Aihe: Putkivahvistinta 200-500e
1 2 3
Quill
10.12.2008 21:21:58 (muokattu 10.12.2008 21:33:07)
Eli, tossa kun oli tuo keskustelu pedaaleista joku sanoi, että kannattaisi päivittää vahvistinosastoa.

Max. 500 euroa olisi varmaan käytettävissä, tuo on tosiaankin se maximi ja putkivahvistin sen pitäisi olla.

Vaatimuksia:
Hyvä ja kuuluva clean (ei lopu äänenvoimakkuus kesken)
Mieluusti 2 kanavaa, mutta 1 kanavakin riittää
Hyvät rokkisäröt
Mieluusti pieni ja helppo roudattava.

Tuttu sanoi, että pienemmillä keikoilla jopa 15 wattia voi olla liikaa.
Joten varmaan 15-30 wattia olisi teholuokka. Pieniä keikkoja on tiedossa, joten höngän pitäisi riittää.

Vaihtoehtoja:
Orange tiny terror combo
Blackheart BH15-112
Fender blues junior
Vox AC-15

Kiitoksia. Saa ehdotella ja kertoa mielipiteitään.
slapvete
10.12.2008 21:26:55
Peaveyn Classic 30 on myös tuossa hintaluokassa (yleensä 300-400) ja tervehenkinen peli. Perusrokkipuolella toimii, 2 kanavaa, kaiku. Metallikone se ei ole. Googlaa lisäinfoa + mnetin haku. Tiedän ehkä yhden, joka voisi lähteä sopuhintaan. Lätkäise yv:tä jos kiinnostaa.
51% motherfucker, 49% son of a bitch
Quill
10.12.2008 21:28:46
Ei tarvitse todellakaan olla mikään hevikone. Boostailla pystyn, jos on tarvis.
Muutenkin soittelen kevyemmänpuoleista musaa (Blues, Rock) tai ainakin yritän.
karsa
10.12.2008 21:31:48
Tiny terrorissa ei ainakaa humppareilla kliini tunnu itselläni riittävän!
Icy-Sun
10.12.2008 22:02:55 (muokattu 10.12.2008 22:07:23)
Blues Junior hohtaa varmaankin siellä clean-puolella. Peavey classic ei säröydy muistaakseni aivan älyttömän aikaisin cleanillä. Ja todellakin terveen kuuloinen laite. Bongaa torilta halvalla.
superfly
10.12.2008 22:10:08
Testaa ihmeessä tuo Blackheart pois. Ainakin nuppiversio kuulostaa todella paljon paremmalta kuin Classic 30.
Killing internet dragons is serious business!
PJS
10.12.2008 22:56:00 (muokattu 10.12.2008 23:01:10)

Peaveyn Classic 30 on myös tuossa hintaluokassa (yleensä 300-400) ja tervehenkinen peli. Perusrokkipuolella toimii, 2 kanavaa, kaiku. Metallikone se ei ole. Googlaa lisäinfoa + mnetin haku. Tiedän ehkä yhden, joka voisi lähteä sopuhintaan. Lätkäise yv:tä jos kiinnostaa.

Mulla oli tämmönen. Muuten ihan kiva mutta jos haluaa saada hyvää saundia niin elementti pitäis varmaan vaihtaa. Vakiona tuleva Blue Marvel on aika kehno. Mut laitteen todellinen vika on sen täydellinen epäluotettavuus. Omistin tuommoisen 6 vuotta ja sinä aikana se kävi kerran huollossa ja putket paukahti useamman kerran. Eikä kyse ollut siitä etten olisi osannut käyttää sitä tai että olisin kohdellut sitä kaltoin. Se ei vaan kestä vähääkään lujemmassa käytössä. Omassa tapauksessani siis sellaisessa käytössä, että kerran tai pari viikossa sitä huudatetaan treeniksellä volat hieman alle puolen välin ja silloin tällöin se roudataan keikalle.

Eli. Älä osta ainakaan Peaveyta.

Itse vaihdoin Classicin pois tässä vähän aikaa sitten kun osui silmään käytetty HIWATT Custom 50. Se lähti mulle kotiin 2x12 kaapin kanssa muistaakseni kuudella sadalla + classic vaihdossa. Melko edullista. Eli sinuna nostaisin hintaluokkaa sinne 1000€ kieppeille ja lähtisin metsästelemään käytettyä pikkukomboa. Torilla pyöri vähän aikaa sitten käytetty Creamsound muistaakseni kuudella sadalla eurolla. Semmonen vois olla aika kova peli. Myös Deluxe reverbistä voisit pitää, siinä on ainakin kliinit sitä luokkaa että parantaa ei oikeastaan voi. käytettynä niitäkin vois saada tonnin pintaan.
Peace!
Progorava
10.12.2008 22:58:50
suositella voin myös Laney LC15R/LC15-110 comboa.

15W
10" kajari
1 kanava.
made in uk.
hieno cleani ja rokkisäröäkin lähtee mukavasti.
pienikokoinen.
metakkaa lähtee ihan mahottomasti tarvittaessa.
hinta 350-400€.

tuohon kun vaihdat paremman kajarin celestion tube 10:n tilalle niin paranee entisestään.

http://www.laney.co.uk/show_prod.php?prod=lc15-110
Putkinäkö, putkiaivot ja Putkivahvarit...
Progorava
10.12.2008 23:04:00
Mulla oli tämmönen. Muuten ihan kiva mutta jos haluaa saada hyvää saundia niin elementti pitäis varmaan vaihtaa. Vakiona tuleva Blue Marvel on aika kehno. Mut laitteen todellinen vika on sen täydellinen epäluotettavuus. Omistin tuommoisen 6 vuotta ja sinä aikana se kävi kerran huollossa ja putket paukahti useamman kerran. Eikä kyse ollut siitä etten olisi osannut käyttää sitä tai että olisin kohdellut sitä kaltoin. Se ei vaan kestä vähääkään lujemmassa käytössä. Omassa tapauksessani siis sellaisessa käytössä, että kerran tai pari viikossa sitä huudatetaan treeniksellä volat hieman alle puolen välin ja silloin tällöin se roudataan keikalle.

Eli. Älä osta ainakaan Peaveyta.

onkohan 30W versiot tehty eri paikassa kuin 50w classicit? olen myös kuullut 30w combojen luotettavuusongelmista mutta oma 50w nuppi on kiertänyt keikkoja ja treenejä on 10v ilman mitään ongelmia.

nupin tuulettimen olen vaihtanut. siinä kaikki. yksikään potikka ei edes rohise ja putketkin on alkuperäset. kopassa alkaa olla käytönjälkiä jo aikalailla mutta muuten kampe soi ja kukkuu kuin uutena...
Putkinäkö, putkiaivot ja Putkivahvarit...
komero
10.12.2008 23:11:13
Blues Junior hohtaa varmaankin siellä clean-puolella.

Ja kun vaihtaa kaiuttimen (esim. http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=533), putket ja lisää yhden hyppylangan (http://home.comcast.net/~machrone/bjr/twinstack.htm), niin paranee huomattavasti. Ja siltikin siellä max 500e -budjetissa pysyy (riippuu tietenkin kaiuttimesta).

Tuo hyppylanka -modi mahdollistaa paljon laajemman saundikirjon.
PJS
10.12.2008 23:15:54

onkohan 30W versiot tehty eri paikassa kuin 50w classicit? olen myös kuullut 30w combojen luotettavuusongelmista mutta oma 50w nuppi on kiertänyt keikkoja ja treenejä on 10v ilman mitään ongelmia.

nupin tuulettimen olen vaihtanut. siinä kaikki. yksikään potikka ei edes rohise ja putketkin on alkuperäset. kopassa alkaa olla käytönjälkiä jo aikalailla mutta muuten kampe soi ja kukkuu kuin uutena...

MÄkin oon kuullu pelkkää hyvää tosta Classic 50:stä. Tuskin olisin HIWATTIA saanu itelleni jos olsin aikanaan ollu fiksu ja ostanu tommosen ku olisin sopuhintaan saanu musa liikkeessä tarjosivat moista mut mä olin päättäny et haluun Classic 30:sen ku se oli niin halpa...(tyhmyydestä sakotetaan.)

Haaste: Postatkaa ketjun aloittajalle hyvä tori-linkki:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=282904
Peace!
sepisti
10.12.2008 23:37:46 (muokattu 10.12.2008 23:39:12)
Blues Junior hohtaa varmaankin siellä clean-puolella. Peavey classic ei säröydy muistaakseni aivan älyttömän aikaisin cleanillä. Ja todellakin terveen kuuloinen laite.

Mitä mä olen pari kertaa classic 30 vetänyt, ei ole vakuuttanut todellakaan. Vittumainen kirskuja. Tosin elementissä varmasti suurin ongelma.

Aloittajalle:
Yksi vaihtoehto on tietysti Fenderin HRD käytettynä. Särökanava on ihan perseestä, mutta sullehan oli pedaali arsenaalit tulossa anyway. Ite en oo tossa käyttäny särökanavaa ollenkaan vaan nimenomaan pedaalisäröjä. Kotisoittoon tosta ei kyllä ole, mutta headroomia piisaa ja hinnatkin siellä 5 huntin maastossa.

Noista sun ehdotuksista toi blackheartti ja voxi on eniten mun mieleen. Kivoja pelejä.
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
PuNkKi
11.12.2008 00:20:52 (muokattu 11.12.2008 00:22:27)
Sepisti kirjoitti kyllä mielestäni täyttä asiaa.. Kumpikin, eli blackheart ja fenderin hot rod deluxe on kyllä erinomaisia,
mutta HRD ei valitettavasti juurikaan kotisoittoon iloa ole.. mutta itseäni ainakin se HRD clean kanava vakuutti.
Sitten vaan säröpurkkeja eteen, niin varmasti irtoaa masiinasta ihan mitä haluaa, ja enempikin.
Ihmettelinkin kun HRD sain todella helposti ruuvattua jopa heviin soveltuvat säröt helposti.. ainakin EHX metal muffin avulla.

ja särökanavaa ainakin pystyy jopa kotioloissakin käyttämään, kunhan edessä tosiaan on kunnollinen särö.
ainakin mitä tuossa aiemmin mainitsin, niin EHX metal muffin avulla sain kummasti volumen pysyämään aisoissa.
(Ainakin tällä yhdistelmällä sain jopa volumen muokattua jotenkuten kerrostaloonkin sopivaksi)

EDIT:
ja sen verran toki lisään tähän, että se HRD särö on tosiaankin syvältä, mutta hemmetin hyvä clean.
Itsekin olen jo todennut, että hyvä clean riittää.. kunnollisista säröpurkeista sitten loput.. ja HRD se ainakin toimii.
Se mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti.
Icy-Sun
11.12.2008 09:44:40
AC15 on ainakin äänekäs, mutta se cleanin riittävyys voi olla toinen juttu.
humppahanuristi
11.12.2008 09:50:48

Mielenkiintoisia ehdotuksia tullut.
Kiinnostaisi tietää, miten tossa Blackheartissa ja Vox AC-15 riittää tehot bändin kanssa.

Blackheartista en tiedä mutta AC15:ssa kyllä jossain määrin riittää. Viime perjantaina tuli vedettyä keikka meluisassa ravintolassa (kuljetus- ja maansiirtoalan pikkujoulut ja nesteravintoa tarjolla) ilman mikitystä. Ja vielä etusessa pikkaisen vähemmän vahvistavat ECC81 ja 5751. ecc83/12ax7:lla tuntuu lähtevän vähän enempi mökää vielä.
Rautalankaa ohjelmistossa eli mieluusti puhtaana pyrin soittamaan.
Jos tuohon vaihtaisi vielä elementin, niin todennäköisesti vielä vähän lisää saisi puhtia vaan riittää yleensä vähempikin.
Osta pois, minulta tuo AC15cc1...
Humpasta rautalankaan...
Eemil
11.12.2008 11:22:17
Laney Lionheart. Enklannista tilaamalla saa budjettiin sopivasti, paitsi toimitus maksaa päälle vähän lisää.

http://www.dv247.com/search/0/0/Pro … uctQuantity/Descending/lionheart/1/
sepisti
11.12.2008 11:51:41
Laney Lionheart. Enklannista tilaamalla saa budjettiin sopivasti, paitsi toimitus maksaa päälle vähän lisää.

http://www.dv247.com/search/0/0/Pro … uctQuantity/Descending/lionheart/1/

Kyllä nämä muut ehdotukset ovat kuitenkin headroomiltaan ihan eriluokassa.
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
dropD
11.12.2008 12:12:25 (muokattu 11.12.2008 12:17:58)

suositella voin myös Laney LC15R/LC15-110 comboa.

Ja Laney VC15 toimii myös ja kanavan saa vaihdettua jalkakytkimellä, mikä keikkaillessa on aina paikallaan. Nuo pienimmät lanikat vaan ovat 10" tuuman kajarilla mikä osaltaan kyllä rajoittaa livekäyttöä (mikittämättä). Lisäkaapilla tietysti toimii OK. Kallistuisin sikäli kyllä tuonne AC15 tai Blackheart suuntaan jos noista pitäisi valita.

Budjettiin sopiva ja varmasti riittävä vaihtoehto http://www.dv247.com/invt/48810/

EDIT: Noissa Lanikoissa LC on enemmän rock (vrt. marshall) ja VC paksumpi, pehmeämpi, blues.
Ukko
11.12.2008 12:21:06

Mitä mä olen pari kertaa classic 30 vetänyt, ei ole vakuuttanut todellakaan. Vittumainen kirskuja. Tosin elementissä varmasti suurin ongelma..

Sama huomio.
COVS jäsen nro 6
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)