Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Artec-efektipedaalit
1 2
LauriE
12.02.2007 14:59:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeilin hakua mnetistä ja googletusta suomalaisilta sivuilta, mutta ei löytynyt mitään tietoa. Eli kyseessä on korealainen efektien valmistaja Artec, jonka pedaaleja on myynnissä ainakin Thomannilla. Onko kellään näistä mitään tietoa tai kokemusta? Esimerkiksi tällainen kiinnostaisi: http://www.thomann.de/fi/artec_analog_delay.htm . Mahtaako näillä olla maahantuojaa Suomessa?
 
www.punossound.net
Jungleman
12.02.2007 18:41:32 (muokattu 12.02.2007 18:51:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeilin hakua mnetistä ja googletusta suomalaisilta sivuilta, mutta ei löytynyt mitään tietoa. Eli kyseessä on korealainen efektien valmistaja Artec, jonka pedaaleja on myynnissä ainakin Thomannilla. Onko kellään näistä mitään tietoa tai kokemusta? Esimerkiksi tällainen kiinnostaisi: http://www.thomann.de/fi/artec_analog_delay.htm . Mahtaako näillä olla maahantuojaa Suomessa?
 
Hmm, kiinnostavaa. En usko että Koreassa voidaan tehdä analogidelay tuolla hinnalla. Vaikka näin olisikin, mitään tarkempia tietoja sivuilta ei löydy - ei viiveaikaa, ei mitään. Sarjasta löytyvä pienikokoisempi "Analog Delay" ainakin myöntää olevansa digitaalinen, tuosta isokokoisesta ei ota selvää.
 
Voihan se sinänsä olla ihan käyttökelpoinen, ei siinä mitään. Kyllä minuakin noilla hinnoilla houkuttaisi kokeilla. Toisaalta, melko samaan rahaan saa kaupan hyllyltä Carl Martin Red Repeatin, joka on oikeasti erinomaisen hyvältä kuulostava digitaalinen analogiviivejäljittelijä.
 
Tuo Power Brick ainakin vaikutti liian hyvältä ollakseen totta - ja kas: Artecin kotisivuilta selvisi että se onkin oikeasti vain ylihintainen jakopiuha pakattuna rasiaan. Pakkauksessa mukana tulee 15V virtalähde joka pitää kytkeä tuohon purkkiin kiinni, jotta se kykenisi jakamaan virtaa eteenpäin. Olisin kuvitellut että siinä olisi kiinteä virtapiuha, vaikkapa Cioksin virtalähteiden tapaan, eikä taas ylimääräistä mötikkää pistorasiaan kytkettäväksi. Melkein menin halpaan.
 
Katselkaapa itse. Minua nuo sivut ja tuotekuvaukset eivät oikein sytytä, ei oikein jaksa uskoa noin epämääräisiin kuvauksiin ja luokattomaan informaatioon. Onhan siellä toki yhteystiedot, kannattanee lähetellä spostia ja kysyä, onko analogi oikeasti analogi vai ei.
 
http://www.artecsound.com/
 
EDIT: Thomann on vielä hatusta reväissyt väitteen että tuo olisi true bypass. Artecin mukaan ko. delay on "direct bypass", mitä sitten on tarkoittavinaankaan.
 
EDIT 2: Kas, luin väärin. Se pienempikin delay väittää olevansa analoginen. Joopajoo.
 
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
LauriE
12.02.2007 22:10:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minunkin mielestä sivut olivat hieman epämääräiset. Olisi siltikin mielenkiintoista kokeilla, varsinkin tuota Analog Delayta. Viiveaika olisi kuitenkin hyvä tietää... Thomannilta nuo loppuvat aina hetkessä erän saapumisesta. Seuraavat tulevat tass kuukauden päästä.
 
www.punossound.net
koponen
12.02.2007 22:16:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmm, kiinnostavaa. En usko että Koreassa voidaan tehdä analogidelay tuolla hinnalla.
 
Helposti voidaan ja reilusti allekin. Mutta sana analoginen ei tosiaankaan ole synonyymi hyvälle soundille.
 
Vaikka näin olisikin, mitään tarkempia tietoja sivuilta ei löydy - ei viiveaikaa, ei mitään.
 
Se on max about sen 300ms jos on analoginen. Ei tartte erikseen ilmotella.
 
http://nationalpriorities.org/index.php?option=com_wrapper&Itemid=182
cruel_destiny
12.02.2007 22:17:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se on max about sen 300ms jos on analoginen. Ei tartte erikseen ilmotella.
 
mites nyt näin? :D deluxe memory man menee 550ms, ja maxonilta on eräs joka menee 900ms, pedaali koossa...
 
Jungleman
12.02.2007 23:59:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Helposti voidaan ja reilusti allekin. Mutta sana analoginen ei tosiaankaan ole synonyymi hyvälle soundille.
 
Voi, jospa tunkisivatkin länsimaiden markkinat täyteen 50 euron hintaisia analogiviiveitä jo huomenna. Joutuisivat kaikenmaailman ylihinnoiteltujen putiikkipedaalien väkertämisellä rikastuvat kapitalistisiat myymään p*rsettä asemalle. Minulle heti viisi, kiitos..!
 
Hatusta vedettynä, Ibanezin AD9 re-issue lienee tällä hetkellä halvin, helposti uutena saatavilla oleva (Thomann), taatusti aito ja oikea analogidelay. 175 euroa. Hmm, näen ammottavan markkinaraon!
 
Soundista olen täsmälleen samaa mieltä. Ei tee autuaaksi välttämättä, ei.
 
Se on max about sen 300ms jos on analoginen. Ei tartte erikseen ilmotella.
 
Onhan noita pidempiäkin tosiaan. Mutta tosiaan, onpa myös tunnetummilla firmoilla ollut välillä vaikeuksia tehdä selkoa omien delaymallistojensa teknologisista ratkaisuista. Esimerkiksi Carl Martin yritti pitkään olla kertomatta totuutta omien vehkeidensä todellisesta luonteesta...
 
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
Krice
11.12.2008 14:37:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taas vanhan nostoa, mutta kun on jo ketju sopivalla nimellä. Kaksi pedaalia alkoi kiinnostaa:
http://www.thomann.de/fi/artec_stereo_chorus.htm
http://www.thomann.de/fi/artec_analog_delay.htm
 
Onko mitään kokemuksia noista? Ääninäytteiden perusteella vaikuttavat ihan asiallisilta ja hintakaan ei hirvitä.
 
Sensonic
11.12.2008 16:48:58 (muokattu 11.12.2008 16:49:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko mitään kokemuksia noista? Ääninäytteiden perusteella vaikuttavat ihan asiallisilta ja hintakaan ei hirvitä.
 
Jos noista on jollain kokemusta, niin ne on sitten mitä todennäköisimmin ostettu Saksan musiikkikauppiailta. Artecilla on pedaalien suhteen diileri Saksassa, en muista firman nimeä tähän hätään.
 
Yritimme tuossa noin puoli vuotta sitten kimppatilata Artecilta mikkejä, basson aktiivielektroniikkaa ja pedaaleita.
 
Giovanni Custom -mikit (tehdashinta noin 8 USD/kpl) ja basson aktiivielektroniikat (olisko se tehdashinta ollut joku 26 USD/kpl) saatiin kohtuuhintaan, mutta speduja ei, koska niillä on tosiaan diileri Saksassa ja siksi Artec ei suostunut myymään niitä suoraan.
 
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Landola F6/Cut + roppakaupalla arvottomia kimppatilausritsoja ;-)
Jäämeri
11.12.2008 17:10:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taas vanhan nostoa, mutta kun on jo ketju sopivalla nimellä. Kaksi pedaalia alkoi kiinnostaa:
http://www.thomann.de/fi/artec_stereo_chorus.htm
http://www.thomann.de/fi/artec_analog_delay.htm
 
Onko mitään kokemuksia noista? Ääninäytteiden perusteella vaikuttavat ihan asiallisilta ja hintakaan ei hirvitä.

 
No, itse tilasin muun sälän ohessa testimielessä (ei ole vielä saapunut) tuon delayn Englannista ja hinta jäi euroissa alle viidenkymmenen, postit kympin. Paikka oli siis
 
http://www.axesrus.com/axecart.htm
 
Muutenkin edullista tavaraa, sivujen ulkoasu vaan on aivan perseestä.
 
Krice
11.12.2008 18:18:52
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No, itse tilasin muun sälän ohessa testimielessä (ei ole vielä saapunut) tuon delayn
 
Odottelen kommentteja. Minulla on SE-SLD Soloist, joka on kyllä aika tummasoundinen mielestäni. Artecin sivuilla oleva ääninäyte kuulostaa paljon paremmalta mitä itse saan siitä irti. Nehän on saaneet väsättyä vähän paremmat sivut, jossa on ääninäyte per pedaali:
http://www.artecsound.com/effect/index.html
 
Sälski
13.06.2010 13:07:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän tässä nostelen siinä mielessä, että tosiaan ostin tuon pienemmän 'analog' -delayn juuri täältä Saksasta. Testailin jonkun kallin bossin DD:n rinnalla ja oli tuossa vaan niin pal kivampi soundi, lämmin perus hyvä delay-soundi. En aikaisemmin edes ollut kuullut tuosta mitään, mutta tuli ns. hätäostos :) Viitisen kymppiä kun oli takataskussa. Testailkaa ennen kun tuomitsette :=) itse olen tyytyväinen.
 
Tasan arvot jaetaan, emme kaipaa Johtajaa, antamalla vain voit kaiken saavuttaa.
jyrkalt
13.06.2010 17:36:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli tuo harmaa artecin analog delay vähän aikaa testissä.
Metkan huomion tein testaillessa.
Setuppi oli seuraava. Kitara, buusteri, artecin delay josta voxin ac4tv vahvariin.
Delay oli kivan kuuloinen mutta buusterin päällä ollessa viive alkoi säröytymään.
Ei kiva..
 
Ahokkis
13.06.2010 22:30:23 (muokattu 13.06.2010 22:31:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jyrkalt: Mulla oli tuo harmaa artecin analog delay vähän aikaa testissä.
Metkan huomion tein testaillessa.
Setuppi oli seuraava. Kitara, buusteri, artecin delay josta voxin ac4tv vahvariin.
Delay oli kivan kuuloinen mutta buusterin päällä ollessa viive alkoi säröytymään.
Ei kiva..

 
Et sitten vissiin kokeillu viiveen jälkeen laittaa boostia? Eikös se signaali ois sitten menny sitten ilman sitä viiveen säröytymistä?
 
"Siis Se ei ole pakollista mutta nopeutta ennen tulee puhtaus... muuten soitosta tulee täysin huonoa... Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." -Ushimir
jyrkalt
14.06.2010 00:26:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ahokkis: Et sitten vissiin kokeillu viiveen jälkeen laittaa boostia? Eikös se signaali ois sitten menny sitten ilman sitä viiveen säröytymistä?
 
Juu noin varmaan olis ollutkin.
Juju onkin siinä että pedaalilaudassa mulla on aina buusteri ihan ensimmäisenä. (kun buusteri on ollu käytössä ylipäätään) Tolleee mää oon tykänny..
 
Mut joo, ei ollu tarkoitus noita Arteckin pedaaleja mollata. Kokemus mulla jää merkistä tuohon delay-pedaaliin. Rehellisesti mä diggailin tuon delayn toistoa enemän ku MP:n deep blue delayn saundia. Ja kun ajattelee et mihin hintaan Artecin delayn saa.. :)
 
Edellinen postaus oli vaan huomio sen käyttäytymisestä tossa kokoonpanossa.
 
Corto
08.10.2010 02:11:51 (muokattu 08.10.2010 02:12:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Otin riskin ja tilasin parin nettiarvostelun ja Youtube-klipin innoittamana Thompalta Artecin Classic Fuzztown -pedaalin. Saas nähdä mimmosta pörinää sieltä on sitten luvassa. Kunhan ei ainakaan liikoja sihise ja suhise...
 
Ei ollu minusta stratomieheksi.
tomukka
18.12.2010 08:30:42 (muokattu 19.12.2010 07:34:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aikaa on taas vierähtänyt edellisestä artec höpinöistä ja nyt on alkanut itseäni kiinnostaa tuoteperheen vintage tremolo sekä tuner. Molemmat noin viidenkympin purkkeja T-kaupassa ja väittävät olevan True bybass malleja olemattomalla soundin menetyksellä. Liekkö perää noissa mainospuheissa ja onko kellään käytännön kokemuksia ko. purkeista? Tänks!
 
http://www.thomann.de/fi/artec_vintage_tremolo.htm
 
http://www.thomann.de/fi/artec_pedaltuner_big_dot.htm
 
Corto
19.12.2010 00:52:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Corto: Otin riskin ja tilasin parin nettiarvostelun ja Youtube-klipin innoittamana Thompalta Artecin Classic Fuzztown -pedaalin. Saas nähdä mimmosta pörinää sieltä on sitten luvassa. Kunhan ei ainakaan liikoja sihise ja suhise...
 
No, sihisihän ja suhisihan se sitten, tosin just sillä väärällä tavalla. Fuzztown teki häiriösuhinaa, vaikka kokeilin sekä humppareilla että single coileilla, muutamankin trankku- ja putkivahvarin läpi. Ei mainittavaa parannusta oman kaluston eri yhdistelmillä, joten palautukseen meni.
 
Itse soundi oli muuten kivaa sirkkelipurinaa (White Fuzz) tai vintagempaa pehmeää murinaa (Black Fuzz). Villeimmät soundit lähti kun yhdisteli molempia. Jos häiriöt saisi kuriin niin toi voisi olla ihan kiva all-around kikkailufuzzi.
 
Ei ollu minusta stratomieheksi.
Point
19.12.2010 01:18:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollut nyt jonkun aikaa se pienempi delaylaatikko. Ensinnäkin viiveaika on todella lyhyt. Itselläni time-säätö lähes poikkeuksetta tapissa. Toinen ongelma on hurina, jota vehje tuottaa. Säädöistä riippuen sitä esiintyy enemmän tai vähemmän. Varsinkin cleaneilla soittaessa toiston päälle tulee todella selkeä suhina, tiedä sitten mistä johtuu.
 
Olkoot nyt laudassa kunnes ostan jonkun paremman digidelayn. Tämä oli hätäostos jonka olisi voinut jättää ehkä tekemättä. Ei nyt silti mitenkään älyttömän huono.
 
georges
19.12.2010 10:35:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli toi pienempi delay-purkki, jonka ostin torilta parempaan talteen kolmella kympillä ja ainakin omaan korvaan ja käyttöön purkki oli parempi kuin esim. edempänä mainittu Red Repeat. Lämmin soundi, pieni koko ja yksinkertainen käyttää. Noita saa käytettynä kuitenkin kolme samaan hintaan kuin yhden Bossin dilsan.
 
i got the smell of a local man
Occult_rain
19.12.2010 14:34:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä on ollut Artecin wah-pedaali. Metallirakenne ja hyvä tuntuma. Kerran kävi takuuhuollossa.
Toimi niin kauan hyvin, kunnes kaveri iski erehdyksessä line6 12v virtalähteen kiinni =D
 
Tube maniac!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «