Kailis 12.11.2008 00:05:06 (muokattu 12.11.2008 00:06:21) | |
---|
Vissiin tarvitsee aika paksun löyntikalvon ja sit vaan niin tiukkaan väännät sen kun jaksat? Maksatko kaverin rikkoutuneet insertit tai kalvot? Varsinkin paksulla yläkalvolla saa pahaa jälkeä, jos vääntää niin kireälle kuin jaksaa. Jotain rajaa. |
moderndrummer88 12.11.2008 16:41:47 | |
---|
Varsinkin paksulla yläkalvolla saa pahaa jälkeä, jos vääntää niin kireälle kuin jaksaa. Jotain rajaa. Jep! Jos haluaa pingikkään soundin niin kyllä ihan ambassador -paksuisella lähtisin liikkeelle. Itsehhän tuhosin pari virityspesää, kun musaliikkeen myyjä myi minulle harrastuksen alkuvaiheessa virvelinkalvoksi kirkkaan pinstripen ja sitä väänsin sit liian kireelle, kun lähti vaan ärsyttävä tussahdus. "jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael |
kincy 20.11.2008 11:22:02 | |
---|
Voiko joku kertoa miten saa snaren Slipknot Joey Jordison tyyliseen vireeseen?? :D Siis meinaatko sitä julmetonta klok soundia joka esiintyy mate feet kill repeatilla, slipknotilla ja iowalla? Ton tuntuu saavan ihan millä tahansa virvelillä laittamalla lyöntikalvoksi Coated Ambassadorin ja aika tiukkaan vireeseen. Samoin resokalvolla, tosin kalvoksi sinne kuuluva, eli vaikkapa Ambassador Snare side. |
MuusikkoMies 29.11.2008 00:55:22 (muokattu 29.11.2008 11:28:58) | |
---|
Miten sais 24" basarista sellasen kalvon heilumisen pois? Ku se litisee ja lätisee ku sitä soittaa. Ku haluisin muhkeamman/jykevämmän äänen. |
kincy 29.11.2008 12:14:48 | |
---|
Miten sais 24" basarista sellasen kalvon heilumisen pois? Ku se litisee ja lätisee ku sitä soittaa. Ku haluisin muhkeamman/jykevämmän äänen. Kiristämällä sitä kalvoa. |
Vallu-Veke 10.12.2008 13:21:21 | |
---|
Aajttelin kokeilla Aquarian Response 2 kalvoja tai Evans Genera 2. Nyt mulla protonen 2-kerroskalvot, jotka oli vakiona. http://www.dafry.net/vrumpu/Vr1_97/Kettusen%20viritysohjeet.htm Kettunen horisee tuossa jutussa tälleen: "Tarjolla on myös kalliimpia kalvoja, kuten Aquariania ja Evansia, joista jotkut ovat jo itsessään vireessä. Tuntuu jotenkin karulta, että joku on ikään kuin miettinyt rumpalille soundin valmiiksi. Minä ainakin tykkään itse kähmiä vireen kuntoon. Soundi on henkilökohtainen asia. " Kysymys: Onko nuo mun ensin mainitsemat kalvot juts niitä "valmiiksi vireessä" olevia, vai onko erikseen ne kalliimmat mallit, joihin tuo Kettunen viittaa? En tartte välttämättä valmiiksi vireessä olevia, mutta 2-kerroskalvot ja nuo tuli mieleen alustavasti. |
Kailis 10.12.2008 13:31:09 | |
---|
Noi Aquarian ja Evans kalvot on esikiristetty, joten ne eivät veny yhtä paljon kuin Remot, mutta en sanoisi että niissä mitään valmista virettä on. Samoin hassua kun Kettunen puhuu joidenkin rumpujen (mm. DW) vireistä ja siitä että rajoittaisi käyttöä. Ei se niin mene. Jokaisella rummullahan on ominaissointi, mutta ei se tarkoita että kalvot pitäisi virittää siihen tai rumpu ei toimisi kuin yhdellä vireellä. DW on vain halunnut ilmoittaa rungoissaan niiden "timberin". Musta ihan hienoa. Omat Bradyt menee helposti tiettyyn vireeseen tietyillä kalvoilla. Rumpu jotenkin viritettäessä kertoo mihin se haluaa. En ole kauheasti vastaan tapellut. |
Niq 10.12.2008 13:36:52 | |
---|
Onko nuo mun ensin mainitsemat kalvot juts niitä "valmiiksi vireessä" olevia, vai onko erikseen ne kalliimmat mallit, joihin tuo Kettunen viittaa? En tartte välttämättä valmiiksi vireessä olevia, mutta 2-kerroskalvot ja nuo tuli mieleen alustavasti. Liekö mennyt käsitteet sekaisin tuossa tai jotain. Mikään kalvohan ei vireessä ole valmiiksi, kyllä se niillä ruuveilla hoidetaan. Evansin ja vissiin Aquarianin kalvot on valmiiksi venytettyjä, eli ei tarvitse venytellä ja asetella samalla tapaa kuin Remon kalvoja. Jonkun mielestä hyvä, toisen mielestä huono asia. "I have a cunning plan" -Baldrick |
Vallu-Veke 10.12.2008 15:01:24 | |
---|
No joo vähän itsekkin uumoilin samaa, että jostain venymättömyydestä tässä on kysymys. Vireessä nuo luulisi pysyvän sitten paremmin, jos ne ei veny? No jos rummuilla on se ominaisvire, niin kuin omissa epäilen olevan, niin haittaako tuollainen venymättömyys joskus, jossain tilanteessa? Ei virity esim. joissakin tapauksissa siihen ominaisvireeseen? Kenties, jos noilla onkin ominaisuus virittyä johonkin säveleen väkisin, tms.? Luulisi saundin muuttuvan kiristyksen myötä joka tapauksessa. Mitä se Kettunen oikein horisee loppujen lopuksi? Onko nuo kalvot liian helpot virittää Kettuselle? Jäähän siitä se seuraavien päivien säätö? No äh, kunhan pohdin. Ostan kokeiluun jommat kummat kuitenkin, niin sen näkee ja kuulee sitten. |
markkuliini 10.12.2008 15:20:05 (muokattu 10.12.2008 15:23:10) | |
---|
Kettunen horisee tuossa jutussa tälleen: "Tarjolla on myös kalliimpia kalvoja, kuten Aquariania ja Evansia, joista jotkut ovat jo itsessään vireessä. Tuntuu jotenkin karulta, että joku on ikään kuin miettinyt rumpalille soundin valmiiksi. Minä ainakin tykkään itse kähmiä vireen kuntoon. Soundi on henkilökohtainen asia. "
Olen itsekin samaa mieltä Kepan kanssa siitä että ainakin Evansin kalvoissa on aika vahva ominaissoundi johon virittämällä voi mun mielestä vaikuttaa vähemmän kuin vaikkapa Remon vastaavissa. Mulla on aina Evansin kalvojen kanssa sellainen fiilis että ne vain laitetaan rumpuun kiinni ja se soundi niissä sitten on. Piste. Mäkin tykkään siitä "kähmimisestä" enemmän. :) Edit: Niin ja kyseisen rumpalin kohdalla en itse menisi kovin helpolla käyttämään sanaa "horina". On nimittäin yksi Suomen hienoimmista ja hienosoundisimmista rumpaleista. Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja |
Kailis 10.12.2008 15:51:39 | |
---|
Saattaa olla joillain uber matalilla vireillä, mutta normikäytössä en tuollaista ongelmaa näe. Ja tätä Remo vs. muu maailma keskustelua en suostu enää käymään, ainakaan markkuliinin kanssa =D Itse kävin hakemassa elämäni ensimmäiset Aquarian Modern vintage yläkalvo/ American vintage alakalvot. Tänään asennan, saatte kommentteja. |
markkuliini 10.12.2008 16:08:49 (muokattu 10.12.2008 16:10:43) | |
---|
Saattaa olla joillain uber matalilla vireillä, mutta normikäytössä en tuollaista ongelmaa näe. Ja tätä Remo vs. muu maailma keskustelua en suostu enää käymään, ainakaan markkuliinin kanssa =D Niin no, mutta sähän käytät coated diplomatiakin virvelin alakalvona ihan tyytyväisenä. :P Mäkin koetin sitä. Sanotaanko vaikka näin, että toimi tosi hyvin kun käänsi virveli ylösalaisin ja soitti mattopuolelle. :D Edit: Mä tein vain Remo vs. Evans vastakkainasettelun. Ei mulla ole noista lempilapsistasi pahaa sanottavaa. En ole testaillut tarpeeksi. Tähän asti ollut kokemukset osastoa "ihan jees". Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
Kailis 10.12.2008 16:12:35 | |
---|
Mäkin koetin sitä. Missä snaressa kokeilit? |
markkuliini 10.12.2008 16:14:25 | |
---|
Missä snaressa kokeilit? Worldmax 4" x 14" brass piccolossa single flanged hoopseilla. Äänitettiin Pepe Deluxen uutta levyä, ja koetettiin kaikkee kreisii. Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
Worldmax 4" x 14" brass piccolossa single flanged hoopseilla. Äänitettiin Pepe Deluxen uutta levyä, ja koetettiin kaikkee kreisii. Joo, mulla on 6,5" syvässä Yamahan koivusnaressa jossa pitkä matto =D |
Simbe 10.12.2008 17:05:47 | |
---|
Saattaa olla joillain uber matalilla vireillä, mutta normikäytössä en tuollaista ongelmaa näe. Ja tätä Remo vs. muu maailma keskustelua en suostu enää käymään, ainakaan markkuliinin kanssa =D Itse kävin hakemassa elämäni ensimmäiset Aquarian Modern vintage yläkalvo/ American vintage alakalvot. Tänään asennan, saatte kommentteja. Eikös noi American vintaget ollu niitä pre-int kokoisia? Vai oonko ihan sekaisin nyt? Classic Clear -alakalvo olisi ollut varmempi vaihtoehto siinä mielessä. Riippuu toki, mihin rumpuun sitä asennat. |
miän vain 10.12.2008 17:17:27 | |
---|
Ettei Kepa tuossa tarkoittanut Remon PTS-systeemiä? Niitä ei kyllä ole valmistettu aikoihin. |
markkuliini 10.12.2008 17:24:42 (muokattu 10.12.2008 17:32:44) | |
---|
Ettei Kepa tuossa tarkoittanut Remon PTS-systeemiä? Niitä ei kyllä ole valmistettu aikoihin. Ei tarkoittanu. Juteltiin aiheesta useastikin sen kolmen vuoden aikana kun olin hänen oppilaanaan. Edit: esim. Aquarianhan mainostaa että heidän kalvot soivat ilman rumpuakin. Tap test vai mikä se oli. Itse en ole ollenkaan vakuuttunut että lähtökohtaisesti löysempi kalvo olisi huonompi. Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
Kailis 11.12.2008 01:56:19 | |
---|
Eikös noi American vintaget ollu niitä pre-int kokoisia? Vai oonko ihan sekaisin nyt? Classic Clear -alakalvo olisi ollut varmempi vaihtoehto siinä mielessä. Riippuu toki, mihin rumpuun sitä asennat. No meni se alumiini Gretschiin just ja just. Aika paksu. Sen sijaan Modern Classic yläkalvona on mun uus lemppari. Kivan lämmin soundi. Pinnoite vaikuttaa todella kestävältä. Asensin sen 8" Slingerlandiin. On se peli. |
VIGOUR 09.01.2009 08:08:24 | |
---|
Onko noista kalvoista mihkään, jotka tulevat setin mukana ostaessa? ns."tehdaskalvot" |