Aihe: Biisinurkka
1
aanipaja
10.12.2008 18:53:01

Kaverini perusti uuden portaalin lauluntekijöille. Idea on saada kaikkien biisit kuuluville siten, että https://www.biisinurkka.com -sivustolla on linkit halukkaiden biisintekijöiden omille sivuille, joissa taas on näytteitä heidän tuotoksistaan. En itsekään ensin tajunnut, kuinka hyvä tuo idea on, mutta katsottuani demosivut laitoin heti omankin näytesivuni esille. Tämä on mielestäni h:tin hyvä idea varsinkin meille vähän tuntemattomammille rallinvääntäjille ja tällainen iskelmä- ja tanssimusapainotteinen tuo systeemi on.
SUOSITTELEN käymään tutustumassa ja kertokaapa kaverillekin. Sivut on oikeasti julkaistu eilen 09.12.2008. terveisin, Äänipaja
EP
10.12.2008 19:10:00 (muokattu 10.12.2008 19:10:25)
Voihan tuo olla hyväkin, tosin tarjontaa on yllinkyllin muutenkin.
Ja nykyään vaan noiden (demo)biisien pitäisi olla "liian" valmiita, eli hyväkään (huonosta puhumattakaan) melodia ja sanat ei enää riitä vaan pitää olla taustatkin tehtynä ja siihen ei kyllä aika ja kärsivällisyys ainakaan tällä hetkellä riitä.
Jos taas pitäisi käyttää näitä valmiita "yksyhteen pohjia", niin ainakin mun mielenkiinto lässähtää siihen.. :/
Johannes kurkunkastaja
10.12.2008 19:20:33
Enpä taida innostua asiasta, vaikka omia biisejä kyllä löytyy hyvinäkin valmiiksi sovitettuina demoina.
Markkinoin niitä muita teitä. Joillekin tuo idea voi sopia hyvinkin, eikä siinä mitään
aanipaja
10.12.2008 19:26:42 (muokattu 10.12.2008 19:28:10)

Tästä on kyllä helppoa olla erikin mieltä, sillä monet sovittajat arvostavat hyvinkin pelkistettyä demoa, joka jättää tilaa arrin tekemiseen. Se on enempikin biisintekijöiden itse kilpailussaan luoma harha, että mitä valmiimpi (isompi) demo, sitä parempi demo. Huono melodia/teksti ei peity isoon orkestraatioon millään, eikä sillä tänä päivänä huijata yhtäkään tuottajaa. Se on eri juttu, jos haluaa itse olla sovittajanakin, mitä kyllä monet tuottajat vieroksuvat. Tämä vastaus siis EP:lle.
EP
10.12.2008 19:43:58
Tästä on kyllä helppoa olla erikin mieltä, sillä monet sovittajat arvostavat hyvinkin pelkistettyä demoa, joka jättää tilaa arrin tekemiseen. Se on enempikin biisintekijöiden itse kilpailussaan luoma harha, että mitä valmiimpi (isompi) demo, sitä parempi demo. Huono melodia/teksti ei peity isoon orkestraatioon millään, eikä sillä tänä päivänä huijata yhtäkään tuottajaa. Se on eri juttu, jos haluaa itse olla sovittajanakin, mitä kyllä monet tuottajat vieroksuvat. Tämä vastaus siis EP:lle.

Kyllä, samoin oon kanssa ajatellut.
Mulla ainakin kun saan mielestäni "hyvän" biisin, siis melodian/sanat kokonaisuuden aikaiseksi, niin siihen on melko työlästä saada enää "hyvää" sovitusta aikaiseksi.
Toisen tekemään biisiin se sovitus onkin jo helpompi, en tiedä mistä johtuu?
No, katsotaan nyt jos innostuisi asiaan.. :)
Neljä Ruuvia
10.12.2008 20:04:00
Eipä se olis varmaan haitaksi jos tuolla olis jonkunlaista selvitystä siitä ketkä ovat Biisinurkan takana olevat tahot.
Liikeidea jäi mulle vähän hämäräksi vai onko tää vaan yleishyvää. Jos niin on sekin ihan jees. Yleensä kai tämmösen takana lienee jonkunlainen voiton tavoittelu.

Muuten hieno meininki.
Timi
10.12.2008 20:23:48
En ny heti tyrmää hyvää ideaa.Sieltähän vois löytyä vaikka tuoreita,uusia vetoja?
Kylmän viileesti!
aanipaja
10.12.2008 23:22:34 (muokattu 10.12.2008 23:26:38)

Eipä se olis varmaan haitaksi jos tuolla olis jonkunlaista selvitystä siitä ketkä ovat Biisinurkan takana olevat tahot.
Liikeidea jäi mulle vähän hämäräksi vai onko tää vaan yleishyvää. Jos niin on sekin ihan jees. Yleensä kai tämmösen takana lienee jonkunlainen voiton tavoittelu.

Muuten hieno meininki.

Terve! Minäpä kerron, kun Karin jollain lailla tunnen. En laita tähän hänen sukunimeään, koska sivuilta se kyllä löytyy. Kari on tavallinen perheenisä ja päiväduunari, joka tykkää tehdä biisejä. Kun hän nyt tekee tällaiset sivut ja mahdollisesti saa paljon jengiä mukaan, paranee hänenkin biisiensä näkyvyys todella paljon ja sitä myötä mahdolliset Teostotulot. Siis nämä "tahot" sivujen takana on tämä yksi henkilö vain. Miksi sitten linkitän omat sivuni sinne? No siksi, että se on mainio tapa tuoda omia biisejäni esille ja samalla, kun kerran laitan linkin omille sivuilleni, paranee omien muiden palvelujeni näkyvyys siinä samalla. Pientä ja simppeliä. Kun kerran laittaa linkin esiin, ovat biisit näkyvillä/kuuluvilla, eikä sen jälkeen niille mitään tarvitse tehdä. Aika vaivatonta markkinointia mielestäni. Jokainen tosissaan oleva biisintekijä markkinoi tietenkin muillakin tavoin, tämä on vain yksi tapa siellä muiden joukossa.

Johannes Kurkunkastaja
"Enpä taida innostua asiasta, vaikka omia biisejä kyllä löytyy hyvinäkin valmiiksi sovitettuina demoina.
Markkinoin niitä muita teitä. Joillekin tuo idea voi sopia hyvinkin, eikä siinä mitään"

Sullapa hyvät biisiesi markkinointikanavat on, jos et yhtään uutta tarvitse. Mä olen tehnyt biisejä niin kauan ja niin paljon, että tiedän kyllä, miten vaikeaa ns. julkaisuputkeen on päästä.
Johannes kurkunkastaja
11.12.2008 07:46:26 (muokattu 11.12.2008 09:15:14)

Johannes Kurkunkastaja

Sullapa hyvät biisiesi markkinointikanavat on, jos et yhtään uutta tarvitse. Mä olen tehnyt biisejä niin kauan ja niin paljon, että tiedän kyllä, miten vaikeaa ns. julkaisuputkeen on päästä.

Niin on. Äänitteillekin niitä on päätynyt ja jopa joitain tunnetuillekin laulajille sitkeästä ja vuosikausien yrittämisestä johtuen, omakustanteista puhumattakaan. Ensimäisen sain kaupaksi Reijo Taipaleelle v. 1996. Vaikeaa se oli ja nykyisin jopa liki toivotonta, mutta ei saa lannnistua. Toki näihin vaikuttavat suhteetkin ja kohtaamiset määrätyiden ihmisten kanssa musanäytteidensä kanssa, kuten varsin hyvin tiedetään.
Ukko
11.12.2008 09:36:34

Välihuomautuksena tähän eli suhteet jylläävät biisien julkaisuille pääsemisessä samoin kuin missä tahansa muussakin bisneksessä.
COVS jäsen nro 6
aanipaja
11.12.2008 13:00:51

Niin on. Äänitteillekin niitä on päätynyt ja jopa joitain tunnetuillekin laulajille sitkeästä ja vuosikausien yrittämisestä johtuen, omakustanteista puhumattakaan. Ensimäisen sain kaupaksi Reijo Taipaleelle v. 1996. Vaikeaa se oli ja nykyisin jopa liki toivotonta, mutta ei saa lannnistua. Toki näihin vaikuttavat suhteetkin ja kohtaamiset määrätyiden ihmisten kanssa musanäytteidensä kanssa, kuten varsin hyvin tiedetään.

Tiedä vaikka oltaisiin samalle sanoittajalle tehty? Aika harvoin olen suoraan artisteille kaupannut, joitain toki. Aktiivinen sanoittajakumppanini sen sijaan on ahkera markkinoija ja olen itse siinä päässyt vähemmällä. Pitäisi asua asuntoautossa Warner'in parkkipaikalla, jos oikein haluaisi kaikkiin tutustua, mutta niin kovaa hintaa en sentään julkaisuista ala maksamaan. Kovasti on Helsinkikeskeiseksi musabisnes muuttunut ja useampikin vanha kollega ja bändikaveri on varta vasten pääkaupunkiin muuttanut. Itse olen biisejä saanut kaupaksi noin määrällisesti hyvin, hitti vain on jäänyt puuttumaan, siihen eivät näköjään lahjat riitä. Toki siinä siivellä sitten on kultalevyillekin päässyt.
KoskPaavo
11.12.2008 13:07:11 (muokattu 11.12.2008 13:07:28)
Mä oon soittanut jotain sun biisiäs, Timo Tervomaa tais laulaa, en nyt vaan muista mitä.
" Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä" Aleksis K.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)