Hei vaan 16.02.2004 18:37:42 | |
---|
Termos. Olen suunnitellut sähkökitaran ostoa ja sellaista minulla ei ole koskaan ollut. Tiedustelisinkin, mikä olisi aloittelijalle se paras vaihtoehto? Ja mitäköhän mahtaa hintana olla? Kiitos, toverit. |
D-Kay 16.02.2004 18:38:56 | |
---|
Jos kertoisit ensin hintaluokkaa, niin olisi helpompaa suositella parasta vaihtoehtoa. Myydään: Marshall 4x10" |
Glottis 16.02.2004 18:39:03 | |
---|
Ai paha paha... kerro vaikka ekaks paljonko oot valmis siihen laittaa euroja. |
Jani The Rock 16.02.2004 18:48:21 | |
---|
Ja sitten se, minkälaista musiikkia sillä olisi tarkoitus veivata. Rough and tough and plenty mean. |
outo_O 16.02.2004 18:58:43 | |
---|
voiskos joku väsätä tästä FAQ:in? kysyttyä tulee tota aika usein, ja vois vetää sellasen perusvarman tietopläjäyksen. -mitä välttää ostamasta -käytetty? -kitaran ominaisuudet, (tallat, virittimet, mikit, -jatkakaa itelläs on paska allekirjotus ! |
Härski 16.02.2004 19:05:18 | |
---|
voiskos joku väsätä tästä FAQ:in? kysyttyä tulee tota aika usein, ja vois vetää sellasen perusvarman tietopläjäyksen. Todellakin, täällä kuitenkin kysytään sitä jatkuvasti. Joitain tiettyjä kitaroita musiikkityyliin sopivasti, esim. Ibanezit pääsääntöisesti heviin, Stratocasterit pääsääntöisesti rockiin, bluesiin ja humpaan, Les Paulit rockiin ja heavyyn jne. ja sama vahvistimissä. Sitten hintahaarukoita ym. ym. Varmasti tulisi tarpeeseen, jos sitä joku vain tajuaisi lukea. Sitten kun ne FAQ:t on tehty, niin aloittelijat jatkaa kyselyä ja sitten me annamme sille vastauksena linkin siihen FAQ:hun ja lukko perään. |
Dr. Muff 16.02.2004 19:13:19 | |
---|
Todellakin, täällä kuitenkin kysytään sitä jatkuvasti. Joitain tiettyjä kitaroita musiikkityyliin sopivasti, esim. Ibanezit pääsääntöisesti heviin, Stratocasterit pääsääntöisesti rockiin, bluesiin ja humpaan, Les Paulit rockiin ja heavyyn jne. ja sama vahvistimissä. No ei sitten ainakaan tällaisia ihan päin persettä olevia yleistyksiä. Ibanez tekee/on tehnyt muitakin kun RG-hevitikkuja, stratolla lähtee hevit siinä kuin muillakin ja lespalla voi soittaa humppaa ja jatsia siinä missä muillakin. Ettei vaan aloittajat saa väärää kuvaa jota he sitten jakavat jonkun ajan kuluttua varmana tietona. Eiks juu. "How 'bout no sex-we'll just be friends" - Hey no thanks Pal, I'll just stick to lesbians -- Mutta osta vahvari! Tai kitara! |
Härski 16.02.2004 19:34:12 (muokattu 16.02.2004 19:34:35) | |
---|
Eiks juu. No göö-ö. Sanoinko edes, että "pääsääntöisesti"? Ei tarkoita, että vain-ja-ainoastaan. Toi nyt oli vain esimerkki. Mikä on muuten sun tän hetkinen leposyke? Tähän loppuun saat kuvitella vaikka hymiön, perkele. |
mikko1 16.02.2004 22:24:07 | |
---|
No göö-ö. Sanoinko edes, että "pääsääntöisesti"? Ei tarkoita, että vain-ja-ainoastaan. Toi nyt oli vain esimerkki. Mikä on muuten sun tän hetkinen leposyke? Tähän loppuun saat kuvitella vaikka hymiön, perkele. Hoho. "Jos silmät olisivat käsissä, niin käsittäisikö silloin näkemänsä?" - Noir
EXCELLENT!!!!! |
BlackD 17.02.2004 02:00:06 | |
---|
Pahin yleistys, mitä mä suostun tekemään on se, että hevimetallia ei soitella ykskelaisilla mikeillä. Ja tuokin oikeastaan on heikolla pohjalla, koska EMG:n ykskelasilla voi ihan kivastikkin kiskottaa.. :P Eipä sillä muodolla ja materiaalilla loppupeleissä ole mitään väliä. Pelkkää hienosäätöä lopulta, jos halutaan matkata suoraan kohti genren "perinteistä" soundia. |
Niinpä tietysti voisin kertoakin. Lähinnä rockia sillä veivaisin. Ja hinta tuota tuota... Vaikea sanoa, kun en normaali hintaa tiedä, mutta jos nyt vaikkapa n. 1000 erkkiä. Vielä ihmetyttää myös kaikki muu asiaan kuuluva sälä: kaiuttimet ja... Semmosta. Jepa jee. |
Niskamies 17.02.2004 17:54:19 | |
---|
Niinpä tietysti voisin kertoakin. Lähinnä rockia sillä veivaisin. Ja hinta tuota tuota... Vaikea sanoa, kun en normaali hintaa tiedä, mutta jos nyt vaikkapa n. 1000 erkkiä. Vielä ihmetyttää myös kaikki muu asiaan kuuluva sälä: kaiuttimet ja... Semmosta. Jepa jee. Kuuluuko tohon tuhanteen euroon myös vahvistin? Jos kuuluu, niin metsästä käytettynä joku strato tai tele, fender tai tokai merkiltään. Sitten vaikka Peavey classic 30 kombo, niitä on käytettynä paljon noin 400 euroon. Sitten ehkäpä vielä joku distortion tai overdrive pedaali, SD-1 tai DS-1 tai joku muu, käytettynä alle sataseen. |
Jabe 17.02.2004 17:55:49 | |
---|
Vielä ihmetyttää myös kaikki muu asiaan kuuluva sälä: kaiuttimet ja... Semmosta. Lue alkajaisiksi vaikka mun aloittama faq aloittelijat -palstalta: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … 4&o=0&x=d2a49dcd47&co=0 Siitä selviää vahvistimiin liittyvät perustermit. Itse suosittelisin aloittelijalle jotain kiinteätallaista sähkökitaraa ja pientä combovahvistinta. Niiden väliin ei tarvi kun piuha, ja rokki raikaa. Kiinteätallaista kitaraa siksi, että sitten ei tarvi sählätä esim. Floyd Rose -vibrakammen kanssa heti alkuunsa. Niin, ja mulla on muuten pari kitaraa myynnissä :-) Niistä on ilmoitukset tuolla torilla. Jos kiinnostaa ja jos asut pääkaupunkiseudulla (tai lähellä) , niin lähetä pikaviesti, annan yhteystietoni, ja kerron lisää myynnissä olevista kitaroista. |
Hei vaan 17.02.2004 18:15:14 | |
---|
Vahvistimiin liittyvät perustermit, mielenkiintoista. No sinnehän minä sitten sunnistan heti aluksi. |