Aihe: Warwickin mikit vaihtoon, mitä tilalle?
1 2
pekezu
10.12.2008 18:41:05

Warren MECit ovat palvelleet kelvosti, mutta eivät riittävän kelvosti. Joten saavat lähteä. Joulun jälkeen pitäisi palkkaa tulla, ja budjetti pyörinee siinä 200e pinnassa. Tarkoitus olisi siis saada hyvät passiivimikit tilalle.

Musiikki on lähinnä metallisotkua, mutta skuuppisaundit voi samantien unohtaa, se ei ole hakusessa. Tavoitteena olisi saada vähän kuumemmat mikit, jotka toistaa kuitenkin mukavasti keskiääniä. Basso on siis varustettu J/J mikkikonfiguraatiolla.

Ehdotelkaa mikkejä, päälimmäisenä itsellä pyörineet SD:n ja DiMarzion mikit. Muitakin saa toki ehdottaa.
Joskus sitä vain herää jonkun muun väärällä jalalla. Sen lisäksi että vituttaa, ei kengätkään istu mukavasti.
Johannes_t
10.12.2008 19:39:58 (muokattu 10.12.2008 19:40:20)

Vähän tylsästi pitää kysyä, mitä haluaisit sille soundille tapahtuvan? Muutaman Warwickin omistaneena ymmärrän kyllä MEC:n mikkien kyseenalaistamisen :D Mutta jotenkin luulen silti, että Warwickin poijjaat pitää niitä ihan oikeasti parhaana vaihtoehtona bassoihinsa.

Mene kauppaan, osta EBS:n Multidrive, hae sillä mukava soundi (enkä nyt tarkoita varsinaista säröä) ja ihmettele sitten uudestaan mikin vaihdon tarvetta... ;)
pekezu
10.12.2008 19:48:29

Vähän tylsästi pitää kysyä, mitä haluaisit sille soundille tapahtuvan? Muutaman Warwickin omistaneena ymmärrän kyllä MEC:n mikkien kyseenalaistamisen :D Mutta jotenkin luulen silti, että Warwickin poijjaat pitää niitä ihan oikeasti parhaana vaihtoehtona bassoihinsa.

Mene kauppaan, osta EBS:n Multidrive, hae sillä mukava soundi (enkä nyt tarkoita varsinaista säröä) ja ihmettele sitten uudestaan mikin vaihdon tarvetta... ;)

Ai tarviinksmä vielä toisenkin Multidriven? ;)

Njaa, en kyllä tiedä, voihan tossakin olla perää, että ne toimaa siinä ihan hyvin. Mut entäs jos ostasinkin MultiCompin, mitäs sit tapahtus?
Joskus sitä vain herää jonkun muun väärällä jalalla. Sen lisäksi että vituttaa, ei kengätkään istu mukavasti.
Incarnation
10.12.2008 19:55:20
Ehdottomasti suosittelen tutustumaan Bartolineihin. Toimii!
"Wash away a man, take him with the floods" 1966-2004
Johannes_t
10.12.2008 19:59:38

Ehdottomasti suosittelen tutustumaan Bartolineihin. Toimii!

Bartolinit vois olla hyvä vaihtoehto, kovin mukava soundisia useimmissa soittimissa.
Teijo K.
10.12.2008 20:09:28

Yks P sano taannoin että Warwick vaihtoi mecceihin kun se oli Saksan halvin mikkivalmistaja. :) Sitä ennen niissä taisi olla Bartolinit.
M.Hanski
10.12.2008 20:10:30
Yks P sano taannoin että Warwick vaihtoi mecceihin kun se oli Saksan halvin mikkivalmistaja. :) Sitä ennen niissä taisi olla Bartolinit.

Bartolinia ja EMG:tä oli männävuosina.
pekezu
10.12.2008 20:32:26

Hehe, samasta syystä varmaan vaihtoivat messinkisatulan muoviseen, enpä usko että ne "ikävät metalliset kihinät", kuten sivut antavat ymmärtää, olisi olleet pääsyy vaihtaa materiaalia :).

Bartolini tekee monenlaissii mikkejä, onko joku erityisen kova?
Incarnation
10.12.2008 20:38:30 (muokattu 10.12.2008 20:38:43)
Bartolini tekee monenlaissii mikkejä, onko joku erityisen kova?

Meikällä on tällaiset:
http://www.thomann.de/fi/bartolini_ba_59_j_l_1.htm
"Wash away a man, take him with the floods" 1966-2004
pekezu
10.12.2008 20:48:51 (muokattu 10.12.2008 20:54:57)

Eli nelikieliseen olis sitten tällaanen, settinä tuollaiset split coilit.

http://www.thomann.de/fi/bartolini_baj9j1_pickupset.htm

Näitäkö kannattaisi koeajaa?
J.Hollström
10.12.2008 21:27:10
Vähän tylsästi pitää kysyä, mitä haluaisit sille soundille tapahtuvan?

Ite oon vielä tylsempi, ja sanon, että esim. tatsilla tekee soundiin 99% enemmän muutosta mitä millään mikeillä.

Suosittelisin lyömään siihen bassoon halvimmat mahdolliset mikit mitä mistään löytyy, ja tutkivan sillä aluksi asiaa. Jos soundi muuttuu huonommaksi mitä alkuperäisillä mikeillä, voi alkaa miettimään joitain muita vaihtoehtoja.
Orggis tuhkis.
pekezu
10.12.2008 21:31:05

Ite oon vielä tylsempi, ja sanon, että esim. tatsilla tekee soundiin 99% enemmän muutosta mitä millään mikeillä.

Suosittelisin lyömään siihen bassoon halvimmat mahdolliset mikit mitä mistään löytyy, ja tutkivan sillä aluksi asiaa. Jos soundi muuttuu huonommaksi mitä alkuperäisillä mikeillä, voi alkaa miettimään joitain muita vaihtoehtoja.

Tää on kyllä totta. Enemmänhän tää on henkistä tuunausta tää mikkienvaihtelu. Täytynee vielä miettiä, haluaako uudet mikit vai ostaisko vaikka jonnii kivan muljuttimen :P
J.Hollström
10.12.2008 21:40:20 (muokattu 10.12.2008 21:43:23)
Tää on kyllä totta. Enemmänhän tää on henkistä tuunausta tää mikkienvaihtelu. Täytynee vielä miettiä, haluaako uudet mikit vai ostaisko vaikka jonnii kivan muljuttimen :P

Ihan oikeasti, kannattaa opiskella tää asia, niin oppii ymmärtämään soittopelien lainalaisuudet.

Tälläkin foorumilla (suurimmaksi osaksi kitarapuolella) juniorit on heti ekana vaihtelemassa mikkejä, ennenkuin on opetelleet edes soittamaan, ja etsii sieltä soundien syvintä olemusta.

Mulle sanoi yksi vanhempi kitaranrassaaja (jota kunnioitan), että puiltaan hyvin soivaan soittimeen on ihan sama mitkä mikit siihen lyö, jotka vaan toimii. Olen aika pitkälle samaa mieltä, kokeiltuani henkilökohtaisesti tämän asian kantapään kautta.
Orggis tuhkis.
pekezu
10.12.2008 21:43:56

Ihan oikeasti, kannattaa opiskella tää asia, niin oppii ymmärtämään soittopelien lainalaisuudet.

Tälläkin foorumilla (suurimmaksi osaksi kitarapuolella) juniorit on heti ekana vaihtelemassa mikkejä, ennenkuin on opetelleet edes soittamaan, ja etsii sieltä soundien syvintä olemusta.

Mulle sanoi yksi vanhempi kitaranrassaaja (jota kunnoitan), että puiltaan hyvin soivaan soittimeen on ihan sama mitkä mikit siihen lyö, jotka vaan toimii. Olen aika pitkälle samaa mieltä, kokeiltuani henkilökohtaisesti tämän asian kantapään kautta.

Joo, mä tiedän ton ilmiön. Itseasiassa multa on tultu monesti kyseleen mitkä mikit kandee laittaa tähän ja tähän (yleensä halpaan) bassoon. Oon vastannu rehellisesti, että paskaan bassoon on sama laittaako sinne kalleimmat duncanit vai halvimmat pilipalimikit, kuhan ääni kuuluu. Muuten ei ole muutosta havaittavissa.

En tiedä sitten johtuuko mikeistä vai jostain muusta, että nuo tuntuvat päästävän vähän ikävää urahtelua noi mikit. Voi tämäkin olla korvien välissä, mutta etenkin MultiDriven läpi kuuluu välillä tosi ikävä ääni. Se kyllä helpotti mikkejä laskemalla. Voi olla että syypää on tässäkin mun tatsi.
mr.bungle
10.12.2008 23:49:07

Itse joskus passiivi-MEC:it vaihtaneena voin vahvistaa että mikkien vaihto paransi soundia huomattavasti. Aktiivi-MEC:it puolestaan on hyviä, niitä ei kantsi vaihdella.

Jos 'Vetessä häiritsee se tietynlainen kolkkous ja steriiliys, niin siihen ei mikkien vaihtokaan auta. Kovalla tatsilla saa silti hyvän saundin.
bassolla hanuriin
pekezu
11.12.2008 00:04:09

Itse joskus passiivi-MEC:it vaihtaneena voin vahvistaa että mikkien vaihto paransi soundia huomattavasti. Aktiivi-MEC:it puolestaan on hyviä, niitä ei kantsi vaihdella.

Jos 'Vetessä häiritsee se tietynlainen kolkkous ja steriiliys, niin siihen ei mikkien vaihtokaan auta. Kovalla tatsilla saa silti hyvän saundin.

No emmä tosta kyllä steriiliä saundi ou irti saanu, että kai mä sit hakkaan sitä sen verta kovaa :P

Täytyy noita mikkejä vielä mietiskellä, katsoa mitä joulukin tuo tullessaan.
mr.bungle
11.12.2008 00:07:30

No emmä tosta kyllä steriiliä saundi ou irti saanu, että kai mä sit hakkaan sitä sen verta kovaa :P

Jea. Toisinaan fiilistelen viäkin vanhaa keikkavideoo, jossa leivoin Corvetella aika huolella kun backline petti ja monitorit puski alapäätä aika heikosti. Kompensoin sitä rajulla tatsilla ja yleisöstä nauhotettuna saundi oli aivan loistava.
bassolla hanuriin
pekezu
11.12.2008 00:19:34

Jea. Toisinaan fiilistelen viäkin vanhaa keikkavideoo, jossa leivoin Corvetella aika huolella kun backline petti ja monitorit puski alapäätä aika heikosti. Kompensoin sitä rajulla tatsilla ja yleisöstä nauhotettuna saundi oli aivan loistava.

Hehe, joo, varsinkin ton multidriven kanssa on aika murakka saundi kun oikein röytää menemään. Kolke ja pauke. Eli juuri mainio. Muutenkin toi bubinkarunko antaa kivan saundin mummielestä.
pekezu
11.12.2008 00:35:57

Eihän sun sitten tarvitse mitään mikkejä vaihtaa! :)

Heh, joo, ehkä mä ostan ton leveän hihnan, sillä saa enempi rispektiäkin :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)