Tomppa999 17.02.2004 15:09:44 | |
---|
Thomanilla tuntuu olevan tuo t-bone BD300 tarjouksessa 75€ tekeekö kyseisellä mikillä yhtään mitään? Onko kokemuksia? Vai onko tulos melkein sama kuin SM58 ja kompuralla? Löytyykö muita kohtuuhintaisia ja hyvälaatuisia mikkejä tähän hommaan? Saa tarjotakkin.. |
askomiko 17.02.2004 16:49:32 | |
---|
Jos t-mikki on ollenkaan toimiva, niin se poimii myös matalampia ääniä kuin SM58, kompura sitten taasen ei kuulu joukkoon. |
jatavi 17.02.2004 17:51:55 | |
---|
Mulla on sellainen T-bone -rumpumikkisalkku lojumassa meidän nyrkkipajalla, josta löytyy tuollainen basarimikki. Se onkin ainoa noista keittoluista joita tulee käytettyä, ja itse olen kyllä siihen kovinkin tyytyväinen. Ei tuohon hintaan ainakaan halvempaa saa ja samanlaista soundia myydään kyllä kovempaankin hintaan. Toiset ovat juurimiehiä, toiset taas juuri ja juuri miehiä. |
jhatunen 17.02.2004 17:56:35 | |
---|
t-mikin taajusvasteeksi on ilmoitettu 30Hz-15KHz, kun taas 58: n taajusvasteeksi on ilmoitettu 50Hz-15Hz. Eli Askomiko on oikeassa.. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta luulen että tuo t-mikki kestää kovempaa ääntä, kuin 58, menemättä ruvelle.. |
askomiko 17.02.2004 18:16:22 (muokattu 17.02.2004 18:18:11) | |
---|
Sm58:n taajuusvaste on -10 siellä 50hz:ssä, mikä on aika rajusti laskenut. -3dB ylettää vain noin 110:een hertsiin. T-mikin käppyrää ei ole, mutta uskoisin että sen taajuustoisto yltää tasaisempana alemmas, ja katkeaa sitten äkimmin. SM58:n ilmoitettu arvioitu maksimiäänentaso on 185dB, mikä on aika riittävästi maanpäällisiin tapahtumiin, jos ei avaruusraketin lähtöjä lasketa. Mikkitestihuoneissa ei noin kovia ääniä käytetä, joten luku on arvio. |
Insomnia_ 17.02.2004 18:17:25 | |
---|
Ei tuohon hintaan ainakaan halvempaa saa Hoho, ihanko totta? Paskasta ei saa kultaa vaikka olisi Midas... |
Ei tuohon hintaan ainakaan halvempaa saa. tuli heti matti nykänen mieleen =:) isäni on hauki! |
AoA 17.02.2004 18:49:36 | |
---|
Itsellä on. Tyytyväinen olen ollut kun ei ole muuta varsinaista basarille tarkoitettua parempaa mihin verrata. Ihan kelpo soundin ottaa minun käyttööni. En sitten tiedä hifimmille tai muuten tarkemmille korville. Hyvä on peli. Ei turhaan tullut ostettua kun piti halpa mikki saada. -Anssi |
samppa 19.02.2004 16:25:32 | |
---|
Thomanilla tuntuu olevan tuo t-bone BD300 tarjouksessa 75€ tekeekö kyseisellä mikillä yhtään mitään? Onko kokemuksia? meillä on semmonen.. Ainaki live käytössä toimii ihan kiitettävästi.... on ihan hintansa arvonen...!! osta pois! |
jatavi 20.02.2004 13:57:21 | |
---|
Ei tuohon hintaan ainakaan halvempaa saa Hoho, ihanko totta? No mutta näinhän se menee. Totta joka sana. :) Toiset ovat juurimiehiä, toiset taas juuri ja juuri miehiä. |
Hanok 23.02.2004 13:15:36 | |
---|
Mulla on sellainen T-bone -rumpumikkisalkku lojumassa meidän nyrkkipajalla, josta löytyy tuollainen basarimikki. Se onkin ainoa noista keittoluista joita tulee käytettyä, Jep, ne tomimikithän ovatkin aikamoista sontaa. Mutta tuo bassarimikki on tosiaankin hintaansa nähden yllättävän toimiva. Itse asiassa kehtaan väittää että ainakin livekäytössä sopii rokki/hevisoundeille paremmin kuin AKG D112. Ainakin omaan korvaani soundi muistuttaa enemmän Shuren Beta 52:a, mutta Shure toki pesee T.bonen. D112:ssa on se raivostuttava puoli että XLR-liitin on siellä alhaalla tapin päässä, mistä syystä mikin tunkeminen bassarin kalvon rei'ästä on hankalaa. Kolmesatasessa ratkaisu on yksinkertaisin mahdollinen ja toimii oikein hyvin. Beta 52:ssa taas liitin on kääntyvässä varressa, joten homma toimii. Niissä vaan tuo nivel on toteutettu hieman oudosti ja olen parikin kertaa nähnyt nivelessä olevien jarrukumien tursuvan ulos. Itseäni kiinnostaisi tällä hetkellä sellainen Shuren litteä lätkä joka laitetaan bassarin pohjalle. Mallia en vain nyt muista. Sen mitä olen pari kertaa moista kuullut/käyttänyt vaikutti erittäin lupaavalta. |
Dumb 23.02.2004 15:03:07 | |
---|
D112:ssa on se raivostuttava puoli että XLR-liitin on siellä alhaalla tapin päässä, mistä syystä mikin tunkeminen bassarin kalvon rei'ästä on hankalaa. Samaa olen tuskaillut itsekin kun äänentoistokeikkoja olen tehnyt. Nyt on onneksi kulmaliitin-XLR kyseiselle mikille niin on vähän helpompaa. |
zzound 23.02.2004 23:46:14 | |
---|
Jep, ne tomimikithän ovatkin aikamoista sontaa. Mutta tuo bassarimikki on tosiaankin hintaansa nähden yllättävän toimiva. Itse asiassa kehtaan väittää että ainakin livekäytössä sopii rokki/hevisoundeille paremmin kuin AKG D112. Ainakin omaan korvaani soundi muistuttaa enemmän Shuren Beta 52:a, mutta Shure toki pesee T.bonen. D112:ssa on se raivostuttava puoli että XLR-liitin on siellä alhaalla tapin päässä, mistä syystä mikin tunkeminen bassarin kalvon rei'ästä on hankalaa. Kolmesatasessa ratkaisu on yksinkertaisin mahdollinen ja toimii oikein hyvin. Beta 52:ssa taas liitin on kääntyvässä varressa, joten homma toimii. Niissä vaan tuo nivel on toteutettu hieman oudosti ja olen parikin kertaa nähnyt nivelessä olevien jarrukumien tursuvan ulos. Itseäni kiinnostaisi tällä hetkellä sellainen Shuren litteä lätkä joka laitetaan bassarin pohjalle. Mallia en vain nyt muista. Sen mitä olen pari kertaa moista kuullut/käyttänyt vaikutti erittäin lupaavalta.
Oisko ollu sm91 tms... Oikein toimiva ja helppokäyttöinen vekotin on kyllä... |
Locrian 24.02.2004 07:17:59 | |
---|
Oisko ollu sm91 tms... Oikein toimiva ja helppokäyttöinen vekotin on kyllä... Kävin nopeesti kattomassa tota tuolla Shuren sivuilla.Mites tolla saa napsua ulos?Muutenkin kun tsäkällä?Esim. jos bändin bassorumpu on kokonsa puolesta luokkaa kerrostalo? I hate eatin' vegetables...
Can't swallow the wheelchair... |
iso j 24.02.2004 10:05:08 | |
---|
Samaa olen tuskaillut itsekin kun äänentoistokeikkoja olen tehnyt. Nyt on onneksi kulmaliitin-XLR kyseiselle mikille niin on vähän helpompaa. Haa, kiitos, ratkaisit juuri ongelmani ei oo käyny omassa mielessä .. kauppaan! "Tässä maassa on niin huonot liksat että nälkä on aina vieraanamme,.." |
Hanok 24.02.2004 10:53:03 | |
---|
Oisko ollu sm91 tms... Oikein toimiva ja helppokäyttöinen vekotin on kyllä... Luulisin että kokeilemani oli tämä: http://164.109.27.207/microphones/models/beta91.asp Ilmeisesti sm91a on vanhempi malli. Kuvassa mikki onkin näköjään asetettu pehmusteen päälle. Keikalla tuollainen oli kyllä ihan suoraan rummun pohjalla, mutta siitä huolimatta tuntui ettei ylimääräisiä huminoita tai kolinoita tullut. Soundi vaikutti sellaisenaan yllättävän siistiltä ja valmiilta, eq:hun ei tarvinnut koskea yhtä paljon kuin muiden mikkien kanssa. Hevinapsua en tuolla kertaa tarvinnut, mutta kyllä siinä minusta varsin erotteleva soundi oli. Vaikutelmani oli että geittauksen tarve oli vähäisempi kuin yleensä. |
Dumb 24.02.2004 11:56:29 | |
---|
Haa, kiitos, ratkaisit juuri ongelmani ei oo käyny omassa mielessä .. kauppaan! Ole hyvä vaan! |