Aihe: Uutta vahvaria
1 2
osiris
11.12.2008 19:41:09 (muokattu 11.12.2008 19:41:40)
HEI! Olisi aikeina ostaa uusi vahvari (nuppi+kaappi). Olen ajatellut noita Randall:in nuppeja http://www.thomann.de/fi/randall_rh150g3.htm

Ainoa problem: kaappia en löydä budjettiin sopivaa :S. Kannattaisiko ostaa kaappi tuolta torin puolelta. Tai mitä suosittelette deoita otetaan vastaan aina! :D

Tuollaista metalli puolen musaa soittelen että rankat soundit olisi hyvä vahvarissa! (musa: Veil of maya, born of osiris, the faceless, tms. :D:D:D:D:D)
Estranged
11.12.2008 19:42:23
Paljos se budjetti on millä pitäs nuppi ja kaappi saada?
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | Carvin-huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=787
osiris
11.12.2008 19:43:46

Alle tonnin, mutta sellane marshall (4x 12) kaappi on valitettavasti MG sarjaa elikkä ei tulisi toimimaan tuon randallin kanssa koska MG kaaapissa tehoja 120 watt
osiris
11.12.2008 19:43:47

Alle tonnin, mutta sellane marshall (4x 12) kaappi on valitettavasti MG sarjaa elikkä ei tulisi toimimaan tuon randallin kanssa koska MG kaaapissa tehoja 120 watt
osiris
11.12.2008 19:44:29
Ehdotelkaa toki 2x12 kaappejakin ei ole pakko mielle 4x12 kaappeihin! :D
Ziggy Bubba
11.12.2008 19:49:06

Tuommonen Framus on hyvillä elementeillä varustettu ja kovin suosittu tälläkin sivustolla:
http://www.thomann.de/fi/framus_fr212_cb.htm

Ite en ole hetkeen näitä 2x12-kaappeja seurannut, kertokaa muut jos tuohon hintaan saa nykyään parempaa tavaraa.
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
osiris
11.12.2008 19:50:28
Tuommonen Framus on hyvillä elementeillä varustettu ja kovin suosittu tälläkin sivustolla:
http://www.thomann.de/fi/framus_fr212_cb.htm

Ite en ole hetkeen näitä 2x12-kaappeja seurannut, kertokaa muut jos tuohon hintaan saa nykyään parempaa tavaraa.

Juups, mut ainoo vaa 120 watt, randalli nupist irtoo 150 wat :S:S:
Ziggy Bubba
11.12.2008 20:56:20 (muokattu 11.12.2008 20:56:31)

Juups, mut ainoo vaa 120 watt, randalli nupist irtoo 150 wat :S:S:

Hups, enpä huomannut että Randall oli noin kaamea tehohirmu:) Tuo ylempänä mainittu torin Fame on varmasti oikein passeli myös.
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
baba o riley
11.12.2008 21:45:54
mistä tahansa 100watin putkikoneesta irtoo 110-130 wattia "cranked". Aiotko sitä 120 wattistas kyydittää nupit kaakossa??? silloin voi olla että 120 wattinen kaappi voi olla äärirajoilla, mutta muuten se riittää vamasti ihan hyvin.
sepisti
11.12.2008 23:45:53
HEI! Olisi aikeina ostaa uusi vahvari (nuppi+kaappi). Olen ajatellut noita Randall:in nuppeja http://www.thomann.de/fi/randall_rh150g3.htm

Ainoa problem: kaappia en löydä budjettiin sopivaa :S. Kannattaisiko ostaa kaappi tuolta torin puolelta. Tai mitä suosittelette deoita otetaan vastaan aina! :D

Tuollaista metalli puolen musaa soittelen että rankat soundit olisi hyvä vahvarissa! (musa: Veil of maya, born of osiris, the faceless, tms. :D:D:D:D:D)

Onko tuo jonkinlainen hybridivahvistin?
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
Juicy
12.12.2008 00:54:25

Onko tuo jonkinlainen hybridivahvistin?

On. 12AT7-putki etuasteessa, päätteenä 150w MosFet. Siitä lähtee sitten aivan järkyttävä määrä bassoa, joten eq-pedaali kannattaa hommata jos ei vahvarin oma tarjoa riittävästi säätövaraa.
"Kauhee hevi-metalli soi päässä, eikä se vaikene"
-K-
12.12.2008 01:22:36
Vai että lippisdeathmetallin soittamiseen tonnilla kamat. Jos oikeen reeniksellä ja keikoilla meinaa soitella niin tuossa randallissa ja monissa muissa hybridi/trankku vehkeissä on se, että sitä alapäätä tulee järkyttävä määrä. kun volaa nostaa. Itse aikoinaan hajoilin tuon ongelman kanssa Laneyn TF800:n ja randallin cyclonen kanssa. Vaikka tuuttaa nykyinen putkinuppinikin sitä liikaa, sen saa OD:llä kuitenkin kuriin.

Haetko enemmän semmosta tasaisemmin ja isosti säröytyvää peliä vai räyhäkämpää keskialuerikkaampaa soundia ? Tuo tonni on kyllä kumpaankin vähän kinkkinen, että säästääkö sitä kaapin vai nupin puolella. Itse saattaisin tuossa hintaluokassa katsastella halpisnuppia (peavey windsor, randall RH-50T) kerä jonku kivan boosterin ja sitten kaappia mieltymyksen mukaan. Nykyinen MG kaappikin varmasti kestäisi noiden kanssa, kunnes olisi varaa oikeasti parempaan.

Noilla framuksen pikkukaapeilla saa vähän ihmetellä soittokorkeuden ja paikan kanssa jos toisella puolella huutaa 4x12" kaappi, jolla ääni levittyy pikkuuusen paremmin ympäriinsä.
Ibanez ja Framus, muuta ei tarvita.
Jucciz
12.12.2008 01:30:49
Sit ihan yleishuomiona: kaapissa ei koskaan ole tehoja, vaan ainoastaan tehonkestoa. Kaappi vastaanottaa tehoa - se ei tuota sitä.
Mr. Speed
12.12.2008 02:06:55
Torille ostoilmoitusta. Ite sain aikanaan ENGL Fireballin ja Marsun 1936 kaapin 1050 eurolla. Kannattaa vaan sitten katsoa joku esim. V30:sillä oleva kaappi.
Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita.
Henkka1000
12.12.2008 10:30:34
Torille ostoilmoitusta. Ite sain aikanaan ENGL Fireballin ja Marsun 1936 kaapin 1050 eurolla. Kannattaa vaan sitten katsoa joku esim. V30:sillä oleva kaappi.

Mä oon kuullu sellasta kommenttia, et V30 on just liian kirkas elementti Englien kanssa. Et ennemmin sit G12. Mut kannattaahan sitä kokeilla, ei kaikkia miellytä samat soundit. :)
Plääh
Mr. Speed
12.12.2008 15:12:24
Mä oon kuullu sellasta kommenttia, et V30 on just liian kirkas elementti Englien kanssa. Et ennemmin sit G12. Mut kannattaahan sitä kokeilla, ei kaikkia miellytä samat soundit. :)

No ainakin tolla Marsun kaapilla en saanut omaa soundiani mitenkään erottumaan bändistä. Fireball on sen verran scoop, että bändin kanssa tarvitsee kirkkaan ja middlekkään elementin. Screamer on sitten eri asia(mutu).
Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita.
Juicy
12.12.2008 16:59:56

Sori offtopic, mutta tuli mieleen, että mitenköhän tuo Randallin hybridi toimisi basson kanssa? Jos sen kytkee ohmien kanssa yhteensopivaan bassokaappin, niin voiko nupille tulla jotain vahinkoa? Muistaakseni kitaralla voi soittaa basson kaappiin, muttei toisin päin. Basson aktiivielektroniikkahan lykää tajuttomasti hönkää, mutta luulis kitaran etuasteen sen ottavan vastaan ihan mukisematta.

Saisin kaupattua sen basistille jos hyvin sattuis pelittään :D
"Kauhee hevi-metalli soi päässä, eikä se vaikene"
Icy-Sun
12.12.2008 17:47:02
Ihan normaaliahan pitäisi olla soittaa kitaranuppia bassokaapin läpi. Ei ole vaan yhtään tietoa, miltä Randallin nuppi soundaa basson kanssa. Vintagemmat putkivehkeet voipi olla särösoitannassa bassolla hyviäkin.
osiris
12.12.2008 18:05:20
Vai että lippisdeathmetallin soittamiseen tonnilla kamat. Jos oikeen reeniksellä ja keikoilla meinaa soitella niin tuossa randallissa ja monissa muissa hybridi/trankku vehkeissä on se, että sitä alapäätä tulee järkyttävä määrä. kun volaa nostaa. Itse aikoinaan hajoilin tuon ongelman kanssa Laneyn TF800:n ja randallin cyclonen kanssa. Vaikka tuuttaa nykyinen putkinuppinikin sitä liikaa, sen saa OD:llä kuitenkin kuriin.

Haetko enemmän semmosta tasaisemmin ja isosti säröytyvää peliä vai räyhäkämpää keskialuerikkaampaa soundia ? Tuo tonni on kyllä kumpaankin vähän kinkkinen, että säästääkö sitä kaapin vai nupin puolella. Itse saattaisin tuossa hintaluokassa katsastella halpisnuppia (peavey windsor, randall RH-50T) kerä jonku kivan boosterin ja sitten kaappia mieltymyksen mukaan. Nykyinen MG kaappikin varmasti kestäisi noiden kanssa, kunnes olisi varaa oikeasti parempaan.

No sellast et "breakdownit" olis jämäkkiä, bassoa saa olla = ). Toi Randall RH-50T vois olla kans kova, mutta yhel tutulla oli ja meni ja aika nopee tuli pikku vikaa:S. En kyl tie tarkemmi mut tollast kuulin =)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)