko se lie.
Humppajyrä
Tankero
12.12.2008 11:45:09
En ole tanssija, vaikka osaan kyllä jonkin verran tanssia. Mä oon vain rumpali.

No et oo kyllä vain.
Taittuu.
Humppajyrä
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)