poppamies 11.12.2008 22:56:12 | |
---|
G strings are for strippers! |
EP 11.12.2008 23:00:40 | |
---|
Topi Sorsakoski debyytti Hurmio. Sovitukset Otto Donner. Yllättäen beattia beessä. Donner on kyllä MAHTAVA ..ja myös radikaali. |
Qsine 11.12.2008 23:39:59 | |
---|
Jos argentiinalaiselle ehdottaa beguinea tahi beattia piisin sekaan, tulee puukosta. Näin karrikoi eräs pitkän aikaa Buenos Airesissa asunut tangoasiantuntija. "Ensi kuun alussa minä lähden Puolaan, ja jään sinne, siksi aikaa kun asiat sitä vaativat". |
baron 11.12.2008 23:41:55 | |
---|
Jos argentiinalaiselle ehdottaa beguinea tahi beattia piisin sekaan, tulee puukosta. Näin karrikoi eräs pitkän aikaa Buenos Airesissa asunut tangoasiantuntija. Mä oon kertonut tän ennenkin mutta mä oon oikeesti ollut säestämässä tangokilpatanssia ja ostin sitä varten kilpatanssijoiden harjoitus-CD:n ja oleellisin ero oli että ei mitään beat tai beguine väliosia. |
Aivan, mutta jos pysytään koto suomessa, eikä lähetä arkenttiinaan niin.. :) |
paice60 11.12.2008 23:49:31 | |
---|
Mä oon kertonut tän ennenkin mutta mä oon oikeesti ollut säestämässä tangokilpatanssia ja ostin sitä varten kilpatanssijoiden harjoitus-CD:n ja oleellisin ero oli että ei mitään beat tai beguine väliosia. Jaa nyt tanssitaan sitten kapakassa oikein kilpaa, olen näköjään taas väärässä paikassa. Vittu näitä hommia vieläkin. COVS jäsen n:o 7. |
baron 11.12.2008 23:50:38 | |
---|
Aivan, mutta jos pysytään koto suomessa, eikä lähetä arkenttiinaan niin.. :) Mä oon kerran ollut Argentiinassa ja se mikä mua eniten harmitti, siellä hevosetkin tanssi paremmin tangoa kuin mä. |
poppamies 12.12.2008 00:16:46 | |
---|
Jos argentiinalaiselle ehdottaa beguinea tahi beattia piisin sekaan, tulee puukosta. Näin karrikoi eräs pitkän aikaa Buenos Airesissa asunut tangoasiantuntija. Suomalainen ja argentinalainen tango on kaksi aivan eri asiaa. Argentinalainen menaa aina suoralla kompilla. G strings are for strippers! |
Rivihemmo 12.12.2008 00:31:51 | |
---|
Kyl se poijjaat ja muijjaat mun mielestä nyt vaan taas jälleen kerran puolikkaan kossupullon jälkeen, että... Sudit tai kapulat tangoon- keskustelusta olen sitä mieltä, että...enemmänkin ratkaisee soittajien musikaalisuus/soittotaito musiikkia uskottavasti tulkittaessa, kuin työkalut. Katselin kerran, n.10v sitten telkkarista originaalia sambaorkesteria, jonka soitanta ei enempää olisi aidolta sambalta kuulostaa, kuin kuulosti. Kokoonpanoon kuului läskibasso(basisti ei ollu läski), triangelin soittaja, piano-hanuristi, sekä naislaulaja. Kyllä korva lepäs heidän musisointiaan kuunnellessa. Uskokaa nyt, valssin komppi ei ole "run-kat-kaa",vaan "Un-za-za" |
AngryMouth 12.12.2008 00:32:31 | |
---|
Suomalainen ja argentinalainen tango on kaksi aivan eri asiaa. Argentinalainen menaa aina suoralla kompilla. Mutta painotus menee 4/4 tahtisosoituksella 3/8 + 3/8 + 2/8 eli | > . . > . . > . | |
KoskPaavo 12.12.2008 00:42:56 | |
---|
Jos argentiinalaiselle ehdottaa beguinea tahi beattia piisin sekaan, tulee puukosta. Näin karrikoi eräs pitkän aikaa Buenos Airesissa asunut tangoasiantuntija. Mulle kertoi myös Pertti Serto - niminen hämeenlinnalaismies , joka soitti 1960- 70 - lukujen vaihteessa Ernesto Lecuona Cuban Boys - bändissä,( pari vuotta, otaksun) että puukkoa oli tulla kun ehdotti beguinea jonkin tangon b- osaan. " Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä"
Aleksis K. |
paice60 12.12.2008 00:46:14 | |
---|
Mulle kertoi myös Pertti Serto - niminen hämeenlinnalaismies , joka soitti 1960- 70 - lukujen vaihteessa Ernesto Lecuona Cuban Boys - bändissä,( pari vuotta, otaksun) että puukkoa oli tulla kun ehdotti beguinea jonkin tangon b- osaan. Eikös me asuta kuitenkin Suomessa? Vittu näitä hommia vieläkin. COVS jäsen n:o 7. |
Rivihemmo 12.12.2008 00:51:14 | |
---|
Käsittääkseni Pumppuveikkojen akuperäinen tarkoitus oli parodioida swingiä...tai jotain. Ehkä suomalaisen marssi-tangonkin alkuperäistarkoitus oli parodioida argentiinalais tangoa, "vai mikä se nyt oli", tai jotain. Huikkaa pojat:) |
KoskPaavo 12.12.2008 00:53:30 | |
---|
Eikös me asuta kuitenkin Suomessa? Jeah, täällä tehdään niinkuin maan tapa on, tosin tarkkojen sääntöjen mukaan, ainakin päätellen vilkkaasta keskustelusta. Mä sohlaan provoja kanssa väliin. " Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä"
Aleksis K. |
paice60 12.12.2008 00:55:26 | |
---|
Jeah, täällä tehdään niinkuin maan tapa on, tosin tarkkojen sääntöjen mukaan, ainakin päätellen vilkkaasta keskustelusta. Mä sohlaan provoja kanssa väliin. Sinut tuntien tuo onnistuu kyllä. Jatka samaa rataa. ainakin keskustelu on huomattavasti vilkastunut. Vittu näitä hommia vieläkin. COVS jäsen n:o 7. |
baron 12.12.2008 00:56:11 | |
---|
Käsittääkseni Pumppuveikkojen akuperäinen tarkoitus oli parodioida swingiä...tai jotain. Ehkä suomalaisen marssi-tangonkin alkuperäistarkoitus oli parodioida argentiinalais tangoa, "vai mikä se nyt oli", tai jotain. Huikkaa pojat:) Eiks oikea tausta ollut se että jenkkifoksi tuli meille "saksalaisen suodatuksen" kautta ja sai sen humppamuodon ja vasta sitten kun se "Andania" toi Bruno Laakon niin saatiin oikea swingi tänne (tai jotain sinnepäin) |
Rivihemmo 12.12.2008 01:01:33 | |
---|
Eiks oikea tausta ollut se että jenkkifoksi tuli meille "saksalaisen suodatuksen" kautta ja sai sen humppamuodon ja vasta sitten kun se "Andania" toi Bruno Laakon niin saatiin oikea swingi tänne (tai jotain sinnepäin) Saattaapi olla...Jostain vain olen lukenut tai kuullut, (eli minulla on käsitys) että humppa syntyi huumorimielessä risteytettäessä swingiä, charlestonia, ja jäyhää arialaista marssia. |
Rivihemmo 12.12.2008 01:02:53 | |
---|
Saattaapi olla...Jostain vain olen lukenut tai kuullut, (eli minulla on käsitys) että humppa syntyi huumorimielessä risteytettäessä swingiä, charlestonia, ja jäyhää arialaista marssia. Charlestonista tuo kuuluisa humppapelti. |
baron 12.12.2008 01:08:35 | |
---|
Saattaapi olla...Jostain vain olen lukenut tai kuullut, (eli minulla on käsitys) että humppa syntyi huumorimielessä risteytettäessä swingiä, charlestonia, ja jäyhää arialaista marssia. Ei mun käsityksen mukaan 30-luvun Dallapé ollut huumorimielessä tehtyä vaan täysin vakavissaan ja oikeasti suosittua. |
Rivihemmo 12.12.2008 01:11:40 | |
---|
|