Aihe: Onko kokemuksia Laney Lionheart L5T vahvistimesta?
1
petrip
10.12.2008 18:56:27
Olen hakemassa pienitehoista vahvistinta. Mielessä on ollut Fenderin 65 Deluxe Reverb tai Princeton Reverb. Törmäsin tuohon Laneyn vahvistimeen jo jokin aika sitten netissä, mutta tyrmäsin mielessäni heti, ettei 5W voi riittää mihinkään muuhun kuin ehkä kotioloihin. Tarkemmin ajateltuna tuohan voisi riittääkin. Mietityttää tuo puhdas kanava. Mahtaako soundi mennä helposti särölle? Särökanava saakin mennä särölle ;) Mitä mieltä muuten olette vahvistimesta? Täytyisi tietenkin päästä testaamaan ihan käytännössä, mutta etelä-Suomessa ei taida olla muita paikkoja kuin Levytukku ja sieltäkin ne on loppu. Uusia tulee joskus ensi vuonna.

Kiitos komenteista jo etukäteen.
sepisti
11.12.2008 01:06:34
Tuosta 5W versiosta ei ole kokemuksia, mutta jotain varmaan kertoo se että mulla on Lionheartin 20W comboversio orkkisputkilla, ja pändikäytössä kliinikanavan volume on seiskassa ja ruttuunhan se kliini menee jonkin verran. Mun telecasterin tallamikillä kun soittaa niin voidaan kliinikanavan yhteydessä puhua jo säröstä, mutta straton tallamikillä soundi on hiukan kliinimpi.

Mutta eikös tuossa ole se kytkennällinen kompa? Neljä 5W vierekkäin tai jotain?
Eli ei pidä ainakaan yleistää, muihin vahvistimiin.
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
McNulty
11.12.2008 02:28:37
Itselläni on tuo 5W combo, mutta en ole sitä reeniksellä käyttänyt juuri lainkaan. Ainoastaan kerran kun yksistään taustanauhan kanssa jotain siellä reenasin. Ostin sen ihan "koticomboksi" ainaisten transujen ja digihärpäkkeiden jälkeen. Vihdoin löytyi järkevä putkicombo (soundi, teho, fxloop, ulkoasu... toimii!)

Eihän tuo 5W varmasti isomman bändin kanssa toimi, etenkin jos on toinen kitaristi, kovaa soittava rumpali ja vielä reilusti vahvistettu basso taustalla. Sen sijaan duettona tai triona jonkun jazz-/housepumpun kanssa uskoisin tuon pelittävän enemmän kuin hyvin. Riippuu siis millaista musaa soitat, millaisella kokoonpanolla, millaisella volumella ja millaisessa paikassa.

Itse en keksi kotikäytössä ainuttakaan huonoa asiaa tuosta combosta. Se on kyllä vastaus rukouksiini... niin pitkään toivoin pienitehoista putkicomboa järkevässä hintaluokassa, fxloopilla ja terveillä perussoundeilla. Vuoteen 2008 asti sain odotella, mutta ostettuani tuon en kadu pätkääkään. Ihastuin ensin spekseihin, mutta kunnes Levytukussa kävin nypläämässä, paperilla näkynyt musta sanansäilä materialisoitui.

Minun mielestäni Laney Lionheart 5W combo ansaitsisi jonkun "Best Buy 2008"-awardin :)
Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you.
hiihtoliiton kamaa kaupan
Eemil
11.12.2008 11:28:48
Mullakin oli tuo combo ja kyllä se kerrostaloon oli helkutin äänekäs vehje. :D
petrip
13.12.2008 17:39:50
Kiitos kommenteista. Vaikuttaa varsin varteenotettavalta vaihtoehdolta. Jollain näyttää olevan ongelmia kanavan vaihtajan kanssa?

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=172576
jussimus
13.12.2008 17:46:04
Kiitos kommenteista. Vaikuttaa varsin varteenotettavalta vaihtoehdolta. Jollain näyttää olevan ongelmia kanavan vaihtajan kanssa?

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=172576

Ei siinä mitään ongelmia ole, se yks kaveri ei vaan osaa ;)

Jos jotain pientä viivettä kanavanvaihdossa ilmenee, niin sit pitää vaan sovittaa piisit siten ettei se pääse häiritsemään :)
bloodsucker
08.01.2009 23:10:50
Oliskohan tää sopiva vahvistin, kun haeskelen Marshall DSL -tyyppistä soundia kompaktissa muodossa? Olishan tietenkin DSL401 -kombokin olemassa, mutta kun ne ei enää siellä Briteissä tykkää niitä tänne lähetellä.
koponen
08.01.2009 23:19:08 (muokattu 08.01.2009 23:19:35)
kun ne ei enää siellä Briteissä tykkää niitä tänne lähetellä.

Kyselehän jälleenmyyjältä nettohinta. Marshallilla on ollut tuon brittihässäkän takia kilpailukykyinen tarjoushinnottelu viimeaikona päällä. Varmaan saat tällä hetkellä ok hintaan suomestakin.
I'm endorsed by Marshall
bloodsucker
08.01.2009 23:35:26 (muokattu 08.01.2009 23:36:25)
Kyselehän jälleenmyyjältä nettohinta. Marshallilla on ollut tuon brittihässäkän takia kilpailukykyinen tarjoushinnottelu viimeaikona päällä. Varmaan saat tällä hetkellä ok hintaan suomestakin.

Voipi olla, että ihan hyvän tarjouksen saisi, mut tuskin niin hyvää, että ostaisin :) DSL401 on mun mielestä joka tapauksessa melko ylihinnoiteltu vahvistin ja olen jo kerran omistanut moisen.
koponen
08.01.2009 23:43:49
Voipi olla, että ihan hyvän tarjouksen saisi, mut tuskin niin hyvää, että ostaisin :)

No jos brittien hinnalla myyvät?
I'm endorsed by Marshall
bloodsucker
08.01.2009 23:56:04
No jos brittien hinnalla myyvät?

Heh, no sitten varmaan ostaisin. Mut enpä jaksais uskoa, että niin halvalla lähtisi, mut voishan sitä tietenkin kysäistä. Toisaalta tuo Laney on myös alkanut kiinnostamaan kovasti.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)